Gå til innhold

Hun bruker stoff!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opp i 22 års alderen her. En jente jeg har i klassen.  Vi har snakket et par ganger sammen osv. Hun virker grei og hele pakke, jeg liker hu da. Hun virker interessert jeg er også interessert, inntil jeg fant ut at hun bruker cannabis/ hasj også. Hun er ikke en passiv røyker så hun røyker veldig sjeldent.  Jeg fikk vite det av noen som kjenner henne godt.

Jeg er en veldig sporty kar og jobber mot politi drømmen min. Og er imot alt som har med stoff å gjøre. 

 Burde jeg gå videre? 

Anonymkode: 4eb5e...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nulltoleranse for narkotika, og det er også mitt krav overfor mine venner og partner. At andre bruker det bryr jeg meg ikke om. 

Når det gjelder deg, ts, ville jeg droppet jenta. Hun kan komme til å koste deg politidrømmen din. Et uskyldig cannabiskos kan føre til noe mer. Spør deg selv om det er verdt å ta sjansen.

Anonymkode: 5b60c...105

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ts også nulltoleranse for alkohol da? Alt sammen heter rusmidler og inntas for å oppnå den samme virkningen i kropp og sinn. At "de" ikke får lov til å ruse seg med sine ting og blir sett ned på, men "ts og vennene" evt. kan drikke seg dritings på alt som gir en alkoholsk rus, er veldig dobbeltmoralsk i så fall. 

Anonymkode: 87fbd...03f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ts også nulltoleranse for alkohol da? Alt sammen heter rusmidler og inntas for å oppnå den samme virkningen i kropp og sinn. At "de" ikke får lov til å ruse seg med sine ting og blir sett ned på, men "ts og vennene" evt. kan drikke seg dritings på alt som gir en alkoholsk rus, er veldig dobbeltmoralsk i så fall. 

Anonymkode: 87fbd...03f

Alkohol er et lovlig rusmiddel så å sammenligne alkohol og narkotika blir for dumt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har vel forskjellig syn på det. Så du må jo bare gjøre det du mener er rett for deg. 

Selv er jeg for legalisering av hasj, da det på langt nær er like "farlig" som alkohol. Men det er klart, misbruk er misbruk. Enten det er det ene eller andre. 

 

Anonymkode: ea484...475

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler er rus. De fleste som vil ha sin alkohol i fred, mener at det blir for dumt, men det er det samme. Lovlig eller ikke. I nederland kan man sitt på kafe og ta seg en røyk eller hasjkake, eller en øl. Rus er rus. 

Anonymkode: 87fbd...03f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Alkohol er et lovlig rusmiddel så å sammenligne alkohol og narkotika blir for dumt.

Sammenligning blir ikke for dumt. Begge er rusmidler. Alkohol var ulovlig en gang i tiden det og. Og hadde alkohol blitt oppdaget først nå, så hadde det definitivt vært ulovlig.

Eneste som er med alkohol er at det er sosialt akseptabelt pga kulturen vår. 

Anonymkode: ea484...475

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk har vel forskjellig syn på det. Så du må jo bare gjøre det du mener er rett for deg. 

Selv er jeg for legalisering av hasj, da det på langt nær er like "farlig" som alkohol. Men det er klart, misbruk er misbruk. Enten det er det ene eller andre. 

 

Anonymkode: ea484...475

Det hjelper ikke å ønske legalisering - det er fortsatt ulovlig til den dagen det evnt blir legalisert.

Det blir ganske ironisk å dele liv med en person som begår lovbrudd, når man selv skal være den som håndhever loven.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler er rus. De fleste som vil ha sin alkohol i fred, mener at det blir for dumt, men det er det samme. Lovlig eller ikke. I nederland kan man sitt på kafe og ta seg en røyk eller hasjkake, eller en øl. Rus er rus. 

Anonymkode: 87fbd...03f

Jepp, men nå er du i Norge, og her er hasj/cannabis ulovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sammenligning blir ikke for dumt. Begge er rusmidler. Alkohol var ulovlig en gang i tiden det og. Og hadde alkohol blitt oppdaget først nå, så hadde det definitivt vært ulovlig.

Eneste som er med alkohol er at det er sosialt akseptabelt pga kulturen vår. 

Anonymkode: ea484...475

Jo den gjør det, for alkohol er fremdeles lovlig, hasj er ulovlig. Det kommer man faktisk ikke vekk i fra. At alkohol har vært ulovlig og mest sannsynlig ikke ville blitt lovlig i dag er en helt annen diskusjon. Om TS setter seg i en bar og drikker noen halvlitere eller noen drinker kan han fremdeles bli politi, blir han tatt for å bruke/oppbevare narkotika kan denne drømmen være knust.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sammenligning blir ikke for dumt. Begge er rusmidler. Alkohol var ulovlig en gang i tiden det og. Og hadde alkohol blitt oppdaget først nå, så hadde det definitivt vært ulovlig.

