Gå til innhold

Økonomi og samboere.. Hun "stjal" penger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det har liksom alltid vært bare oss to siden vi var ungdommer liksom.. Vi har på en måte vokst ilag, har et veldig nært forhold..Men jeg tenker kanksje hun føler at det er litt for nært siden hun mener mine penger er også hennes penger :fnise:

-TS

Anonymkode: 33864...838

Nei dette er ingen unnskyldning. Hun har tatt seg til rette uten å spørre, og det heter å stjele, selv om det er en samboer, og selv om hun skal bære frem dine barn. 

Det ser også ut at du legger til rette for denne oppførselen. Er det ok at hun jobber deltid fordi hun vil slappe av og trene, og handler på nettet for penger hun ikke har, når du da må betale hennes utgifter? 

Jeg har levd med en slik mann som din samboer er i 14 år, og jeg kan love deg at det ikke er ok over tid. Spesielt ikke når det kommer barn også. Er det en ting jeg angrer veldig på er det at jeg ikke satte foten kraftig ned for mange år siden. Ved å ikke gjøre det "aksepterte jeg", og ting ble bare verre og verre.

Det jeg vil anbefale deg å gjøre er at du setter deg ned med henne og forteller henne i klartekst at oppførselen hennes (både shoppingen, at hun lar deg betale mest mens hun selv velger behagelig deltid, samt at hun tok seg til rette) har gjort  at du har fått en del å tenke på, og at du ikke vil fortsette med forsøk på å skape et barn akkurat nå, fordi du tviler litt på at hun respekterer deg (Handlingene viser mangel på det!), og har sådd litt tvil i deg i forhold til hvorvidt forholdet vil være likeverdig med tanke på fordeling av byrder og ansvar. 

Og så bør du faktisk tre på deg en kondom frem til hun forstår at enten må hun endre sin oppførsel (ikke kjøpe for penger hun ikke har, ikke forvente at du dekker inn det hun ikke bidrar med, og IALLFALL ikke stjele penger av deg, men betale tilbake det hun tok). 

Gjør du ikke dette nå vil det være for sent når dere har stiftet familie. Setter man seg ikke i respekt får man ikke respekt! Det har jeg som nevnt 14 års erfaring med, og endte nå til slutt som skilt, fordi dette ble for trist å leve med i lengden. Jeg skulle virkelig ønske at jeg satte foten ned for leeeenge siden! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Coolaid skrev:

Folkens, fortell meg da, hva gjør man dersom man er to personer som har vært sammen i 10 pluss år og tjener så veldig ulikt og ønsker å være sammen? Fortell meg hvordan man løser økonomien for at begge to skal oppleve at de har et fellesskap og et bærekraftig forhold. Mener generelt her, ikke i ts sin situasjon. Kom med løsningen.

Dersom man har ulik inntekt men ønsker separat økonomi, har man to muligheter.

1. Man kan fordele prosentvis. Dvs begge setter inn 60 % av inntekten sin til felles utgifter, slik at den som tjener mest betaler mest men har også litt mer å rutte med etter å ha dekket de felles forpliktelsene. Den som tjener minst bidrar med mindre til fellesskapet, slik at det gjenstår en respektabel sum til eget forbruk.

2. Man kan dele 50/50, men sette den felles levestandarden til den med lavest inntekt. Dvs man må kjøpe/leie en bolig som er litt rimeligere, mindre luksus i hverdagen osv. Da vil den med mest penger kunne bruke veldig mye på seg selv hver måned, eventuelt spare opp mye penger. Det kan føles urettferdig, men den med dårligst råd vil fortsatt kunne ha en grei økonomi.

Det virker som at TS og samboeren har alternativ 2. De har 12 000 hver i faste, felles utgifter i måneden. Med en årslånn på rundt 400 tusen i året er ikke i overkant mye for henne. Jeg og mannen har ca like mye, og vi tjener litt mindre enn det, vi har likevel råd til litt ekstra i hverdagen og sparing.

Men jeg reagerer veldig på noe annet her. 26 av de 35 000 kronene har gått til reparasjon av hennes bil, men TS har like mye disposisjonsrett på denne som henne. Det er ganske dyrt å ha bil, men her må hun ta alle utgiftene til den mens TS får alle fordelene. Det er ikke rettferdig, TS burde kjøpe seg inn i bilen hennes og delta med 50% av utgiftene på denne også, som en selvfølge.

