Gå til innhold

Myers-Briggs Type Indicator- erfaringer?


Snowflake89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stemte utrolig bra! Husker ikke akkurat bokstavene jeg fikk, men følte at det matchet. Når jeg leste videre kjente jeg meg igjen og følte til og med at jeg lærte noe om meg selv ☺ bare husk å være ærlig mot deg selv 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt meg litt inn i dette, da jeg synes det er veldig interessant. Har man en evne å sette sammen noen 1+1er, samt reflektere litt, så skjønner man raskt at det er mye som stemmer veldig bra med denne teorien. I alle fall i forhold til min "type".

Har tatt mange MBTI tester, og ender alltid opp med "INTJ".

Du som er "Snowflake89", er du da en speeeeeeecial little snowflake noe ala INFJ kanskje? :)

 

Endret av Rights
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv INTJ (kvinne) som ifølge testen kun gjaldt 0,8% av befolkningen. Men lagde brukernavnet før jeg tok testen så ingen sammenheng der :)

Var mest nysgjerrig på hvor nøyaktig testen er, da den skal være vitenskapelig basert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavnet ditt er uansett passende. Det er alltid faktorer som spiller inn hvor nøyaktig den er, så det kan jo anbefales å ta flere. Det er jo noooe begrenset hva en 10 minutters test kan si om DEG. Men den er likevel et genialt verktøy for å lære om deg selv og andre. Også i forhold til valg av jobb/karriere, forhold, etc.

Også gøy å vite at det finnes andre aliens som deg på denne jord. 

MBTI er vel ikke helt akseptert i kretser til de med store hoder som er veldig glade i å gi deg barne kokain (ritalin), amfetamin (adderall mm.) og div. stemningsstabiliserende (eller skal vi si stemningsavflatende) midler som lamictal/brintellix osv. Dette fordi man f.eks lett kan ta testen 2 ganger og få forskjellige utfall.  Men vi får se hva som skjer i fremtiden. Forbedrede tester, evt. mere aksept. Hvem vet. 

Spesielt INTJ'ere er glad i MBTI. Det er fordi vi er masterminds og har lett for å se koblinger 😀

Dessuten bør vi gifte oss!!! Like barn leker best vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok testen flere ganger med noen ukers mellomrom, men fikk det samme resultatet hver gang INTJ-T :)

Følte og det var befriende å lese teksten om INTJ- typen og kjenne seg så godt igjen :)

Tror det kanskje vil variere mere til de "typer" som ikke er like nøye på å lese hele spørsmålene. Gjerne de som sliter med konsentrasjon og tålmodighet. Som du nevner, de som har diagnosen ADHD/ADD ol. 

Har du link hvis du vet om mer nøyaktige tester? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Dette holdt jeg mye på med for noen år siden. Nå kan er det noen personlighetstyper jeg kan klistre på folk ganske lett. ISTP, ISTJ og INTJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt testet hos et par steder jeg har jobbet (det lange, manuelle skjemaet) og tikker inn som INTJ hver gang. Nesten full slagside introvert.

Det er forsåvidt moro å kjenne seg igjen i beskrivelsen av INTJ, men jeg har mest nytte av å lese om utfordringer INTJ kan ha. Jeg kan absolutt være både arrogant, brysk, kritisk og ha liten interesse av en del sosiale koder, og det hjelper å være obs på det. 

Jeg synes ENTJ og ESTJ er personlighetstyper som det er lett å kjenne igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en god test, som kan lære deg mye om deg selv og ikke minst partner (hvis han er villig til å ta den). 

 

Anonymkode: ba18a...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESFP-T  

litt skeptisk til om det stemmer

Anonymkode: d375c...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse testene har lite med vitenskap å gjøre, og selv om de kan gi noen enkle indikasjoner er det bare nettopp det: indikasjoner. Overflatiske, sådan. Det er i bunn og grunn bare sludder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.4.2017 den 9.33, Snowflake89 skrev:

https://www.16personalities.com/no

Flere som har prøvd denne personlighetstesten? 

Hva ble du og hvor godt stemte det?

På forhånd takk for svar :)

Det e like lite vitenskapelig som astrologi.

Anonymkode: 60f74...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det e like lite vitenskapelig som astrologi.

Anonymkode: 60f74...959

NAV bruker av og til denne testen 

Anonymkode: 224f4...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh may, jeg som trodde jeg bare var frekk:fnise:
 
“LOGIKER” (INTP-T)
INTP-er er kjent for sine glimrende teorier og nådeløse logikk – de er ansett for å være den mest logiske av alle personlighetstyper.

Anonymkode: 4e537...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok faktisk den der for et par uker siden, følte den stemte veldig bra.

Ble INFJ-T.

Anonymkode: 1ce50...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NAV bruker av og til denne testen 

Anonymkode: 224f4...dc4

Og NÅR ble mesteparten av det NAV  driver med vitenskapelig??????

Anonymkode: 60f74...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...