Gå til innhold

Putetrekk med åpning på kortside, hvor kjøpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet, verdens dummeste spørsmål, men jeg finner ikke putetrekk hvor åpning er på kortsiden i butikkene. Jeg kan ikke fordra de med åpning på langsiden, det er så upraktisk. Noen som vet? Føler jeg har sett i "alle" butikker og finner ikke. Pluss hvis det er sånne putetrekk med kant.

Et annet spørsmål, men samme greie. Sengetøy i bomull sateng med glidelås og ikke knapper? Her er det samboeren min som protesterer, han nekter å ha knapper.. Samme problem, finner ikke. 

Anonymkode: fcde5...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kira87

Gant har putetrekk med åpning på kortsiden. Hvis du er villig til å bruke litt penger på det, så har de også dynetrekk med glidelås. :) Samme med Høie.

Endret av kira87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sengesett fra Kid har alle åpningen på kortsiden, både på dynetrekk og putetrekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sengetrekkene jeg har kjøpt på Ikea har åpning på kortenden av puta. Men ikke alle har knapper eller tau i åpningen på dynetrekket, noe som er et must for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det sengesettet fra Ikea så jo bra ut. Men trodde ikke man kunne kjøpe sengesett fra ikea fordi de har andre størrelser? Det har kanskje ikke så mye å si for dyne men mest pute.  Jeg har dårlig erfaring med putetrekk fra Ikea (kjøpt enkle, ikke inkl. i sengesettet), da de var for små til standard størrelse puter, og i tillegg skiftet de (?!) farge etter vask, fra beige til lyse grønn faktisk.. 

Så jeg holder det åpent, hvor kan man kjøpe enkle putetrekk (ikke inkl. i sengesettet), vanlig størrelse, med åpning på kortsiden, hvis ikke Ikea.

Anonymkode: fcde5...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, kira87 skrev:

Gant har putetrekk med åpning på kortsiden. Hvis du er villig til å bruke litt penger på det, så har de også dynetrekk med glidelås. :) Samme med Høie.

TS. 

Jeg eier faktisk et sengesett fra Gant, ikke kjøpt selv, gave. :laugh: Men den har knapper på dynetrekket og åpning på langsiden på putetrekkene hehe..

Høie, er du sikker på det? Hvor selges de da? Hansen og Dysvik selger de her jeg bor, tror jeg, men jeg har seriøst sjekket hver eneste sengesett de hadde, og alle åpning på langsiden. 

Anonymkode: fcde5...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det sengesettet fra Ikea så jo bra ut. Men trodde ikke man kunne kjøpe sengesett fra ikea fordi de har andre størrelser? Det har kanskje ikke så mye å si for dyne men mest pute.  Jeg har dårlig erfaring med putetrekk fra Ikea (kjøpt enkle, ikke inkl. i sengesettet), da de var for små til standard størrelse puter, og i tillegg skiftet de (?!) farge etter vask, fra beige til lyse grønn faktisk.. 

Så jeg holder det åpent, hvor kan man kjøpe enkle putetrekk (ikke inkl. i sengesettet), vanlig størrelse, med åpning på kortsiden, hvis ikke Ikea.

Anonymkode: fcde5...54c

Dynetrekk og putetrekk på ikea har "svenske" størrelser, vær obs på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kira87
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS. 

Jeg eier faktisk et sengesett fra Gant, ikke kjøpt selv, gave. :laugh: Men den har knapper på dynetrekket og åpning på langsiden på putetrekkene hehe..

Høie, er du sikker på det? Hvor selges de da? Hansen og Dysvik selger de her jeg bor, tror jeg, men jeg har seriøst sjekket hver eneste sengesett de hadde, og alle åpning på langsiden. 

Anonymkode: fcde5...54c

De har egen nettbutikk. Hoie.no. Ellers så selger faktisk komplett.no gant-sengetøy. 😃 Fysisk butikk vet jeg ikke. Skeidar har endel. 

Endret av kira87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

:icon_arrow: Det var TS..

Anonymkode: fcde5...54c

Dynetrekket vil være noen cm for bredt, og puten noen cm for kort i bredden. Bor ved ikea, så har dyne og pute derfra. 

Det setter jeg viste til har jeg selv, og det holder seg veldig bra. Noe annet enn de billigere settene Ikea har. Må komme med erfaring, for det er sikkert flere enn oss som ønsker glidelås på senetøyet :-)

Anonymkode: af0b4...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, kira87 skrev:

De har egen nettbutikk. Hoie.no. Ellers så selger faktisk komplett.no gant-sengetøy. 😃 Fysisk butikk vet jeg ikke. Skeidar har endel. 

Ja jeg sjekket, og alle putetrekk har åpning på langsiden. Det er en slags forbannelse, er det bare jeg som finner det upraktisk og irriterende? :fnise:

Anonymkode: fcde5...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, canacas skrev:

Høie har. Og fin kvalitet har de også. 

Høie har ikke. Eller må du vise meg, for jeg fant ikke på siden deres..

TS.

Anonymkode: fcde5...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høie har ikke. Eller må du vise meg, for jeg fant ikke på siden deres..

TS.

Anonymkode: fcde5...54c

Jeg har 7 sett fra Høie, alle med sideåpning på putetrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kira87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jysk har putetrekk med åpning på kortsida. Jeg har de billigste de har, og disse er overraskende bra! Har hatt mine i to år nå, to sett som hver blir vasket annenhver uke. De er like fine som nye enda. Er hvite vi har, bruker de på pute nummer to.

Anonymkode: 14ab3...810

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, fra Høie, i bomullsateng. 

Putetrekkene har åpning på siden, og dynetrekket har glidelås i fotenden

Anonymkode: 8e4d0...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt flere løse putetrekk på Kid med åpning på kortsiden.

Anonymkode: 26a98...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...