Gå til innhold

Noen følsomme sjeler her?


Anonym1122

Anbefalte innlegg

Jeg er så følsom, samtidig som jeg er en veldig sterk person. Jeg er ufattelig rettferdig samtidig som jeg syns at jeg er veldig snill. Litt vanskelig å forklare, men jeg syns det er ufattelig slitsomt i enkelte situasjoner å ta så lett til tårene. Noen andre i lik situasjon? 

Hvis det dukker opp noen videoer på Facebook f.eks av dyr som lider, så klarer jeg ikke å se på. Skriker samboer til meg (noe som skje ytterst sjeldent) så kan jeg begynne å gråte. Når jeg krangler med noen (har ikke skjedd siden tenårene) så begynner jeg å gråte. Til å med når jeg er på ferie så kan jeg få tårer i øynene når jeg tenker på kattene mine, til tross for at de har godt selskap hjemme, har alltid en vennine som passer de. Jeg er veldig veldig glad i dyr. 

Dette kan da ikke være normalt?! Jeg har vokst opp i et hjem hvor vi ikke snakker om følelser. Vi klemmer ikke og man snakker bare om overfladiske ting. Jeg er ikke en slik person, jeg liker å ha åpenhet. Jeg fikk alltid skylden for alt i min oppvekst. Det er vell lettest å skylle på det mest følsomme barnet. 

Kan legge til at jeg er stjernetegnet Krepsen :)

Endret av Anonym1122
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen.. Kan veldig fort ta til tårene om jeg ser noe trist på tv, eller om jeg får mye kritikk/noen hever stemmen..

Anonymkode: 2a967...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar veldig lett til tårene.  Har prøvd å endre meg, men har i senere tid akseptert at "sånn er jeg". Gråter jeg så andre ser det så sier jeg bare at jeg er veldig følsom :P folk begynner å kjenne meg nå :skratte:

Anonymkode: cb44c...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg bærer hjertet mitt på utsiden, er veldig følsom, og blir så utrolig glad i de rundt meg. Men dessverre så kommer og går mennesker. Og jeg sitter knust tilbake. Jeg har 2 barn og, og det mest slitsomme, er det mentale, når de ikke har det bra, for det river i stykker hjerte mitt. Verste jeg vet er å krangle, da får jeg fysisk vondt i kroppen. Jeg ønsker at alle skal ha det bra, og behandler de deretter. Så blir jeg like sjokkert hver gang noen ikke behandler meg bra. Fordi jeg ønsker å tro det beste om andre.

Anonymkode: bc3ad...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym1122 skrev:

Jeg er så følsom, samtidig som jeg er en veldig sterk person. Jeg er ufattelig rettferdig samtidig som jeg syns at jeg er veldig snill. 

Jeg er så omsorgsfull, samtidig som jeg er veldig modig. Jeg er ufattelig inkluderende, samtidig som jeg syns at jeg er veldig raus.

Dessuten tror jeg at alle følelser synes utenpå. Den som ikke gråter, er nok ikke like lei seg som meg som får tårer i øynene. 

Anonymkode: 29d70...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Vera79 skrev:

Jeg er overfølsom, men blir herdet her inne på kg :jepp:

hahaha:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Oppfatter meg selv som ufattelig inkluderende og raus, og blir også litt sjokkert når ikke man får det samme tilbake. Fikk også skylden for alt som barn. Jeg gråter av ingenting, folk blir jo helt satt ut. Takler ikke konfrontasjoner, begynner å gråte rett og slett fordi jeg blir frustrert. Husker når jeg var liten at jeg kunne gråte på konferansetime/foreldresamtale tilogmed om jeg fikk skryt, rett og slett fordi jeg gruet meg så mye at jeg ble helt overveldet av følelser... Faktisk veldig slitsomt å ha det sånn.

Anonymkode: e5bc6...5b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...