Det er likevel ikke greit å logge seg inn på den andres nettbank og bare ta uten å spørre. TS og samboeren må ta en skikkelig prat om økonomi og finne frem til en løsning som begge er fornøyde med. Om samboeren stadig lar ting gå til inkasso er dette noe hun trenger hjelp til å ordne opp i. Ikke få barn med noen som er økonomisk inkompetent.

Jeg foreslår prosentvis deling for dere. Det er oversiktig og man får en felles økonomi uten at den ene utnytter den andre. Men så må dere ta i beregning at hun jobber 80% "bare fordi". Om hun har mulighet til en 100% stilling men velger det bort fordi hun vil ha mer fritid, bør dere fordele utgiftene som om hun hadde hatt 100%. Hennes arbeidsprioritering bør ikke gå utover deg med mindre det er en god grunn (sykdom, pass av felles barn, ekstra husarbeid).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, regine skrev:

Dette lurer jeg også veldig på.

Iflg KG er man øknonomisk sett uansett helt autonom, uten verken ansvar eller interesse for å bygge opp et fellesskap.

Vi har fellesøkonomi, men vi nevner da alle enkeltinnkjøp eller overførsler over...et par tusen til hverandre. Til orientering, "jeg har kjøpt meg rådyre hodetelefoner, men jeg trenger det, de har støydemping og jeg bruker dem hver dag". Jeg kjøpte meg ny kåpe, den kostet 3000." "-Oi, servicen på bilen kom på 8000" Osv. Vi har forresten hver våre kontoer. Spareavtaler og ca-beløp på de respektive sparekontoene vet vi. "Jeg er nesten blakk nå (betyr på egen lønnskonto), kan du overføre fem tusen, det kom noen ekstraregninger på ... ditten og datten..." "Kan du betale ferien? Jeg har ikke så mye igjen på lønnskonto, jeg kjøpte jo de lampene denne uken". IVF har vi også hatt, det gikk fra "fellesen", dvs jeg vet ikke hvem som betalte, men den andre betalte vel andre ting. Han tjener litt mer enn meg, og har litt mer på sparekonto. Vi eier likt. Men ingen kan netthandle eller overføre 35 000 (!) uten å klargjøre det med den andre først! Det er jo det som er felles, det er felles økonomiske beslutninger. Allikevel går det jo adskillige tusen i måneden til småhandling, kafé, dill og dall, personlig forbruk som ikke snakker om, det er underforstått. Men ikke mer enn en månedslønn (i TS' samboers tilfelle: TO MÅNEDSLØNNER).

I TS' tilfelle har de ikke fellesøkonomi, de disponerer pengene adskilt. Det blir feil.

Anonymkode: c080d...295

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så skjønner jeg hvorfor mange forhold går i dass om så mange sier "dump henne" etter et engangstilfelle. Ja det var dumt gjort, nei man skal aldri ta penger fra en annens konto uten å spørre, men jeg tror at om vi hadde hørt hennes side av historien så kanskje den hadde vært litt annerledes.

Hun eier bilen som skulle betales for, men TS disponerer den. Jeg er i akkurat samme situasjon selv. Jeg eide bil før vi ble sammen, og han solgte bilen sin en stund etter vi ble samboere fordi vi bor i byen og trenger ikke to biler. Det er altså teknisk sett min bil, men vi bruker den begge to, derfor betaler vi også begge for den, fordi alt som gjøres med bilen nå er driftskostnader. Nei, jeg hadde aldri tatt penger fra samboers konto uten å spørre, men om situasjonen var den at han tjente 250 000 mer enn meg, så hadde jeg faktisk forventet at han hjalp til. Dette er ikke "gold digging" eller "house wife nykker", det er sånn det er å være samboer med en som tjener betydelig mindre.

Jeg tjener 100 000 mer enn min samboer, derfor betaler jeg også litt mer av fellesutgiftene, og jeg betaler litt mer på bilen. Vi har samme økonomiske tankegang, så vi deler ting likt, og snakker åpent om penger, og blir alltid enige om det skal shoppes "morsomme ting" for mer enn 1000 kroner.

