Gå til innhold

Er så sykt fortvilet (laaaangt innlegg)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, bare sliter noe helt sykt. Er snart i midten av 30-årene, barnløs, men har kjæreste. Er blitt helt desperat føler jeg. Er livredd for å ikke få barn, gifte meg osv. Dette er nok normalt, men hvordan klare å akseptere at dette ikke skjer over natta? Jeg og kjæresten har et veldig fint og trygt forhold, det har dog bare vart over halvåret. Jeg gråter ofte, diskuterer med typen og skremmer han vel bort en dag. Han har ikke fast jobb, og vil ha flere ting på stell før familielivet starter. Jeg tenker vel mer slik at man kan ikke planlegge alt i livet til å skje etter boka. 

I tillegg sliter jeg ekstremt med sjalusi og er grubleren over alle grublere 😞 Sliter meg ut snart, merker hvordan negativiteten min enkelte dager sender meg rett ned i kjelleren. Jeg blir så lei meg. Stortrives på arbeid med kollegaer, smiler og er glad. Slik er det også med typen min, er vanvittig glad i han og livredd for å miste han. 

Må nevne at jeg har slitt med angst og depresjon tidligere, og er medisinert fortsatt, men med lavere dose enn før. 

Huff, vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare skrive det ned. Virker vel som den gale dama 🙄

Anonymkode: cb9b2...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du trenger å gå i deg selv og tenke om dette er mannen for deg. 

Det er viktig å velge riktig mann. Lett å velge feil mann, når man begynner å bli desperat  

Husk, det finnes sædbank i Danmark  Det er lettere å gjøre ting alene enn med feil mann  

Hvis han er riktig for deg, gi det et år. Bare stopp tankene, gi det ett år. 

Anonymkode: f9994...b54

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er - kanskje du skulle prøve å få snakket med noen? Psykolog, coach, terapeut, something?

Anonymkode: 00760...0a3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

Ja, jeg tenker faktisk at jeg gir det ut året. Hvis ikke må jeg bare tenke på andre løsninger da årene går litt for fort... 

Jeg må presisere at jeg ikke valgte han fordi jeg er desperat etter å få barn, det er ekte følelser og jeg oppdager stadig nye, positive sider med han. Han er også en bestevenn som jeg kan snakke med om alt. 

Anonymkode: cb9b2...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min første tanke er - kanskje du skulle prøve å få snakket med noen? Psykolog, coach, terapeut, something?

Anonymkode: 00760...0a3

Ja, jeg har gått i behandling 1 1/2 år tidligere, tenker faktisk litt på det også. Lurer på om det er selvtilliten jeg også må jobbe med. Har noen uheldige opplevelser fra før som har satt dype spor, jeg har derfor store problemer med å tro på en mann igjen. Tror alltid jeg blir såret på en eller annen måte 😢

Anonymkode: cb9b2...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Talkshowkongen Fredrik Skavlan (45) og skuespiller Maria Bonnevie (38) blir foreldre i september. Det profilerte paret får med det sitt første, felles barn: http://www.vg.no/rampelys/bonnevie-og-skavlan-venter-barn/a/10050776/

Bilderesultat for fredrik skavlan maria bonnevie

 

-Eventyrer og tv-personlighet Cecilie Skog (39) har født sitt første barn.

 http://www.dagbladet.no/kjendis/cecilie-skog-har-fatt-barn/66687067#_ga=1.188873314.897638383.1490805733 

 http://www.dagbladet.no/kjendis/cecilie-skog-har-fatt-barn-nummer-to/60369083

Bilderesultat for cecilie skog aleksander gamme

 

-Ryan Gosling and Eva Mendes (42) welcomed  a baby girl on 29 April. 

http://www.hellomagazine.com/healthandbeauty/mother-and-baby/2016051031334/eva-mendes-ryan-gosling-welcome-second-child/

Bilderesultat for ryan gosling and eva mendes

 

Du må slappe av ts!

Anonymkode: 88acb...761

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-Talkshowkongen Fredrik Skavlan (45) og skuespiller Maria Bonnevie (38) blir foreldre i september. Det profilerte paret får med det sitt første, felles barn: http://www.vg.no/rampelys/bonnevie-og-skavlan-venter-barn/a/10050776/

Bilderesultat for fredrik skavlan maria bonnevie

 

-Eventyrer og tv-personlighet Cecilie Skog (39) har født sitt første barn.

 http://www.dagbladet.no/kjendis/cecilie-skog-har-fatt-barn/66687067#_ga=1.188873314.897638383.1490805733 

 http://www.dagbladet.no/kjendis/cecilie-skog-har-fatt-barn-nummer-to/60369083

Bilderesultat for cecilie skog aleksander gamme

 

-Ryan Gosling and Eva Mendes (42) welcomed  a baby girl on 29 April. 

http://www.hellomagazine.com/healthandbeauty/mother-and-baby/2016051031334/eva-mendes-ryan-gosling-welcome-second-child/

Bilderesultat for ryan gosling and eva mendes

 

Du må slappe av ts!

