Gå til innhold

«Luksusfellen»-paret brukte 70 000 kroner i måneden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var mest sjokkert over hvor høy inntekt to eldre uføre kan få til. 50 000,- utbetalt i mnd på to voksne er jo kjempebra inntekt :)De var begge uføre, men han jobbet litt på en trevarebutikk (Maxbo?). 

Ellers så begynner programmet å bli litt slitt.... jeg skulle ønske de kunne brukt mer tid på å se hvordan det gikk etter seks mnd, og ett år, og mindre tid på alle illustrasjonene sine.

 

Anonymkode: 0fb94...093

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, LeilaS skrev:

Hun var uføre  (det kom ikke frem hvorfor) men han jobbet på Maxbo

 

15 minutter siden, LetsPlay skrev:

Var han som var ufør,hu jobbet.
Ble vel ikke opplyst hvorfor han var ufør men på et sted i programmet så sier han i en bisetning at han ikke har fingre.

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var mest sjokkert over hvor høy inntekt to eldre uføre kan få til. 50 000,- utbetalt i mnd på to voksne er jo kjempebra inntekt :)De var begge uføre, men han jobbet litt på en trevarebutikk (Maxbo?). 

Ellers så begynner programmet å bli litt slitt.... jeg skulle ønske de kunne brukt mer tid på å se hvordan det gikk etter seks mnd, og ett år, og mindre tid på alle illustrasjonene sine.

 

Anonymkode: 0fb94...093

Hehe

Anonymkode: a4d78...a30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, LetsPlay skrev:

Var han som var ufør,hu jobbet.
Ble vel ikke opplyst hvorfor han var ufør men på et sted i programmet så sier han i en bisetning at han ikke har fingre.

Han manglet noen fingre på høyrehånda. Jeg så det på slutten da de rev fullmakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LetsPlay skrev:

Var han som var ufør,hu jobbet.
Ble vel ikke opplyst hvorfor han var ufør men på et sted i programmet så sier han i en bisetning at han ikke har fingre.

Trodde det var hun jeg. Hadde han ikke fingre? Fikk jeg ikke med meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Hehe

Anonymkode: a4d78...a30

Haha kjempe morsomt anonym. Ler så krampa tar meg :skratte: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge var uføre, men han jobbet litt på Maxbo. Man kan jobbe i tillegg til uføretrygd, lønnen blir trukket fra trygden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun var 100% uføre og han delvis, jobbet litt på Maxbo

Men uansett så hadde det vært veldig fint med et program der vi få se hvordan det har gått etter kanskje et år. 1 måned blir for lite.  Jeg vet de hadde et sånt program for en del år tilbake. (Hvor vi fikk se hvordan det var gått med noen av de et år senere)

Jeg lurer på hvordan det går med de og det er nok noen (eller flere) som faller tilbake dessverre. 

Anonymkode: 3e6d6...631

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitater:
"Hun var uføre  (det kom ikke frem hvorfor)"
"Var han som var ufør, hu jobbet"
"De var begge uføre, men han jobbet litt på en trevarebutikk"
...

Hehe

Anonymkode: a4d78...a30

Én feil i første linje, resten er rett. Hvor er humoren, Einstein?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Vox_populi skrev:

Én feil i første linje, resten er rett. Hvor er humoren, Einstein?

Tror AB mente at det var humor i at det var så mye frem og tilbake om hvem som var ufør. Jeg synes i hvert fall det var litt småkomisk stilt opp på den måten med et tørt hehe under. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah, jeg digger Hallgeir!! 😂

Anonymkode: 805c5...520

Me 2. Har egentlig slutta å se Luksusfellen, men noen ganger må jeg bare ha et Hallgeir-fix <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, caskerette skrev:

Tror AB mente at det var humor i at det var så mye frem og tilbake om hvem som var ufør. Jeg synes i hvert fall det var litt småkomisk stilt opp på den måten med et tørt hehe under. 

 

Jeg så også humoren i det. 

