Gå til innhold

skal jeg vente lenge..!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, jabx skrev:

Hvis man er forelsket i noen vil man vel være med dem hele tiden. Jeg skjønner godt dette med alenetid og liker selv å ha litt tid for meg selv når et forhold har vart en stund, men i forelskelsens rus pleier vel behovet for alenetid å bli drastisk redusert for de fleste?

Enig med deg.  Man havner litt i en boble, og det er helt klart viktig å ha alenetid, men om man er forelsket så har mennesker flest behov for å høre noe fra kjæresten daglig . FUCK IT, han var ikke helt der....  han:sulosi:også meg:link:

Anonymkode: d4e78...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mortem skrev:

Hva er det å vente på når det er slutt?

dumt formulert den, venter ikke, men håper han vil angre.

Anonymkode: d4e78...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si, ts. Men her kan du kanskje finne noen perspektiver: 

Lykke til

Anonymkode: c5962...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møte en fin fyr i slutten av august i fjor, etter 3 mnd. med dating ble vi kjærester. Etter 4 mnd som kjærester dumpet han meg. Vi hadde det fint når vi var sammen, både fysisk og psykisk (begge var enige om akkurat det.)

Men han var så dårlig på å ta kontakt/initiativ når vi ikke var sammen.Han liker ikke å sende meldinger, eller snakke så mye i telefonen og han er typen som trenger en del tid for seg selv og liker sitt eget selskap. Jeg er litt motsatt men aksepterte at vi ikke trengte å være sammen hele tiden.

Men jeg gå utrykk for at det hadde vært veldig fint å få noe form for oppmerksomhet når vi var i fra hverandre, for jeg mener å kunne kommunisere daglig er viktig i et forhold(vært fall på det stadiet vi var i). Han prøvde litt, men jeg begynte å irritere meg med tiden,  jeg ble usikker på om jeg i det helte tatt kom til å høre noe i fra han, begynte å lure på om han i det hele tatt tenkte på meg.

Og brukte litt for mye energi på det dessverre. Når jeg spurte han sa han at han tenkte på meg ofte. Så da burde det ikke være så vanskelig å bare gi litt lyd fra seg eller en koselig melding ? ikke mye jeg forlangte ?

Han hadde før meg vært singel i 5 år, og vant til å være alene  og mente at han trengte tid på å omstille seg og at jeg måtte være tålmodig med han.

Jeg har ikke tatt kontakt siden det ble slutt og heller ikke han, har en rolig "magefølelse", hva enn nå det er en indikasjon på.

Tror han fikk "kalde føtter" og muligens vil angre seg om en stund, på grunn av at vi hadde det så bra sammen.

Noen her som har erfaring med en slik situasjon ?

Anonymkode: d4e78...362

jeg tror han rett og slett ikke er så interessert, selv om han er sammen med deg. han er vell der for sexen. når han ikke gidd å ta initiativ til noe eller vil være med deg eller gi oppmerksomhet så er det normalt å føle seg slik du føler. du finner sikkert en annen mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Typen min er heller ikke på mobilen sin mye eller opptatt av sånt. Men jeg reagerer motsatt enn deg, da. Jeg synes det er attraktivt og det var noe vi snakket om på første date ;) 

Dere passer nok bare ikke sammen

Anonymkode: 764d4...ef3

Enig!

Anonymkode: 3939e...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Har jeg skrevet et innlegg jeg har glemt at jeg har skrevet...??

Kunne ha skrevet dette bortimot ordrett. Du vet ikke selv, men du er forferdelig heldig. At det ble slutt såpass fort.  For vi har vært sammen i 3 år nå. 3 år med konstante problemer og friksjon, AKKURAT pga det du skriver. At han ikke tar kontakt når han er borte. At selv ei mld er mye å forlange. At han hadde vært singel lenge før han traff deg, og hadde blitt vant til å være alene, og likte å være alene. At du måtte være tålmodig med ham.

