Gå til innhold

Kjæresten har vært utro


enjoylife

Anbefalte innlegg

Hei!
Fant i går ut at kjæresten min som jeg har vært sammen med i 3 år, har vært utro og hatt et forhold på si. Jeg er så ufattelig skuffa og lei. Skjønner ikke hvordan dette kan ha skjedd. Vi hadde det fint ilag, gjorde MYE kjekt sammen og virkelig koste oss. Han er deppa for tiden og sier det er et resultat av destruktiv oppførsel. Han skyver alle han elsker fra seg. Føler ikke han er interessert i å få dette til å fungere igjen. Nå bare gråter, gråter og gråter jeg. Hele verden min har virkelig rast sammen. Vi hadde planer om hus og barn til sommeren, og gledet oss til det. Jeg er så skuffet og såret. Og egentlig så trenger jeg bare noen motiverende og gode ord fra dere.

Mvh Jente 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

Hva sier han, angrer han og vil være med deg? I så fall bør han ha en god forklaring på oppførselen og være villig til å jobbe med seg selv. Det kan være aktuelt med parterapi og terapi på egenhånd for hans del, dersom han har en tendens til å være selvdestruktiv.

Det finnes ett lyspunkt her: Det var bra dette kom fram nå, før dere fikk barn. Da kan du velge om dette er en mann du vil ha barn med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre, men godt at det kom frem før dere fikk barn. Jeg ville valgt å gå, utroskap gjør noe med deg som menneske, og gir sår som aldri vil gro.

Anonymkode: 4466f...b12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han angrer og at han ikke vil at det skal være slutt, men han mener at han har brent alle broer og at det ikke er noe håp. Problemet er nok at han ikke er interessert i å jobbe med seg selv. Han vil ikke gå i parterapi eller psykolog. Vi skal prate mer i kveld, da skal jeg foreslå parterapi en siste gang. Men jeg er stygt redd for at det blir slutt i kveld:grine:

Uten tvil et lyspunkt at vi ikke har fått barn sammen enda, men det gjør likevel så vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, enjoylife skrev:

Han sier han angrer og at han ikke vil at det skal være slutt, men han mener at han har brent alle broer og at det ikke er noe håp. Problemet er nok at han ikke er interessert i å jobbe med seg selv. Han vil ikke gå i parterapi eller psykolog. Vi skal prate mer i kveld, da skal jeg foreslå parterapi en siste gang. Men jeg er stygt redd for at det blir slutt i kveld:grine:

Uten tvil et lyspunkt at vi ikke har fått barn sammen enda, men det gjør likevel så vondt. 

Ja, dette er jo en helt jævlig situasjon for deg.

Vet du, hvis han ikke er interessert i terapi, da håper jeg du går. Forhold kan overleve utroskap, men ikke hvis det ikke jobbes med.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, enjoylife skrev:

Han sier han angrer og at han ikke vil at det skal være slutt, men han mener at han har brent alle broer og at det ikke er noe håp. Problemet er nok at han ikke er interessert i å jobbe med seg selv. Han vil ikke gå i parterapi eller psykolog. Vi skal prate mer i kveld, da skal jeg foreslå parterapi en siste gang. Men jeg er stygt redd for at det blir slutt i kveld:grine:

Uten tvil et lyspunkt at vi ikke har fått barn sammen enda, men det gjør likevel så vondt. 

Om han ikke er villig til å jobbe med seg selv, vil han aldri endre seg. Sannynligheten for utroskap igjen er derfor ganske stor etter min mening. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig trist. Særlig når du sier at dere hadde planer om å kjøpe hus, uke minst barn og stifte en familie.

har han forklart hvorfor? Forklart at det ikke skal gjenta? Er han en angrende person?

hva med deg? Er du så forelsket at du kan tilgi ham under forusetniger? Etc

lykke til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars deg. selv om det er trist og han angrer fryktelig så ville jeg latt forholdet gå. er man utro en gang så er det nok, så stort tillitsbrudd skal du ikke finne deg i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å være upassende her, men ofte så kan det hende at litt bakinformasjon kan gjøre opplevelser enklere å håndtere. Jeg mener ikke at man skal unnskyle utroskap, jeg bare sier at det viser seg å være en ekstremt normal side av mennesker. 

Ta en titt på denne artikkelen:

http://www.victoriamilan.no/blog/monogami-bra-eller-dårlig/

Rett fra hestens munn som de sier på engelsk ;)

Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Datingeksperten28 skrev:

Mener ikke å være upassende her, men ofte så kan det hende at litt bakinformasjon kan gjøre opplevelser enklere å håndtere. Jeg mener ikke at man skal unnskyle utroskap, jeg bare sier at det viser seg å være en ekstremt normal side av mennesker. 

Ta en titt på denne artikkelen:

http://www.victoriamilan.no/blog/monogami-bra-eller-dårlig/

Rett fra hestens munn som de sier på engelsk ;)

Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Å bruke artikler fra Victoriamillan blir vel omtrent så useriøs som det er mulig å bli.

 

TS det er veldig vondt det du opplever nå, men det er mye være å finne ut slik når du har barn og hus med en slik fyr.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoor klem til deg fra meg ❤️ Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i det du skriver, men noe samme følelsen da min samboer gjennom maaange år nettopp gjorde det slutt med meg. Jeg var også klar for hus, hund, stasjonsvogn og barn, men det var tydeligvis ikke han. Husk at du bare er 25 år, du har mange år på å eventuelt finne deg en "ny". Jeg vet det er vanskelig, men jeg prøver å tenke sånn at "da var det ikke meningen at vi skulle være sammen resten av livet". Jeg er selv på alder med deg, hold motet oppe!