Anonymkode: 88acb...761

Nå fikk jeg smilt ordentlig faktisk 😊😊 Jeg blir håpefull av slike nyheter 😉❤

Anonymkode: cb9b2...5b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, bare sliter noe helt sykt. Er snart i midten av 30-årene, barnløs, men har kjæreste. Er blitt helt desperat føler jeg. Er livredd for å ikke få barn, gifte meg osv. Dette er nok normalt, men hvordan klare å akseptere at dette ikke skjer over natta? Jeg og kjæresten har et veldig fint og trygt forhold, det har dog bare vart over halvåret. Jeg gråter ofte, diskuterer med typen og skremmer han vel bort en dag. Han har ikke fast jobb, og vil ha flere ting på stell før familielivet starter. Jeg tenker vel mer slik at man kan ikke planlegge alt i livet til å skje etter boka. 

I tillegg sliter jeg ekstremt med sjalusi og er grubleren over alle grublere 😞 Sliter meg ut snart, merker hvordan negativiteten min enkelte dager sender meg rett ned i kjelleren. Jeg blir så lei meg. Stortrives på arbeid med kollegaer, smiler og er glad. Slik er det også med typen min, er vanvittig glad i han og livredd for å miste han. 

Må nevne at jeg har slitt med angst og depresjon tidligere, og er medisinert fortsatt, men med lavere dose enn før. 

Huff, vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare skrive det ned. Virker vel som den gale dama 🙄

Anonymkode: cb9b2...5b0

Ellers vil jeg poengtere: Ja, du sliter han ut. Du krangler og skremmer han bort. Han har ikke jobb og vil ha flere ting på stell.. Kanskje dere ikke passer sammen?

Anonymkode: 88acb...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg smilt ordentlig faktisk 😊😊 Jeg blir håpefull av slike nyheter 😉❤

Anonymkode: cb9b2...5b0

Ja, du må se rundt deg ts. På virkeligheten! Mange damer får barn i midten/slutten av 30-årene eller begynnelsen av 40-årene. 

Jeg er 33 og føler ikke noe hast med å få barn. Har samboer og vi tenker at vi kanskje skal sette i gang om 4-5 år. Begge har lyst til å reise mer og gjøre ting vi har lyst til sammen først.

Anonymkode: 88acb...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her,

Ja, jeg tenker faktisk at jeg gir det ut året. Hvis ikke må jeg bare tenke på andre løsninger da årene går litt for fort... 

Jeg må presisere at jeg ikke valgte han fordi jeg er desperat etter å få barn, det er ekte følelser og jeg oppdager stadig nye, positive sider med han. Han er også en bestevenn som jeg kan snakke med om alt. 

Anonymkode: cb9b2...5b0

Seriøst? Så om ikke typen din går med på å få barn akkurat når DU vil, skal du se deg om etter andre løsninger? Du er 30, ikke 40! 

Og jeg skjønner veldig godt at han vil ha fast jobb først. Du burde løfte blikket litt og se andre enn kun deg selv, deg selv og deg selv. Om du fortsetter slik du gjør nå, kommer det kanskje til å ende med at han ikke vil være sammen med deg mer overhodet - med eller uten barn.

Anonymkode: 15eb6...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ellers vil jeg poengtere: Ja, du sliter han ut. Du krangler og skremmer han bort. Han har ikke jobb og vil ha flere ting på stell.. Kanskje dere ikke passer sammen?

Anonymkode: 88acb...761

Jeg frykter for det, i starten var det jo nettopp jeg som alltid fikk han til å bli positiv som han sa. Han er veldig tålmodig, alltid snill og god med meg. Jeg må endre tankene mine og heller slappe av, er det meningen at det skal bli oss, så blir det vel det 😉

Anonymkode: cb9b2...5b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Så om ikke typen din går med på å få barn akkurat når DU vil, skal du se deg om etter andre løsninger? Du er 30, ikke 40! 

Og jeg skjønner veldig godt at han vil ha fast jobb først. Du burde løfte blikket litt og se andre enn kun deg selv, deg selv og deg selv. Om du fortsetter slik du gjør nå, kommer det kanskje til å ende med at han ikke vil være sammen med deg mer overhodet - med eller uten barn.

Anonymkode: 15eb6...333

Jeg er straks 35 år, derfor litt panikk 😲

Anonymkode: cb9b2...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du må se rundt deg ts. På virkeligheten! Mange damer får barn i midten/slutten av 30-årene eller begynnelsen av 40-årene. 

