Gå til innhold

Hurper og kjønn


Amaha

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at enkelte hunnkjønn er så hurpete mot andre hunnkjønn? Det rakkes ned på, blikkes opp og ned og himles med øyenbryn, baksnakkes og fryses ut i stor skala.

Hva er greia? Jeg har aldri sett en mann være hurpete, har du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antbug

Ja, faktisk. Mulig du har rett i at det er flere kvinnelige hurper, men det finnes såvisst mannlige også. Den største hurpa jeg noen gang har møtt er en godt voksen mann. Her snakker vi mastergrad i baksnakking, manipulering og utfrysing. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, antbug skrev:

Ja, faktisk. Mulig du har rett i at det er flere kvinnelige hurper, men det finnes såvisst mannlige også. Den største hurpa jeg noen gang har møtt er en godt voksen mann. Her snakker vi mastergrad i baksnakking, manipulering og utfrysing. 

Med kroppsspråk også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
8 minutter siden, Amaha skrev:

Med kroppsspråk også? 

Ja, kanskje ikke himling med øynene, men han er ekspert på skjeve små smil og megetsigende blikk for å signalisere til de andre som er der at en person er for dum til å bli tatt på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Sett mange menn som man kan si er hurpete. folk har en tendens til å ikke si hurpte om mannfolk da.

Anonymkode: b1561...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Amaha skrev:

Hvorfor er det slik at enkelte hunnkjønn er så hurpete mot andre hunnkjønn? Det rakkes ned på, blikkes opp og ned og himles med øyenbryn, baksnakkes og fryses ut i stor skala.

Hva er greia? Jeg har aldri sett en mann være hurpete, har du?

Jeg syntes du kommer med en god observasjon og egentlig noe jeg også har tenkt mye på.

Jeg tror i stor grad at jenter oppfører seg dårlig mot andre jenter for at de anser den andre jenten som en konkurrent på et vis? Eller at de rett og slett føler seg dårlig selv, og dermed prøver å jekke ned andre jenter for å føle seg bedre?
Det er bare en teori. 

Jeg syntes forøvrig at det er litt irriterende og synd at ikke jenter kan backe hverandre opp mer, og holde sammen! Være flinkere til å inkludere andre jenter og prate fint om dem. Dette er noe jeg syntes menn er utrolig flinke til. De backer hverandre opp, prater fint om hverandre og støtter hverandre i større grad. De er flinkere til å sette hverandre i et bra lys (etter hva jeg har observert) Syntes vi jenter har mye å lære av dem på dette området!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Flest kvinner. Absolutt! Har ikke sett menn oppføre seg sånn. De er mer frekk på en annen måte. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, gjest 321 skrev:

Jeg syntes du kommer med en god observasjon og egentlig noe jeg også har tenkt mye på.

Jeg tror i stor grad at jenter oppfører seg dårlig mot andre jenter for at de anser den andre jenten som en konkurrent på et vis? Eller at de rett og slett føler seg dårlig selv, og dermed prøver å jekke ned andre jenter for å føle seg bedre?
Det er bare en teori. 

Jeg syntes forøvrig at det er litt irriterende og synd at ikke jenter kan backe hverandre opp mer, og holde sammen! Være flinkere til å inkludere andre jenter og prate fint om dem. Dette er noe jeg syntes menn er utrolig flinke til. De backer hverandre opp, prater fint om hverandre og støtter hverandre i større grad. De er flinkere til å sette hverandre i et bra lys (etter hva jeg har observert) Syntes vi jenter har mye å lære av dem på dette området!

Naiviteten lenge leve...

Anonymkode: 181a5...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naiviteten lenge leve...

Anonymkode: 181a5...d77

Hvorfor naivt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
11 timer siden, gjest 321 skrev:

Jeg syntes du kommer med en god observasjon og egentlig noe jeg også har tenkt mye på.

Jeg tror i stor grad at jenter oppfører seg dårlig mot andre jenter for at de anser den andre jenten som en konkurrent på et vis? Eller at de rett og slett føler seg dårlig selv, og dermed prøver å jekke ned andre jenter for å føle seg bedre?
Det er bare en teori. 

Jeg syntes forøvrig at det er litt irriterende og synd at ikke jenter kan backe hverandre opp mer, og holde sammen! Være flinkere til å inkludere andre jenter og prate fint om dem. Dette er noe jeg syntes menn er utrolig flinke til. De backer hverandre opp, prater fint om hverandre og støtter hverandre i større grad. De er flinkere til å sette hverandre i et bra lys (etter hva jeg har observert) Syntes vi jenter har mye å lære av dem på dette området!