Vet du. Føkk dem. For noe tull. Så egoistisk å dra et menneske inn i livene sine, og innbille oss til å tro at det er plass for oss der, når de har mer enn nok med sine egoistiske tilværelser.

Vær så snill, tro på meg. Det finnes menn, haugevis av menn, som du ikke må kjempe for å beholde plassen hos, godta all mulig bs, fire på egne behov, for at han skal fortsette å leve singellivet, selv om han er sammen med deg.

Jeg er deg 2,5 år senere, hvis det ikke hadde gått som det hadde gått, og tro meg - du vil ikke være meg.

Anonymkode: 97b33...f55

Takk for svar(tankevekker):) Da er det mer snakk om personligheten deres. For jeg synes også det blir egoistisk og skal gå inn i et forhold men ikke klare å tilpasse seg. For det handler mye om det når man blir sammen med noen ? eller så var vi ikke rett type til et slikt forhold ?!

Jeg sa det var helt greit at du vil være en del alene, men da ønsket jeg i det minste å få høre noe og han prøvde. Men det ble sånn at jeg måtte gjenta meg, også endte det som regel opp at jeg tok kontakt. Og den følelsen er ikke god. Han merket at jeg ble lei av det. Det gikk fra å si det på en okay måte til litt sånn : hva er det du ikke forstår !! Når det ble slutt sa han også at han hadde det så fint med meg når vi er sammen, men at det var vanskelig å omstille seg så kjapt, og det var best vi avsluttet før det ble dårlig stemning.

Hvordan endte deres forhold, du som gikk ?

Anonymkode: d4e78...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal ikke legge ord i munnen på en bruker her og sette ordene hennes inn i en annen kontekst enn det det var ment for. Men det var så tankevekkende og tråden din fikk meg til å huske det hun skrev.@a l'orange skrev dette innlegget link 

_________________

(kopiert tekst)

"Jeg pleier å tenke at mennesker kan være både små og store. Et lite menneske er et menneske som trenger andre, ikke klarer seg selv, som behøver trøst og dulling og oppmerksomhet hele tiden. Et stort menneske er et menneske som er romslig, som ønsker å passe på andre, som har tid og energi og masse andre positive ting som han eller hun vil dele med andre. I et forhold er man best tjent med at det er en balanse her, at begge to er store mesteparten av tiden, og at begge kan få være små de gangene de har behov for det. Kunne ha et fang å hvile hodet i.

Viss man aldri har et fang å hvile hodet i, og alltid må ivareta andre, da blir livet et slitsomt sted å være.

De menneskene som er vant med at alle rundt de er små, kan fort få panikk når de merker at andre rundt de er pågående. De tenker instinktivt; "Vedkommende vil bruke meg opp! Jeg står i fare for å gå nedenom og hjem! Jeg må komme meg bort! Nå!"

Men så kan det hende at det mennesket som er interessert, absolutt ikke er der for å bruke opp noen. Kanskje de tvert i mot tenker; "Dette mennesket er slitent, det har gitt av seg selv hele livet, vi passer sammen fordi jeg kommer ikke til å henge på vedkommende! Jeg har mye å gi. Jeg har mye jeg VIL gi!"

Problemet er bare å skulle formidle forskjellen.

Så for å svare deg som jeg siterer; Det beste du kan gjøre er å tenke over din egen motivasjon for hvorfor du er interessert i akkurat DENNE personen.

Er det fordi du HAR NOE Å GI? Eller er det fordi han har noe du VIL HA?

De aller fleste tenker nok, for skams skyld, at "Selvfølgelig har jeg noe å gi, jeg har MYE å gi!"

Men i flere av trådene hvor noen forsvinner, så et det tydelig at den som står igjen, ser bare seg selv;

"Hvordan kunne han gjøre dette mot MEG?!"

"Han tar ikke hensyn til at JEG har det vondt!"

"Hvem skal JEG vende meg til nå?"

________________________________

 

Anonymkode: c5962...8a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hmm..Jeg gnagde for mye om akkurat det der, men igjen jeg ønsket mer av han. Jeg stolte på han men ble bare så usikker på om han virkelig ville det her like mye som meg.

