Gå til innhold

Menns tendens til å snakke nedsettende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

om kvinner og sex. Jeg har merket at på forumet lager menn ofte tråder som vinkler kvinner og sex negativt. De snakker om at kvinner "sprer beina" er sluts, at han selv "brøyter seg inn bakfra" og generelt negative kommentaren som reduserer kvinner til noe som burde misbrukes.

Det er helt mulig å snakke om kvinner og sex uten at man bruker denne type nedsettende språk, så det er ikke selve tema som er negativt. Det er ordvalg og måten man uttrykker seg på.

Kvinner derimot skriver sjeldent innlegg der de snakker ned om menn og sex, de uttrykker seg på en måte der det er tydelig at de respekterer sine sexpartnere, eller menn og sex generelt

Vil for øvrig anbefale å utvise forsiktighet rundt menn som bruker språk på den måten, det viser at de har mindre respekt for kvinner, noe som gjerne gjør det lettere å voldta noen.

Anonymkode: 96bbe...dd2

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antbug

Æsj, det er sikkert bare guttunger som prøver å leke machomenn. De sitter sikkert og skriver med bokseren rundt anklene og hisser seg selv opp med å bruke sånt språk.

Man hører sjelden ekte og bra mannfolk snakke om kvinner på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok snakk om unge, uerfarne gutter som gjør den feilen å tro at også jenter har humoristisk sans og selvironi, slik som dem selv.

Anonymkode: bc438...9f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Forumet har utviklet seg til å bli en skikkelig sjåvinistisk bule. Det ligger en god tråd om akkurat dette fenomenet under Ris & Ros. Desverre driter moderatorer og admin i dette voksende problemet, så det vil bare utarte seg og bli verre. Etterhvert er det kun bermen igjen. 

Og ja, jeg er dønn seriøs her nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig uprofft av et forum å la brukere herje så mye som de gjør. 

Anonymkode: 45800...af9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, canacas skrev:

Forumet har utviklet seg til å bli en skikkelig sjåvinistisk bule. Det ligger en god tråd om akkurat dette fenomenet under Ris & Ros. Desverre driter moderatorer og admin i dette voksende problemet, så det vil bare utarte seg og bli verre. Etterhvert er det kun bermen igjen. 

Og ja, jeg er dønn seriøs her nå. 

 

Faktisk håper jeg at noen ser anledningen til at KG trenger en stor og sterk konkurrent. Slik som de holder på nå, er nok fordi de ikke trenger å gjøre noe for brukere kommer hit uansett. Om de hadde hatt en proff konkurrent av et forum, så hadde jeg dratt dit.

Anonymkode: 45800...af9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antbug
1 time siden, canacas skrev:

Forumet har utviklet seg til å bli en skikkelig sjåvinistisk bule. Det ligger en god tråd om akkurat dette fenomenet under Ris & Ros. Desverre driter moderatorer og admin i dette voksende problemet, så det vil bare utarte seg og bli verre. Etterhvert er det kun bermen igjen. 

Og ja, jeg er dønn seriøs her nå. 

 

Enig med deg. Den første tiden jeg var her var jeg litt sjokkert over hvor mye nedsettende snakk om kvinner som tillates på det som skal være et kvinneforum, men nå begynner jeg faktisk å venne meg til det. Jeg synes ikke det er sånn det skal være. Jeg er sterk og godt voksen og tar det ikke til meg, men jeg lurer ofte på hva slags syn unge jenter får på seg selv hvis de må godta å overøses med misogyni selv når de kommer inn på et kvinneforum for å spørre om ting de lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok snakk om unge, uerfarne gutter som gjør den feilen å tro at også jenter har humoristisk sans og selvironi, slik som dem selv.

Anonymkode: bc438...9f3

Man viser ikke selvironi ved å rakke ned på andre!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, antbug skrev:

Enig med deg. Den første tiden jeg var her var jeg litt sjokkert over hvor mye nedsettende snakk om kvinner som tillates på det som skal være et kvinneforum, men nå begynner jeg faktisk å venne meg til det. Jeg synes ikke det er sånn det skal være. Jeg er sterk og godt voksen og tar det ikke til meg, men jeg lurer ofte på hva slags syn unge jenter får på seg selv hvis de må godta å overøses med misogyni selv når de kommer inn på et kvinneforum for å spørre om ting de lurer på.

Helt enig! Burde vært langt strengere moderering på kvinnehat på et kvinneforum.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, antbug skrev:

Æsj, det er sikkert bare guttunger som prøver å leke machomenn. De sitter sikkert og skriver med bokseren rundt anklene og hisser seg selv opp med å bruke sånt språk.

Man hører sjelden ekte og bra mannfolk snakke om kvinner på den måten. 

Jeg forstår hva du mener men må si jeg er litt imot dette med å si at voksne menn som ikke kan oppføre seg er guttunger. De er voksne menn som skal holdes ansvarlig for det de sier og ikke barn. For ikke å snakke om at de aller fleste guttunger ikke oppfører seg som disse drittsekkene så det blir litt urettferdig ovenfor gutter at voksne menn som snakker nedsettende om kvinner skal sammenlignes med guttunger.

Anonymkode: 43d1b...968

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hvis dere sluts var like flinke til å ta til dere logikk og kritikk som dere er til å ta til dere kuk og sperm så ville ikke dette vært noe problem.

For sikkerhets skyld: :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Herr Heftig skrev:

Hvis dere sluts var like flinke til å ta til dere logikk og kritikk som dere er til å ta til dere kuk og sperm så ville ikke dette vært noe problem.

For sikkerhets skyld: :ironi:

Du kan vifte med det flagget så mye du vil, jeg synes fortsatt ikke det er greit å snakke sånn.

Anonymkode: dd93e...6ff

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan vifte med det flagget så mye du vil, jeg synes fortsatt ikke det er greit å snakke sånn.

Anonymkode: dd93e...6ff

Det var ment å være en parodi, men ok. Hva er eventuelt løsningen på denne problematikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Hvis dere sluts var like flinke til å ta til dere logikk og kritikk som dere er til å ta til dere kuk og sperm så ville ikke dette vært noe problem.

For sikkerhets skyld: :ironi:

:laugh: 

Anonymkode: d9ba3...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare unge gutter som har slike holdninger, husker dere ikke en viss fyr som la ut bilder og reklamerte veldig for seg selv i forhold til seksuelle prestasjoner? i tillegg er det en annen bruker som har kalt en annen for å "ikke ha pulbar ræv", som for øvrig var en kvinne. Også har vi han som lurte dama til å utføre ass-to mouth og som var drittlei pripne damer. Er det sånne signaler man skal sende ut til ungdommen?

Anonymkode: cb57f...8ca

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Hvis dere sluts var like flinke til å ta til dere logikk og kritikk som dere er til å ta til dere kuk og sperm så ville ikke dette vært noe problem.

For sikkerhets skyld: :ironi:

Det verste er jo at jeg leste dette som om det skulle være normalt. Leser sånt hver dag

Anonymkode: 27274...441

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk om vi kvinner fra KG hadde dratt til Diskusjon.no og kritisert mennene der inne på samme måte. Hver eneste tråd en mann spør om noe, kommer vi inn og ødelegger med å fortelle hvor ubrukelige de er og at vi egentlig ikke liker dem og at de er bruk og kast. Vi hadde blitt kastet ut!

Anonymkode: 27274...441

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

om kvinner og sex. Jeg har merket at på forumet lager menn ofte tråder som vinkler kvinner og sex negativt. De snakker om at kvinner "sprer beina" er sluts, at han selv "brøyter seg inn bakfra" og generelt negative kommentaren som reduserer kvinner til noe som burde misbrukes.

Det er helt mulig å snakke om kvinner og sex uten at man bruker denne type nedsettende språk, så det er ikke selve tema som er negativt. Det er ordvalg og måten man uttrykker seg på.

Kvinner derimot skriver sjeldent innlegg der de snakker ned om menn og sex, de uttrykker seg på en måte der det er tydelig at de respekterer sine sexpartnere, eller menn og sex generelt

Vil for øvrig anbefale å utvise forsiktighet rundt menn som bruker språk på den måten, det viser at de har mindre respekt for kvinner, noe som gjerne gjør det lettere å voldta noen.

Anonymkode: 96bbe...dd2

Kanskje bedre å forandre tittel på tråden til: "Kvinners evne til å oppfatte alt nedsettende"?

Anonymkode: c856f...ef6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Ja for kvinner snakker selvsagt aldri nedsettende om noen.

 

Denne tråden er bare et nytt eksempel på hykleri her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hermine Grang skrev:

Man viser ikke selvironi ved å rakke ned på andre!

Tror du skal leite veldig lenge for å finne en mann som lar seg fornærme over ord som "pinnen" og "staken" o.s.v. Det der med å leite med lupe etter ting å bli fornærmet over, og ha et brennende ønske om å fremstå som et offer, er først og fremst en kvinnegreie.

Anonymkode: bc438...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...