Gå til innhold

Hvordan gjør jeg dette nå?


LilleGinger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kontakter krisesenter der du bor nå! I dag, nå! De tar deg inn, og hjelper deg med det du trenger.

Anonymkode: 0095e...b10

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pratet med de i forrige uke, de kunne ikke hjelpe meg pga 

1. Jeg har hund

2. Det er ikke livstruende

Så får jeg beskjed om å kontakte politiet, men jeg orker ikke det styret igjen.. Det hjalp ikke forrige gang, gjorde bare ting værre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går på sosialen og spør om nødpenger/matpenger. Tror det er ca 1500,- du kan få. Dette får du etter noen dager hvis du ringer å sier det er krise vær dag etter du har levert søknaden. Søk også om bostøtte + livsopphold.

Så, når du har fått pengene, drar du til en i familien din (evt. venninne) som du kan få husly av fram til du får svar på bostøtte søknaden din fra NAV. NAV kan også hjelpe deg med å finne bosted, men det kan ta litt tid, så det er nesten et must at du bor hos et familiemedlem eller en venninne en kort periode.

Det viktigste er at du kommer deg vekk fra han, IKKE finn på å gi han flere sjangser. Du har kun ett liv.

Endret av FrøkenC
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: du kan jo få hjelp fra krisesenteret nær deg slik flere her nevner, da får du jo et midlertidig botilbud fram til du finner et annet trygt hjem. Kan ingen rundt deg passe hunden din imens du er på krisesenteret?

Endret av FrøkenC
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, FrøkenC skrev:

Forresten: du kan jo få hjelp fra krisesenteret nær deg slik flere her nevner, da får du jo et midlertidig botilbud fram til du finner et annet trygt hjem. Kan ingen rundt deg passe hunden din imens du er på krisesenteret?

Jeg kjenner absolutt ingen her, de få jeg kjenner er venner av han. Jeg flyttet 24 timer unna hjemplassen min fordi jeg var dum.. Skal i møte med nav i dag, så har gått dit, jeg kan ikke være uten hunden min så det er vell heller det, jeg klarer ikke å sove uten hunden min, jeg klarer egentlig ingenting uten hunden min, fordi jeg er altfor avhengig av han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, LilleGinger skrev:

Jeg kjenner absolutt ingen her, de få jeg kjenner er venner av han. Jeg flyttet 24 timer unna hjemplassen min fordi jeg var dum.. Skal i møte med nav i dag, så har gått dit, jeg kan ikke være uten hunden min så det er vell heller det, jeg klarer ikke å sove uten hunden min, jeg klarer egentlig ingenting uten hunden min, fordi jeg er altfor avhengig av han..

Da håper jeg NAV hjelper deg fort. Du må bort fra han, og det vet du innerst inne selvom det nok gjør vondt også.

Jeg skjønner du er glad i hunden din, men livet ditt er faktisk viktigere. Det er snakk om midlertidig pass av hunden, og tenk hvor mye bedre dere begge to (du og hunden) får det i framtiden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FrøkenC skrev:

Da håper jeg NAV hjelper deg fort. Du må bort fra han, og det vet du innerst inne selvom det nok gjør vondt også.

Jeg skjønner du er glad i hunden din, men livet ditt er faktisk viktigere. Det er snakk om midlertidig pass av hunden, og tenk hvor mye bedre dere begge to (du og hunden) får det i framtiden!

Jeg har heller ingen her som sagt, hvem skulle passet han. Nav kunne hjelpe med å finne jobb/ depositumsgaranti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det TS? Hvor i landet bor du nå?

Anonymkode: 9ac84...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...