Gå til innhold

Etter hasteoperasjonen om søndag:


FrøkenTippTopp

Anbefalte innlegg

Så er jeg livredd for å skulle bli gravid igjen .. 

jeg er fullstendig klar over at det er noen få dager siden bare .. men hvor stor er sjansen for at en ny graviditet vil ende på samme måte ??( måtte fjerne høyre eggleder pga graviditet der) . Jeg opplevde å ikke bli hørt av legekontoret , så jeg føler at dette kunne vært unngått .. altså ikke endt i hasteoperasjon med stort blodtap og ødelagt eggleder. 

Jo mer jeg googler , jo mer engstelig blir jeg for at dette vil skje igjen . Jeg har to gutter på 11 og 7 år fra før . Bør jeg la være å utfordre skjebnen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er syns du ikke ble hørt av legekontoret, men sannsynligvis hadde det ikke hatt så mye å si ifht å beholde egglederen. Store smerter er ofte pga at det er gått så langt at egglederen ikke er til å redde, og er det ikke gått så langt vil ofte ekstrauterin graviditet (regner med det var problemet?) bli behandlet konservativt med å se det an om det ordner seg av seg selv. Jeg syns du skal høre med legen (evt gynekolog ved sykehuset) om sjansen for at det kan skje igjen ved neste graviditet, det er noe forhøyet risiko, men samtidig er jo ikke risikoen for ex.u. veldig stor i utgangspunktet. 

Anonymkode: 760cb...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne forklart meg litt bedre ang legekontoret :) jeg opplevde blødninger rett etter positiv test . Fikk lov å ta blodprøve for å måle HCG . Fikk svar etter to dager at det var 31. Noe legekontoret mente var altfor lavt , og at jeg hadde opplevd en SA. Jeg klarte ikke helt slå meg til ro med dette da jeg målte HCG såpass tidlig , og blødningene var mindre enn mens og helt smertefri . Tok CB uke som gikk fra 1-2 uker og 2-3 uka etter . Ba derfor legekontoret om nye målinger . Fikk svar i luken der at det ville ikke ha noen hensikt . At om jeg fikk positive tester så var jeg vel fortsatt gravid . Å jeg fikk ta en privat ultralyd om jeg var så bekymret . Deretter slang de igjen luka .. helt seriøst ! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, FrøkenTippTopp skrev:

Jeg kunne forklart meg litt bedre ang legekontoret :) jeg opplevde blødninger rett etter positiv test . Fikk lov å ta blodprøve for å måle HCG . Fikk svar etter to dager at det var 31. Noe legekontoret mente var altfor lavt , og at jeg hadde opplevd en SA. Jeg klarte ikke helt slå meg til ro med dette da jeg målte HCG såpass tidlig , og blødningene var mindre enn mens og helt smertefri . Tok CB uke som gikk fra 1-2 uker og 2-3 uka etter . Ba derfor legekontoret om nye målinger . Fikk svar i luken der at det ville ikke ha noen hensikt . At om jeg fikk positive tester så var jeg vel fortsatt gravid . Å jeg fikk ta en privat ultralyd om jeg var så bekymret . Deretter slang de igjen luka .. helt seriøst ! 

 

Ville sendt en klage til fylkeslegen. Fordi mindre blødninger og lave men stigende hcg verdier er indikasjon på MA ELLER graviditet utenfor livmor og skal undersøkes..

Anonymkode: b1f65...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...