chiki

Villa paprika

946 innlegg i emnet

1 minutt siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg sitter også med en vond klump i magen... Kan dere fatte og begripe at hun ikke evner å gå bittelitt i seg selv?? Null evne til selvkritikk😱 Kritikken hagler jo etter det BV-innlegget! Jeg har ikke sett NOEN som synes dette var smart å dele! Men hun bare durer frem i kjent stil..! Speechless! 

Vel, kanskje det er bra hun fortsetter så barnevernet får et bilde av hvor ille dette virkelig er. Da kan de iallefall få et skikkelig overblikk i den manglende innsikten og se klart hvor hjelpen trengs. Men fy så vondt jeg får av tredjepartene.

13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Mumua skrev:

Vel, kanskje det er bra hun fortsetter så barnevernet får et bilde av hvor ille dette virkelig er. Da kan de iallefall få et skikkelig overblikk i den manglende innsikten og se klart hvor hjelpen trengs. Men fy så vondt jeg får av tredjepartene.

Det er så rart! Ethvert vettugt menneske ville idet minste tatt pause fra blogg og SOME oppi dette! Hun skjønner faktisk overhodet ikke hva problemet med eksponering er!! Fy fader så avslørende!! 

16

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

-

Endret av strawberryjaw
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten ekkel følelse jeg sitter igjen med.. dette gjelder jo ikke bare Villa Paprika, men generelt mammabloggere. 

Hadde ikke følt det var noe særlig Ok at folk som ikke har noe som helst med barnet mitt å gjøre skulle kjenne det igjen og visst personlige ting om det. Jeg kunne plukket ut barna til disse bloggerne ute på gata på "no time"! Synes det er så ekkelt å tenke på :( for jeg er nok IKKE den enste. Bare tenk på den minste til denne diskuterte bloggeren. Jeg ser den personen oftere enn jeg ser min egen nevø, som er på ganske nøyaktig samme alder. Og han ser jeg både på Snapchat og på ekte. Noe er riv ruskende galt, og jeg er redd det kan få store konsekvenser for enkelte en vakker dag...

16

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, Lapper skrev:

Ser det er noen på facebook som spør om hun har tenkt på barna når hun la ut innlegget. Og det svarer hun ikke på

Og det er ikke hvem som helst som stiller det spørsmålet. Fru Johansen er en  blogger som har stått fram og vært del av den offentlige debatten om å forby eksponering av barn. Hun har debattert i KG, spesielt under tema Bloggerbarna. 

17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, strawberryjaw skrev:

Bare en liten ekkel følelse jeg sitter igjen med.. dette gjelder jo ikke bare Villa Paprika, men generelt mammabloggere. 

Hadde ikke følt det var noe særlig Ok at folk som ikke har noe som helst med barnet mitt å gjøre skulle kjenne det igjen og visst personlige ting om det. Jeg kunne plukket ut barna til disse bloggerne ute på gata på "no time"! Synes det er så ekkelt å tenke på :( for jeg er nok IKKE den enste. Bare tenk på den minste til denne diskuterte bloggeren. Jeg ser den personen oftere enn jeg ser min egen nevø, som er på ganske nøyaktig samme alder. Og han ser jeg både på Snapchat og på ekte. Noe er riv ruskende galt, og jeg er redd det kan få store konsekvenser for enkelte en vakker dag...

Om (når) noe skjer med et av de barna "alle" vet "alt" om, så kommer foreldrene til det barnet til å komme frem i mediene og advare mot det foreldrene selv har gjort osv..venter bare på det.. 

Det er ikke vanskelig å ta hensyn til barnas privatliv. Men de er nok litt blinde på det..

