Gå til innhold

Økonomi og samboere.. Hun "stjal" penger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært samboere i 10 år og har det veldig fint.

Jeg arvet en slant med penger på grunn av salg av hus for og si det enkelt for noen år siden, og har alltid penger i bakhånd.

Vi deler alt, inkludert nettbanken, har en felleskonto, men naturligvis hver vår sparekonto ect.

Jeg har god kontroll på økonomien og sparer penger ect, men hun får har aldri penger rett før hun får lønn.

Men til saken, hun var blakk på grunn en del regninger fra diverse nettbutikker som var kommet inkasso varsel på.  Min samboer tok seg fint til rette og satt over kr.  35,000 til sin egen konto for og dekke årsavgift å reprasjon på bmw'n hennes fra min sparekonto, og når jeg spør hvorfor hun tror hun kan bare gjøre det uten og spørre, "alt mitt er ditt, og jeg skal bære din unge snart, vi er familie, du meker ikke om det er vekk 35,000 kr uansett"  så spør jeg om hun har planer og om betale tilbake dette beløpet, då sier hun følgende " Då vil jeg alltid være bakpå økonomisk"   synes denne oppførselen ikke hører hjemme noen plass, og hun fekk klar beskjed hva jeg synes...

ja vi prøver og få barn, men jeg føler det er langt over grensen uansett og ta penger ut av min konto uten og spørre...

Jeg sa når feriepengene kommer skal hun sette over samme beløpet som hun tok av min konto..

Er jeg urimelig?

Mann 28....

Anonymkode: 33864...838

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,men så slutt å ha fellskonto, da vel? Og nei, du er absolutt ikke urimelig. Det er hu som tar seg til rette og tror at det å bære frem et barn kan likestilles med uttak av penger fra din konto.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke urimelig. Dette hadde jeg ALDRI funnet meg i - om vi så hadde vært gift i 60 år og hatt 17 unger!! Dette er et av de største tillitsbruddene jeg kan se for meg av en samboer, og hører ikke hjemme noe sted. Det er sykt mye penger!  :frkk: hadde fjernet hennes tilgang til kontoene umiddelbart. Eller vent, jeg hadde ventet til hun fikk feriepenger - så overført tilbake - SÅ hadde jeg kuttet all tilgang. Du bør ringe banken og få en sperre på sparekontoen din. Og jeg hadde virkelig revurdert å fått barn med noen som synes slikt er greit.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha separat økonomi. Ha alltid separat økonomi! 

Anonymkode: 3084b...b07

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker egentlig som hun har funnet sin egen lille sugar-daddy, utifra måten hun prater til deg på og behandler deg. Når hun bruker opp pengene sine på slutten av mnd får hun vel penger av deg? Du betaler vel det meste av regninger etc? Kommentaren hennes ooooser det housewife av. "Jeg skal få masse barn med deg, slik at jeg kan være hjemmeværende med alle de, også kan du gå ut å tjene inn mer penger til meg, kremt, jeg mener oss. Husmor er trossalt en fulltidsjobb vettu ;-)))"

Anonymkode: a2734...232

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tenker ikke fortsatt å få barn med henne, gjør du?

Anonymkode: ca509...01a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenrosa

Åherregud.... Run to the hills... Er ikke ofte jeg sier dette men run to the hills å ikke en gang tenk på å få barn med ett slikt monster... Hun virket virkelig ikke stabilt psykisk å ikke en gang finn på å få barn med henne asså... Vet jeg er fryktelig stygg nå men hun virket veldig egoistisk å du kommer nok til å slite mye i fremtiden om det kommer ett barn imellom dere og.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, synes ikke du er urimelig, jeg synes det er veldig frekt, og et STORT tillitsbrudd. Det er en selvfølge at hun betaler deg tilbake.

Anonymkode: adaf7...ce4

Ja, det synes jeg også, og det skal hun!

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker egentlig som hun har funnet sin egen lille sugar-daddy, utifra måten hun prater til deg på og behandler deg. Når hun bruker opp pengene sine på slutten av mnd får hun vel penger av deg? Du betaler vel det meste av regninger etc? Kommentaren hennes ooooser det housewife av. "Jeg skal få masse barn med deg, slik at jeg kan være hjemmeværende med alle de, også kan du gå ut å tjene inn mer penger til meg, kremt, jeg mener oss. Husmor er trossalt en fulltidsjobb vettu ;-)))"

Anonymkode: a2734...232

Hun jobber bare 80% fordi hun vil slappe av hjemme, og "trene"..

Ja måtte betale alt denne mnd, untatt hennes del av huslånet.

Men ellers alt.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker ikke fortsatt å få barn med henne, gjør du?

Anonymkode: ca509...01a

Jeg vil ikke la 35,000 ødelegge det, dette har aldri skjedd før. såå vi får se..

 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, synes ikke du er urimelig, jeg synes det er veldig frekt, og et STORT tillitsbrudd. Det er en selvfølge at hun betaler deg tilbake.

Anonymkode: adaf7...ce4

Ser den!

 

TS

Anonymkode: 33864...838

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun gjorde feil var at hun ikke sa i fra. 

For det bør hun be om unnskyldning.

Men synes ikke hun skal betale tilbake beløpet. Så lenge hun har oppfattet at det ikke er greit å gjøre slike ting uten å snakke med partner så synes jeg hun er "straffet" nok. 

Hvis du derimot mener det er dine penger, og ikke deres penger så blir saken en annen. Men da er dere vel heller ikke en familie. Hvis 35.000 kroner er verdt å stadfeste det for deg så vær så god. Da vil jeg tro hun betaler tilbake og deretter flytter ut, så kan du sitte der med dine penger.

Anonymkode: d0eb5...4eb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, canacas skrev:

Dealbreaker for meg. Sikker på at du vil dele livet med denne dama? 

Tja, det har liksom alltid vært bare oss to siden vi var ungdommer liksom.. Vi har på en måte vokst ilag, har et veldig nært forhold..Men jeg tenker kanksje hun føler at det er litt for nært siden hun mener mine penger er også hennes penger :fnise:

-TS

Anonymkode: 33864...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hun gjorde feil var at hun ikke sa i fra. 

For det bør hun be om unnskyldning.

Men synes ikke hun skal betale tilbake beløpet. Så lenge hun har oppfattet at det ikke er greit å gjøre slike ting uten å snakke med partner så synes jeg hun er "straffet" nok. 

Hvis du derimot mener det er dine penger, og ikke deres penger så blir saken en annen. Men da er dere vel heller ikke en familie. Hvis 35.000 kroner er verdt å stadfeste det for deg så vær så god. Da vil jeg tro hun betaler tilbake og deretter flytter ut, så kan du sitte der med dine penger.

Anonymkode: d0eb5...4eb

Halloo, noen hjemme? De har hver sin sparekonto, og disse pengene tok hun fra hans sparekonto. I tillegg var dette hans arv, så ikke noe som hun på noen måte har "rett" til å forsyne seg av. Dette hadde vel vært hans penger om de så hadde vært gift. 

Anonymkode: b249a...683

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke la 35,000 ødelegge det, dette har aldri skjedd før. såå vi får se..

Anonymkode: 33864...838

Er det fordi du tror du ikke kan gjøre bedre?

Anonymkode: ca509...01a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Housewife-teorien ble da bekreftet. Men mindre du kan slå deg til ro med at du jobber 24/7 et par år frem i tid for å finansiere livsstilen hennes mens hun knuller yogalæreren sin, så ville jeg faktisk gått med en gang. Altså.. hun lever på deg. Hun kommer aldri til å bidra 50/50 slik som dere holder på nå. Så det er kanskje kvasst å si, men jo - gå din vei. Oppførselen hennes hører ikke hjem NOEN plass. Hun kommer til å rævkjøre deg økonomisk hvis dere får barn.

Anonymkode: a2734...232

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså herregud TS..... Jeg er virkelig ikke en person som sir stygt om folk men nå ble jeg virkelig sjokkert. Jeg vedder på du er en av dem snille, naive og søte mennene som ikke helt skjønner at dette er... wow, ordløs. Jeg er selv nesten 4 måneder gravid men om samboeren min hadde tatt penger ut ifra min konto hadde jeg pakket sakene hans å bedd han om å dra.

Anonymkode: 9d306...f93

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere avtalt om sparekonti og felleskonto? Hvordan fordeler dere inntekten?

Anonymkode: e6f20...974

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle hun med 35000? Er dette en luksusfelle-kandidat burde hun vel få hjelp (økonom, eller til og med psykolog). Hun sier hun ikke vil være så langt bak. Hvem sammenligner hun seg med, og hvor mye har hun igjen?

Selvfølgelig skal hun betale tilbake.

Anonymkode: f2a06...b8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...