Gå til innhold

Visning- røyklukt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på visning og kjente røyklukt da jeg kom inn. Ikke type "nyrøkt", men mer innrøkt. 

Er dette noe som forsvinner med maling eller må vegger og tak rives liksom? 

Anonymkode: 824d2...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder å vaske godt ned 

Anonymkode: ec2f9...97e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvinner aldri. Slike hus stinker til de rives.

Anonymkode: 57023...183

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på visning og kjente røyklukt da jeg kom inn. Ikke type "nyrøkt", men mer innrøkt. 

Er dette noe som forsvinner med maling eller må vegger og tak rives liksom? 

Anonymkode: 824d2...73b

Ville malt om det er skikkelig innrøykt.

Vi malte baren etter røykeloven kom og det fjernet all gammal røykelukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på visning og kjente røyklukt da jeg kom inn. Ikke type "nyrøkt", men mer innrøkt. 

Er dette noe som forsvinner med maling eller må vegger og tak rives liksom? 

Anonymkode: 824d2...73b

Spør rett ut og se hva megler svarer når du spør om det er røykt innendørs. 

Røykelukt får du aldri ut. Heller ikke skjolder i taket og bak bilder, møbler m.m. Jeg kjøpte en innrøykt leilighet, og vasket meg gal av skitt, brun nikotin skitt uten at lukten forsvant. En nytelse å flytte inn i noe helt nytt senere. 

Anonymkode: a1372...a46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påståelige svar her, gitt. Røyklukt forsvinner "aldri"? Da skulle det stinket røyk i jævlig mange boliger i Norge. Det sier seg jo selv at dersom du kjøper en bolig som er eldre enn X antall år, så har det sannsynlig bodd røykere i den på ett eller annet tidspunkt. "Folk flest" røykte faktisk inne helt opp til 80-90-tallet.

Men det kommer kanskje litt an på boligen også. Du skriver jo ikke hvilken type bolig det er, TS. Jeg kjøpte en innrøykt leilighet i en gammel Oslo-bygård. Forsvant helt fint etter at jeg malte og skiftet gulv.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyttet også en gang inn i en innrøkt leilighet. Vasket godt ned og malte vegger og tak. Røyklukten forsvant helt. Vegger og tak måtte uansett males for de var blå og lilla 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en godt innrøyket leilighet. Strippet den for dører, lister og tapet. Helsparklet. Deretter ble taket malt av proffe med tre lag sperregrunning. Ikke et fnugg av røyklukt her nå. 

Anonymkode: 645d6...13c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket selv ned en innrøykt leilighet som jeg skulle leie. Røyklukten er borte den. Ikke en gang min mor som reagerer veldig på sånt kjenner ikke noe :) brukte en blanding av salmiakk og grønnsåpe. Vasket så nikotinet rant av veggene her, skikkelig ekkelt. Men det går bort :) husk å lufte så mye som du kan. 

Anonymkode: d7b96...58e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør rett ut og se hva megler svarer når du spør om det er røykt innendørs. 

Røykelukt får du aldri ut. Heller ikke skjolder i taket og bak bilder, møbler m.m. Jeg kjøpte en innrøykt leilighet, og vasket meg gal av skitt, brun nikotin skitt uten at lukten forsvant. En nytelse å flytte inn i noe helt nytt senere. 

Anonymkode: a1372...a46

Joda det gjør du, det holder å vaske ned og male. Jeg røyket inne før og du hadde aldri gjettet det hadde du vært inne hos meg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Boomonster skrev:

Joda det gjør du, det holder å vaske ned og male. Jeg røyket inne før og du hadde aldri gjettet det hadde du vært inne hos meg nå. 

Og du er sikker på at folk som aldri har røkt selv er enige med deg? Eller er det du selv som ikke kjenner noe? 

Anonymkode: 8bb26...57a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Heller mot at det går å vaske/male bort. Tak og vegger må uansett males... 

megler sa de røyka inne ja... (hvem gjør det i 2017??)

 

 

ts 

Anonymkode: 824d2...73b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Heller mot at det går å vaske/male bort. Tak og vegger må uansett males... 

megler sa de røyka inne ja... (hvem gjør det i 2017??)

 

 

ts 

Anonymkode: 824d2...73b

Dessverre utrolig mange. Skikkelig uting. Jeg røyker selv jeg altså, men jeg blir skikkelig uvell av å være i et hus det blir røykt inne

Anonymkode: d7b96...58e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Zess skrev:

Påståelige svar her, gitt. Røyklukt forsvinner "aldri"? Da skulle det stinket røyk i jævlig mange boliger i Norge. Det sier seg jo selv at dersom du kjøper en bolig som er eldre enn X antall år, så har det sannsynlig bodd røykere i den på ett eller annet tidspunkt. "Folk flest" røykte faktisk inne helt opp til 80-90-tallet.

Men det kommer kanskje litt an på boligen også. Du skriver jo ikke hvilken type bolig det er, TS. Jeg kjøpte en innrøykt leilighet i en gammel Oslo-bygård. Forsvant helt fint etter at jeg malte og skiftet gulv.

Den forsvinner aldri. Jeg kjenner den type lukt umiddelbart. Hadde jeg bodd i ei røyke-leilighet hadde jeg sikkert blitt så vandt med den at jeg ike merket den, men evt sener kjøpere hadde kjent den. Men nå kjøper ikke jeg gamle hus uansett, så jeg er ikke i den problemstillingen.

Anonymkode: 57023...183

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tatt sjansen på å kjøpe leilighet av noen som røkte inne. For det første er det et helvete å bli kvitt røyklukten og for det andre er det stor sannsynlighet for at dem som røyker inne har slumset med vedlikeholdet av resten av leiligheten også. 

Det er masse leiligheter å velge i, så hvorfor ta sjansen på å kjøpe en innrøkt en?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukt trekker ned pris veldig. 

Anonymkode: a575d...058

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du hiver ut gulv og møbler og maler tak og vegger med spesialmaling som sperrer guffen inn i veggen (tjære og nikotin trekker igjennom vanlig maling) så blir du nok kvitt lukten.. men det er en kjempejobb.. mye enklere å bare kjøpe noe som ikke er innrøkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du er sikker på at folk som aldri har røkt selv er enige med deg? Eller er det du selv som ikke kjenner noe? 

Anonymkode: 8bb26...57a

Samboeren min kjenner ikke noe ihvertfall og han har ikke røyket på snart 10 år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, prt90 skrev:

Hadde aldri tatt sjansen på å kjøpe leilighet av noen som røkte inne. For det første er det et helvete å bli kvitt røyklukten og for det andre er det stor sannsynlighet for at dem som røyker inne har slumset med vedlikeholdet av resten av leiligheten også. 

Det er masse leiligheter å velge i, så hvorfor ta sjansen på å kjøpe en innrøkt en?

Hvordan begrunner du dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Boomonster skrev:

Hvordan begrunner du dette?

Det er ikke akuratt godt for huset at man røyker inne. Lett å gi faen i andre ting også da.

3 minutter siden, Boomonster skrev:

Samboeren min kjenner ikke noe ihvertfall og han har ikke røyket på snart 10 år. 

Han må være et unntak, og dessuten har han vært røyker selv. Jeg kjenner det umiddelbart, enten det er nåværende eller tidligere eier som har røyket inne.

Anonymkode: 57023...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...