Gå til innhold

Økonomi og samboere.. Hun "stjal" penger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dere avtalt om sparekonti og felleskonto? Hvordan fordeler dere inntekten?

Anonymkode: e6f20...974

Vi setter over 12,000 hver som skal dekke huslån og andre utgifter til felleskontoen.

Så 24,000kr til mat og alt som hører med.

Sparekonto er vel min, ingenting er avtalt der.

 

-ts

Anonymkode: 33864...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

felleskonto ? dummeste valget noensinne. og så skal hun selvfølgelig bruke den der " jeg skal bære barnet ditt" som argument. veldig dårlig. du har dine penger og hun har sine penger. du skal ikke finansiere alt dritet hun kjøper på nettet når hun ikke greier å styre sin egen økonomi. aldri ha felles økonomi, ALDRI

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi setter over 12,000 hver som skal dekke huslån og andre utgifter til felleskontoen.

Så 24,000kr til mat og alt som hører med.

Sparekonto er vel min, ingenting er avtalt der.

 

-ts

Anonymkode: 33864...838

Var avtalen at sparekontoen din er kun din, og at hun ikke har tilgang til disse pengene? Eller var avtalen "alt mitt er ditt" uten å spesifisere hva som skal holdes utenfor? 

Tjener dere omtrent likt, eller bruker hun betydelig mer av sin lønn enn deg på fellesutgifter og dette er grunnen til at hun hang bakpå med en del regninger? 

Anonymkode: e6f20...974

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi setter over 12,000 hver som skal dekke huslån og andre utgifter til felleskontoen.

Så 24,000kr til mat og alt som hører med.

Sparekonto er vel min, ingenting er avtalt der.

 

-ts

Anonymkode: 33864...838

Helt til hun ikke har penger og du må dekke hennes del.... Sparekonto er din. Sett en sperre på det eller overfør til annen bank om du må. Synes egentlig det er helt bak mål å ha fellesøkonomi med noen som lar regninger forfalle til 35,000. Slutt med det til hun får kontroll på forbruket. Mens du er igang skaffer du samboerkontrakt.

Endret av LittleBabyBlue
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke greit. En ting er å hjelpe samboeren sin ut av en økonomisk krise, en annen ting er å bare ta seg til rette av den andre sine sparepenger. Det er ikke ok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var avtalen at sparekontoen din er kun din, og at hun ikke har tilgang til disse pengene? Eller var avtalen "alt mitt er ditt" uten å spesifisere hva som skal holdes utenfor? 

Tjener dere omtrent likt, eller bruker hun betydelig mer av sin lønn enn deg på fellesutgifter og dette er grunnen til at hun hang bakpå med en del regninger? 

Anonymkode: e6f20...974

Felleskontoen er vår, alt annet er særeie

Jeg har ca 700,000

Hun har ca 450,000

-ts

Anonymkode: 33864...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært samboere i 10 år og har det veldig fint.

Jeg arvet en slant med penger på grunn av salg av hus for og si det enkelt for noen år siden, og har alltid penger i bakhånd.

Vi deler alt, inkludert nettbanken, har en felleskonto, men naturligvis hver vår sparekonto ect.

Jeg har god kontroll på økonomien og sparer penger ect, men hun får har aldri penger rett før hun får lønn.

Men til saken, hun var blakk på grunn en del regninger fra diverse nettbutikker som var kommet inkasso varsel på.  Min samboer tok seg fint til rette og satt over kr.  35,000 til sin egen konto for og dekke årsavgift å reprasjon på bmw'n hennes fra min sparekonto, og når jeg spør hvorfor hun tror hun kan bare gjøre det uten og spørre, "alt mitt er ditt, og jeg skal bære din unge snart, vi er familie, du meker ikke om det er vekk 35,000 kr uansett"  så spør jeg om hun har planer og om betale tilbake dette beløpet, då sier hun følgende " Då vil jeg alltid være bakpå økonomisk"   synes denne oppførselen ikke hører hjemme noen plass, og hun fekk klar beskjed hva jeg synes...

ja vi prøver og få barn, men jeg føler det er langt over grensen uansett og ta penger ut av min konto uten og spørre...

Jeg sa når feriepengene kommer skal hun sette over samme beløpet som hun tok av min konto..

Er jeg urimelig?

Mann 28....

Anonymkode: 33864...838

Guuud løøøp. Ikke få barn med henne. Det er kjempelite smart. Hun snylter på og utnytter deg og er økonomisk uansvarlig. Nei en slik mor vil du ikke ha til dine barn. Dere burde for det første ikke hatt noen form for felles konto. Gjør det slutt. Og de pengene skal du ha igjen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Felleskontoen er vår, alt annet er særeie

Jeg har ca 700,000

Hun har ca 450,000

-ts

Anonymkode: 33864...838

Hun har 450.000 å måtte ta penger fra deg???? Eller er det gjeld på hus eller noe du mener? 

