Gå til innhold

Bursdagsgave til FF, HJELP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en fyr som har bursdag snart. Vi har holdt på i 8mnd, og det er ikke et forhold, men LITT mer enn bare fuckfriendforhold. Spesielt han er interessert i at det skal utvikle seg etterhvert, og foreløpig bare tester vi vannet litt.

Men hva skal jeg gi han til bursdag? Vi kjøpte ikke julegaver til hverandre, men da var det greit siden det var for begge, nå MÅ jeg gi han bursdagsgave, ellers blir det ganske pinlig. Det ligger i korta at jeg må kjøpe gave. Bursdagen hans kom opp for ikke så lenge siden, og han sa han ønsket seg reiser og klær, og syntes vanlige gaver gutter får er kjedelige, som parfyme, boksere, sokker, osv.

Klær kan jeg ikke gi han fordi vi har HELT forskjellig smak, og han er veldig kresen på klær. Han ønsker seg nok mest en tur for oss to, men det er ikke aktuelt! ikke vil jeg bruke flere tusen kroner, og vi holder forholdet hemmelig, så vi kan ikke dra noe sted sammen.

Jeg syntes det er så flaut å gi en helt standard gave som han blir middels glad for. Vil gjerne gi en bra gave, men vi er ikke kjærester, så det blir for dumt å gi sånne store gaver. 

1000kr og nedover tenker jeg er greit. 

Han blir 24år og har akkurat flyttet for seg selv.

Anonymkode: a1cff...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en flaske champagne og en neglisjé til deg selv. Elsker han ikke en slik gave så er han stokk stein dum. Og det å ønske seg en reise fra en FF er for dumt, høres rimelig bortskjemt ut.

Anonymkode: 135bc...b88

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gir ikke gave til en elsker. Snakk sammen og bli enige om hvorvidt dere skal bli kjærester eller ei. 

Anonymkode: 5f5a2...619

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke kjæreste med alle man holder på med, vi er i overgangsfasen, og vet ikke hvor det vil gå enda.

Så jeg lurer på hva som er en passende, og bra gave for et sånt stadie? 

Foreløpig er det litt for nytt til at jeg drar frem champagneflasken og dirty undertøy, men setter pris på forslaget! Reise var ment fordi han ønsker å dra et sted med meg, og sannsynligvis er mer sikker på at han ønsker et forhold/at vi beveger oss mot kjærester, mer enn meg, ikke fordi han forventer en gave til 5000kr.

Kom gjerne med forslag! Hittil har jeg bare parfyme som forslag fordi jeg vet han nærmer seg tom... Men bare en parfyme er vel litt stusselig bursdagsgave fra en du holder på med?

Anonymkode: a1cff...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke kjæreste med alle man holder på med, vi er i overgangsfasen, og vet ikke hvor det vil gå enda.

 

Nå følte jeg meg sykt gammel... Da jeg var ung ble man kjæreste først, og holdt på etterpå! Nå holder man på først og blir kjæreste etterpå...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom dere på fjelltur, så ser dere fort om det er ment å bli et forhold eller ikke ;) Oppholdet er helt gratis (forutenom en pakke pølser).

Anonymkode: 36374...3cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Pås skrev:

Nå følte jeg meg sykt gammel... Da jeg var ung ble man kjæreste først, og holdt på etterpå! Nå holder man på først og blir kjæreste etterpå...

Ja sånn har det blitt:fnise: 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom dere på fjelltur, så ser dere fort om det er ment å bli et forhold eller ikke ;) Oppholdet er helt gratis (forutenom en pakke pølser).

Anonymkode: 36374...3cc

Den idéen tenkte jeg å lufte i sommer faktisk, dersom vi fremdeles holder på.

 

Gaveforslag please!!:plystre:

Anonymkode: a1cff...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det finnes jo billige steder man kan dra på helgetur, kanskje dere kan holde prisen ca innafor og samtidig ikke trenge å fortelle om det (dere kunne jo vært opptatt med hva som helst den helga :P). Evnt en natt på spahotell i norge etc, kanskje dyrere det forsåvidt men xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag for to på en restaurant etterfulgt av en flaske vin og massasje hjemme? Lei en hytte på turistforeningen og vær en helg bare dere to. Ta dere en skitur, gå på en fjelltopp, ta frem fiskestangen, spis kvikkluch og drikk øl i solveggen. Kanskje du kan dra på leirdueskyting, leie en kajakk eller kano og padle en dag? Dra på teater, museum og bruk en hel dag til å utforske et sted i nærområdet. Bare fantasien som setter grenser :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemange gode forslag! Tusen takk :) Disse forslagene hadde (dessverre) vært ypperlige for eksen min. 

Han nye er dessverre i motsetning til meg ikke spesielt kulturell eller friluftsinteressert.

Syntes det er vanskelig å finne på gaver fordi han virker ikke så interessert i noe som helst. Verken mat, friluftsliv, noe aktivt, eller overdrevent interessert i sex. Dette er viktigste grunnen til at vi bare holder på, og at jeg holder igjen på om jeg egentlig ser noen fremtid sammen. Jeg har forsøkt å spørre om hva han liker å gjøre, og det er "å slappe av med netflix, være med gutta, spille, dra på byen" 

Jeg liker å gå ut å spise, utforske byen, gå på ski og i fjellet, reise osv. Han er mer "lat" og foretrekker å ligge på sofaen sammen og se film etter film og spise noe fast food. Hvis vi skal "ut og spise" kan han foreslå mcdonalds eller subway og ta med hjem...

Vi går begge på universitetet og har eksamener i mai, og rekker derfor ikke dra noe sted heller.

Alt jeg kommer på passer bra for kjærester. Han er ikke den romantiske typen, og det blir fort litt "kleint". 

Uansett hvor lite eller mye vi passer sammen, eller om det blir noe av oss, så syntes jeg det er best å kjøpe en gave til han, jeg bare vet ikke hva! Det må bli noe vanlig, men ikke så kjedelig som sokker.

 

(Nå angrer jeg på at det ble slutt med ekskjæresten min:fnise:)

Anonymkode: a1cff...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen:

 

Er det for lite om vi går ut og spiser pizza eller burger på restaurant hvor jeg tar styringen, men ikke kaller det bursdagsgave, og kjøper en parfyme?

Da blir det ikke for romantisk restaurant, mat han liker, og noe han trenger. Syntes det er en stusselig gave, men finner ikke på noe bedre! 

Anonymkode: a1cff...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på med en fyr (...). Vi har holdt på i 8mnd

Anonymkode: a1cff...536

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

vi er i overgangsfasen, og vet ikke hvor det vil gå enda.

Anonymkode: a1cff...536

Jo, det vet dere. Dere er ikke på vei noe sted. 

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han nye er dessverre i motsetning til meg ikke spesielt kulturell eller friluftsinteressert.

Syntes det er vanskelig å finne på gaver fordi han virker ikke så interessert i noe som helst. Verken mat, friluftsliv, noe aktivt, eller overdrevent interessert i sex. Dette er viktigste grunnen til at vi bare holder på, og at jeg holder igjen på om jeg egentlig ser noen fremtid sammen. Jeg har forsøkt å spørre om hva han liker å gjøre, og det er "å slappe av med netflix, være med gutta, spille, dra på byen" 

Jeg liker å gå ut å spise, utforske byen, gå på ski og i fjellet, reise osv. Han er mer "lat" og foretrekker å ligge på sofaen sammen og se film etter film og spise noe fast food. Hvis vi skal "ut og spise" kan han foreslå mcdonalds eller subway og ta med hjem..

(Nå angrer jeg på at det ble slutt med ekskjæresten min:fnise:)

Anonymkode: a1cff...536

Dere passer overhodet ikke sammen, og det vet du tydeligvis godt. Du savner eksen din og bruker denne gutten som en erstatning, og tror at det får deg til å føle deg bedre. Hvis du er ærlig med deg selv vet du at det ikke stemmer. Du vet selv at du må gjøre det slutt med ham. Du må lære deg å tåle å være alene. Flørt med noen andre gutter, kjenn på friheten, og nyt livet uten en lat klamp om foten som denne elskeren din nå er. 

Anonymkode: 5f5a2...619

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jo, det vet dere. Dere er ikke på vei noe sted. 

 

Dere passer overhodet ikke sammen, og det vet du tydeligvis godt. Du savner eksen din og bruker denne gutten som en erstatning, og tror at det får deg til å føle deg bedre. Hvis du er ærlig med deg selv vet du at det ikke stemmer. Du vet selv at du må gjøre det slutt med ham. Du må lære deg å tåle å være alene. Flørt med noen andre gutter, kjenn på friheten, og nyt livet uten en lat klamp om foten som denne elskeren din nå er. 