6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er viktig å huske på, er at man ikke nødvendigvis er en god forelder selv om man er glade i sine barn. Det er et argument som går igjen og igjen når bv er innblandet,

14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

3 minutter siden, Ready4ever skrev:

Dere som jobber med det, bryr BV seg om skjermdumper med dritt om barnefaren og osv? Hva skal folk sende inn til BV`? :sprettoy:

Vil tro at de er kompetente nok til å følge med på forum og blogg selv, men disse snappene som slettes fortløpende er vel mer nyttig. :vetikke: 

Det om dna er vel mer nyttig for ham.

Endret av mikrobe
3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Anspid skrev:

Dette går faen meg for langt. Altså dette er sykt! BV er allerede inne i bildet, de vet hvordan de skal gjøre jobben sin. Du kan faen ikke være frisk, beklager, men søk hjelp for hatet ditt. Du sitter her og oppfordrer folk som ikke kjenner VP til å kontakte barnevernet. Kommer til å rapporte innlegget ditt OG meg selv.

Skaff deg hjelp og la BV gjøre jobben sin uten hat fra folk som ikke kjenner henne. BV er ikke dumme, de vet at hun har en blogg!

22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker at vi burde la bvt gjøre jobben sin i fred. Vi kan heller debattere bloggen her. Og skulle bvt mene at de trenger å google cø, så finner de ut akkurat det samme som flere her vurdere å sende inn.

20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, maipai skrev:

Tenker at vi burde la bvt gjøre jobben sin i fred. Vi kan heller debattere bloggen her. Og skulle bvt mene at de trenger å google cø, så finner de ut akkurat det samme som flere her vurdere å sende inn.

Nettopp!! Vi VET ingenting her, la BV jobbe med saken i fred. De er kompetente nok til å finne ut av det de trenger!

9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

15 minutter siden, strawberryjaw skrev:

Jeg er helt enig! Det pleier jo å være fokus på bilder, når det gjelder deling og eksponering, men tenk på summen av informasjon man kan få om et barn av å lese enkelte mammablogger. Hva barna liker å gjøre,hobbyer, leksevaner, hva de liker å spise, hvor de går i barnehage og på skole, om sykdom og skader, personlighetstrekk, deres rolle i familien, små morsomme anekdoter og fun facts, og lista fortsetter og fortsetter. 

Utseende er en ting, å kjenne igjen fjes eller lignende. Men jeg vet mer om enkelte bloggerbarn enn om barna i vennekretsen min og familien, og den følelsen er, som du sier, ekkel. En ting er faren dette kan medføre, men tenk hvor ekkelt det må være for et overeksponert barn, om en fremmed f.eks. innleder en samtale med han eller henne, som om vedkommende kjenner barnet? Slike folk finnes jo. Jeg hadde følt det forferdelig om en fremmed visste så mye om min hverdag, men så er det heller ingen som tar avgjørelser på mine vegne og deler personlig info uten mitt samtykke for å tjene penger. :( 

Endret av Søgni
8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

18 minutter siden, clyde skrev:

Dette går faen meg for langt. Altså dette er sykt! BV er allerede inne i bildet, de vet hvordan de skal gjøre jobben sin...

Selv om barneverntjenesten er inne i en sak, så betyr det ikke at de trenger å være kjent med alt av bekymringer/sitte med alt av opplysninger som kan være viktig. Dvs. hvis noen er bekymret/har opplysninger de tenker barneverntjenesten bør få, er det viktig å melde (selv om man vet at barneverntjenesten er inne fra før): https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ . Og har ikke du bedt folk i tråden om det tidligere, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1098083-villa-paprika/?page=15#comment-19624548?

Jeg tenker at barneverntjenesten er helt kompetent til å motta informasjonen, og sile ut det de eventuelt ikke trenger. 

:) 

Endret av Asti
Endret på lenke
34

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, maipai skrev:

Enig med deg og med @clyde selv om han/hun kanskje ordla seg litt voldsomt. Men dere trenger ikke tipse bv. De er allerede i bildet og vet hva Google er. 

Forum som kg er fine og underforum som rampelys er viktig, siden det er en fin mulighet til å ytre sin mening og kanskje være med på å endre en negativ trend som jeg mener eksponering av mindreårige bla er. Fellen er den "gjengmentaliteten" som kan oppstå. Man fyrer hverandre opp og plutselig er det halvveis heksejakt på gang. Jeg mener vi ikke har noen plikt eller rett til å tipse bv selv om vi selv mener hun nå går for langt. 

11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Asti skrev:

Selv om barneverntjenesten er inne i en sak, så betyr det ikke at de trenger å være kjent med alt av bekymringer/sitte med alt av opplysninger som kan være viktig. Dvs. hvis noen er bekymret/har opplysninger de tenker barneverntjenesten bør få, er det viktig å melde: https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ . Og har ikke du bedt folk i tråden om det tidligere, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1098083-villa-paprika/?page=15#comment-19624699 ?

Jeg tenker at barneverntjenesten er helt kompetent til å motta informasjonen, og sile ut det de eventuelt ikke trenger. 

:) 

Men gjelder dette anonyme mennesker på et forum? Jeg vet ikke helt, tenker bare at det på et vis blir litt for abstrakt. Vi ser det vp legger ut (altfor mye i grunnen), og leser det hun skriver. Vi tolker sinnstemninger, blikk og ordvalg. Alt i lys av våre egne meninger og nå ett innlegg fra C om barnevernet. Vi vet jo i bunn og grunn ingenting og er jo egentlig bekymret på mer generelt grunnlag. Hadde jeg bodd ved dem, kjent til dem, kjent dem osv føler jeg det hadde vært mer naturlig å tipse. For barns rettigheter og sikkerhet kommer først. Men som bruker av et forum et sted langt vekk fra Fredrikstad føler jeg det blir for uhåndgripelig. Men jeg sitter jo ikke på noen fasit.

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, KatyP skrev:

Men gjelder dette anonyme mennesker på et forum? Jeg vet ikke helt, tenker bare at det på et vis blir litt for abstrakt. Vi ser det vp legger ut (altfor mye i grunnen), og leser det hun skriver. Vi tolker sinnstemninger, blikk og ordvalg. Alt i lys av våre egne meninger og nå ett innlegg fra C om barnevernet. Vi vet jo i bunn og grunn ingenting og er jo egentlig bekymret på mer generelt grunnlag. Hadde jeg bodd ved dem, kjent til dem, kjent dem osv føler jeg det hadde vært mer naturlig å tipse. For barns rettigheter og sikkerhet kommer først. Men som bruker av et forum et sted langt vekk fra Fredrikstad føler jeg det blir for uhåndgripelig. Men jeg sitter jo ikke på noen fasit.

Litt av  poenget er jo at vi som fremmede vet altfor mye om familien. 

14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plutselig elskes det å være ute på tur; nesten komisk sterkt fremhevet hvor viktig det er å koble seg fra skjermen, etter at det ble kritisert på KG hvor mye tid de voksne bruker på mobil. 

Skal ikke mye til, tursko og sol, så er smilet på plass, illustrert med bilde av en person som slett ikke smiler.

Hele denne episoden med BVT framstår som brannslukking. Som vanlig forsøker hun hardt å eie historien ved å konstruere opp et virkelighetsbilde som passer i øyeblikket, og følges opp med historier som hun tror skal stille henne i et bedre lys. Men når man er blottet for evne til å se seg selv utenfra, faller hele narrativen sørgelig gjennom for alle som har evne til å huske mer enn tre timer tilbake i tid.

23

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

13 minutter siden, KatyP skrev:

Man kan melde anonymt, så ja. (Tilføyelse: Men det er ikke sikkert at de som melder gjør det anonymt. Det velger man selv.).

Det er mange her inne som har fulgt med VP over lang tid, og som har fått med seg litt av hvert, og man trenger man ikke å være sikker i sin sak, for å melde, jfr. https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ . Og jeg gjentar barneverntjenesten er fullt ut kompetent til å ta imot informasjon og vurdere innhold. 

Endret av Asti
24

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden