Gå til innhold

Hva gjør du når du er hjemme på kvelden og "bare skal slappe av"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg lurer på hva folk driver med på kveldene sine. For jeg innser at jeg må være ganske kjedelig. For etter en dag på jobb, og unnagjort trening, så vil jeg bare lage meg noe mat og slappe av. Og når jeg skal slappe av så går det mest i alt mulig rart på dataen, surfing, KG, lese om interessante tema, litt nyheter. Og så serie på serie på serie. Og jeg kan jo ikke bruke livet mitt til å bare se på serier. Jeg merker at jeg selv om jeg synes seriene er gode, så er jeg litt lei. 

Jeg er generelt deprimert, og har lite tiltakslyst. Men, hva gjør andre på!? Jeg skjønner det liksom ikke, er det prosjekt hver ettermiddag, med maling, hobbyer, hva søren. Jeg skjønner jo ikke hvor man finner tiltakslysten fra, men det er jo min sak. Etter jobb er jo jeg helt kake, og det handler bare om å holde ut i verden til neste dag liksom. På en måte. 

Så ja, hva gjør du på ettermiddagen, når du er hjemme og bare skal slappe av? Og hvordan får du tiltakslysten? Si gjerne også om du mest er ute på aktiviteter om kvelden og ikke er hjemme en gang! 

Mvh kvinne 31 (singel)

Anonymkode: 58d3a...cf4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser på tv/netflix/film med samboer, spiser mat, koser med hverandre, snakker og har sex.

Anonymkode: 5628a...b2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke mange timer igjen av dagen etter middag for min del. Når jeg er ferdig på jobb og trening er klokka gjerne 6 på kvelden og jeg har allerede vært oppe 12 timer. Så er det hjem, middag og dusjing og så er klokka plutselig 7 eller 8 og så blir det bare å se litt serier og litt KG. Rekker ikke så mye mer da.

Ser du er deprimert, får du behandling for dette? Tenker at om du sitter helt alene om kvelden og bekymrer deg eller grubler over ting så gjør det depresjonen mer alvorlig. Det finnes behandling som lærer deg å tenke mer riktig og som legger vekk disse tankene sånn at du klarer å fokusere på det som er kjekt for deg. 

Anonymkode: aeb8f...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De periodene i livet jeg har vært deppa eller syk, så har jeg ikke hatt tiltakslyst. Når jeg har vært frisk er tiltakslysten der automatisk

Anonymkode: 51d60...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo ikke mange timer igjen av dagen etter middag for min del. Når jeg er ferdig på jobb og trening er klokka gjerne 6 på kvelden og jeg har allerede vært oppe 12 timer. Så er det hjem, middag og dusjing og så er klokka plutselig 7 eller 8 og så blir det bare å se litt serier og litt KG. Rekker ikke så mye mer da.

Ser du er deprimert, får du behandling for dette? Tenker at om du sitter helt alene om kvelden og bekymrer deg eller grubler over ting så gjør det depresjonen mer alvorlig. Det finnes behandling som lærer deg å tenke mer riktig og som legger vekk disse tankene sånn at du klarer å fokusere på det som er kjekt for deg. 

Anonymkode: aeb8f...09e

Takk for omtanken! Det var fint av deg.
Jeg får behandling og er mye bedre! Så det er ikke som at jeg sitter og grubler og bekymrer meg, det har jeg klart å slutte med på kveldstid (stort sett), eller i alle fall som regel da, men hender på vanskelige dager jeg gjør det. Men nå som det er mer borte, og jeg klarer å fokusere mer på livet mitt, så innser jeg at det er skikkelig KJEDELIG. :P

Jeg legger meg ikke før 12-01, og for meg er det da snakk om fra 4-7 timer på ettermiddagen, der jeg bare ... ja, lager noe mat, og er på dataen eller ser serier. Og 7 timer (på det meste da) med å gjøre egentlig ingenting, det er litt mye, selv om man er deprimert. Jeg kaster jo bort tiden min, og ergo livet mitt. 

TS

Anonymkode: 58d3a...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De periodene i livet jeg har vært deppa eller syk, så har jeg ikke hatt tiltakslyst. Når jeg har vært frisk er tiltakslysten der automatisk

Anonymkode: 51d60...6a0

Vel, ja, dette er jo forståelig. Men jeg jobber jo med depresjonen, men det får være en annen sak. 

Spørsmålet var hva gjør du når du bare skal slappe av? Eller er hjemme på kvelden? ;):P 

TS

Anonymkode: 58d3a...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar et glass rødt, eller helst en hel flaske. Da forsvinner tankene om hverdagsmas som mann og barn ganske fort.

Endret av QQbaby
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt. Noen dager slapper jeg bare av i mitt eget selskap med middag og serier, kanskje går jeg meg en tur for å få frisk luft og mosjon. Andre dager kan jeg møte venner på ettermiddag/kveld, enten for å gå tur, dra på kafe eller bare for besøk :) Har også liten tiltakslyst etter jobb, er så trett. Men det verste da er vel egentlig å bare sette seg ned med serier og vente på å kunne legge seg. Får også tidvis dårlig samvittighet for min egen del av å bare henge på sofaen. 

Anonymkode: 7f4a7...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme som deg, men jeg syns det er nok. Orker ikke mere. Har to barn da og en mann men de er stort sett selvgående. Jeg jobber ikke. Jeg er ikke deprimert, men gjør alikevel ikke mye annet enn deg. Husker ikke sist jeg var ute på kvelden. For meg holder det mer enn nok å gå en tur til butikken hver dag, fikse de praktiske tingene hjemme og ta en lunch ute med venninner et par ganger i uka. Vasker faktisk ikke huset selv engang. Er mulig jeg har en form for utbrenthet etter mange forferdelig tøffe år. Ser jo at andre fyker fra det ene til det andre da.

 

Om du er deprimert nå så bør du ta tak i det på den ene eller andre maten. Få henvisning til en god psykolog, Melde deg på et treningssenter og kjøp 30 pt timer. Det hjelper, det får deg ut og du kommer i bedre form og får da også mere energi og selvfølelse.

Anonymkode: 926c2...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller Sims 4, høre på musikk, se på filmer/serier.

Anonymkode: 1c0b4...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et slikt irriterende menneske som står på som en propell. Irriterende for meg også, for jeg skulle så gjerne satt meg ned og sett serier, men jeg "skal bare" først. Og så er ettermiddag og kveld gått. Venner må nesten huke tak i meg, og forlange at jeg finner på noe med dem. Slippe alt og bare kose meg en stund. 

Men jeg tar små time out, og da er jeg gjerne innom KG. Så det er vel det som er min avslapping. :fnise:

Tiltakslyst får jeg av å skape et fint hjem. Rom for rom. Det er min stolthet og glede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer litt. Noen dager slapper jeg bare av i mitt eget selskap med middag og serier, kanskje går jeg meg en tur for å få frisk luft og mosjon. Andre dager kan jeg møte venner på ettermiddag/kveld, enten for å gå tur, dra på kafe eller bare for besøk :) Har også liten tiltakslyst etter jobb, er så trett. Men det verste da er vel egentlig å bare sette seg ned med serier og vente på å kunne legge seg. Får også tidvis dårlig samvittighet for min egen del av å bare henge på sofaen. 

Anonymkode: 7f4a7...4be

Jeg må nok få meg litt mer venner ser jeg! :P 

Dårlig samvittighet får jeg ikke, men jeg innser jo at jeg bare lar dette livet gå til spille. Og å være inaktiv avler inaktivitet eller noe sånt har jeg hørt/lest. :P Blæ. 

TS

Anonymkode: 58d3a...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dårlig britisk krim, napper meg i løken, går tur med bikkja, tar meg en pils eller spiller litt på pcen. Da har jeg en god kveld.