Vi kvinner er i alle fall veldig mye flinkere til å backe opp, støtte og prate fint om menn enn de er til å gjøre tilsvarende med oss. Kvinner som snakker ned andre kvinner pleier å være ekstra flinke til akkurat det, som du så fint illustrerer her.

Det er bare bullshit at kvinner er så lite støttende mot hverandre. Det er jo nettopp det vi er. Vi har mange venninner, og vi snakker, lytter, hjelper hverandre opp og fram og støtter til den store gullmedalje. Det er derfor færre kvinner tar selvmord, og det er derfor vi takler samlivsbrudd bedre enn menn. Menn støtter da ikke hverandre så voldsomt? De bryr seg mest om seg selv og handler veldig ofte ut fra egeninteresse, og hvis det faktisk stemmer at de snakker hverandre opp mer enn vi gjør(hvilket jeg ikke tror det spøtt på) er de i alle fall veldig flinke til å snakke ned kvinner. Jeg tenker vi ender opp med uavgjort hvis vi absolutt skal lage konkurranse om hvem som er edlest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man himler ikke med øyenbryn:riste:

Anonymkode: 84946...6c7

Beklager...hever øyenbryn og himler med øynene:roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 4/9/2017 den 21.49, gjest 321 skrev:

Jeg syntes du kommer med en god observasjon og egentlig noe jeg også har tenkt mye på.

Jeg tror i stor grad at jenter oppfører seg dårlig mot andre jenter for at de anser den andre jenten som en konkurrent på et vis? Eller at de rett og slett føler seg dårlig selv, og dermed prøver å jekke ned andre jenter for å føle seg bedre?
Det er bare en teori. 

Jeg syntes forøvrig at det er litt irriterende og synd at ikke jenter kan backe hverandre opp mer, og holde sammen! Være flinkere til å inkludere andre jenter og prate fint om dem. Dette er noe jeg syntes menn er utrolig flinke til. De backer hverandre opp, prater fint om hverandre og støtter hverandre i større grad. De er flinkere til å sette hverandre i et bra lys (etter hva jeg har observert) Syntes vi jenter har mye å lære av dem på dette området!

Veldig enig med det at kvinner bør være flinkere til å inkludere andre jenter. Nå er jeg mann og synes kvinner alt for ofte ser på nye kvinner som trussel. Altså jeg kan jo godt forstå det om den nye kvinnen flørter med mannen man selv er interessert i. Det er ikke rart at man blir sjalu da. Men en del kvinner blir sjalu selv om de sitter sammen med kjæresten sin. Sier ikke at alle kvinner er sånn, men det er nok av dem til at de ødelegger for ganske mange. 

 

Anonymkode: 94d10...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over^^

Bare legge til at jeg også er enig med antbug i at kvinner er flinkere til å ta vare på sine egne venninner enn det menn er. Kvinner har ofte nærere vennskap enn det menn har. Men synes kvinner er verre på det å inkludere nye (attraktive) kvinner enn det menn er til å inkludere nye (attraktive) menn.

Anonymkode: 94d10...47d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi driver hvertfall ikke og slår ned, voldtar og dreper andre folk. 

Og hvem blir sittende aleine etter skilsmisse? Er vel ofte menn det, fordi menn ikke tar vare på hverandre... Han finner seg helst ei ny dame som kan støtte ham. Mens den skilte dama ofte kan finne støtte hos venninner....

Anonymkode: 181a5...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2017 den 16.15, AnonymBruker skrev:

 folk har en tendens til å ikke si hurpte om mannfolk da. Anonymkode: b1561...18c

Da sier man som sant er at de oppfører seg som kvinnfolk! Det liker de ikke.   :lur: 

Anonymkode: 4ea98...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2017 den 22.19, Amaha skrev:

Hvorfor er det slik at enkelte hunnkjønn er så hurpete mot andre hunnkjønn? Det rakkes ned på, blikkes opp og ned og himles med øyenbryn, baksnakkes og fryses ut i stor skala.

Hva er greia? Jeg har aldri sett en mann være hurpete, har du?

Menn kan være like ille de. Jeg opplever aldri det du gjør. 

Anonymkode: 985e9...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2017 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Sjalusi som regel. 

Anonymkode: ea7cf...5ff

Hvis det skjer er det som regel 14isser som gjør sånt. Unger altså. 

Anonymkode: 985e9...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...