Jeg er 33 og føler ikke noe hast med å få barn. Har samboer og vi tenker at vi kanskje skal sette i gang om 4-5 år. Begge har lyst til å reise mer og gjøre ting vi har lyst til sammen først.

Anonymkode: 88acb...761

Så godt å høre 😊😊 Får så mange spørsmål om dette med barn, føler folk synes det er rart at jeg er barnløs fortsatt 🤔

Anonymkode: cb9b2...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose

Det sånne som deg må lære dere er å godta et liv som barnløs også. Livet handler ikke om å få barn, men å leve. Du lever ikke på den måten du holder på. Det ødelegger kun for deg selv. Tenk det viktigste er kjærligheten og å leve uansett hva livet fører til. Ingen vet om de noen gang får barn eller ikke. Skal ikke la livet kun handle om det. Ikke rart dere blir ulykkelig da. Du velger selv om du vil leve eller bare tenke på det å få barn. Senere kan du angre for at du ikke ga mer faen og levde livet. Slutt med denne panikken. Ellers gjør du som du selv vil. Du har mange år på deg enda.

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter mentalt og går på medisiner for det, i tillegg til å virke vinglete og usikker. Da ringer varsellampene hos meg 😱 Man skal jo ikke bare tenke på at alle bør få barne ønsket sitt oppfylt, men at barna skal sikres en god og trygg oppvekst. Det er ikke en menneskerett å få barn, og alle er faktisk ikke egnede foreldre. 

Anonymkode: 00828...28f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Det sånne som deg må lære dere er å godta et liv som barnløs også. Livet handler ikke om å få barn, men å leve. Du lever ikke på den måten du holder på. Det ødelegger kun for deg selv. Tenk det viktigste er kjærligheten og å leve uansett hva livet fører til. Ingen vet om de noen gang får barn eller ikke. Skal ikke la livet kun handle om det. Ikke rart dere blir ulykkelig da. Du velger selv om du vil leve eller bare tenke på det å få barn. Senere kan du angre for at du ikke ga mer faen og levde livet. Slutt med denne panikken. Ellers gjør du som du selv vil. Du har mange år på deg enda.

Kloke ord, takk for det 🌸

TS

Anonymkode: cb9b2...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slapp av TS, du har flere år igjen enda. Se ting an litt, for eksempel et år eller noe sånt. Så vet du sikkert mer, og kan kanskje treffe en beslutning da. Men det er viktig at det er gjennomtenkt å få barn og at begge vil og ønsker det. Å få barn er et livslangt ansvar og en stor forpliktelse. 

Anonymkode: dcce5...123

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av TS, du har flere år igjen enda. Se ting an litt, for eksempel et år eller noe sånt. Så vet du sikkert mer, og kan kanskje treffe en beslutning da. Men det er viktig at det er gjennomtenkt å få barn og at begge vil og ønsker det. Å få barn er et livslangt ansvar og en stor forpliktelse. 

Anonymkode: dcce5...123

Jeg vet 😊 Jeg må poengtere at dette med å få barn alltid har vært et ønske, og at jeg er en oppegående, respektert jente sånn til vanlig 😉 Bare godt å få skrevet ned ting fra det til tider kaotiske hodet mitt 😝

Anonymkode: cb9b2...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet 😊 Jeg må poengtere at dette med å få barn alltid har vært et ønske, og at jeg er en oppegående, respektert jente sånn til vanlig 😉 Bare godt å få skrevet ned ting fra det til tider kaotiske hodet mitt 😝

Anonymkode: cb9b2...5b0

Kanskje du bør si til deg selv: Jeg må være mer tålmodig og ta ting med ro :)

Mens kjæresten din bør si til seg selv: Jeg klarer å bli en god far! Og det er sjeldent et "perfekt" øyeblikk å få barn på. 

Anonymkode: 88acb...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker helt normal. Syns ikke det er noe rart at du føler at du ikke har tid til å drive å vente på at kjæresten din skal bli fornøyd med livssituasjonen deres og leve på lykke og fromme på ubestemt tid fremover Skjønner godt at du blir frustrert av all uvissheten her. Sånt piss skjer jo ofte aldri og er for ofte bare noe menn kommer opp med for å ha logiske unnskyldninger for å utsette, enten fordi de er pyser eller har et digert ego og tror de kan få noen bedre, enten en har vært sammen i 6mnd eller 10 år.

Prøv å kommuniser med han, men hvis han bare blir sur ville jeg vurdert å legge en alternativ plan, for hvis du tenker få flere barn enn ett, bør du sett i gang så fort som mulig. Ville ikke ventet lenger enn MAX ett år.

Anonymkode: 8e3e7...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...