Anonymkode: 67a16...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eneste råd er: gjør det slutt, uansett hvor mye du elsker han og vil få det til å fungere, evt hvor mye han plutselig vil endre seg for deg eller angrer seg. Dere har ikke barn enda eller store forpliktelser, og du er enda ung. 

Har gått gjennom det samme med at min mann hadde et forhold på si, men vi hadde et helt liv bygget opp sammen over mange år, men hus sammen, flere barn osv. Jeg klarte ikke å gå, og vi er enda sammen. Jobbet mye begge to for forholdet etter det skjedde, og på mange måter kom vi sterkere sammen fordi alle våre problemer kom opp på overflaten etter han var utro, og vi ble mer bevisst på å ikke la parforholdet forfalle. MEN selv om VI som par klarte å komme oss gjennom det, kom aldri JEG som person over det. Det sitter enda inni meg et år etter, og jeg føler meg bipolar slik som jeg skifter mellom å føle hat og kjærlighet for han. Det er slitsomt. Det stikker enda i meg hver gang han sitter med telefon, da kommer angsten snikende på. Selvtilliten er heller ikke bra. Hadde vi ikke hatt NOEN forpliktelser til hverandre slik som deg, hadde jeg lett pakket baggen og bare dratt. 

Anonymkode: bad2d...718

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, enjoylife skrev:

 

Han sier han angrer og at han ikke vil at det skal være slutt, men han mener at han har brent alle broer og at det ikke er noe håp. Problemet er nok at han ikke er interessert i å jobbe med seg selv. Han vil ikke gå i parterapi eller psykolog. Vi skal prate mer i kveld, da skal jeg foreslå parterapi en siste gang. Men jeg er stygt redd for at det blir slutt i kveld:grine:

Uten tvil et lyspunkt at vi ikke har fått barn sammen enda, men det gjør likevel så vondt. 

 

Det gjør ufattelig vondt ! Og det er det ultimate sviket mot et menneske. I noen få tilfeller går det an å fortsette et slikt forhold. Jeg kunne det ikke fordi det var snakk om et så heftig svik at det tok pusten fra meg, og kona angret egentlig ikke noe, og manglet totalt viljen til å endre seg. Da er det bare å fortsette alene fremover. Det kommer noen harde mnd der du gråter og er bare trist. Men ikke gi opp håpet om fremtiden uansett er mitt råd. Bryt all kontakt, og forsett med livet ditt. Det er garantert noen der ute som setter pris på deg, og som ofrer alt i et forhold og ikke gjør slike ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, cmd skrev:

 

Det er veldig trist. Særlig når du sier at dere hadde planer om å kjøpe hus, uke minst barn og stifte en familie.

har han forklart hvorfor? Forklart at det ikke skal gjenta? Er han en angrende person?

hva med deg? Er du så forelsket at du kan tilgi ham under forusetniger? Etc

lykke til da.

 

Tilgivelse er ikke noe enkelt noe som skal gis ut slik uten videre, da må den personen som skal tilgis vise en dyp anger, det er første bud, så endrings villighet over lang tid. I noen forhold kan dette fungere, men man har begått et massivt svik mot sin partner, og det endrer alt for all fremtid uansett. Uten dyp anger og endrings villighet fra den som har vært utro er det faktisk ikke noe håp. Da vil man aldri kunne stole på vedkommende, og forholdet vil da utvikle seg slik at man er konstant mistenksom fra den part som er sveket. Jeg sier ikke at man ikke skal vurdere det å kunne tilgi, men da må mange ting på plass, selv med dette så vil det ikke bli lett. Få mennesker innser hvor massivt et slik svik innvirker på relasjonene mellom to i et forhold. Derfor ender de fleste slike tilfeller i brudd for all fremtid. Det er enormt sterke følelser som settes i sving, og uten barn som kan fungere som et lim i en slik katastrofe blir det enda vanskeligere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Datingeksperten28 skrev:

Mener ikke å være upassende her, men ofte så kan det hende at litt bakinformasjon kan gjøre opplevelser enklere å håndtere. Jeg mener ikke at man skal unnskyle utroskap, jeg bare sier at det viser seg å være en ekstremt normal side av mennesker. 

Ta en titt på denne artikkelen:

http://www.victoriamilan.no/blog/monogami-bra-eller-dårlig/

Rett fra hestens munn som de sier på engelsk ;)

Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Hadde min eks sagt at han flørtet med andre i 2 år og var utro med som bestevenninne på fylla for det kunne reddet forholdet vårt hadde jeg ledd han i trynet tror jeg. Har hørt om tilfeller der utroskap har reddet forholdet men man kan ikke ha det som bevist grunn til å være utro. Man man gjerne leve i åpne forhold osv for min del ingenting i mot det, men tenker alfa omega der er jonat begge er enig i dette og at begge ønsker det. 

Til TS. Klem til deg, ikke altfor mange år siden jeg var der selv. Nå er nok ditt tilfelle litt annderledes siden han ikke vil jobbe med det. Men jeg prøvde en gang, forholdet og tilliten var altfor ødelagt. Hvordan gikk det egentlig ?

Anonymkode: 5d788...97e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...