Gå til innhold

«Luksusfellen»-paret brukte 70 000 kroner i måneden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig for voksne mennesker å holde på sånn?

http://www.seher.no/kjendis/luksusfellen-paret-brukte-70-000-kroner-i-maneden/67437352

Arne (54) og Mariella Rove (53) fra Andebu i Vestfold er så glade i å handle i Sverige at de har fått store økonomiske problemer

I TV3-programmet «Luksusfellen» avslører de to at de har brukt mye penger på taxfree, svenskehandel og familieferier i Tanzania, samtidig som begge to er uføretrygdet.

Hele 70 000 kroner går ut hver eneste måned, og til sammen har de 13 kredittkort.

Mariella sier til Seoghør.no at det økonomiske uføret startet fordi paret ikke ville nekte hverandre materielle goder, og derfor fort handlet dobbelt av det meste.

Anonymkode: c0c6b...256

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke synd på de i hvert fall. Det der har de bedt om selv. Jeg har også lyst på mye, men jeg har ikke råd.

Anonymkode: 61da5...088

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke synd på de i hvert fall. Det der har de bedt om selv. Jeg har også lyst på mye, men jeg har ikke råd.

Anonymkode: 61da5...088

Forskjellen på dem og deg er at du forstår at du ikke kan kjøpe, du har økonomisk oversikt og ser hva du har penger til. Luksusfellekandidater pleier ikke ha snøring på hva de har av faste utgifter å betale eller hvor mye de har å bruke etter at regninger er betalt. De tror de er rike, og kan handle og handler langt over det de tror de gjør og har penger til å gjøre. 

Så står de der og forstår ikke bæret av egen økonomi, og finner ut at kredittkort er raske penger. Et kredittkort eller 13 spiller ingen rolle, de kan ordne opp en annen dag. Det løser seg, en dag. De færreste får hjelp av Luksusfellen. Og de som får hjelp sitter så dypt i hengemyren at de har ikke andre muligheter enn å blottstille seg og sin elendighet på tv. Sånt blir det underholdning av. 

Motstykket er de få, med økonomisk innsikt som ikke klarer å få regnestykket til å gå opp uansett hvordan de stokker regningene sine. 

Det paret hi handler omhadde jo shoppedilla, med fryseren stappfull av mat og tredve ting av samme sorten. Jeg vil påstå de hadde ffritidsproblemer og løste fritidsproblemene med uvettug shopping. 

Anonymkode: 19e27...37a

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen på dem og deg er at du forstår at du ikke kan kjøpe, du har økonomisk oversikt og ser hva du har penger til. Luksusfellekandidater pleier ikke ha snøring på hva de har av faste utgifter å betale eller hvor mye de har å bruke etter at regninger er betalt. De tror de er rike, og kan handle og handler langt over det de tror de gjør og har penger til å gjøre. 

Så står de der og forstår ikke bæret av egen økonomi, og finner ut at kredittkort er raske penger. Et kredittkort eller 13 spiller ingen rolle, de kan ordne opp en annen dag. Det løser seg, en dag. De færreste får hjelp av Luksusfellen. Og de som får hjelp sitter så dypt i hengemyren at de har ikke andre muligheter enn å blottstille seg og sin elendighet på tv. Sånt blir det underholdning av. 

Motstykket er de få, med økonomisk innsikt som ikke klarer å få regnestykket til å gå opp uansett hvordan de stokker regningene sine. 

Det paret hi handler omhadde jo shoppedilla, med fryseren stappfull av mat og tredve ting av samme sorten. Jeg vil påstå de hadde ffritidsproblemer og løste fritidsproblemene med uvettug shopping. 

Anonymkode: 19e27...37a

Nei, jeg har ikke økonomisk oversikt. Jeg har også brukt altfor mye penger, opplevd at jeg har brukt laaaangt over evne. Forskjellen er at jeg ikke skaffer meg kredittkort. Det har alle andre også mulighet til.

Anonymkode: 61da5...088

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har sympati med to som reiser to ganger i mnd til Sverige på handletur og flere turer til Afrika på ferie. De lever jo bedre enn et par med to høye lønninger. Ingen bjeller ringer liksom???

Anonymkode: 61da5...088

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en av de tristeste LF-episodene jeg har sett på lenge. De er VOKSNE mennesker, men framfor alt så kommuniserer de ikke... Bare trist, rett og slett. 5 sett av samme knivblokksett.. Alle ting, klær, sko, mye av det aldri brukt....All maten de hamstret... Håper disse menneskene fikk mer hjelp enn det vi så i programmet...

Så mange episoder av luksusfellen har gått på tv, de vet greia, så går han å tar opp et nytt lån 1 uke før de kommer? Hvorfor?? Kunne kanskje fått slettet noe gammel rente på de gamle lånene...

"Eg blir rett og slett økonomisk sjøsyk"

Ah, jeg digger Hallgeir!! 😂

Anonymkode: 805c5...520

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke synd på de i hvert fall. Det der har de bedt om selv. Jeg har også lyst på mye, men jeg har ikke råd.