3 timer siden, Coolaid skrev:

Folkens, fortell meg da, hva gjør man dersom man er to personer som har vært sammen i 10 pluss år og tjener så veldig ulikt og ønsker å være sammen? Fortell meg hvordan man løser økonomien for at begge to skal oppleve at de har et fellesskap og et bærekraftig forhold. Mener generelt her, ikke i ts sin situasjon. Kom med løsningen.

Enig i dette. Enten må man leve billig nok til at den som tjener minst har råd til fellesutgifter + ha en god slump med penger igjen til "morsomme ting", eller så må den som tjener betydelig mer betale mer i fellesutgifter, sånn at det ikke bare er en av de i forholdet som har råd til å kjøpe seg det de vil. 

Om hun har et shoppingproblem må det selvfølgelig tas tak i, men jeg synes folk er veldig kjappe ute med å dømme situasjonen her. Ja, hun gjorde en stor feil, men de har vært sammen i 10 år. Det har en verdi det også. Ikke gi opp så lett. KOMMUNISER! Det løser de aller fleste problemer.

Anonymkode: 5eab9...61b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips: ikke ha delt økonomi med noen som har klart å pådra seg inkassovarsel pga. Netthandel i ung alder.

Anonymkode: fd0cc...091

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende hun var helt desperat, men prøver å skjule det ved å skylde på at dere skal få barn sammen... Jeg synes det er litt rart alle som mener du bør gå fra hun, for alle gjør feiltrinn - selv om dette var et veldig stort et :PHvis dette var det eneste liksom... Kan hende hun angrer og ber om unnskyldning hvis du prøver å forklare henne hvorfor det var dårlig gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Coolaid skrev:

Jeg og kona har vært sammen siden vi var 17.. vi har alltid delt på alt. Jeg har tjent mer enn henne, forsørget henne, hun har tjent mer enn meg i en periode, og nå tjener vi omtrent det samme. Når jeg arvet betalte jeg ut studielånet mitt, betalte en god del ned på hennes og vi har sammen betalt ned resten av "hennes" studielån - og har alltid ansett dette som en fellesutgift. Vi har 100% fellesøkonomi. Dette er en av de tingene som gjør at vi er en familie. Vi har like materialistiske verdier og er stort sett enig i hvordan vi bruker penger. 

Dette har fungert i langt over 20 år. 

Slik er det i de fleste velfungerende familier, og slik er det også for mine foreldre. 

Faren min har mer penger/verdier enn moren min, og betaler også mye for henne. Han har kjøpt ny hytte, betalt selv og satt begge som eiere. Og så videre. Han har mye arv hjemmefra, og mamma har ikke det - hun har likevel lagt seg opp mye ved å være økonomisk fornuftig. 

Men han gjør jo alt dette fordi a) han vet at moren min aldri forventer noe, b) mamma er ekstremt forsiktig med penger og sløser ikke. At hun skulle ha blåst tusenvis på nettshopping og/eller latt noe som helst gå til inkasso, er utenkelig.

Til TS - det høres ut som dere er et av parene som har "grodd sammen", uten at dere egentlig nødvendigvis er en god match.

Jeg kan selvsagt ikke si hva du skal gjøre, men husk at du er ung, og at det er andre kvinner der ute - som ikke vil ta deg for gitt.

 

Anonymkode: 524e4...cdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet her er vel at hun forsynte seg uten å spørre. Det er IKKE greit og jeg hadde reagert om min samboer gjorde det samme. Jeg hadde derimot ikke forlangt at det skal betales tilbake. 

Jeg og min samboer (som ikke har vært sammen et år engang) har en felles ordning. Der alt mitt er hans og alt hans er mitt. Han setter over 10000 til meg hver mnd også dekker jeg alle utgifter på huset og betaler mine regninger. Jeg har mer utgifter enn han og sitter da igjen med mye mindre enn hva han har igjen. Når jeg er tom for penger sier jeg fra og han setter over mer. Vi har ca likt forbruk og gjør det meste sammen. Han hjelper meg med mitt studielån, og jeg har til tider betalt regninger for han. Da vi ble sammen var han mellom jobber og jeg brukte sparekontoen min for å forsørge oss. Vi diskuterer alle store utgifter. Forrige ferietur var tatt ut av min lommebok.