Eneste som er med alkohol er at det er sosialt akseptabelt pga kulturen vår. 

Anonymkode: ea484...475

Alkohol har aldri vært ulovlig i vestlig kultur. Det var noen få år (her i landet var det vel fra 1916 til 1927) at sprit og visse typer øl, samt hetvin var forbudt. Under hele forbudstiden kunne man fritt kjøpe og konsumere vin. Vinmonopolet ble opprettet midt under fobudstiden, i 1922.

Forøvrig er det svært uklokt av en som er politi (eler ønsker å bli det) å være i rekasjon til noe  som bruker ulovlige rusmidler. Det vil skape uoverstigelige problemer på sikt, og det kan også ha negative konsekvenser yrkesmessig.

Anonymkode: 3f8be...dda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol har aldri vært ulovlig i vestlig kultur. Det var noen få år (her i landet var det vel fra 1916 til 1927) at sprit og visse typer øl, samt hetvin var forbudt. Under hele forbudstiden kunne man fritt kjøpe og konsumere vin. Vinmonopolet ble opprettet midt under fobudstiden, i 1922.

Forøvrig er det svært uklokt av en som er politi (eler ønsker å bli det) å være i rekasjon til noe  som bruker ulovlige rusmidler. Det vil skape uoverstigelige problemer på sikt, og det kan også ha negative konsekvenser yrkesmessig.

Anonymkode: 3f8be...dda

Alkohol har vært illegalt og ført til to folkeavstemninger, i 1926 den siste. Forbudet førte til smugling og hjemmebrenning på samme vis som i Usa der mafiaen fikk stor makt. Men, man kan forstå hvorfor alkohol ble illegalt. Likevel hersket dobbeltmoralen, vinmonopolet fantes bare i noen få utvalgte byer der sosieteten bodde eller ferierte. Det var vanlig at også små barn i fattige strøk drakk alkohol, og kvinnebevegelser så seg lei på dette. De var pådrivere for alkoholforbudet.

Nå ser man at barn ned til tiårsalder ruser seg på illegale stoffer, mer vil jeg ikke si i debatten om legalisering av hasj, men havner de i klørne i gjengmiljøer? Vet ikke hva jeg skal si, men enkelte politifolk, Bill Clinton, Jens Stoltenberg...Hun er 22 år, utdanner seg, ønsker kanskje å bli mor en dag, virker ikke avhengig, tror du hun vil bli ansett som en forbryter hvis hun for eksempel blåser rødt i en trafikkontroll? Vil det skade DIN karriere? Hvordan kan de bruke det mot deg? Jeg spør fordi jeg ikke vet hvordan det fungerer internt innen politietaten. Men, hvis du føler at du hele tiden må være på vakt og passe på hva hun gjør og ikke gjør, så la henne være i fred, for begges del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slaaaaapp av. Hasj er ikke sååå farlig. Det er bare en periode hun er gjennom. 

Kjør på :)

Anonymkode: 99e60...660

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun benytter seg av et langt mildere og mindre farlig rusmiddel enn alkohol en sjelden gang ser jeg ingen problemer med...

 

Anonymkode: fc0e8...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært så rask med å ta en avgjørelse basert på noe noen hun kjenner sier. Mulig hun "festrøyker", og at hun lett kan slutte med det om hun blir sammen med deg. Mange i viktige yrker som har historie med hasj. Så lenge ma er nyktern per idag så hvem bryr seg

Anonymkode: ec051...521

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje vente noen år til det blir lovlig her også. Jeg ville først og fremst fokusert på karrieren.

Anonymkode: 0113b...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Opp i 22 års alderen her. En jente jeg har i klassen.  Vi har snakket et par ganger sammen osv. Hun virker grei og hele pakke, jeg liker hu da. Hun virker interessert jeg er også interessert, inntil jeg fant ut at hun bruker cannabis/ hasj også. Hun er ikke en passiv røyker så hun røyker veldig sjeldent.  Jeg fikk vite det av noen som kjenner henne godt.

Jeg er en veldig sporty kar og jobber mot politi drømmen min. Og er imot alt som har med stoff å gjøre. 

 Burde jeg gå videre? 

Anonymkode: 4eb5e...1b6

Du vet vel svaret på det selv? 
Du jobber mot politi drømmen din, og du er fullt klar over at rusmidler og politijobb ikke passer sammen! Så der har du svaret. 
Om du vil ta sjansen på å ødelegge drømmen din, så vær så god, gå videre med henne. Men ikke kom på KG og klag etterpå.
Herregud, så mye rart som kommer på KG. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke en passiv røyker så hun røyker veldig sjeldent.

Anonymkode: 4eb5e...1b6

Hva i alle dager prøver du å si her?

Anonymkode: 7f201...325

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...