Gå til innhold

Er 8000 kr lite for å passe på baby 10 mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye penger er det igjen av lønna pr. mnd etter at skatten er trekt?

Anonymkode: 1b048...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Makspris bhg + kontantstøtte er vanlig hvis dagmamma skatter. 

Anonymkode: f94be...664

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om bare fram til august at denne moren trenger dagmamma. Skriver for en i familien som har fått muligheten til denne jobben. Men jeg synes det er ekstremt lite. Og den moren vil veldig gjerne ha familiemedlem min som dagmamma. 

Anonymkode: c7238...3de

jeg syntes ikke det høres lite ut med tanke på at dette er familie, og at jeg har ikke hørt om noen som har råd til å betale mer enn det. Er denne som skal passe ung? Student? Har vedkommende inntekt utenom, og har dere tenkt å skatte av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Makspris bhg + kontantstøtte er vanlig hvis dagmamma skatter. 

Anonymkode: f94be...664

Men kontantstøtte får man vel ikke før barnet er 1 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lokmeister2016 skrev:

Altfor mye . En tusenlapp hadde holdt lenge

Pr mnd for å passe baby så mange timer hver dag? :klo:

Anonymkode: 1b048...415

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om dette familiemedlemmet kan passe et barn til... eller to så blir det fort en ok lønn.

Og om hun/han ikke har inntekt heller, så er jo 8000 mye :) Stor forskjell om personen er 16 år og har skoleferie eller om det er en voksen person som kunne tjent 3 eller 4 ganger så mye ved å ta en annen jobb.

Endret av Whoops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

Altfor mye . En tusenlapp hadde holdt lenge

Du er på bærtur!! 😅

Anonymkode: c7238...3de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43kr/t. Husker når min exsamboer måtte være aupair et år(pga udi) og folk prøvde å utnytte henne med en slik lønn for tilsvarende arbeid. Jeg nekta henne å gjøre det. Er total utnyttelse.

Du får gange summen med 3-4. Å passe et barn er en fulltidsjobb, det er mye ansvar. Hvis dem ikke vil betale en akseptabel lønn får vedkommende heller jobbe i en butikk el noe i stedet. Da får du hvertfall en normal lønn.

Endret av herremann
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Whoops skrev:

Men om dette familiemedlemmet kan passe et barn til... eller to så blir det fort en ok lønn.

Og om hun/han ikke har inntekt eller, så er jo 8000 mye :) Stor forskjell om personen er 16 år og har skoleferie eller om det er en voksen person som kunne tjent 3 eller 4 ganger så mye ved å ta en annen jobb.

Voksenperson uten jobb

Anonymkode: c7238...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtten utbetales for barn mellom 1 og 2 som ikke går i barnehage, så en 10 mnd utløser ikke kontantstøtte. Den er på 6000 kr/mnd. Barnehage koster i 2017 maks kr 2 730 mnd.

Totalt 8730,- for de som nevner kontantstøtte + barnehage.

 

8,5 t/dagen er veldig mye for en 10 mnd.... Jeg hadde sagt 6 timer om dagen, så hadde 8000 kr vært greit.

Anonymkode: 9afdd...3f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Voksenperson uten jobb

Anonymkode: c7238...3de

Som da skal passe barnet mot svart betaling?

Da du må huske å si til mor at hun ikke kan føre den utgiften opp under foreldrefradaget på skatten..

Anonymkode: 9afdd...3f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Voksenperson uten jobb

Anonymkode: c7238...3de

Så normal inntekt er 0 kroner.

Da er 8000 kroner ganske mye mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
18 minutter siden, ValarMorghulis skrev:

Okei, det var ekstremt lite. Tilsvarer en timelønn på under 50kr, ville aldri gjort det. 

Du kan ikke tenke sånn. 8000 er faktisk bra betalt. Ingen betaler deg mer. med bil/ bensin/bompenger til jobb, stress og 8000 i barnepass så er det ikke veldig lønnsomt for en forelder å gå på jobb. Straks de får bhg plass til 3000 så er nok jobben din over. Dessuten så fikser man.mer enn ett barn. To tre må vel til for å kalle det en jobb. Ikke det at ikke unger kan være slitsomt, men 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksenperson uten jobb

Anonymkode: c7238...3de

Har voksenpersonen uføretrygd eller annen form for inntekt? Hvis ikke, så går det jo ikke. Har personen annen inntekt i form av trygd og har kapasitet til å passe barn, så er 8000kroner MYE penger

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis familien skal betale dagmammaen timelønn tilsvarende det de har selv, så vil jo moren med sine 7,5t gå med underskudd. Da kan hun jo liksågodt være hjemmeværende til hun har barnehageplass. En dagmamma har jo gjerne flere dagbarn. (Nei, jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg ville ikke startet jobb hvis hele lønna mi hadde gått til dagmamma)

Anonymkode: fee07...97e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Whoops skrev:

Så normal inntekt er 0 kroner.

Da er 8000 kroner ganske mye mer.

Sosial dumping i praksis altså. Bare fordi noen ikke har jobb betyr ikke det at de ikke fortjener en lønn man kan leve for. 

8000kr er jo noe sånt man kan gi en aupair, men da bor jo personen gratis og jobber ikke 42,5 t i uka. Jeg synes det er rimelig med minst 15k. 8,5 t er også mer enn en full arbeidsdag, så da burde hun få enda mer. Vet ikke om det er lov med så mange timer heller. 

Anonymkode: 6212f...ce4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ha lønn som man kan leve av som dagmamma, må man passe mer enn et barn. 2-3 er vel vanlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial dumping! 

Legger også merke til at folk spør om skatt. Enda mer sosial dumping med svart arbeid altså. Uhørt. 

Anonymkode: e8e00...19a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller sendt babyen i bhg! Ring rund og hør om noen har ledig plass. Da sparer du 5000 kr i mnd. For en unge på 13 mnd+ ville jeg betalt bhg plass (ca 3000, + kontantstøtte 6000 kr og enda litt mer, 1-2000). Fortsatt blir det luselønn med trekt skatt for en dagmamma. Men ofte er det jo mødre som selv går hjemme og mottar kontantstøtte, så sånn sett en liten grei inntekt. 

Må du i arbeid forresten? Her startet ikke vesla i bhg før hun var 16 mnd og min perm var over når hun var 8-9 mnd. Far hadde henne i pappaperm og etter det jobbet jeg kun en fast ukedag, de kveldene jeg kunne, og i helger. Vet det ikke er mulig for alle, men hadde ikke spydd ut 8000 i pass.   

Anonymkode: 24064...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...