Anonymkode: 92e58...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det samme som deg, men jeg syns det er nok. Orker ikke mere. Har to barn da og en mann men de er stort sett selvgående. Jeg jobber ikke. Jeg er ikke deprimert, men gjør alikevel ikke mye annet enn deg. Husker ikke sist jeg var ute på kvelden. For meg holder det mer enn nok å gå en tur til butikken hver dag, fikse de praktiske tingene hjemme og ta en lunch ute med venninner et par ganger i uka. Vasker faktisk ikke huset selv engang. Er mulig jeg har en form for utbrenthet etter mange forferdelig tøffe år. Ser jo at andre fyker fra det ene til det andre da.

Om du er deprimert nå så bør du ta tak i det på den ene eller andre maten. Få henvisning til en god psykolog, Melde deg på et treningssenter og kjøp 30 pt timer. Det hjelper, det får deg ut og du kommer i bedre form og får da også mere energi og selvfølelse.

Anonymkode: 926c2...3bf

Som nevnt så går jeg i behandling, har en topp psykolog. Men det er kanskje en del av problemet, for jeg synes det krever skikkelig mye, og etter en time der er jeg i alle fall helt ferdig for dagen. De siste månedene har jeg også, fordi jeg har blitt bedre fra depresjonen, også klart å komme meg ut og trene. Så siden januar har jeg trent jevnlig, og nå trener jeg ca. 6 dager i uka, og det er akkurat sånn du sier, jeg får mer energi og føler meg bedre. Så jeg har jo kommet litt av sted. Men etter disse tingene er gjort er det liksom SOFAEN, og det er jo bare teit. 

Kanskje hvis jeg var mer sosial, for bare tanken på å dra på kafé med venninner er sånn: SLITSOMT! Så hvis jeg på et eller annet vis klarte å sosialisere meg hadde jeg kanskje også følt at det de andre kveldene var mer greit å bare sitte for meg selv. 

Håper du også får hjelp med det du sliter med! :klem: Livet skal liksom være mer syns jeg, og jeg skjønner jo at jeg må gjøre jobben selv, men jeg vet liksom ikke helt hvordan. 

TS

@Trolltunge: men all den tiden du står på som en propell, hva er det du gjør da da? 

Anonymkode: 58d3a...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller på pc. Ser på tv og serier m kjæresten. Har begynt å spille monopol med naboparet..men det ender bare i krangling😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter jobb og lang lufting på hunden så er det mye serier og strikking. Strikker mens jeg ser på tv eller noe. Og så litt småluftings utover kvelden på han.

Anonymkode: 3f8d1...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 8-12 timer hver dag og ofte 4-8 timer lørdag og søndag også, så jeg blir dritglad når jeg først har tid til å se en ræva serie. Jeg føler jeg kaster bort livet ved å jobbe så mye, er jo ikke det jeg vil tenke tilbake på når jeg blir gammel..

Men når jeg ikke jobbet så mye som nå gikk det mye i strikking, sying, film, baking, oppussing, tur med bikkja jeg hadde og besøk av venner. Venner er jeg ikke, eller har jeg ikke vært, så mye med, det tar mye energi fra meg.

Anonymkode: 90c66...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber 8-12 timer hver dag og ofte 4-8 timer lørdag og søndag også, så jeg blir dritglad når jeg først har tid til å se en ræva serie. Jeg føler jeg kaster bort livet ved å jobbe så mye, er jo ikke det jeg vil tenke tilbake på når jeg blir gammel..

Men når jeg ikke jobbet så mye som nå gikk det mye i strikking, sying, film, baking, oppussing, tur med bikkja jeg hadde og besøk av venner. Venner er jeg ikke, eller har jeg ikke vært, så mye med, det tar mye energi fra meg.

Anonymkode: 90c66...136

Er det ikke mulig å gå ned i stilling eller søke ny jobb?

Anonymkode: 51d60...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte ute på ting fra rundt kl.19 til kl.21-23 i hverdagen, hvor jeg treffer venner, trener med venner eller drar på møte. De dagene jeg ikke gjør det, blir det ofte TV-titting og surfing. Noen ganger setter jeg meg ved pianoet og spiller i en stund, eller prater med venner i kollektivet. Dette gjelder både i skoleåret, når jeg studerer, og mens jeg har sommerjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...