Anonymkode: 61da5...088

Er derfor de er med i... LUKSUSFELLEN... 

Anonymkode: edbe6...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man se luksusfellen om man ikke har tv-kanaler? 

Anonymkode: bca7b...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kan man se luksusfellen om man ikke har tv-kanaler? 

Anonymkode: bca7b...bbd

Viafree

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke økonomisk oversikt. Jeg har også brukt altfor mye penger, opplevd at jeg har brukt laaaangt over evne. Forskjellen er at jeg ikke skaffer meg kredittkort. Det har alle andre også mulighet til.

Anonymkode: 61da5...088

Det stemmer, men ser og hvorfor folk går i fella selv om de egentlig vet at de ikke bør ha kredittkort.

Vi har 3 kredittkort men de blir brukt hensiktsmessig og vi betaler beløpene før de kommer på regning slik at vi slipper straffeavgifter.

Søkte for moro skyld på kredittkort nr 4 i januar og selv om jeg takket nei til alle så maser flere av selskapene enda.

 

Mitt råd til de som lurer på om de kan/bør ha kredittkort er å sette en lav Max grense først (5-10k) og reevaluere det minst 2-4 ganger i året.

 

Kredittkort er nemneligen lurt om en klarer å bruke de fornuftig, og totalt idiotisk om en ikke klarer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd  på dem? Det var en merkelig tanke. Nei, selvfølgelig ikke! De har ordnet seg så stor gjeld at de aldri vil klare å betale den ned, og sitter dermed igjen som vinnere, med et forbruk som vi vanlige tosker som betaler for oss, bare kan drømme om.
Det er bare å gratulere, de har skjønt det!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Dette var trist å se. Så voksne folk,som oppfører seg som små barn i godtehyllen.

At han startet med å le den første halve timen,tar jeg som usikkerhet.

Når du ser lageret av varer...hjelpes.

Tror de trenger mere hjelp enn hva vi fikk se.

Søker luxusfellen og tar opp lån på 400.000 samme uken. Ok....

Ang kredittkort.  Ser mange har forklaring på hvorfor de har det. Jeg har ikke et kort. Eller....det ligger et i en skuff, som har gått ut. Utstedt av banken min.

Jeg har en sparekonto og en buffer konto. 

Har jeg lyst på noe, så bruker jeg ingen av disse kontoene. Da skal jeg ha råd til det på lønnskonto. Kredittkort blir utstedt til de som trenger det minst

Anonymkode: 95248...eec

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de i tillegg tar opp et lån på 400 000 etter at de har søkt om å være med på luksusfellen, så er det en del av meg som mister den lille skvetten av empati man kanskje har for slike folk.

Det blir nesten litt sånn at man ikke helt tror det går an..  

Endret av Callisto83
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk hakeslepp bokstavelig talt! Jeg ble mekig provosert da Cecilie spurte om de måtte kaste mat, og sa sa hun at de måtte kaste POSER!!! med mat som var gått utpå dato :hakeslepp:Så tok han opp et lån rett før de kom. Altså.....hallo?!

Hvorfor er det synd på dem? Det er jo en ting at en på 18-20 holder på sånn (de kan skylde på at de var unge og dumme) men de er godt voksne og burde visst mye bedre. "Vi vet ikke hvor pengene blir av vi"  Så på toppen av det hele så ler han! Nei det er ikke synd på de i det hele tatt! Eller hun virket litt mer urolig og sånn, men tror ikke han forsto alvoret.

jeg fikk ikke sett hva som skjedde da H og C kom tilbake igjen. Kan noen gi meg en liten oppdatering? :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LeilaS skrev:

men tror ikke han forsto alvoret.

Hvilket alvor er det du sikter til? Sånn kan de, så vidt jeg vet, holde på med sin musikalske stollek helt til de ligger i grava. De av långiverne som ikke har funnet seg en stol da, sitter med Svarteper og går på et stygt tap. Og det har de bare godt av, når de låner bort uten sikkerhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, LeilaS skrev:

Hun var uføre

Huff, nei, hun var ufør. Er begge to det, da er de uføre.

Anonymkode: fcf3e...11e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange av de som har penger bruker dem ikke, mens mange av dem som ikke har penger skal bruke penger de ikke har.

Jeg har bare noen millioner i fond, og 1 kredittkort. Får FNATT :bond: hvis jeg har brukt mer enn 6000 kr av en kredittramme på 35000. 

Anonymkode: e6175...e4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, nei, hun var ufør. Er begge to det, da er de uføre.

Anonymkode: fcf3e...11e

Ok

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var faktisk en av de verre episodene. Det som tok kaka for meg var at han tok opp lån 2 uker før de kom:daane: Er det mulig? 

Anonymkode: 1b918...af3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, LeilaS skrev:

Hun var uføre  (det kom ikke frem hvorfor) men han jobbet på Maxbo

Var han som var ufør,hu jobbet.
Ble vel ikke opplyst hvorfor han var ufør men på et sted i programmet så sier han i en bisetning at han ikke har fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...