Da bilen min skulle gjennom EU-kontroll kjøpte han alle delene og fikset bilen sammen med sin far. Akkurat nå tjener jeg litt bedre enn han, men har som sagt mer utgifter. Han begynner i ny jobb snart og vil gå drastisk opp i lønn, første han nevnte da var "da har vi mer penger til å gjøre ting sammen. I tillegg kan jeg ta meg av regningene dine til lånekassen." 

Dere har vært sammen mye lengre enn oss og planlegger familie. Dere bør finne en mer rettferdig måte å fordele på, enten at alt er felles eller prosentvis som mange her foreslår. I tillegg bør dere snakke om hvordan dere vil at deres økonomi skal være, slik at dere er på bølgelengde. Som å diskutere hvilke utgifter som er nødvendige, kanskje hva som kan brukes på shopping, om begge bør jobbe 100% (om hun fortsetter med 80% bør hun bidra mer på hjemmebane feks) og at regninger må betales før de går til inkasso. 

Om du fortsatt mener hun skal betale deg tilbake tenker jeg at det er mer rettferdig at du iallefall dekker halvparten av reparasjonene på bilen dere begge bruker. At du da trekker fra 13000 av det hun forsynte seg med. Du må også bidra på det du bruker. Det er ofte slitasje som fører til reparasjoner om hun ikke selv kjørte inn i noe. Det at du skylder på henne for at dere ikke kan få barn uten hjelp er også urettferdig egentlig og utgiftene til dette bør dere isåfall dele. Det er deres fremtidige barn og det kunne likesågodt vært deg som ikke kunne få barn. Dette er antagelig ingenting hun har skyld i selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært samboere i 10 år og har det veldig fint.

Jeg arvet en slant med penger på grunn av salg av hus for og si det enkelt for noen år siden, og har alltid penger i bakhånd.

Vi deler alt, inkludert nettbanken, har en felleskonto, men naturligvis hver vår sparekonto ect.

Jeg har god kontroll på økonomien og sparer penger ect, men hun får har aldri penger rett før hun får lønn.

Men til saken, hun var blakk på grunn en del regninger fra diverse nettbutikker som var kommet inkasso varsel på.  Min samboer tok seg fint til rette og satt over kr.  35,000 til sin egen konto for og dekke årsavgift å reprasjon på bmw'n hennes fra min sparekonto, og når jeg spør hvorfor hun tror hun kan bare gjøre det uten og spørre, "alt mitt er ditt, og jeg skal bære din unge snart, vi er familie, du meker ikke om det er vekk 35,000 kr uansett"  så spør jeg om hun har planer og om betale tilbake dette beløpet, då sier hun følgende " Då vil jeg alltid være bakpå økonomisk"   synes denne oppførselen ikke hører hjemme noen plass, og hun fekk klar beskjed hva jeg synes...

ja vi prøver og få barn, men jeg føler det er langt over grensen uansett og ta penger ut av min konto uten og spørre...

Jeg sa når feriepengene kommer skal hun sette over samme beløpet som hun tok av min konto..

Er jeg urimelig?

Mann 28....

Anonymkode: 33864...838

Hvorfor har hun adgang til din sparekonto for??? sånt er faktisk ulovlig å gi ut. Uansett, det hun gjorde var forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har jeg snakked med samboer

Hun sa unnskyld, at grunnen til hun tok pengene var på grunn av reparasjon av bilen, fordi jeg bruker den også, og mener jeg ikke merker stort defor følte hun det var greit. Også skulle hun sette over 9,000kr for regninger når hun får lønn. Så jeg betaler reparasjonen.

Så skulle hun slutte kjøpe kle og andre ting. Jeg ba henne spare opp en liten bufferkonto sånn hun kan kjøpe ting direkte, og fordi når vi får barn skal vi være 100% solide økonomisk, dette tok hun fint.

Nå skal vi begge betale 50/50 medisiner/ivf forsøk, så får denne reparasjonen bare være.

 

-TS 

Anonymkode: 33864...838

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et lite tips: ikke ha delt økonomi med noen som har klart å pådra seg inkassovarsel pga. Netthandel i ung alder.

Anonymkode: fd0cc...091

Kan ikke sies ofte nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Då har jeg snakked med samboer

Hun sa unnskyld, at grunnen til hun tok pengene var på grunn av reparasjon av bilen, fordi jeg bruker den også, og mener jeg ikke merker stort defor følte hun det var greit. Også skulle hun sette over 9,000kr for regninger når hun får lønn. Så jeg betaler reparasjonen.

