Gå til innhold

Hun bruker stoff!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Atea skrev:

Alkohol har vært illegalt og ført til to folkeavstemninger, i 1926 den siste. Forbudet førte til smugling og hjemmebrenning på samme vis som i Usa der mafiaen fikk stor makt. Men, man kan forstå hvorfor alkohol ble illegalt. Likevel hersket dobbeltmoralen, vinmonopolet fantes bare i noen få utvalgte byer der sosieteten bodde eller ferierte. Det var vanlig at også små barn i fattige strøk drakk alkohol, og kvinnebevegelser så seg lei på dette. De var pådrivere for alkoholforbudet.

Nå ser man at barn ned til tiårsalder ruser seg på illegale stoffer, mer vil jeg ikke si i debatten om legalisering av hasj, men havner de i klørne i gjengmiljøer? Vet ikke hva jeg skal si, men enkelte politifolk, Bill Clinton, Jens Stoltenberg...Hun er 22 år, utdanner seg, ønsker kanskje å bli mor en dag, virker ikke avhengig, tror du hun vil bli ansett som en forbryter hvis hun for eksempel blåser rødt i en trafikkontroll? Vil det skade DIN karriere? Hvordan kan de bruke det mot deg? Jeg spør fordi jeg ikke vet hvordan det fungerer internt innen politietaten. Men, hvis du føler at du hele tiden må være på vakt og passe på hva hun gjør og ikke gjør, så la henne være i fred, for begges del.

Les historien din. Alkohol i seg selv var aldri forbudt, men sprit, hetvin og visse typer øl. Det var ikke forbudt å omsette eller konsumere vin.

Anonymkode: 3f8be...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er jo drømmedama! Ei som du kan røyke med :)

Anonymkode: b6e47...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre enn brillejesuser og folk på 80+ som fortsatt bruker ordet "stoff" om cannabis? Skremmende at du tenker å bli politi med dine holdninger...

Anonymkode: 5c9f0...a33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les historien din. Alkohol i seg selv var aldri forbudt, men sprit, hetvin og visse typer øl. Det var ikke forbudt å omsette eller konsumere vin.

Anonymkode: 3f8be...dda

Nei, selvsagt ikke. Altervinen måtte de få ha i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At cannabis et mindre skadelig enn alkohol har vel blitt påvist mange ganger, men denne dama har faktisk tatt steget og begynt å røyke noe som er ulovlig. Det er så at folk som røyker hasj gjør mindre skade enn de som drikker øl/sprit/vin osv., når det egentlige poenget er at hun er villig til å bryte loven for å ruse seg. Hun begår et lovbrudd, noe som ikke samsvarer med dine fremtidsplaner. 

Jeg er sammen med en politimann, og tro det eller ei, men han mener også at alkohol er med skadelig enn hasj. Til tross for det hadde hatet det hvis jeg hadde brukt det. Han hadde dumpet meg på flekken. 

Det kommer flere damer. 

Anonymkode: fa310...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opp i 22 års alderen her. En jente jeg har i klassen.  Vi har snakket et par ganger sammen osv. Hun virker grei og hele pakke, jeg liker hu da. Hun virker interessert jeg er også interessert, inntil jeg fant ut at hun bruker cannabis/ hasj også. Hun er ikke en passiv røyker så hun røyker veldig sjeldent.  Jeg fikk vite det av noen som kjenner henne godt.

Jeg er en veldig sporty kar og jobber mot politi drømmen min. Og er imot alt som har med stoff å gjøre. 

 Burde jeg gå videre? 

Anonymkode: 4eb5e...1b6

Kanskje du vil arrestere henne en vakker dag? Da vil du sikkert finne mening med politiyrket. Den vakre drømmen om å arrestere mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt hasj i ny og ne er ganske uskyldig synes jeg, men som fremtidig politi ville jeg kanskje styrt unna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At cannabis et mindre skadelig enn alkohol har vel blitt påvist mange ganger, men denne dama har faktisk tatt steget og begynt å røyke noe som er ulovlig. Det er så at folk som røyker hasj gjør mindre skade enn de som drikker øl/sprit/vin osv., når det egentlige poenget er at hun er villig til å bryte loven for å ruse seg. Hun begår et lovbrudd, noe som ikke samsvarer med dine fremtidsplaner. 

Jeg er sammen med en politimann, og tro det eller ei, men han mener også at alkohol er med skadelig enn hasj. Til tross for det hadde hatet det hvis jeg hadde brukt det. Han hadde dumpet meg på flekken. 

Det kommer flere damer. 

Anonymkode: fa310...565

Han hørtes ut som en rasjonell mann. Hva som er rett og hva som er galt bestemmes ikke av hva som er lov og hva som er ikke lov. Ikke glem at den kjære mannen din hadde hentet jøder fra gjemte loft for 75 år siden, og for 50 år siden hadde han arrestert homoer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Takk for info alle sammen. ☺. Jeg verken drikker, røyker eller snuser. Så det er litt utafor. De fleste her mener at jeg burde styre unna. Som sagt så har jeg fått denne  beskjeden av en som kjenner henne litt mer enn det jeg gjør. Men hun har ikke sagt noe. Så jeg velger å prate med hun først og se om dette her stemmer. Om det stemmer vil jeg prøve å få og hjelpe henne til å slutte med det, selv om det ikke blir noe mellom oss.

