Gå til innhold
chiki

Villa paprika

Anbefalte innlegg

Femilie
16 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg syns at spekulasjoner om ulike tiltak, hvem de undersøker og hva de undersøker, er lavmål. Samtidig lurer jeg på hvorfor en blogg skal være et dårligere sted å samle inntrykk/bekymring for et barn, enn f.eks. butikken, lekeplassen, eller ved å se enkelthendelser utspille seg? Det er jo virkeligheten, og selv om vi ikke vet noe om samspillet mellom mor og barn feks, så vet man jo ikke det i mange andre tilfeller hvor man melder bekymring heller?  

Da melder man sine bekymringer til barnevernet, uten å spekulere på en åpen forumside - synes jeg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

4everhappy
Skrevet (endret)

Et av de dummeste ordene jeg hører er barnefri.  Har man satt unger til verden så er man mamma eller pappa 365 dager i året. Helt naturlig og det som er så herlig med å være forelder. Klart man får barnefrie dager om man "skilles" å må dele på omsorgen, men det er forhåpentligvis ikke noe man ønsker seg, men en trist følge av situasjonen. Alle har godt av kjærestetid, pleie forholdet, men ikke hver eller annehver uke håper jeg. Håper virkelig folk kan være kjærester selv om barna er der. Det høres ut som et ork å ha barn når man liksom må kommentere når man har ungene eller ikke.

Endret av 4everhappy
skrivefeil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rosalie
40 minutter siden, Poly skrev:

Er vel ingen som tror at BV kommer til å ta fra henne barna. Men litt veiledning hadde vært på sin plass.  Hun hører jo ikke på noen, men kanskje på de?

I tillegg så kan BVT etter en undersøkelse, anbefale at barn flytter fast til den andre forelderen og kun har vanlig samvær med den andre forelderen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gaea

Jeg skjønner ikke helt hvorfor mange har så fryktelig høy terskel for å melde om bekymring til barnevernet, eller synes det er så fælt om andre faktisk vurderer å gjøre det/har gjort det (ikke kun i dette tilfellet altså).

Er det fordi dere tror at det eneste tiltaket barnevernet kan gjøre er omsorgsovertakelse? 

Er det fordi dere tror at de ansatte ikke evner å skille mellom relevant og irrelevant informasjon?

Hva er greia egentlig?

De fleste som har skrevet her i det siste ser - heldigvis - ut til å være enige om én ting. En del av det Paprika velger å gjøre er bekymringsfullt. Med andre ord er det behov for veiledning. Sant? Dette er et tiltak barnevernet kan iverksette. Men da trenger de relevant informasjon, og dersom man melder er det viktig å inkludere alt som *kan* være relevant. Bloggtekst kan settes, profiler kan være private, det er ingen garanti for at det overarbeide barnevernet finner frem til alt på egenhånd. Det trenger ikke å vurderes i hjel i henhold til norske lover, liksom. Selv om man melder betyr ikke det at man ønsker eller ser for seg omsorgsovertakelse. Å få besøk av barnevernet betyr som oftest ikke omsorgsovertakelse (garantert ikke i dette tilfellet).

Så jo da, det er en ''big deal'' å melde fra i den forstand at det ikke skal gjøres for moro skyld, for hevn eller skadefryd. Men ikke en så ''big deal'' som mange vil ha det til heller - det gjelder bare å spørre seg om 1) kan noe endres for at barnet/barna får det bedre? og 2) ser det ut til at foreldre evner å sette i gang nødvendige endringer på eget initiativ? Hvis første svar er ja, andre svar er nei, meld i fra med god samvittighet tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

mikrobe
48 minutter siden, Dollyådi skrev:

http://byvillapaprika.no/

er dette en parodi? 

Domenet er registrert på Cheetah Web Services Ltd, c/o Regnskapsservice AS på Lillestrøm. Sikkert bare noen som har spekulert i topplister på blogg.no, for å få trafikken over til seg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Valetta

Oppfordre barna til å ha nettfri noen timer...da er det kanskje er poeng å gå foran som et godt eksempel?? Eller nei, glemte at alt hun prøver å predikere for andre ikke gjelder for henne selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FruRosa
21 minutter siden, Valetta skrev:

Oppfordre barna til å ha nettfri noen timer...da er det kanskje er poeng å gå foran som et godt eksempel?? Eller nei, glemte at alt hun prøver å predikere for andre ikke gjelder for henne selv.

Dette innlegget ble skrevet etter at turen deres var behørig dokumentert på Snap. Ergo var voksnes mobil(er) i flittig bruk!

Og her inne ble det kommentert at mobilen var mer i fokus enn 3.personer. Og DA skriver hun det innlegget...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ricecrispies
38 minutter siden, Valetta skrev:

Hun skriver det,og har glemt at hun selv har snappet fra hele turen.

Så skriver hun at de har barnefri (elns) en uke- og i neste setning har de fullt opp med barn hele tiden? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kvinne31
15 minutter siden, FruRosa skrev:

Dette innlegget ble skrevet etter at turen deres var behørig dokumentert på Snap. Ergo var voksnes mobil(er) i flittig bruk!

