Gå til innhold

Hvilke spill har gitt deg WOW følelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Basert på lignende tråd i tv og film. Hva ga deg en wow-opplevelse, eller hva vekket følelser i deg som sjeldent skjer når du spiller?

Hvilke spill har gitt deg en wow-følelse og/ eller som har gitt store inntrykk på deg? Hvorfor?

For meg var det Farcry 4. Ja, virker kanskje teit å dra frem et pop-spill, men jeg syns det var deler av spillet som var veldig bra gjennomført. Men jeg tror ikke jeg kan si så mye uten å spoile. Faktisk tror jeg også det er vanskelig å huske nøyaktig hva som fenget meg da det er lenge siden jeg spilte det.

Jeg syns også Witcher 3 gjør en bra "lesser evil" greie. Noen få ganger ble jeg lettet bare fordi at det var situasjoner der det var tydelig hva som var bedre eller verre. For de som ikke har spilt witcher, så får man ulike avgjørelser og valg man kan ta. Men ofte viser det seg at det valget du trodde var best, ikke var det allikevel fordi mennesker og situasjoner er kompliserte.

SOMA var også veldig interessant.

 

Anonymkode: c5870...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støtter Witcher 3, eller hele Witcher-serien egentlig. Bra grafikk, morsomme historier, engasjerende plot og som du nevner er det rikelig med dilemmaer. Har faktisk begynt å lese noen av bøkene etter å ha spilt spillet og dette kan jeg også anbefale til fans. Det er egentlig lenge mellom hver gang jeg får slike spillopplevelser som Witcher har bydd på, men opplevde til en hvis grad det samme med TES Morrowind og Final Fantasy 7-10. Disse har ikke tålt alderen så godt med tanke på grafikk, men Final fantasy X kom ganske nylig ut i nytt HD format og de holder vel på med en HD remake av FF 7 også.

En annen litt guilty pleasure er Vampire- the masquerade - bloodlines, som er et litt fjasete vampyrspill bygd i samme spillmotor som Half Life 2. Også litt utdatert grafikkmessig, men fengene gameplay og historie (om man liker Heavy metal/punk, gladvold og lettkledde vampyrer).

Videre innenfor rollespillsjangeren finner man jo også gothic-serien og det første spillet i Risen serien. Solide spill som gir flere timer med underholdning, fengende story, men litt utdatert grafikk og kronglete gameplay.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig få spill får meg til å sitte å glo på grafikken eller gameplayet og bare si "Wow", men mange spill har gjort store inntrykk på meg.

Mass Effect-serien. Nå skal det sies at jeg er en noe emosjonell person, så jeg blir både lettrørt og griner av omtrent ingenting, men slutten der var... massiv.

Life is Strange. Det var en emosjonell uke.

Ori and the Blind forest. Sippeguri deluxe allerede i løpet av de første ti minuttene. (herregud jeg høres jo helt latterlig ut XD )

Jeg innser at det blir for dumt å ramse opp alle spilla som har gitt meg post-game-depressions fordi de hadde fantastisk bra story, men lista er vesentlig lenger enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragon age ga meg en helt ny opplevelse da jeg spilte det. Ikke ofte jeg blir så engasjert i et spill og karakterene. Jeg ble oppriktig glad i noen karakterer og hatet andre. 

Skyrim var et av de første åpen verden spillene jeg spilte og det ga meg en helt ny opplevelse. At man bare kunne surre rundt og utforske var veldig spennende. Timene gikk da kan man si. 

Forbidden siren var også helt annerledes fra ting jeg hadde spilt tidligere og jeg ble så dratt inn i historien og jeg elsket det at fokuset ikke var på å drepe fiendene. Du måtte faktisk bruke hodet og finne ut hvordan du skulle løse ting og prøve å overleve. Noen ganger var det så intenst at jeg bare glemte alt rundt meg. 

The witcher 3 er også et helt fantastisk spill og det er til tider så vakkert at jeg bare måtte stoppe opp for å se. 

Monkey Island er en serie jeg alltid kommer til å være glad i. Jeg digger humoren, Guybrush, mange av de andre karakterene og de til tider merkelige og rare tingene man må gjøre. 

Jeg har mange spill som på en eller annen måte har gitt meg en wow-effekt. Kan også nevne Walking dead spillene, Heavy rain, Alan wake, Life is strange, Beyond: two souls, Syberia, Until dawn, The last of us. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg spilte Syberia, men tror jeg hadde feil forhåpninger, for halvveis ut i Syberia 2 hadde det fortsatt ikke skjedd noe "magisk" eller "mystisk" så jeg gav det opp

Kom på at Jeg likte The Talos Principle. Okami og Katamari var også digg spilleopplevelser. Og jeg hadde det moro med Catherine

Anonymkode: 2ba7c...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillet "Livet" har gitt meg "wow"-følelse

Anonymkode: 1d781...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spillet "Livet" har gitt meg "wow"-følelse

Anonymkode: 1d781...ea2

Lav FPS, ingen quicksave muligheter, ingen mulighet for å endre startkarakteren, ingen drager. 3/10.

Anonymkode: 0450f...bf0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Final Fantasy X - første gang jeg spilte et spill som var story-driven og ikke et arcade-spill. Var helt blown away av grafikken, historien, musikken, verden og karakterene.

The Elder Scrolls IV: Oblivion - Første gang jeg spilste et open world RPG. Syntes fortsatt det er en av de mest fantastiske game-worlds jeg har sett. Det er som å komme hjem. Musikken gir en helt fantastisk stemning og jeg kan starte spillet bare for å vandre rundt fra by til by. 

Red Dead Redemption - for meg en helt unik historie med en fantastisk main character. Uforglemmelig slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært sjeldent jeg klarer å få en slik wow-følelse av spill. Mass effect er vel en av dem. Ellers må jeg ærlig innrømme at Ravelry er et spill jeg ble helt betatt av :fnise: 

Ellers er jeg ekstremt sær på hvilke spill jeg orker å spille. Prøvde, etter masse press fra andre, Witcher. Syns ikke det er noe bra i det hele tatt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

world of warcraft-følelse?????????

Anonymkode: 6f6ac...6ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg muligens litt rar men jeg fikk en slik WOW følelse da jeg spilte Factorio for første gang!
Det var noe helt nytt og jeg klarte rett og slett ikke å rive meg bort fra det! Var alltid noe mer jeg ville gjøre:)

Første Far Cry er vel det andre. Satt helt paralysert av grafikken når det kom! Herregud så fet. Desverre så ble det fullstendig ødelagt av monstre mot slutten og havnet i hylla uten å bli fullført. Er fortsatt kult på multiplayer da:)

Supreme Commander er også et spill som var helt fantastisk! Neste utgivelse FA var bare enda bedre for så å kjøre det rett i grøfta med Supreme Commander 2 som var noe skikkelig søppel!

Skal vi se.....er det flere?.....Er vel ikke så mange som har gitt meg den store WOW følelsen må jeg innrømme. Er nok noen flere da men kommer ikke på dem akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte BOMBERMAN ... Mens jeg satt og spiste kotelett og potet.

Anonymkode: 4cffc...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk nok en liten wow følelse av wow en gang i tiden :P

Men fra dårlig spøk til alvor; Dark Souls serien er velden serien som gav meg mest "wow" faktor av "nyere" spill, men jeg er veldig glad i Starcraft 2 også. I gamle dager må det ha vært Warcraft 3.

Endret av LoneWolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOMA. Det var en så gigantisk mindfuck for meg at jeg fortsatt kan sitte og filosofere over tematikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...