Takk.

Anonymkode: 4eb5e...1b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Takk for info alle sammen. ☺. Jeg verken drikker, røyker eller snuser. Så det er litt utafor. De fleste her mener at jeg burde styre unna. Som sagt så har jeg fått denne  beskjeden av en som kjenner henne litt mer enn det jeg gjør. Men hun har ikke sagt noe. Så jeg velger å prate med hun først og se om dette her stemmer. Om det stemmer vil jeg prøve å få og hjelpe henne til å slutte med det, selv om det ikke blir noe mellom oss.

Takk.

Anonymkode: 4eb5e...1b6

Bra ts. Prat med henne. Skulle til å foreslå det før jeg så at du selv hadde kommet til den konklusjonen . Du kan jo legge frem slik :  Si du har hørt at hun røyker 🚬 cannabis. Du har tenkt å bli politimann. Hvis forholdet deres fortsetter blir seriøst og dere flytter sammen kan hennes bruk av cannabis få negative konsekvenser for deg som politimann / politistudent så hva gjør vi? Kan jo være at hun er villig til å kutte ut cannabis for deg. Evt at dere kan finne en løsning som er til å leve med. Lykke til 

Endret av heikro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Takk for info alle sammen. ☺. Jeg verken drikker, røyker eller snuser. Så det er litt utafor. De fleste her mener at jeg burde styre unna. Som sagt så har jeg fått denne  beskjeden av en som kjenner henne litt mer enn det jeg gjør. Men hun har ikke sagt noe. Så jeg velger å prate med hun først og se om dette her stemmer. Om det stemmer vil jeg prøve å få og hjelpe henne til å slutte med det, selv om det ikke blir noe mellom oss.

Takk.

Anonymkode: 4eb5e...1b6

Du kommer til å drite deg loddrett ut dersom du allerede nå skal begynne å leke "politimann" overfor en jente du har en interesse for, og som for alt du vet har null interesse for deg eller hva du måtte mene om hennes livsstil. Det er en stalker-ish oppførsel, og ikke et rykte som du vil ha på deg blant de andre studentene.

Anonymkode: 5c9f0...a33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2017 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Jeg er en veldig sporty kar og jobber mot politi drømmen min. Og er imot alt som har med stoff å gjøre.

Du har jo i grunnen svart deg selv. Narkotika er en deal braker for deg. Hva er det med henne som gjør at du stoppet opp? 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, aliho skrev:

Du har jo i grunnen svart deg selv. Narkotika er en deal braker for deg. Hva er det med henne som gjør at du stoppet opp? 
 

Ts her.

For å være helt ærlig så vet jeg ikke :)

Anonymkode: 4eb5e...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.3.2017 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Begge deler er rus. De fleste som vil ha sin alkohol i fred, mener at det blir for dumt, men det er det samme. Lovlig eller ikke. I nederland kan man sitt på kafe og ta seg en røyk eller hasjkake, eller en øl. Rus er rus. 

Anonymkode: 87fbd...03f

TS hadde vel kanskje ikke planer om å utdanne seg til politi i Nederland :glare:

TS: Knarket hennes tar lynraskt rotta på politidrømmen din, så skygg unna.

Anonymkode: 827d4...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, aliho skrev:

Du har jo i grunnen svart deg selv. Narkotika er en deal braker for deg. Hva er det med henne som gjør at du stoppet opp? 
 

Motivet hans er kanskje å forandre henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2017 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Om det stemmer vil jeg prøve å få og hjelpe henne til å slutte med det, selv om det ikke blir noe mellom oss.

Lat som jeg er henne. 

Hvordan har du tenkt til å få meg til å slutte å bruke cannabis? - La oss si at jeg bruker cannabis fordi jeg er redd autoritære formyndere, - fortell litt hvordan du skal hjelpe?

Visste du at det hva en politi kaller å hjelpe kaller vanlige folk å skade?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎30‎.‎03‎.‎2017 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Takk for info alle sammen. ☺. Jeg verken drikker, røyker eller snuser. Så det er litt utafor. De fleste her mener at jeg burde styre unna. Som sagt så har jeg fått denne  beskjeden av en som kjenner henne litt mer enn det jeg gjør. Men hun har ikke sagt noe. Så jeg velger å prate med hun først og se om dette her stemmer. Om det stemmer vil jeg prøve å få og hjelpe henne til å slutte med det, selv om det ikke blir noe mellom oss.

Takk.

Anonymkode: 4eb5e...1b6

Du kan ikke forandre henne. Men, å prate åpent rundt hennes bruk er innenfor så lenge hun selv vil det. Vær klar over at hun i stedet for å være ærlig, heller vil finpusse litt på fasaden. Det gjør de fleste av oss samme om det gjelder økonomi, kunnskap, vekt, eller forhold til rus.

Men, vær også klar over at det du har hørt er et rykte og rykter er som regel sterkt overdrevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og faller hun for deg kan det godt hende at hun frivillig kutter ut røykinga. Men, som jeg ser det nå, kan du gjøre deg selv en bjørnetjeneste ved å gå videre med henne. Men så tenker jeg, hva har du å tape egentlig? Et knust hjerte vil alltid heales, selv om det kan ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...