Anonymkode: 5bc3d...de8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at det går an å komme så til de grader ut på glattisen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett reprisen nå og Wow,  just Wow :hakeslepp:

Det gikk 70 000 ut hver måned! Hvordan i Abrahams verden er det mulig?!! Har ikke ord. De melder seg på LF, men han tar opp et nytt lån to uker før ekspertene kom! Også all den maten da. Det er jo mat til mate en hel storfamilie på 1 måned. Eller lenger. Bare tragisk altså!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen på dem og deg er at du forstår at du ikke kan kjøpe, du har økonomisk oversikt og ser hva du har penger til. Luksusfellekandidater pleier ikke ha snøring på hva de har av faste utgifter å betale eller hvor mye de har å bruke etter at regninger er betalt. De tror de er rike, og kan handle og handler langt over det de tror de gjør og har penger til å gjøre. 

Så står de der og forstår ikke bæret av egen økonomi, og finner ut at kredittkort er raske penger. Et kredittkort eller 13 spiller ingen rolle, de kan ordne opp en annen dag. Det løser seg, en dag. De færreste får hjelp av Luksusfellen. Og de som får hjelp sitter så dypt i hengemyren at de har ikke andre muligheter enn å blottstille seg og sin elendighet på tv. Sånt blir det underholdning av. 

Motstykket er de få, med økonomisk innsikt som ikke klarer å få regnestykket til å gå opp uansett hvordan de stokker regningene sine. 

Det paret hi handler omhadde jo shoppedilla, med fryseren stappfull av mat og tredve ting av samme sorten. Jeg vil påstå de hadde ffritidsproblemer og løste fritidsproblemene med uvettug shopping. 

Anonymkode: 19e27...37a

Shoppingdilla ja !  Det er selve shoppingen som gir et "kick", ikke om du har bruk for det du kjøper.                                                    Farlige geier.

Og så er det jo så "kooooooselig" og sosialt på sånne turer, med masse mat og drikke . Og da kan man jo ikke velge noe billigere (simplere) enn sine medreisende må vite.

                Jo Takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusfellen på TV-3 viser bare nok  "toppen av isfjellet" av vårt nye fattigdoms-problem som vil øke  i omfang .......Mange har forlengst lagt seg opp en levestandard på  lånte penger,og  langt over 5 x  brutto inntekt,og pantsatt både  hus og eiendeler ,og mange forholde seg  til namsmannen dersom renta skulle øke  til 4-5 %.....Bankene taper  sjølvsagt  ingenting  ettersom dei  er sikra igjennom  statlige garantiordningen etc.........Kanskje er vi iferd m/ å få  Russiske tilstander på boligmarkede der  det er i realiteten   myndighetene,/  staten  som  eiere av de fleste  boligene...Mange har etterhvert fått problemer med å håndtere økonomien siste årene gr. økte boligpriser,og verre skal det bli...... 

Anonymkode: 90b12...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Luksusfellen på TV-3 viser nok desv bare   "toppen av isfjellet" av vårt nye fattigdoms-problem som vil øke  i omfang .......Mange har forlengst lagt seg opp en levestandard på  lånte penger,og  langt over 5 x  brutto inntekt,og pantsatt både  hus og eiendeler ,og mange forholde seg  til namsmannen dersom renta skulle øke  til 4-5 %.....Bankene taper  sjølvsagt  ingenting  ettersom dei  er sikra igjennom  statlige garantiordningen etc.........Kanskje er vi iferd m/ å få  Russiske tilstander på boligmarkede der  det er i realiteten   myndighetene,/  staten  som  eiere av de fleste  boligene...Mange har etterhvert fått problemer med å håndtere økonomien siste årene gr. økte boligpriser,og verre skal det bli...... 

Anonymkode: 90b12...e8b

 

Anonymkode: 90b12...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonym Bruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Luksusfellen på TV-3 viser bare nok  "toppen av isfjellet" av vårt nye fattigdoms-problem som vil øke  i omfang .......Mange har forlengst lagt seg opp en levestandard på  lånte penger,og  langt over 5 x  brutto inntekt,og pantsatt både  hus og eiendeler ,og mange må belage seg på å  forholde seg  til namsmannen når renta  øker  til 4-5 %.....Bankene taper  sjølvsagt  ingenting  ettersom dei  er sikra igjennom  statlige garantiordningen etc.........Kanskje er vi iferd m/ å få  Russiske tilstander på boligmarkede der  det er i realiteten   myndighetene,/  staten  som  eiere av de fleste  boligene...Mange har etterhvert fått problemer med å håndtere økonomien siste årene gr. økte boligpriser,og verre skal det bli...... 

Anonymkode: 90b12...e8b

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette var en bra episode jeg. Jeg tror faktisk (dessverre) at det er mange lignende tilfeller rundtomkring. Om ikke 70000 i minus hver mnd og 13 kredittkort, så finnes det folk med lignende (bevisstløse) livsstil og livsførsel. Det går an å havne i luksusfellen selv om en harryhandler og ellers tilsynelstende lever nogenlunde innafor. (Ikke sikkert folk utenfor reagerer på livsførselen deres, annet enn  de mange afrikareisene).

Jeg syns de tok det veldig til seg (og innover seg) hva som ble sagt. Han virket mest på viddene med alle sine "quick fixes" og motvilje mot endringer, som å selge pcen.. men de sto sammen og fikk vann på mølla med både å selge unna og gjøre opp for seg. Sverigetur med kaffe på termos... skulle likt å se hvem andre som er såpass bevisst! 😉 Syns det lovet bra, håper det holder👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
5 minutter siden, Blackbird skrev:

Jeg syns dette var en bra episode jeg. Jeg tror faktisk (dessverre) at det er mange lignende tilfeller rundtomkring. Om ikke 70000 i minus hver mnd og 13 kredittkort, så finnes det folk med lignende (bevisstløse) livsstil og livsførsel. Det går an å havne i luksusfellen selv om en harryhandler og ellers tilsynelstende lever nogenlunde innafor. (Ikke sikkert folk utenfor reagerer på livsførselen deres, annet enn  de mange afrikareisene).

Jeg syns de tok det veldig til seg (og innover seg) hva som ble sagt. Han virket mest på viddene med alle sine "quick fixes" og motvilje mot endringer, som å selge pcen.. men de sto sammen og fikk vann på mølla med både å selge unna og gjøre opp for seg. Sverigetur med kaffe på termos... skulle likt å se hvem andre som er såpass bevisst! 😉 Syns det lovet bra, håper det holder👍

 

Anonymkode: 90b12...e8b

Sletter  sjølv igjennomsnittleg 10 stk e-poster hver  dag som går på tilbud og kreditt-lån til skyhøge renter.....Altfor  enkelt å inngå slike avtaler  ,og det burde "ringe en bjelle" hos mange "før" de skriver under en låneavtale til skyhøge renter......Og stiller også spørsmål v/ kredittvurderingen til  de som deler ut alle desse  kredittkortene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Sletter  sjølv igjennomsnittleg 10 stk e-poster hver  dag som går på tilbud og kreditt-lån til skyhøge renter.....Altfor  enkelt å inngå slike avtaler  ,og det burde "ringe en bjelle" hos mange "før" de skriver under en låneavtale til skyhøge renter......Og stiller også spørsmål v/ kredittvurderingen til  de som deler ut alle desse  kredittkortene...

Hvordan i all verden får du slike e-poster? Jeg har aldri i mitt liv fått en eneste e-post av denne typen. Jeg synes ikke det er lett å ta i bruk av kredittkort og forbrukslån med mindre man aktivt går inn for det. Og da dreier det seg ikke bare om en manglende økonomisk sans. Det dreier seg om at man lukker igjen øynene for problemet. 

Anonymkode: 5bc3d...de8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...