Anonymkode: 58ee1...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun har 450.000 å måtte ta penger fra deg???? Eller er det gjeld på hus eller noe du mener? 

Anonymkode: 58ee1...e7e

Hennes årsinntekt.

Og denne mnd var det alt for mye og betale for hennes del, mye på grunn av reprasjonen av bmwn hennes.

-ts

Anonymkode: 33864...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes jeg også, og det skal hun!

Hun jobber bare 80% fordi hun vil slappe av hjemme, og "trene"..

Ja måtte betale alt denne mnd, untatt hennes del av huslånet.

Men ellers alt.

Jeg vil ikke la 35,000 ødelegge det, dette har aldri skjedd før. såå vi får se..

 

Ser den!

 

TS

Anonymkode: 33864...838

Neeeei ts. Ikke gå i mannefella. Ikke få barn med henne. IKKE!!!!! Jeg vet om alt for mange menn som får barn med slike ubrukelige kvinnfolk. Og de har angra. Ikke på barna men på det helvetet livet deres blir i etterkant fordi damen roter til alt

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS ikke få barn med henne. det er det hun vil og da har hun fanget deg, du vil ligge veldig dårlig til. den dagen dere skiller dere elelr går fra hverandre så vil du bli voldtatt i barnefordelingssaken og voldtatt økonomisk. ikke få barn og ikke gift deg i din alder

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært samboere i 10 år og har det veldig fint.

Jeg arvet en slant med penger på grunn av salg av hus for og si det enkelt for noen år siden, og har alltid penger i bakhånd.

Vi deler alt, inkludert nettbanken, har en felleskonto, men naturligvis hver vår sparekonto ect.

Jeg har god kontroll på økonomien og sparer penger ect, men hun får har aldri penger rett før hun får lønn.

Men til saken, hun var blakk på grunn en del regninger fra diverse nettbutikker som var kommet inkasso varsel på.  Min samboer tok seg fint til rette og satt over kr.  35,000 til sin egen konto for og dekke årsavgift å reprasjon på bmw'n hennes fra min sparekonto, og når jeg spør hvorfor hun tror hun kan bare gjøre det uten og spørre, "alt mitt er ditt, og jeg skal bære din unge snart, vi er familie, du meker ikke om det er vekk 35,000 kr uansett"  så spør jeg om hun har planer og om betale tilbake dette beløpet, då sier hun følgende " Då vil jeg alltid være bakpå økonomisk"   synes denne oppførselen ikke hører hjemme noen plass, og hun fekk klar beskjed hva jeg synes...

ja vi prøver og få barn, men jeg føler det er langt over grensen uansett og ta penger ut av min konto uten og spørre...

Jeg sa når feriepengene kommer skal hun sette over samme beløpet som hun tok av min konto..

Er jeg urimelig?

Mann 28....

Anonymkode: 33864...838

Nei, og henne bør du bare kutte ut pronto.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi setter over 12,000 hver til felleskontoen

Anonymkode: 33864...838

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ca 700,000

Hun har ca 450,000

Anonymkode: 33864...838

Hvorfor denne skjevdelingen? 

Anonymkode: e6f20...974

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, brownbrown skrev:

TS ikke få barn med henne. det er det hun vil og da har hun fanget deg, du vil ligge veldig dårlig til. den dagen dere skiller dere elelr går fra hverandre så vil du bli voldtatt i barnefordelingssaken og voldtatt økonomisk. ikke få barn og ikke gift deg i din alder

ok, vi har prøvd og få barn i 1 år, men nå skal vi prøve sånn IVF siden hun har problemer, jeg er helt frisk. Og hun vil jeg skal betale for dette også, det koster ca 40,000 ink medisiner.  Får ta meg en prat med fruen..

-TS

Anonymkode: 33864...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor denne skjevdelingen? 

Anonymkode: e6f20...974

Fordi 12,000 er minimum slik at vi har dekket alt, ink mat denne mnd..

-ts

Anonymkode: 33864...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ok, vi har prøvd og få barn i 1 år, men nå skal vi prøve sånn IVF siden hun har problemer, jeg er helt frisk. Og hun vil jeg skal betale for dette også, det koster ca 40,000 ink medisiner.  Får ta meg en prat med fruen..

-TS

Anonymkode: 33864...838

IKKE GJØR DET

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, du er ikke urimelig. Det hun har gjort er økonomisk utroskap, og det er utrolig dårlig gjort og like alvorlig som annen utroskap. Jeg syns det helt jævelig at hun for det første ikke har dårlig samvittighet og for det andre ikke har tenkt å betale tilbake.

At hun er uansvarlig med økonomien sin skal ikke være ditt ansvar. Og at hun i tillegg forsyner seg av arven din og forventer at du skal redde henne når hun er uansvarlig er helt håpløst. Jeg syns du skal kreve de pengene tilbake, og heller ha private kontoer som ikke den andre har tilgang til. Også heller ha en felleskonto hvor dere begge bidrar med alle fellesutgifter, sparing til ferie og lignende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok, vi har prøvd og få barn i 1 år, men nå skal vi prøve sånn IVF siden hun har problemer, jeg er helt frisk. Og hun vil jeg skal betale for dette også, det koster ca 40,000 ink medisiner.  Får ta meg en prat med fruen..

-TS

Anonymkode: 33864...838

vil du ha barn ? eller er det kun hun som vil ? ikke la henne manipulere deg til å få det slik som hun vil. tenk litt på deg selv også.....tenk deg NØYE om , jeg hadde ventet. dere har vært sammen i 10 år, tror du det varer livet ut ? det tror jeg neppe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært samboere i 10 år og har det veldig fint.

Jeg arvet en slant med penger på grunn av salg av hus for og si det enkelt for noen år siden, og har alltid penger i bakhånd.

Vi deler alt, inkludert nettbanken, har en felleskonto, men naturligvis hver vår sparekonto ect.

Jeg har god kontroll på økonomien og sparer penger ect, men hun får har aldri penger rett før hun får lønn.

Men til saken, hun var blakk på grunn en del regninger fra diverse nettbutikker som var kommet inkasso varsel på.  Min samboer tok seg fint til rette og satt over kr.  35,000 til sin egen konto for og dekke årsavgift å reprasjon på bmw'n hennes fra min sparekonto, og når jeg spør hvorfor hun tror hun kan bare gjøre det uten og spørre, "alt mitt er ditt, og jeg skal bære din unge snart, vi er familie, du meker ikke om det er vekk 35,000 kr uansett"  så spør jeg om hun har planer og om betale tilbake dette beløpet, då sier hun følgende " Då vil jeg alltid være bakpå økonomisk"   synes denne oppførselen ikke hører hjemme noen plass, og hun fekk klar beskjed hva jeg synes...

ja vi prøver og få barn, men jeg føler det er langt over grensen uansett og ta penger ut av min konto uten og spørre...

Jeg sa når feriepengene kommer skal hun sette over samme beløpet som hun tok av min konto..

Er jeg urimelig?

Mann 28....

Anonymkode: 33864...838

Jeg tenker at hun er like mye "bakpå" nå som før, det er bare at hun skylder deg i stedet for noen andre. Jeg syns det er rett og rimelig at hun kunne spurt deg om et lån, og du kunne vurdert om du ville låne eller gi bort pengene. Jeg tenker at du skal sørge for at hun ikke har tilgang til akkurat din private sparekonto.  Og selvfølgelig skal hun betale tilbake. 

Nå har jeg raskt lest gjennom denne tråden og måtte endre det gamle innlegget mitt. Jeg leser at dere har to ganske ulike inntekter,vært sammen i 10 år og har særeie. Hun jobber 80% og du 100%. 

- Dere burde begge to ta et oppgjør med økonomien og etablere en mer rettferdig fordeling. Dere burde betale like mye prosentvis av lønnen deres til fellesskapet. Du betaler selvsagt mer i kroner siden du tjener best. 

- Hvordan tror du hun føler seg i et samliv hvor dere tjener så ujevnt og har så urettferdig fordeling? Det er selvfølgelig ikke greit å forsyne seg av sparekontoen din, men hun kommer ganske dårlig ut i forhold til deg når du har så pass mye mer enn henne i måneden pluss arv osv. Har du glemt at det dere driver med ikke bidrar til et fellesskap? Et forhold over så mange år er noe mer enn bare penger. Det er ikke viktig hvem som betaler mest eller minst, men at man gjør så godt man kan. 

Dere kan gjøre to ting: Gå til en advokat, lag en avtale som blir mer rettferdig for dere begge. Eller bare kjør fellesøkonomi på alt om dere klarer å være enig i alt dere gjør økonomisk. 

 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg ble litt smådeppa av denne tråden. Du kan ikke være så dum, TS? Du kan ikke være så dum at du faktisk vurderer å få barn med dette kvinnemennesket. Som spiller på samvittigheten din og manipulerer deg, og stjeler penger fra deg i tillegg. Løp mens du ennå er fri. Det finnes mange jenter der ute på din alder som er selvstendige, har stålkontroll på økonomien sin og som ikke er ute etter å snylte og lure deg. Ærlige jenter. Jeg vet det er vanskelig siden dere har vært sammen og kjent hverandre veldig lenge. Men det virker rett og slett som du fortjener bedre!

Jeg ønsker deg uansett lykke til. Håper for din del at du tar den rette avgjørelsen! :)

Anonymkode: e3d15...167

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...