Gå til innhold

En dødsannonse i avisen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så en dødsannonse i avisen for noen dager siden. 

Navnet var kjent. Vi jobbet samme for noen år siden. 

H*n hadde barn, søstre og foreldre. En eks, og et uferidg levd liv. 

H*n valgte å avslutte livet, stod det i dødsannonsen. På facebooksiden lå et avskjedsbrev.

Praktisk informasjon til de etterlatte. En slags forklaring, en dårlig forklaring. 

Dette var ikke noe særlig å finne, å lese eller å ta med seg inn i natten. Trist og vondt, og unødvendig dersom mennesker hadde brydd seg bittelitt mer. Tatt signalene, og sett at menneske. 

Anonymkode: 5a0b2...318

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:dagens-rose:

Trist, men som du sier: der er som regel signaler i lang, lang tid i forkant og de fleste velger å overse dem eller overlate sine nærmeste til profesjonelle, fremfor å bare bry seg om de de påstår de er glad i..

Anonymkode: 8ece6...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det er trist ingen ser signaler ja. Vet du, at når en person har bestemt seg helt for å ta livet, kommer de til å gjøre alt de kan for at ingen skal merke hva de har planer om de siste dagene, for ikke å bli stoppet.

Man kan trøste i tiden hvor ting er vanskelig, men hva om personen ikke er åpen om problemet da heller? Hvor mange etterlatte tror du tenker "Hadde jeg bare visst" ???

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en du kjente godt. For alt du vet kan familie og venner ha gjort alt som sto i deres makt for å hjelpe vedkommende. Noen ganger er det ingenting som hjelper, dessverre.

Anonymkode: dccdd...17b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en du kjente godt. For alt du vet kan familie og venner ha gjort alt som sto i deres makt for å hjelpe vedkommende. Noen ganger er det ingenting som hjelper, dessverre.

Anonymkode: dccdd...17b

Det er din påstand og noe du absolutt ikke vet noe som helst om. 

Anonymkode: 16c2d...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er din påstand og noe du absolutt ikke vet noe som helst om. 

Anonymkode: 16c2d...9c3

Var dette ment til meg eller til TS?

 

Anonymkode: dccdd...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hvem TS referer til. Og jeg forstår ikke hvorfor profilen får bli stående oppe, ihvertfall ikke det "avsluttende" innlegget. 

Tenker på barna og eksen, som blir sittende igjen og lese dette... 

Anonymkode: b9f21...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var dette ment til meg eller til TS?

 

Anonymkode: dccdd...17b

Deg.

Anonymkode: 16c2d...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg.

Anonymkode: 16c2d...9c3

Hvilken "påstand" er det du reagerer på? Når TS får vite om dødsfallet gjennom avisa antar jeg at dette ikke var en hen kjente godt. Da er det rimelig å anta at TS heller ikke vet hvor mye de pårørende har brydd seg. Hva som sto i det FB-innlegget er det vanskelig å si noe om med utfra så lite informasjon. Så det er umulig å si noe om akkurat denne saken, men at noen får all den hjelpen og omsorgen de kan få, men fortsatt tar sitt eget liv, er fakta. Synes det er uting at mange automatisk går utfra at de ikke har blitt fanget opp når noe sånt skjer (da snakker jeg først og fremst ikke om TS, men om flere kommentarer her). 

Anonymkode: dccdd...17b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjon og identifisering av personer.

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken "påstand" er det du reagerer på? Når TS får vite om dødsfallet gjennom avisa antar jeg at dette ikke var en hen kjente godt. Da er det rimelig å anta at TS heller ikke vet hvor mye de pårørende har brydd seg. Hva som sto i det FB-innlegget er det vanskelig å si noe om med utfra så lite informasjon. Så det er umulig å si noe om akkurat denne saken, men at noen får all den hjelpen og omsorgen de kan få, men fortsatt tar sitt eget liv, er fakta. Synes det er uting at mange automatisk går utfra at de ikke har blitt fanget opp når noe sånt skjer (da snakker jeg først og fremst ikke om TS, men om flere kommentarer her). 

Anonymkode: dccdd...17b

Jeg er faktisk ts. Selv om jeg har en annen ab kode, fordi jeg bruker ektefelles profil og data. 

Jeg kjenner de pårørende, og vet. Uten at det er nødvendig å utbrodere her. Jeg er fortsatt tom innvendig. 

Anonymkode: 16c2d...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2017 den 4.34, AnonymBruker skrev:

:dagens-rose:

Trist, men som du sier: der er som regel signaler i lang, lang tid i forkant og de fleste velger å overse dem eller overlate sine nærmeste til profesjonelle, fremfor å bare bry seg om de de påstår de er glad i..

Anonymkode: 8ece6...339

Jeg prøvde å ta livet mitt selv om familien min og vennene mine i lang tid hadde stått på for å vise meg at de var der, og brydde seg. Jeg var alvorlig syk og jeg klarte å i høre dem. Det trenger absolutt ikke å handle om at familie og venner overlater en til profesjonelle og ikke viser at man bryr seg. I mine depressive vrangforestillinger og psykoser nådde ingen ord inn i meg, og uansett om de hadde holdt meg fast og skreket at de elsket meg og at jeg ikke skulle ta livet mitt, hadde jeg hørt noe annet inni meg. 

--- 

TS, vi må bare prøve å være gode mennesker, bry oss om de vi er glad i og minne dem på at de ikke er alene, og generelt være mer medmenneskelige med hverandre, slik at færre kommer i en sånn situasjon at de ser på selvmord som eneste utvei. 

Anonymkode: 1312a...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...