Gå til innhold

Reinsdyrflytting - minutt for minutt!


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg ser også på. Eller har på i bakgrunnen da. Koselig program og vakker natur og reinsdyr. :rodmer:

Jeg ønsker meg katter minutt for minutt jeg. :ninuskapus: De kan filme katter på et kattehjem i 24 timer eller noe. :pasha:  Og vise bare noen timer hver kveld så jeg får med meg absolutt alt. :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefalle alle å se Reinflytting minutt for minutt på NRK 2,  nå så gravde det eine reinsdyret ett hull i snøen for å leite etter mat, men så kom det ett annet reinsdyr og tok det hullet. Ulidelig spennende. Det blir mye kaffe og red bull i natt for og få med alt. Vet ikke om jeg har nerver til å se på det i 2 døgn...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med flokken som stikker av og ikke vil ta kvelden enda. De vil til øya for føde og spise seg feite.

 

Helsiken, ser ikke fram til å få dem i hagen. Rein er mat :PDe er noen jævler på å hoppe rett ut i veien, legge seg i tunnelen (heldigvis har det kommet rist der nå!) og i grunnen bare plage oss. Reingjerde funker bare så som så, heldigvis har vi en kjempeordfører som er oppe kl 4 på natta for å dra reinen ut igjen! All ære til Alf! 

Anonymkode: 919fe...b11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Artig med flokken som stikker av og ikke vil ta kvelden enda. De vil til øya for føde og spise seg feite.

 

Helsiken, ser ikke fram til å få dem i hagen. Rein er mat :PDe er noen jævler på å hoppe rett ut i veien, legge seg i tunnelen (heldigvis har det kommet rist der nå!) og i grunnen bare plage oss. Reingjerde funker bare så som så, heldigvis har vi en kjempeordfører som er oppe kl 4 på natta for å dra reinen ut igjen! All ære til Alf! 

Anonymkode: 919fe...b11

Nesten alle tunnelene til Magerøya, har reinjævler utenfor kuldeportene

Endret av Severus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at ei av simlene mistet en kalv, fikk hjelp og kom seg i gang igjen. Fint at de viser alt som skjer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Viste ikke at det eksisterte et sånt program :laugh:

Får sjekke det ut :)

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et koselig program! Flotte reinsdyr :rodmer:  

Får mer forståelse for hvorfor folk velger et slikt yrke! Så eksotisk å jobbe på vidden :) 

Anonymkode: 8cfff...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ser på TV husk at etter dagsnytt går reinsdyrene over på NRK 3, pga fotball cupen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Severus. :)   AB edb: jeg tror vel ikke at så mange velger det yrket. Det ER livet deres og har alltid vært det. Folk blir født inn i det og starter reinlivet som småunger. Får sin første rein veldig unge. Jeg kan ta feil, men det er hva jeg tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har malt ene veggen i stuen, så vi ser heller på at den malingen tørker minutt for minutt. Dette er mer interessant enn reinflytting

Anonymkode: 0484a...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten ser jeg ikke på dyreplaging

Anonymkode: 0484a...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten ser jeg ikke på dyreplaging

Anonymkode: 0484a...307

Kan vel ikke si at dette er dyreplageri? Dyr som lever fritt på vidda og i fjellet! Da kan en vel heller snakke om den industrialiserte kjøttproduksjonen om en skal snakke om uetisk matproduksjon. 

Anonymkode: 8cfff...edb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Takk Severus. :)   AB edb: jeg tror vel ikke at så mange velger det yrket. Det ER livet deres og har alltid vært det. Folk blir født inn i det og starter reinlivet som småunger. Får sin første rein veldig unge. Jeg kan ta feil, men det er hva jeg tror. 

Hehe ok, det stemmer sikkert - men jeg håper da at de har et valg :) Virker uansett som et bra liv! 

Anonymkode: 8cfff...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De svømmer over til Kvaløya når de er framme ved sjøen. Når det skjer.... det er ikke godt å si. Som vi har sett de siste døgnene, så tar ikke reinen regi fra NRK eller eierne :)" 

Lol :fnise:

Anonymkode: 8cfff...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten ser jeg ikke på dyreplaging

Anonymkode: 0484a...307

Er det fordi de skal svømme i det kalde vannet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten ser jeg ikke på dyreplaging

Anonymkode: 0484a...307

Dette er da ikke dyreplageri!  Såååå koselig å se rein som lever på vidda 😊

Anonymkode: c6604...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Severus skrev:

Nesten alle tunnelene til Magerøya, har reinjævler utenfor kuldeportene

Stemmer det. De kommer så sinnsykt brått på og. Lister seg ved veien og bestemmer seg i siste liten for å gå til den andre siden!

Eksotisk for turistene da :P

De pleide å legge seg rett innafor i Stallogargotunnelen, men heldigvis kom det opp ferister i fjor!

 

 

Såg dere intervjuene i natt? Dæsken som jeg lo.

Reinen kommer før kjerringa og ungen som ble etterlatt da flokken ikke ville stoppe. Også han fetteren som ikke ble bekymra da han så de andre dro, for det var da ingen som klarte å kjøre fra han uansett :D

Anonymkode: 919fe...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig vakkert! Trodde ikke at jeg skulle begynne å se på sakte-TV, men dette er gull :)

Anonymkode: 8cfff...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...