Så skulle hun slutte kjøpe kle og andre ting. Jeg ba henne spare opp en liten bufferkonto sånn hun kan kjøpe ting direkte, og fordi når vi får barn skal vi være 100% solide økonomisk, dette tok hun fint.

Nå skal vi begge betale 50/50 medisiner/ivf forsøk, så får denne reparasjonen bare være.

 

-TS 

Anonymkode: 33864...838

Høres fint ut i teorien, men det er enklere sagt enn gjort å snu økonomien sin rundt over natta. Hun får ikke plutselig bedre økonomisk sans fordi du sier det er lurt å ha en buffer. Det er ikke sånn at hun ikke visste dette før, hun bare klarte ikke gjøre noe med den kunnskapen. Det er som å si til en overvektig at de ikke skal spise så mye sjokolade og tro at "nå var det problemet løst *klapp på skuldra*."

Jeg håper dere også skal begynne å dele på de løpende kostnadene for bilen. Hvis dere begge bruker den skal det regnes som en felles utgift. Jeg synes fortsatt det høres ut som at dere har en skjevfordelt og uryddig felles økonomi. Det bør dere ordne opp i. Igjen anbefaler jeg prosentvis deling, spesielt når dere skal få barn mener jeg at dette er mest riktig.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Maleficenta skrev:

Er det noen som er usexy og avtennende her så er det vel hun. Hun er en bitch som har stjålet penger fra han. Hun fortjener ikke å bli tatt på med silkehansker

eg elsker deg @Maleficenta:nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Då har jeg snakked med samboer

Hun sa unnskyld, at grunnen til hun tok pengene var på grunn av reparasjon av bilen, fordi jeg bruker den også, og mener jeg ikke merker stort defor følte hun det var greit. Også skulle hun sette over 9,000kr for regninger når hun får lønn. Så jeg betaler reparasjonen.

Så skulle hun slutte kjøpe kle og andre ting. Jeg ba henne spare opp en liten bufferkonto sånn hun kan kjøpe ting direkte, og fordi når vi får barn skal vi være 100% solide økonomisk, dette tok hun fint.

Nå skal vi begge betale 50/50 medisiner/ivf forsøk, så får denne reparasjonen bare være.

 

-TS 

Anonymkode: 33864...838

Gikk kjapt fra krise til samtale til løsning dette. Sorry, kjøper det ikke. 

Men lykke til da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Då har jeg snakked med samboer

Hun sa unnskyld, at grunnen til hun tok pengene var på grunn av reparasjon av bilen, fordi jeg bruker den også, og mener jeg ikke merker stort defor følte hun det var greit. Også skulle hun sette over 9,000kr for regninger når hun får lønn. Så jeg betaler reparasjonen.

Så skulle hun slutte kjøpe kle og andre ting. Jeg ba henne spare opp en liten bufferkonto sånn hun kan kjøpe ting direkte, og fordi når vi får barn skal vi være 100% solide økonomisk, dette tok hun fint.

Nå skal vi begge betale 50/50 medisiner/ivf forsøk, så får denne reparasjonen bare være.

 

-TS 

Anonymkode: 33864...838

hun brukte 30 k av deg og du lar henne slippe unna med 9000? 1/3 av beløpet? ta tak i ballene dine. det er å stjele penger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Då har jeg snakked med samboer

Hun sa unnskyld, at grunnen til hun tok pengene var på grunn av reparasjon av bilen, fordi jeg bruker den også, og mener jeg ikke merker stort defor følte hun det var greit. Også skulle hun sette over 9,000kr for regninger når hun får lønn. Så jeg betaler reparasjonen.

Så skulle hun slutte kjøpe kle og andre ting. Jeg ba henne spare opp en liten bufferkonto sånn hun kan kjøpe ting direkte, og fordi når vi får barn skal vi være 100% solide økonomisk, dette tok hun fint.

Nå skal vi begge betale 50/50 medisiner/ivf forsøk, så får denne reparasjonen bare være.

 

-TS 

Anonymkode: 33864...838

Men hvordan skal hun ha overskudd til å spare til buffer når hun som tjener betydelig mindre enn deg, likevel skal stå for halvparten av alle utgifter?