Anonymkode: d4e78...362

Skjønner godt at du gnagde på det. Det er ikke for alle. Jeg har vært i forhold før hvor det var helt annerledes, men jeg følte meg så kvalt da. Jeg klarte ikke å være meg selv.

 

Sånn generelt: Det er mange grunner til å holde litt tilbake selv om man er forelsket. Jeg vet jeg helt fint kan være det uten å ta kontakt hele tiden. Synes det er litt kjipt med de i tråden som mener det er en definisjon på hvordan forelskede oppfører seg og om man ikke gjør det de mener, er man ikke forelsket.

Anonymkode: ae7c8...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, aliho skrev:

En mann som er forelsket vil gå gjennom ild og vann for å være sammen med den han vil ha. Og ingenting står i veien for at han kan sende meldinger hver eneste dag. Det er snakk om hvordan han prioriterer.
Jeg tror det riktige her er å gi ham litt frihet til å finne ut av det selv (hvis du klarer det så burde du fokusere på å gjøre deg selv bedre, å fylle livet med glade ting).
Det er et ordtak som sier: Om du elsker noen så sett h*n fri. Om h*n kommer tilbake til deg så er h*n din, om ikke så var h*n aldri din.
 

Godt skrevet

Anonymkode: d4e78...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at du gnagde på det. Det er ikke for alle. Jeg har vært i forhold før hvor det var helt annerledes, men jeg følte meg så kvalt da. Jeg klarte ikke å være meg selv.

Sånn generelt: Det er mange grunner til å holde litt tilbake selv om man er forelsket. Jeg vet jeg helt fint kan være det uten å ta kontakt hele tiden. Synes det er litt kjipt med de i tråden som mener det er en definisjon på hvordan forelskede oppfører seg og om man ikke gjør det de mener, er man ikke forelsket.

Anonymkode: ae7c8...b05

word!

Anonymkode: c5962...8a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det :) vi hadde det veldig fint altså men ja som du sier, tydeligvis ikke ikke den perfekte matchen. Og jeg venter ikke i den forstand, bare håper at han innser at han tok et dumt valg. Men om jeg møter noen andre så er det forseint. Må bare bli klar for det først.

Anonymkode: d4e78...362

Kan ikke like gjerne det være deg som innser at DU tok et dumt valg ved å kreve så mye?

Det er først i nyere tid at mennesker kan sende meldinger hele tiden. Man fikk seg da kjæreste før og!

33 minutter siden, jabx skrev:

Hvis man er forelsket i noen vil man vel være med dem hele tiden. Jeg skjønner godt dette med alenetid og liker selv å ha litt tid for meg selv når et forhold har vart en stund, men i forelskelsens rus pleier vel behovet for alenetid å bli drastisk redusert for de fleste?

Heller motsatt. Når man er forelsket trenger man mer tid til å prosessere følelsene. Jeg hadde mistet interessen om jeg hadde opplevd den andre som svært pågående i begynnerfasen.

Anonymkode: 3939e...ac9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn generelt: Det er mange grunner til å holde litt tilbake selv om man er forelsket. Jeg vet jeg helt fint kan være det uten å ta kontakt hele tiden. Synes det er litt kjipt med de i tråden som mener det er en definisjon på hvordan forelskede oppfører seg og om man ikke gjør det de mener, er man ikke forelsket.

Anonymkode: ae7c8...b05

👍

De går glipp av litt av hvert!

Anonymkode: 3939e...ac9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke like gjerne det være deg som innser at DU tok et dumt valg ved å kreve så mye?

Det er først i nyere tid at mennesker kan sende meldinger hele tiden. Man fikk seg da kjæreste før og!

Heller motsatt. Når man er forelsket trenger man mer tid til å prosessere følelsene. Jeg hadde mistet interessen om jeg hadde opplevd den andre som svært pågående i begynnerfasen.

Anonymkode: 3939e...ac9

Jeg er helt enig.

Anonymkode: ae7c8...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig.