Anonymkode: 5f5a2...619

Takk, ja, jeg vet egentlig at vi ikke passer sammen. Likevel forlot jeg eksen min som jeg hadde alt til felles med, men ingen lidenskap fordi jeg ble forelsket i denne fyren. Han er veldig stødig, ordentlig, arbeidssom, omtenksom og sjarmerende, selv om vi ikke har interesser til felles. Jeg hadde nok trodd vi skulle gjøre "mer", men jeg kjente han ikke da vi begynte å holde på, han var bare veldig kjekk og hyggelig. Det er jeg som har holdt igjen hele veien fordi jeg ikke ville hoppe inn i et nytt forhold og ville være "alene", fri og singel. 

Jeg har først i det siste begynt å savne eks-kjæresten min, fordi vi passet så godt sammen som venner, men jeg manglet rette følelser for han, selv om han var verdens beste, og vi hadde det veldig gøy sammen. Jeg var ikke like fysisk tiltrukket.

Kanskje ingen av guttene er rette, men jeg syntes uansett at nå som vi har holdt på så lenge så bør jeg gjøre noe for han på bursdagen hans. Lat eller ikke, så vil han vi skal ta det videre, og jeg kan ikke bare avskrive han plutselig rett før bursdagen hans.

Anonymkode: a1cff...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man gir ikke gave til en elsker. Snakk sammen og bli enige om hvorvidt dere skal bli kjærester eller ei. 

Anonymkode: 5f5a2...619

Hvorfor i all verden ikke ??  Jeg gir alltid gaver til mine elskerinner......

Anonymkode: a03c5...d20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du legger alt for mye i denne bursdagen. Dere er jo ikke pr definisjon kjærester....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke kjæreste med alle man holder på med, vi er i overgangsfasen, og vet ikke hvor det vil gå enda.

Så jeg lurer på hva som er en passende, og bra gave for et sånt stadie? 

Foreløpig er det litt for nytt til at jeg drar frem champagneflasken og dirty undertøy, men setter pris på forslaget! Reise var ment fordi han ønsker å dra et sted med meg, og sannsynligvis er mer sikker på at han ønsker et forhold/at vi beveger oss mot kjærester, mer enn meg, ikke fordi han forventer en gave til 5000kr.

Kom gjerne med forslag! Hittil har jeg bare parfyme som forslag fordi jeg vet han nærmer seg tom... Men bare en parfyme er vel litt stusselig bursdagsgave fra en du holder på med?

Anonymkode: a1cff...536

Hallo? Dere har hatt sex i 8 måneder, hvordan kan det være "for nytt" for champagne og sexy undertøy??

Anonymkode: 135bc...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Blackbird skrev:

Jeg syns du legger alt for mye i denne bursdagen. Dere er jo ikke pr definisjon kjærester....

Hva bør jeg legge i denne bursdagen? Hva er normalt? Vi er jo venner, så bursdagsgave er naturlig, men jeg har aldri hatt guttevenner jeg har kjøpt bursdagsgaver til, fordi de ikke var så nære. Hva bør jeg gjøre?? Hva er normalt? Kom gjerne med konkrete tips

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hallo? Dere har hatt sex i 8 måneder, hvordan kan det være "for nytt" for champagne og sexy undertøy??

Anonymkode: 135bc...b88

Vi har ikke truffet hverandre så mye, og hatt sex så jevnlig, så det blir fort litt pinlig. Sexy undertøy tar jeg alltid på, men champagne virker litt for bryllupsmorgen :fnise:

Anonymkode: a1cff...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Blackbird skrev:

Jeg syns du legger alt for mye i denne bursdagen. Dere er jo ikke pr definisjon kjærester....

Det er jo mannen i forholdet som har kommet med ønskeliste på ting so reiser og mente at gaver som bokser og sokker var kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva bør jeg legge i denne bursdagen? Hva er normalt? Vi er jo venner, så bursdagsgave er naturlig, men jeg har aldri hatt guttevenner jeg har kjøpt bursdagsgaver til, fordi de ikke var så nære. Hva bør jeg gjøre?? Hva er normalt? Kom gjerne med konkrete tips

Anonymkode: a1cff...536

Altså... jeg syns ikke du skal gi noe særlig. Max en flaske med noe han liker. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymSjiraff skrev:

Det er jo mannen i forholdet som har kommet med ønskeliste på ting so reiser og mente at gaver som bokser og sokker var kjedelig.

Samme det. Det er jo utrolig rart og storforlangende av han. Da må de definere seg som kjærester hvis de syns det er normalt med gaveønsker som kun FF's. Det er ikke et normalt FF forhold i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...