Gå til innhold

"Lisa" - Tusvik & Tønne


TVtittern

Anbefalte innlegg

På 22.3.2018 den 11.16, Tapas skrev:

Bare jeg som synes det er litt for ambisiøst å forvente at ens partner kke skal ligge med noen andre til de dør? Monogami virker så utdatert....

Sånn på generelt grunnlag kan jeg være enig det (jeg er selv i et monogamt ekteskap så dette er bare på hvaomatte-nivå). Men om man mener at monogami er for vanskelig, må man ha en avtale om det. Velger man å være i et monogamt forhold og er utro fordi monogami er for vanskelig, kan man ikke komme etter man er tatt med "monogami er utdatert". Om man mener monogami ikke passer, må man enten ha en avtale fra begynnelsen av, eller ta det opp med partner når vanskelige følelser melder seg og ta det derfra.

I et langt samliv er det helt naturlig å både få lyst på andre og forelske seg i andre enn partneren. Spørsmålet er hvordan man håndterer det.

Ekstra ille i akkurat denne saken, er jo at da Lisa (med sin sykdomshistorikk) kom på sykehuset av et plutselig illebefinnende, og mannen hennes valgte å dra til elskerinnen i stedet for henne. Personlig kunne jeg kanskje ha tilgitt det første, men aldri det siste.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

×
×
  • Opprett ny...