Gå til innhold

Hvordan takle svigermor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å forholde meg til svigermor. Først og fremt er vi veldig ulike som mennesker. Kan knapt huske en gang vi har vært enige om noe..

Jeg stemmer venstre, hun stemmer FRP.. Sitter å skryter av jobben Sylvi Listhaug gjør mens hun ser på meg og smiler lurt. Akkurat som om hun vil gjøre meg irritert. Vel, jeg er ferdig å diskutere politikk med den dama. Nå rett og slett forlate rommet når hun går i de baner.

Mannen min er så konfliktsky, så han kan aldri ta opp noe med henne heller..

Hun ringer han et par ganger hver dag.. aner ikke hva det snakkes om. Helt utrolig. Han synes også dette er mye. Hun bor like ved oss, og vil helst se sønnen vår tre ganger i uka.. men barnevakt, det skal hun ikke være. Et år siden sist. Ingen overnatting, for det tør hun ikke.. Han er 5 år. 

Hun er hypokonder, prøver å presse meg til legen hvis jeg er småforkjøla, snakker om sykdom hele tiden, er knapt på jobb. 

Man går aldri snakke ferdig, hun avbryter deg alltid og er så stressa at jeg blir helt svett. Bå er jeg gavid igjen og hormonene gjør meg ekstra irritert..

Lurer rett og slett på om noen har noen tips for å gjøre livet lettere? Må jo forholde meg til henne...

Anonymkode: 7d457...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må du innrømme at du er problemet

Anonymkode: d82ce...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forandre henne

Det som kan hjelpe er at du slapper av. At hun er stresset er ikke noe som trenger å påvirke deg. Jeg har selv en stresset svigermor som jeg er forskjellig fra, og vi har nå kommet frem til et midtpunkt hvor vi fungerer greit i rommet i lag. Og ja hun elsker å diskutere noe jeg hater selv! stemmer også frp og jeg venstre.

Hun trenger at jeg tilpasser meg og jobbet mot stresset hun går igjennom. Jeg må fungere som en motpol til stresset. Feks jeg hjelper henne når hun trenger det, og jeg holder meg unna når hun trenger det. Forholder meg så rolig som mulig slik at hun kan roe seg ned. Først må du erkjenne at hun er god i bunnen og begynne å jobbe med å akseptere hennes feil. ta en dag om dagen!

 

Akkurat dette med hormoner er vanskelig. det er tøft når svigermor vil blande seg inn og hodet skriker at nei nei jeg vil ha hele omsorgen for mitt barn. jeg vil styre alt.

det er to store kontraster fordi hun er også en omsorgsperson for barnet, dog ikke så nær barnet som du er. Finn roa i det. La henne få litt ære og en plass hos dere. :) plutselig en dag så stiller hun opp for deg og blir en ressurs. <3

Anonymkode: 0cdfd...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hormonene. Det blir bedre senere :) Graviditet er som en eviglang PMS. Det er lov å være uenige, og det er lov å like å diskutere politikk. Finn på noe annet mens hun diskuterer dette.

Anonymkode: 0984f...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...