Skal du nå eller skal du ikke være med på bilutgiftene? Det holder jo ikke å bare ta en engangsutgift hvis dette (også) er noe som bare er hennes.

Og hvorfor skal dere betale for IVF? Dette får dere av det offentlige uten å betale noe som helst.

1 time siden, Browncoat skrev:

Høres fint ut i teorien, men det er enklere sagt enn gjort å snu økonomien sin rundt over natta. Hun får ikke plutselig bedre økonomisk sans fordi du sier det er lurt å ha en buffer. Det er ikke sånn at hun ikke visste dette før, hun bare klarte ikke gjøre noe med den kunnskapen. Det er som å si til en overvektig at de ikke skal spise så mye sjokolade og tro at "nå var det problemet løst *klapp på skuldra*."

Jeg håper dere også skal begynne å dele på de løpende kostnadene for bilen. Hvis dere begge bruker den skal det regnes som en felles utgift. Jeg synes fortsatt det høres ut som at dere har en skjevfordelt og uryddig felles økonomi. Det bør dere ordne opp i. Igjen anbefaler jeg prosentvis deling, spesielt når dere skal få barn mener jeg at dette er mest riktig.

 

Det jeg har uthevet: HELT ENIG. Det er den mest rettferdige måten å gjøre det på, hvis man mener man skal være en familie og ikke bare to tilfeldige personer som deler hus, bord og seng.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er IKKE greit av henne å ta penger fra din sparekonto, men dette er nok heller et sympon på et større problem. Skal dere leve sammen og stifte familie nytter det ikke at du sitter igjen med ca 15.000 (?) mer utbetalt i måneden enn henne.

Vi har som dere satt inn likt beløp (12.000 her også!) på felleskonto og beholdt resten av lønne selv de 3 første årene av vårt samboerskap. Jeg har da kjøpt litt dyrere ting til han og betalt middager ute og litt mer på ferier etc. jeg får utbetalt ca 15000 mer enn hani måneden og får bonuser etc.

Nå når vi har kjøpt hus sammen, forlovet oss og planlegger barn har vi satt opp økonomien mer felles. Vi beholder hver 5000 i lommepenger, mens resten går til fellesen. fellesen inkl alt til hus,bil og mat og fellesreiser.

Vi har et vennepar som også har fått barn og kjøpt hus, de har separat økonomi og betaler 50/50 på huset. der tjener han mer enn henne og sitter igjen med ca 20.000 mer i måneden, som han bruker her og der. Det skaper ikke gode følelser, det gir en sjevfordeling i forholdet og penger er makt.

Dette er noe man likevel må bli enig om, og diskusjonen bør tas når man kjøper sammen og iallefall når man får barn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Då har jeg snakked med samboer

Hun sa unnskyld, at grunnen til hun tok pengene var på grunn av reparasjon av bilen, fordi jeg bruker den også, og mener jeg ikke merker stort defor følte hun det var greit. Også skulle hun sette over 9,000kr for regninger når hun får lønn. Så jeg betaler reparasjonen.

Så skulle hun slutte kjøpe kle og andre ting. Jeg ba henne spare opp en liten bufferkonto sånn hun kan kjøpe ting direkte, og fordi når vi får barn skal vi være 100% solide økonomisk, dette tok hun fint.

Nå skal vi begge betale 50/50 medisiner/ivf forsøk, så får denne reparasjonen bare være.

 

-TS 

Anonymkode: 33864...838

Dette gikk fort! Fra krise til babylaging. Okey. Ikke kom inn hit å klag igjen hvis hun stjeler penger fra deg igjen. Hvordan er det mulig å hoppe så fort.....................

Anonymkode: 3d53d...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gikk fort! Fra krise til babylaging. Okey. Ikke kom inn hit å klag igjen hvis hun stjeler penger fra deg igjen. Hvordan er det mulig å hoppe så fort.....................

Anonymkode: 3d53d...ae9

Man får tydeligvis ikke lov til å ordne opp?? Som sagt en feil. Én!  Så skal lan droppe noe man har hatt lyst til i mange år?? Du ass. Stakkars den som er sammen med deg, får aldri gjøre feil da

Anonymkode: 5949d...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han disponerer en bil som står på henne, hvorfor skal han ikke betale på bilen om han har penger til det og ikke hun?

Anonymkode: 5949d...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...