Anonymkode: ae7c8...b05

Synes ikke det  å ha en form for daglig kontakt er å kreve for mye jeg ,men folk er forskjellig.

Det jeg angerer litt på er at jeg ikke lot det gå litt lengre tid før jeg selv tok opp kontakten og at jeg gjentok meg. Han var informert om hva jeg ønsket . Men shit au, det er over...lærdom til neste gang:) 

Anonymkode: d4e78...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, speedbump skrev:

Even with cold feet you have to treat a woman write and with respect. I seriously would have at least called and told you what's on my mind. 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har var singel i nesten  3 år før jeg møte han. Det kunne gå en hel dag uten at jeg hørte noe . Som regel tok jeg kontakt. Jeg gå utrykk for at jeg satt pris på en enkel tekstmelding, som det å skrive: ha en fin dag, tenker på deg, gleder meg til å se deg osv...men det lå tydeligvis ikke i hans natur, som han selv sa er han mer en person som uttrykker seg fysisk(tenker da ikke på sex) enn verbalt. Jeg burde kanskje bare ha akseptert det men det ble vanskelig...Jeg hadde behov for mer og han kunne ikke gi det..

Anonymkode: d4e78...362

Jeg forventet ikke at vi skulle tekste frem og tilbake, var mer en enkel melding i løpet av  dagen eller en kort telefonsamtale. Jo mer jeg skrive her jo mer innser jeg at han ikke var  like interessert i meg som jeg var i han.

Anonymkode: d4e78...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://www.wikihow.com/Give-Each-Other-Space

Du må la partneren din ha "me time" og emosjonell space innimellom, ts. Det går an å ha kontakt hver dag, men hvis du stadig vil ha oppmerksomhet så ødelegger du alenetiden hans.

Anonymkode: 7f870...2f6

Han fikk der. Ikke oppmerksomhet at jeg trengte at han kom hjem til meg for å  fortell meg hvor fin jeg er...men en samtale/melding: ønsker deg en god dag, håper du har hatt en fin dag, godt natt, tenker på deg....noe i den duren.

Anonymkode: d4e78...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Vet du. Føkk dem. For noe tull. Så egoistisk å dra et menneske inn i livene sine, og innbille oss til å tro at det er plass for oss der, når de har mer enn nok med sine egoistiske tilværelser.

Anonymkode: 97b33...f55

Signere denne setningen. Ikke finn deg i sånt en annen gang ts. Han der er ikke en "FIN FYR" i det hele tatt. Man skal ikke FORSTÅ at en person velger å være fulstendig egoistisk og på toppen av det, krever at det skal godtaes av andre rundt dem. Hvor mange tror du som hadde vært lykkelig med en sånn person? Ingen, bortsett fra at en som var dritegoistisk selv ville plagdes mindre av det. Egoistiske folk kommer aldri til å bli en bra kjæreste for noen som helst og som forelder er de et helvete.

Anonymkode: 48655...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det  å ha en form for daglig kontakt er å kreve for mye jeg ,men folk er forskjellig.

Det jeg angerer litt på er at jeg ikke lot det gå litt lengre tid før jeg selv tok opp kontakten og at jeg gjentok meg. Han var informert om hva jeg ønsket . Men shit au, det er over...lærdom til neste gang:) 

Anonymkode: d4e78...362

Hvorfor bruker du ordet KREVE?

Anonymkode: 3939e...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signere denne setningen. Ikke finn deg i sånt en annen gang ts. Han der er ikke en "FIN FYR" i det hele tatt. Man skal ikke FORSTÅ at en person velger å være fulstendig egoistisk og på toppen av det, krever at det skal godtaes av andre rundt dem. Hvor mange tror du som hadde vært lykkelig med en sånn person? Ingen, bortsett fra at en som var dritegoistisk selv ville plagdes mindre av det. Egoistiske folk kommer aldri til å bli en bra kjæreste for noen som helst og som forelder er de et helvete.

Anonymkode: 48655...12c

Vask munnen din.

Anonymkode: c5962...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...