Gå til innhold

Er du gravid? Spørsmålet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at en må være gravid hvis man gifter seg i ung alder? Er familien min bare helt skrudd? Jeg er bare 25, gifter meg i juni. Vi tok et eksta forlovelses år fordi vi fant ut at vi ville gifte oss veldig tidlig i forholdet. Nå er invitasjoner send og jeg får telefon fra flere i min side av familien som lurer på om jeg er gravid. Vi har jo vært forlovet i 2 år, det vet de aller fleste. Ville blitt et langt svangerskap om det skulle være grunnen for at vi gifter oss. Men mitt store spørsmål er : må man være gravid for å gifte seg i ung alder i dagens samfunn? Hva skjedde med gamle tradisjoner. Er jo ikke så lenge siden alle giftet seg veldig tidlig. 

Anonymkode: 7e966...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi satte datoen over et år i forveien. Da fikk vi kommentarer om at da hadde vi hvertfall ikke vært uheldige og at det var derfor vi måtte gifte oss. Og når det nærmet seg dagen fikk vi (vel, jeg) stadig spørsmål om vi var gravide snart. Så det er ikke bare din familie.

Samtidig så er det veldig mange som er forlovet i fem, ti år før de gifter seg. Så hvis dere var forlovet en stund og "plutselig" satte en dato kan jeg, vel ikke forstå, men kanskje skjønne? At folk lurer. Alt om graviditet og giftemål er det jo bare og spørre å grave om skjønner du.. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss når jeg var 23 år, fikk aldri noen spørsmål om jeg var gravid. Men nå er ikke giftemål tvang ved en ev. graviditet i min familie.

Synes ikke man er ung når man gifter seg i en alder av 25.

Anonymkode: 6866d...532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss i juni i år, og jeg er 24 år, og jeg/vi har fått mange spørsmål om jeg er gravid. Både i begynnelsen av forlovelsen og nå, som vi snart har vært forlovet i tre år. I tillegg er det forventninger om at vi skal få barn med en gang vi gifter oss..

Anonymkode: 7c3e9...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Boomonster skrev:

Er 25 ung alder??   Ung alder er 16.

Det er ikke lov til å gifte seg før man er 18 i Norge, så 16 er ikke et relevant sammenligningsgrunnlag her. 

Forøvrig vil jeg si at 25 er helt middels tidlig/seint å gifte seg. Har inntrykk av at mange gifter seg i siste halvdel av 20-årene, uten at jeg har noen statistikk på det.

Anonymkode: f2f1a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk bare denne "Ja, da kommer det vel barn rett etter bryllupet da". Bare dager etter bryllupet begynte folk å mase om når vi skulle få baby. Jeg ble lei av folks mas, så da sa jeg bare at jeg ikke kan få barn.. Da holdt de kjeft!

Anonymkode: f1cef...fb0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss for noen mnd siden, han er 23 og jeg er 21. Vi skal ikke gifte oss før om et par-tre år av ulike årsaker - men vi får spørsmål om graviditet fra absolutt alle vi forteller om forlovelsen. Til og med min egen mamma spurte om det 😱 Jeg forstår ikke. Barn utenfor ekteskap er absolutt ingen big deal i min familie, så forstår ikke hvorfor giftemål=baby? 

 

Synes forøvrig ikke 25 er ungt for å gifte seg :) 

Anonymkode: d808c...856

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig ungt da. Det vanlige i dag, særlig blant folk med høyere utdannelse, er å gifte seg tidlig i 30 årene. Slik sett forstår jeg at mange lurer på "hvorfor". Samtidig er det veldig uhøflig å spørre, man bør respektere at alle gjør det på sin måte. 

 

Anonymkode: bc8c9...dbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 er vel ikke akkurat ung alder for å gifte seg...

Vi gifter oss neste år og da er jeg 21 og min mann 27 når vi gifter oss. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så ungt, nei. Er kan hende bare sånn noen tenker, at ekteskap og barn hører sammen. Litt kjedelig, men, ganske vanlig.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Byjenta! skrev:

25 er vel ikke akkurat ung alder for å gifte seg...

Vi gifter oss neste år og da er jeg 21 og min mann 27 når vi gifter oss. :)

Hva stresser dere med?

Anonymkode: 2ada8...9ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva stresser dere med?

Anonymkode: 2ada8...9ae

Stresser absolutt ikke med noen ting vi, vi ønsker begge å gifte oss neste år, så da gjør vi det ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i slutten av 30 årene, min mann over 40, vi er frivillig barnløse og fikk også spørsmålet. Tror noen folk bare er sånn.

Anonymkode: e2fb7...7bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg da jeg var 31, absolutt ingen som hintet om at jeg måtte være gravid :P

Men 31 er jo en normal alder å gifte seg.

Anonymkode: f7fe7...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at 25 er en så ung alder å gifte seg i. De fleste spør vel fordi det kanskje ville vært naturlig å bli gravid med noen som satser på å dele livet sitt med.

Anonymkode: dd8ff...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke ungt å gifte seg når man er 25 år.  Biologisk sett er jo den mest fruktbare alder mellom 16-25 år...dessverre for mange.  Bedre å 25 når en gifter seg enn å være singel på over 30 år og på panisk jakt etter en partner mens den biologiske klokka tikker....

Anonymkode: da209...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som spurte meg om det da jeg giftet meg i den nette alder av 22 år. Men nå kommer jeg fra en kristen slekt, så de fleste regnet nok med at jeg aldri hadde gjort noe som helst på den fronten, selv om jeg selvsagt hadde det. Snakket bare ikke om det til alle. :)  

 

Anonymkode: 49427...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingen spørsmål om det. Giftet oss da vi var 22 år begge to.
Fikk derimot mange spørsmål om vi seriøst trodde det skulle vare og hvorfor vi ikke ville vente til vi ble "voksne" osv. 
Jaja, vi får se. Hun ene som spurte om det er blitt skilt i mellomtiden og hun giftet seg i 40-årene:)))

(Vi er btw ikke religiøse og har heller ikke religiøse familier)

Anonymkode: 9cae6...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, spurte brudesalongen om gjennomsnittsalder på brudene siden vi fikk så mye kritiske spørsmål og de svarte at de fleste som kjøpte kjole der var mellom 21-24. 

Anonymkode: 9cae6...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...