Og her inne ble det kommentert at mobilen var mer i fokus enn 3.personer. Og DA skriver hun det innlegget...

Det er jo nesten litt komisk hvordan hun hele tiden responderer på hva som blir skrevet her inne. Nå ang mobil. Og utallige ganger før. Står det her inne at man får inntrykk av at mannen bare ligger på sofaen, kommer det i neste blogginnlegg "stygge rykter om at han bare ligger på sofaen"..

Denne bloggen gikk fra å være litt "søt og vimsete"  til rett og slett trist. Jeg føler C.ø. har rotet det skikkelig til for seg selv nå, i mange ting som det blir vanskelig å komme seg ut av. Jeg tror desverre vi bare har sett begynnelsen på dette sirkuset... Det beste for alle de involverte hadde vært at denne bloggen ble lagt ned. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anafre
1 time siden, Valetta skrev:

Sier de det, de som har mobilen limt til henda 24/7? Latterlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
chiki

Det er så utrolig viktig med de dagene de har barnefri osv. 

Hva med de som ikke har skilfte foreldre? Vi har barna hele tiden, har kanskje "barnefri" noen ganger i året. Men har da et fantastisk forhold fordi og nyter tid sammen som familie.

jeg er sikkert naiv. Men jeg trodde ikke de med 50/50 barn syntes det er deilig med fri annenhver uke og at de såg frem til noen dager alene. Jeg har alltid tenkt man vil være mest mulig sammen med barna. Selvfølgelig er det deilig med litt tid for seg selv av og til. Men så ofte hun har de eldste hos faren og yngste med dagmamma? Jeg har aldri sett på mine 3 barn som et ork som sliter meg ut så jeg trenger fri fra dem. Man har tid mens de er på skole/barnehage/etter leggetid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Valetta
Skrevet (endret)

Det kan virke som om mange foreldre i en sånn situasjon har større behov for "barnefri" og trenger så sårt denne voksentiden og kjærstetiden.

Jeg tenker kanskje at hvis man prøvde å få til mer kvalitetstid som par når man fremdeles var gift kanskje kunne bidratt til å holde sammen jeg da...men det er liksom først når man er skilt og har ny partner denne "voksentiden" blir viktig (En liten avsporing der).

Uansett så er det jo trist for barna å lese dette svart på hvitt. Hadde det vært meg så hadde jeg følt meg uønsket og til besvær.

Endret av Valetta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Poly
1 time siden, ricecrispies skrev:

Så skriver hun at de har barnefri (elns) en uke- og i neste setning har de fullt opp med barn hele tiden? 

Tror hun mener at de har barn i huset hele tiden. Hun har jo vært vant til å være helt alene annenhver uke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ricecrispies
3 minutter siden, Poly skrev:

Tror hun mener at de har barn i huset hele tiden. Hun har jo vært vant til å være helt alene annenhver uke. 

Ikke lett å vite hva hun mener. 😅 men de har jo ikke barn i huset hele tiden,ene er jo hos dagmamma og på overnatting i blant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
loffen

Herlighet.. vi har to barn.
Og det er klart at vi 'har de hele tiden'! Det er barna våre! Å ikke ha de hele tiden er ikke et alternativ.
Tror vi har hatt 'barnefri' fire helger på 20 år. Hva er de med disse skilte folka som ikke vil være sammen med barna sine?! Jeg fatter det ikke, mitt største mareritt er å bli skilt og ikke få se barna mer enn annenhver uke. Jeg tror jeg hadde dødd litt inni meg av sorg og lengsel. :( 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maskopi

Nå avsporer dere med hvorvidt dere har barnefri eller ikke. Hold dere til saken vær så snill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Valetta
4 minutter siden, loffen skrev:

Herlighet.. vi har to barn.
Og det er klart at vi 'har de hele tiden'! Det er barna våre! Å ikke ha de hele tiden er ikke et alternativ.
Tror vi har hatt 'barnefri' fire helger på 20 år. Hva er de med disse skilte folka som ikke vil være sammen med barna sine?! Jeg fatter det ikke, mitt største mareritt er å bli skilt og ikke få se barna mer enn annenhver uke. Jeg tror jeg hadde dødd litt inni meg av sorg og lengsel. :( 

Men dette er nå faktisk hverdagen til nesten 50% av norske barn og foreldre. Det betyr ikke at det er noen ønskesituasjon. Er nok mange som dør litt inni seg hver gang de må levere barn til den andre forelderen. Men hva skal man gjøre? La være å skille oss? Da er vi plutselig inne på en helt annen diskusjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
loffen

Nå er det denne bloggeren jeg sikter til da, som syter over å ha sine egne barn, og som trenger tid alene med kjæresten hele tiden.

Jeg har ikke sagt at folk ikke skal skille seg, men at jeg synes det er rart å sutre at man har barn å ta seg av. Man har faktisk valgt å få de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden