Gå til innhold
chiki

Villa paprika

Anbefalte innlegg

Gjest Ine Trikat

Det er flere som diskuterer det, f.e.ks. anonymforumet til Barnimagen.no. Jeg klarte ikke å linke, men det er flere som syns det er bra at bv er inni bildet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blå politibil

Hun har virkelig gått for langt nå. Dette er langt over streken og jeg har så vondt for barna hennes. Det besøket av BVT tror jeg er det beste som har skjedd i villa paprika huset de siste 2 årene... Nå håper jeg virkelig de faktisk bryter inn og gir henne veiledning. 

Og det at saken ikke er ute av verden etter de var på samtale sier jo også sitt... Det at BVT mener det er nødvendig med både hjemmebesøk og samtaler forteller jo at dette handler om mer enn bare tannlege.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anspid

Hvordan C svarer på Facebook under innlegget om BV speaks volume. Jeg har sendt imgur av innlegget til de og tipset de om hennes Facebook-side. Det er lett å finne kontaktinfo på BVT i Fredrikstad. Jeg oppfordrer flere til å gjøre det samme som meg. Ta skjermdump og send hva hun skriver. Er ikke sikkert de leser på forum om henne, og får med seg alt..

Eksponeringen av mindreårige på snap nå i helga er hinsides..det lyser jo av de at de ikke vil bli tatt bilde av. Og de er flaue over  at det er venner lengre frem på stien. Hva gjør C? Jo hun lager snap av situasjonen og legger det ut på offentlig mystory!! Dette burde også bv få vite om. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HerKommerMummi

Er innlegget hennes som BVT slettet fra Facebook?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alex_rude

Har gekko trukket en vinner av lekebilen eller ?? Skulle ikkr det skje kl 18? 🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Spirrevippe

Mer oppmerksomhet syk person skal man lete lenge etter! Og enda værre blir det nok, tar aldri slutt dette med denne galskapen i paprikahjemmet.. for man på utlevere alt og så slå på "det er så synd på meg, knappen"  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

chiki

På alle bildene der k holder babyen sitter han med mobilen i hånden og glor forbi henne for å lese på mobilen. 

Håper hun får den hjelpen og veiledningen hun trenger. En venninne som jobber i barnevernet sa at om det allerede var opprettet sak må de fullføre den med de tiltakene som er bestemt, selv om det i ettertid viser seg at det er gjort en feil. Men at det kan høres ut som det ligger mer bak siden det var så mye tiltak som hjemmebesøk og samtaler med barna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Poly
5 minutter siden, chiki skrev:

Men at det kan høres ut som det ligger mer bak siden det var så mye tiltak som hjemmebesøk og samtaler med barna

Og dette lar hun "hele Norge" få vite. Hvor korttenkt er det mulig å bli? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Valetta

Alt hun gjør blir ris til egen bak. Selv nå med barnevernet i bildet så når eksponering og utlevering nye høyder. Ufattelig. Må jo være helt "mørkt" der inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anafre
4 minutter siden, Valetta skrev:

Alt hun gjør blir ris til egen bak. Selv nå med barnevernet i bildet så når eksponering og utlevering nye høyder. Ufattelig. Må jo være helt "mørkt" der inne.

Merkelig at ingen i nære relasjoner kan gi noen gode råd, men når kanskje ikke inn det heller.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Søgni

UP eller en annen politiside på FB la en gang ut en tankevekkende oppfordring til foreldre og andre som har med barn å gjøre, om å ikke skremme barna med politiet. Noe om at de ble så oppgitte over å høre foreldre si "pass deg, oppfør deg nå, for der er politiet". Dette fryktet de kan gjøre at barn, om de trenger å snakke med politiet, ikke tør å oppsøke dem, eller at de ikke ønsker å snakke med dem om det skulle bli nødvendig.

Det er forskjell på BV og politiet, men logikken blir den samme. Enkelte samfunnsinstitusjoner burde man framsnakke til barna, og forklare at ikke er farlige. Nå får jeg litt dårlige vibber om denne diskusjonen rundt hvilke tiltak BV har igangsatt hos VP og hvor osv. (jeg syns det grenser mot spekulasjoner man ikke skal begi seg ut på), men jeg synes at dersom man har barn som gråter over tanken på BV, og spekulerer på åpen blogg om noen fra KG har sendt bekymringsmelding for å skremme livet av barna hennes, at man skal gå i seg selv og huske at hvordan man omtaler BV og lignende til barn, er kjempeviktig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maskopi
7 minutter siden, Søgni skrev:

UP eller en annen politiside på FB la en gang ut en tankevekkende oppfordring til foreldre og andre som har med barn å gjøre, om å ikke skremme barna med politiet. Noe om at de ble så oppgitte over å høre foreldre si "pass deg, oppfør deg nå, for der er politiet". Dette fryktet de kan gjøre at barn, om de trenger å snakke med politiet, ikke tør å oppsøke dem, eller at de ikke ønsker å snakke med dem om det skulle bli nødvendig.

Det er forskjell på BV og politiet, men logikken blir den samme. Enkelte samfunnsinstitusjoner burde man framsnakke til barna, og forklare at ikke er farlige. Nå får jeg litt dårlige vibber om denne diskusjonen rundt hvilke tiltak BV har igangsatt hos VP og hvor osv. (jeg syns det grenser mot spekulasjoner man ikke skal begi seg ut på), men jeg synes at dersom man har barn som gråter over tanken på BV, og spekulerer på åpen blogg om noen fra KG har sendt bekymringsmelding for å skremme livet av barna hennes, at man skal gå i seg selv og huske at hvordan man omtaler BV og lignende til barn, er kjempeviktig!

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/04/11/«Nå-må-du-gå-ordentlig-ellers-kommer-politiet-og-tar-deg»-12584119.ece

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veslefrikk
Skrevet (endret)

Det er rart hun ikke tenker mer over det med mobilbruk etc når hun vet at hun er i barnevernets søkelys. 

Endret av lillesky

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Anspid
Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Det er rart hun ikke tenker mer over det med mobilbruk etc når hun vet at hun er i barnevernets søkelys. 

Tror ikke hun forstår jeg rett og slett hva problemet er med å eksponere mindreårige på nett! Og prøver å bevise for verden at dette er greit, med å eksponere. Håper håper bv har nettvett på agendaen på møtet med de. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veslefrikk
2 minutter siden, Anspid skrev:

Tror ikke hun forstår jeg rett og slett hva problemet er med å eksponere mindreårige på nett! Og prøver å bevise for verden at dette er greit, med å eksponere. Håper håper bv har nettvett på agendaen på møtet med de. 

Tror heller ikke hun helt forstår hvor viktig det er for et lite barn med blikkontakt, dialog/speiling og respons. En baby skal ikke være nødt til å se inn i en mobiltelefon ustanselig. 

Men for alle parter så får vi håpe de får litt veiledning både når det gjelder nettvett og barns behov nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Poly
9 minutter siden, Anspid skrev:

Virker som hun tror det handler om å være glad i barna sine eller ikke. Hun hadde hatt godt av litt  veiledning av BV men går heller rett i strupen på de for hun "elsker jo barna sine!!".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anspid
1 minutt siden, Poly skrev:

Virker som hun tror det handler om å være glad i barna sine eller ikke. Hun hadde hatt godt av litt  veiledning av BV men går heller rett i strupen på de for hun "elsker jo barna sine!!".

Enig! Og nå skal hun vise verden hvor mye hun elsker de, og hvor glade de er og hvor lykkelige de er som familie. Og så blir det hele bare dobbelt feil. Uten at hun skjønner det..! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lapper
58 minutter siden, Poly skrev:

Og dette lar hun "hele Norge" få vite. Hvor korttenkt er det mulig å bli? 

Ser det er noen på facebook som spør om hun har tenkt på barna når hun la ut innlegget. Og det svarer hun ikke på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hummingbird2
Skrevet (endret)

Jeg sitter også med en vond klump i magen... Kan dere fatte og begripe at hun ikke evner å gå bittelitt i seg selv?? Null evne til selvkritikk😱 Kritikken hagler jo etter det BV-innlegget! Jeg har ikke sett NOEN som synes dette var smart å dele! Men hun bare durer frem i kjent stil..! Speechless! 

Endret av lillesky

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veslefrikk
2 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg sitter også med en vond klump i magen... Kan dere fatte og begripe at hun ikke evner å gå bittelitt i seg selv?? Null evne til selvkritikk😱 Kritikken hagler jo etter det BV-innlegget! Jeg har ikke sett NOEN som synes dette var smart å dele! Men hun bare durer frem i kjent stil..! Speechless! 

Det var jo faktisk noen som var sjokkerte på hennes vegne og anbefalte henne å gå til pressen, Tv2 hjelper deg e.l

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden