Gå til innhold

Prøving etter en SA


Note92

Anbefalte innlegg

Hadde en SA for 4 uker siden ca, var 8+2 når det hele satt i gang. Dro til gyn 1 uke senere for å sjekke at alt var ute, noe det var og alt så fint ut. Estimerte EL om ca 2 uker, altså nå. Sitter her da med el smerter som jeg hadde før graviditeten og rart utflod. Skal vi sette i gang igjen eller bør vi vente en periode? Klør i fingrene etter å hoppe til senga akkurat nå, da det er et stort ønske om enda et barn.. Erfaringer eller innspill fra noen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke være noe i veien for å begynne å prøve igjen 2 uker etter abort, men en anbefales å la det gå en menstruasjon. 

Anonymkode: fea39...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Note92 skrev:

Hadde en SA for 4 uker siden ca, var 8+2 når det hele satt i gang. Dro til gyn 1 uke senere for å sjekke at alt var ute, noe det var og alt så fint ut. Estimerte EL om ca 2 uker, altså nå. Sitter her da med el smerter som jeg hadde før graviditeten og rart utflod. Skal vi sette i gang igjen eller bør vi vente en periode? Klør i fingrene etter å hoppe til senga akkurat nå, da det er et stort ønske om enda et barn.. Erfaringer eller innspill fra noen? 

Jeg er i samme båt selv, mistet for 4 uker siden, tok cytotec for å få satt igang når jeg var 8 uker på vei. 
Har også EL nå, og vi har lagt inn aksjer :) 

Det er ingenting som tilsier at dere ikke kan forsøke med en gang, så lenge du psykisk er klar for det.

Anonymkode: f911d...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde MA sa ene sykepleieren at det bare var å prøve med en gang. Blir du gravid er kroppen klar for det, er ikke kroppen klar for det vil du heller ikke bli gravid :) Så vi begynte å prøve med en gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sa i begynnelsen av august og ble gravid rett etterpå. Snart termin😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bare snakke for meg selv, men jeg ble gravid rett etter jeg mistet i SA. Gikk rett inn i normal syklus og vi satset det vi hadde siden vi hadde hørt at sjansene kunne være noe høyere rett etter man har vært gravid en gang. Og det stemte for meg, og jeg har lest om mange andre det har stemt for :) Jeg ble gravid og hadde et kjempefint svangerskap, ikke en dråpe blod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Pearl. Tenker litt at hvis kroppen fysisk er klar for et nytt svangerskap så går det, hvis ikke så går det ikke. Lagt inn aksjer 3 dager på rad nå, traff på el denne gangen også.. så får vi bare vente å se, men kjenner jeg har lyst til å roe ned forhåpningene denne gangen en smule og ikke teste i hytt og gevær.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min anbefalte å vente en syklus, men jeg har også hørt omvendt her inne. 

Anonymkode: 5cd4a...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege mente minst to mens, gyn sa en til to - vi satser også og kjører på :fnise:

Anonymkode: 62c5c...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa til meg at det bare var å prøve så fort VI var klare for det, og at anbefalingen om å vente en syklus kun er fordi det blir lettere for leger å fastsette termin siden de dermed har en siste mens-dato å forholde seg til. 

For oss gikk det veldig bra å kjøre på igjen med en gang, startet prøvingen 2 uker etter en SA i uke 11, testet positivt igjen 3 uker etter det og fikk en nydelig liten skapning for 4 måneder siden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...