Gå til innhold

Menns tendens til å snakke nedsettende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brukerdebatt og bilde med opphavsrett.

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest canacas
4 minutter siden, Mynona skrev:

Tråden er ryddet for brukerdebatt og bilde med opphavsrett.

Mynona, mod.

Men tar dere noen av poengene til etterretning? Det er et voksende problem på forumet, men ingen bryr seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2017 den 13.53, canacas skrev:

Forumet har utviklet seg til å bli en skikkelig sjåvinistisk bule. Det ligger en god tråd om akkurat dette fenomenet under Ris & Ros. Desverre driter moderatorer og admin i dette voksende problemet, så det vil bare utarte seg og bli verre. Etterhvert er det kun bermen igjen. 

Og ja, jeg er dønn seriøs her nå. 

 

Damer er ikke så mye bedre selv.

Anonymkode: 1c75c...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
På 29.3.2017 den 23.14, AnonymBruker skrev:

Jo, men enkelte av dere bruker enhver anledning til å spørre hvorfor menn er her på forumet. Det dukker jevnlig opp slike tråder, der menn liksom skal måtte rettferdiggjøre at man har bruker på forumet. Det skinner jo gjennom at menn ikke er ønsket her av de brukerne som starter slike tråder. Er det så mye bedre?

Det jeg har lagt merke til (er mann, som du sikkert har skjønt) er at tre-fire mannlige brukere utmerker seg som uhyre barnslige, nesten så jeg mistenker at det befinner seg noen tenåringer bak nickene, også med henblikk på at spesielt en av dem knapt klarer å fullføre èn setning uten skrivefeil. Disse relativt få brukerne dukker gjerne opp i tråd etter tråd der de kverulerer om det meste, og skaper irritasjon som igjen går ut over de seriøse mannlige brukerne.

Anonymkode: db44b...9ca

Vet du hva jeg savner? At dere seriøse mannlige brukere sier imot når trollene slår seg løs, men det gjør dere altfor sjelden. Jeg tror det er det som må til for å få dem til å skjønne at det ikke er hverken tøft eller morsomt å holde på som de gjør, eller til å i det minste ha skamvett nok til å holde igjen det verste. Oss lytter de ikke til uansett hvor mye vi argumenterer mot dem, men jeg har lagt merke til at de modererer seg når skriveføre menn de har respekt for sier fra. Jeg blir glad hver gang jeg ser en mann si imot når de tar helt av og blir ufine mot kvinner, og det tror jeg det er mange andre også som blir. Det går jo som du sier ut over dere også, og det er synd. Det er trolig veldig mange flere bra menn enn drittsekker her, men det er de sistnevnte som starter flest tråder og gjør seg mest synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Damer er ikke så mye bedre selv.

Anonymkode: 1c75c...8fb

Jo, det er vi. De gangene du ser oss skrive lignende ting er det nesten alltid som svar på tiltale i ufine tråder startet av menn. Hvis de trådene forsvinner vil du se at kvinner ytterst sjelden starter hat-tråder om menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2017 den 23.39, canacas skrev:

Les innlegget ditt igjen.

Snakk om å gjøre seg selv til eksempel. 

Du klarte ikke å konkretisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
12 minutter siden, herzeleid skrev:

Du klarte ikke å konkretisere?

Trenger ikke, hele innlegget ditt er eksempel på tråden. Hvorfor må jeg gjenta det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, canacas skrev:

Trenger ikke, hele innlegget ditt er eksempel på tråden. Hvorfor må jeg gjenta det? 

Du kan prøve å formulere hva ved det jeg skriver du mener eksemplifiserer det åpningsposten tar opp. Jeg misstenker at det kanskje vil gå opp for deg at det ikke er tilfelle likevel om du prøver å konkretisere det litt, men overrask meg gjerne. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
8 minutter siden, herzeleid skrev:

Du kan prøve å formulere hva ved det jeg skriver du mener eksemplifiserer det åpningsposten tar opp. Jeg misstenker at det kanskje vil gå opp for deg at det ikke er tilfelle likevel om du prøver å konkretisere det litt, men overrask meg gjerne. 

 

Hele tråden handler om nedlatende menn, og så svarer du slik? Ser du det virkelig ikke selv? Beklager, men jeg er ikke her for å bedrive voksenopplæring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

Hele tråden handler om nedlatende menn, og så svarer du slik? Ser du det virkelig ikke selv? Beklager, men jeg er ikke her for å bedrive voksenopplæring. 

Om du leser åpningsinnlegget vil du se den handler om menn som snakker nedsettende om kvinner og sex, og oppfører seg ufyselig. En bruker spør seg hvilken mottagelse "vi" (i meningen likesinnede kvinner) vill fått om de gikk til diskusjon.no og oppførte seg tilsvarende ufyselig som det som nevnes i åpningsposten. Jeg svarer hvilken respons jeg tror den slags oppførsel ville blitt møtt med, og hvilke erfaringer jeg har når det gjelder nettopp det. 

At du på en eller annen måte får mitt innlegg til å bli et eksempel på menns tendens til å snakke nedsettende om kvinner og sex tror jeg ikke sier all verden om meg eller mitt innlegg, men at du kanskje selv burde hive deg på nevnte voksenopplæring ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2017 den 0.35, AnonymBruker skrev:

Må si meg enig med @herzeleid i at nivået på diskusjon.no er høyere enn her. Jeg har ikke en snøballs sjans i havet til å henge med i diskusjonene "over there", men her på Kvinneguiden går det heldigvis bra! Og det fikk meg til å tenke på en ting: Kanskje det er sånn at det bare er de dummeste blant oss menn som henger her på Kvinneguiden, fordi her kan vi passe bedre inn? Og det er kanskje derfor vi er så bitre også, og derfor vi skammer oss over å være her. Ikke fordi det ikke er fett å henge med jentene, men fordi vi vet med oss selv at dette er fordi vi ikke har den mentale kapasiteten til å henge på et sted som diskusjon.no. I stedet er vi her på Kvinneguiden og diskuterer slanking og pels med dere. Åh fy faen....jeg hadde akkurat en åpenbaring...skyt meg...skyt meg nå.

Anonymkode: bc438...9f3

:alice::fnise:fikk latterkrampe. Ja nå har du skjønt det .. . 

Anonymkode: 5cece...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn skal være gentelmen og snakke damer opp:briller2:

Anonymkode: b6aaa...61f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd det. Det sier mye om deg og dine opplevelser egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, antbug skrev:

Jo, det er vi. De gangene du ser oss skrive lignende ting er det nesten alltid som svar på tiltale i ufine tråder startet av menn. Hvis de trådene forsvinner vil du se at kvinner ytterst sjelden starter hat-tråder om menn.

Jeg har sett flere nedlatende innlegg fra kvinner, så det stemmer ikke.

16 timer siden, antbug skrev:

Vet du hva jeg savner? At dere seriøse mannlige brukere sier imot når trollene slår seg løs, men det gjør dere altfor sjelden. Jeg tror det er det som må til for å få dem til å skjønne at det ikke er hverken tøft eller morsomt å holde på som de gjør, eller til å i det minste ha skamvett nok til å holde igjen det verste. Oss lytter de ikke til uansett hvor mye vi argumenterer mot dem, men jeg har lagt merke til at de modererer seg når skriveføre menn de har respekt for sier fra. Jeg blir glad hver gang jeg ser en mann si imot når de tar helt av og blir ufine mot kvinner, og det tror jeg det er mange andre også som blir. Det går jo som du sier ut over dere også, og det er synd. Det er trolig veldig mange flere bra menn enn drittsekker her, men det er de sistnevnte som starter flest tråder og gjør seg mest synlige.

Hvorfor er det de seriøse mennene som skal bruke tid og tastetrykk på å få andre voksne mennesker til å oppføre seg? Hverken menn eller kvinner er en homogen masse som kan tildeles kollektiv skyld eller forventes å ta ansvar for det noen individer foretar seg. Jeg har sa som skrevet sett flere innlegg skrevet av kvinner som er nedlatende mot menn også, men jeg holder ikke alle kvinnene på KG ansvarlig for det, og jeg forventer ikke at alle de kvinnelige medlemmene på forumet skal gå til dugnad på vegne av sine seriøse KG-søstre. 

Syntes dessverre denne tråden minner om en tendens man ser ellers i samfunnet også, at man forventer individene blant grupper man ikke liker å ta ansvar for det andre og potensielt mindre lovlydige individer foretar seg. Du ser den samme argumentasjonen i alt fra debatter om voldtekt, til debatter om holdninger til kvinner og nå de siste årene til debatter om muslimer og evt. andre innvandrergrupper. Det er en forferdelig utvikling som kan ha mye større konsekvenser for samfunnet enn det folk flest liker å tenke på. Jeg personlig kommer aldri til å godta den. 

 

Anonymkode: 6ae28...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett flere nedlatende innlegg fra kvinner, så det stemmer ikke.

Hvorfor er det de seriøse mennene som skal bruke tid og tastetrykk på å få andre voksne mennesker til å oppføre seg? Hverken menn eller kvinner er en homogen masse som kan tildeles kollektiv skyld eller forventes å ta ansvar for det noen individer foretar seg. Jeg har sa som skrevet sett flere innlegg skrevet av kvinner som er nedlatende mot menn også, men jeg holder ikke alle kvinnene på KG ansvarlig for det, og jeg forventer ikke at alle de kvinnelige medlemmene på forumet skal gå til dugnad på vegne av sine seriøse KG-søstre. 

Syntes dessverre denne tråden minner om en tendens man ser ellers i samfunnet også, at man forventer individene blant grupper man ikke liker å ta ansvar for det andre og potensielt mindre lovlydige individer foretar seg. Du ser den samme argumentasjonen i alt fra debatter om voldtekt, til debatter om holdninger til kvinner og nå de siste årene til debatter om muslimer og evt. andre innvandrergrupper. Det er en forferdelig utvikling som kan ha mye større konsekvenser for samfunnet enn det folk flest liker å tenke på. Jeg personlig kommer aldri til å godta den. 

 

Anonymkode: 6ae28...a5b

Du gjør som du vil, men hvis alle andre også slutter å ta avstand fra ting utskuddene fra gruppene de tilhører gjør(for å tydeliggjøre at det de driver med er mislikt innad i gruppen også) kommer flere til å dømme gruppen og ikke utskuddene selv om det er urettferdig. At de bra folkene sier fra  kan også føre til at de skjerper seg en smule. Så enkelt er det. Det er i den gode muslimens interesse å ta avstand fra terror, og den gode mannens å ta avstand fra kvinneforakt. Hvis en mann tier mens en annen snakker om kvinner som annenrangs går jeg ut fra at han er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, antbug skrev:

Du gjør som du vil, men hvis alle andre også slutter å ta avstand fra ting utskuddene fra gruppene de tilhører gjør(for å tydeliggjøre at det de driver med er mislikt innad i gruppen også) kommer flere til å dømme gruppen og ikke utskuddene selv om det er urettferdig. At de bra folkene sier fra  kan også føre til at de skjerper seg en smule. Så enkelt er det. Det er i den gode muslimens interesse å ta avstand fra terror, og den gode mannens å ta avstand fra kvinneforakt. Hvis en mann tier mens en annen snakker om kvinner som annenrangs går jeg ut fra at han er enig.

Jepp, og slikt skaper man seg et samfunn der svært mange mennesker står ansvarlig for det som gjøres av andre, stikk i strid med hva som er forenlig i en moderne rettsstat. Jeg nekter uansett å være med på utviklingen, så får jeg heller ta konsekvensene av det. Den personen som retter sinn fordømmelse mot meg på grunn av mitt kjønn eller bakgrunn for øvrig vil uansett måtte svare for det, det kan jeg garantere :) Oppsøker på ingen måte bråk, men jeg kan tilby en angriper full krig om det er det som blir resultatet, både med og uten voldsbruk. Det kommer an på hva den som dømmer og angriper meg gjør. 

Anonymkode: 6ae28...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest antbug
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, og slikt skaper man seg et samfunn der svært mange mennesker står ansvarlig for det som gjøres av andre, stikk i strid med hva som er forenlig i en moderne rettsstat. Jeg nekter uansett å være med på utviklingen, så får jeg heller ta konsekvensene av det. Den personen som retter sinn fordømmelse mot meg på grunn av mitt kjønn eller bakgrunn for øvrig vil uansett måtte svare for det, det kan jeg garantere :) Oppsøker på ingen måte bråk, men jeg kan tilby en angriper full krig om det er det som blir resultatet, både med og uten voldsbruk. Det kommer an på hva den som dømmer og angriper meg gjør. 

Anonymkode: 6ae28...a5b

Ohlala, her kommer tøffetøff. Du får nå krige i vei hvis du må. Jeg har mer tro på kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, antbug skrev:

Ohlala, her kommer tøffetøff. Du får nå krige i vei hvis du må. Jeg har mer tro på kommunikasjon.

Ikke snakk om å være "tøffetøff", det handler om å stå opp for seg selv og sine hvis man blir dømt ut fra hva noen tror om deg som individ i en eller annen sammenheng/gruppe. Er fullstendig enig i at kommunikasjon er best, og det er alltid den første løsningen som søkes, og den som benyttes hvis motparten ikke angriper. Men angriper den, så får det konsekvenser. 

Anonymkode: 6ae28...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, antbug skrev:

Jo, det er vi. De gangene du ser oss skrive lignende ting er det nesten alltid som svar på tiltale i ufine tråder startet av menn. Hvis de trådene forsvinner vil du se at kvinner ytterst sjelden starter hat-tråder om menn.

Nei det er dere ikke.

 

Anonymkode: 9f760...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎03‎.‎2017 den 1.16, AnonymBruker skrev:

Jeg tar meg ikke så nær av hva disse enkeltindividene skriver om kvinner her inne, jeg tipper at hvis vi kunne få opp et screenshot av hvordan de så ut, så ville det bli helt opplagt hvorfor de er så bitre :fnise:

 

Anonymkode: 20987...42a

Så hjelper jo ikke slike innlegg på? Hver gang det er en tråd så kommer det slike svar tilbake og er med på å fyre opp bålet. .

Anonymkode: 9bdc0...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...