Gå til innhold

15 år og tatovering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dattren min på 15 år har veldig lyst på en tatovering som dekker nesten hele venstre armen. Hun sier at hun ikke vil angre i det hele tatt, og hun vil dekke til arrene hennes ( selvskading). Disse arrene gjør at hun ikke tør å vise frem amen sin, heller ikke gå med de klærene hun vil. fordi hun er redd for å vise dem. Så hvis dette gjør at hun vil få bedre selvbilde, så gir jeg henne tillatelse. Men hvem tatoverer enn 15åring med tillatelse?

Anonymkode: b5821...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvem tatoverer enn 15åring med tillatelse?

Useriøse tatovører.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen. 

Anonymkode: 1fcbf...3bb

Joda, jeg fikk flere tatoveringer hos forskjellige tatovører før jeg ble 18 år.

Anonymkode: 1f0e4...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tattoveringsstudioer jeg ville brukt. Jeg ville heller vurdert sminke og langerma gensere frem til hun er gammel nok.

 

Ikke er det alle arr som kan tattoveres over heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen profesjonelle tatovører!
Tro meg, gjør hun dette med din tillatelse så kan jeg nesten garantere 100% at hun vil angre med tid og stunder.
Og med en fra før arrete arm så vil en eventuell cover-up være vanskelig, laser er både svindyrt og vondt!
Ta heller en ordentlig god prat med henne, få henne til å bruke hvert fall de neste tre årene på research av tatovører.
Kvalitet fremfor kvantitet!

Anonymkode: b7fe5...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare forhør deg med tatovører rundt om kring, er de som har en nedre grense på 16 år, så da må hun evt vente til da :) 

Anonymkode: 2719e...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare forhør deg med tatovører rundt om kring, er de som har en nedre grense på 16 år, så da må hun evt vente til da :) 

Anonymkode: 2719e...c3e

Jeg ville ikke benyttet meg av disse. Dessuten er det mye som kan endre seg fra man er 15 til man er 18, både mtp ønske om tatovering i seg selv, motiv osv. Best å vente til hun er myndig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenrosa

Utlandet... er selv veldig opptatt av tatoveringer å maste selv på min egen mor siden jeg var liten... Jeg snakker av erfaring... Ikke la henne gjøre det, tok selv en portrett tatovering av meg og søsteren min som små på under armen når jeg var 16... Nå er jeg 20 å skal ha barn selv... fint bilde men jeg angrer... ellers har jeg en rose på skulderen som jeg tok når jeg var 15 i spania, å den elsker jeg. ellers har jeg mange andre små... La henne gjøre det om det er ett motiv hun ikke kommer til å ha noe imot om 20 år :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg fikk flere tatoveringer hos forskjellige tatovører før jeg ble 18 år.

Anonymkode: 1f0e4...15c

Det gjorde jeg og.
Jeg sitter igjen med den aller første jeg tok,
resterende er blitt cover-up og laserbehandlet.
Studioet jeg var hos brukte til og med "hjemmelaget" blekk,
så sier litt om hvor profesjonelle de var (dette er 10+ år siden).
Studioet driver fortsatt i dag, merkelig nok..

Anonymkode: b7fe5...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Når hun er så ung så tror jeg du vet like godt som meg at du ikke skal gi henne tillatelse. Ikke når det gjelder hele overarmen. Hun er ikke voksen og har enda mange år på seg til å være helt sikker. En grunn til at det er aldersgrense. Jeg ville ta en tatovering når jeg var så ung. Er glad jeg ikke gjorde det den gangen. Hadde vert en tatovering jeg angret på. I voksen alder har jeg tatt to tatoveringer og de angrer jeg ikke på. Da var jeg mer voksen til og vite nøyaktig hva jeg ville ha. Hadde det vert snakk om en liten en, men dette er hele armen og det tviler jeg på at hun vil ha når hun blir voksen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen seriøse tatovører vil tatovere en 15 åring. Noen useriøse har en regle som sier at man må være 16 med skriftlig tillatelse. De er da useriøse tatovører. Min erfaring er at de samme folkene lager dårlige tatoveringer. Fordi de er, igjen useriøse og gir blanke faen. De aller, aller, aller fleste angrer på tatoveringene de tar som ung.

En dårlig tatovering vil ikke skjule dype arr. Arrene vil vises fortsatt, og en tatovering vil rette fokus mot arrene.  Det beste er laser først, for å gjøre arrene mindre synlig, for så å dekke over med tatovering. hypertrofiske arr er heller ikke lett å tatovere over. Så det å gå til en useriøs tatovør er det siste man vil. Man må dra til noen som virkelig vet hva de driver på med, og som har erfaring fra før. 

Anonymkode: e437d...5dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
2 minutter siden, bergenrosa skrev:

Utlandet... er selv veldig opptatt av tatoveringer å maste selv på min egen mor siden jeg var liten... Jeg snakker av erfaring... Ikke la henne gjøre det, tok selv en portrett tatovering av meg og søsteren min som små på under armen når jeg var 16... Nå er jeg 20 å skal ha barn selv... fint bilde men jeg angrer... ellers har jeg en rose på skulderen som jeg tok når jeg var 15 i spania, å den elsker jeg. ellers har jeg mange andre små... La henne gjøre det om det er ett motiv hun ikke kommer til å ha noe imot om 20 år :). 

Jeg anbefaler IKKE å tatovere seg i utlandet. Tenk på rensligheten. Fare for betennelse osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bergenrosa
Akkurat nå, Bootyhunter skrev:

Jeg anbefaler IKKE å tatovere seg i utlandet. Tenk på rensligheten. Fare for betennelse osv..

Det som er den vanlige normen blandt folk å tenke slik vet jeg... :) Det går an å bruke øynene selv, du tattoverer deg selvfølgelig ikke i ett studio som er skittent å der du føler det ikke har blitt tatt skikkelig vare på helse eller deg som kunde. Du må også alltid spør om å få se hva tatovøren har gjort tidligere å vær grundig med det, kommer du til noen som blir sint pågrunn av det så går du bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen seriøse aktører tattoverer 15-åringer uansett tillatelse. Og med god grunn!! Selvfølgelig sier hun at hun ikke kommer til å angre, men det vil hun nok. Tok selv en stor tattovering som 20-åring, som heg eeeelsket, og angrer som en hest på nå et par år senere. Ikke gjør det. Sjapper som tattoverer 15-åringer er ikke seriøse og frarådes på det sterkeste både med tanke på hygiene, motiv og egentlig alt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...