Gå til innhold

Hva skjer med sexlysta?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i 10 år og har to barn, på 4 og 2 år. Dagene er hektiske med jobb, studier og hus og hjem. Vi har pleid å ha sex 1-3 ganger i uka, og det har vært passelig for ham. Han har sjeldent ville ha det oftere, og hver gang han har lyst, har vi også hatt sex, fordi det er da jeg har hatt sjansen, selv om jeg kanskje ikke har vært helt opp for det der og da... Jeg har pleid å ha lyst oftere, men har for lengst slått meg til ro med å måtte ordne meg selv de gangene han gir avslag. 
Jeg har begynt på nødvendige medisiner, så kan hende grunnen ligger her (enda det ikke står noe i innholdsfortegnelsen om at det er en bivirkning), men sexlysta mi er så dempa. Jeg føler knapt på lyst lenger, og skulle jeg ha lyst, trenger jeg langt forspill for å tenne skikkelig... Jeg har flere ganger gått med på sex fordi mannen synes jeg gir for mye avslag. Han har endret lyst, han også, før hadde vi sex med flere dagers mellomrom, nå vil han gjerne ha pause i 3-4 dager, for så å pese på resten av uka... Han vil så gjerne ha en kjappis på morgenen, om vi våkner før ungene eller om de er opptatte med barnetv, men det klarer jeg ikke. Jeg klarer bare ikke å tenne. Jeg klarer heller ikke å få orgasme uten et godt forspill lenger, jeg må være skikkelig våt og tent først. 

Jeg prøver så hardt å jobbe med meg selv. Føle mer lyst. Men det går flere dager mellom hver gang jeg føler lyst, og går han for fort frem, faller jeg rett og slett av. Jeg klarer ikke tenne. Så det er blitt til at jeg bare vil ha det overstått, så han ikke kan mase eller klage på et par dager. 
Han er nå frustrert, og blir mer og mer innpåsliten. Jeg kan si nei ørten ganger, og han vil ikke høre før jeg fysisk skyver ham unna og blir "streng". Som om han tror jeg tuller når jeg sier nei de første gangene... 
Vi har fremdeles sex 1-3 ganger i uka. Ingenting er sånn sett endret, annet enn at jeg trenger tid for å tenne og han gjerne vil ha sex flere dager på rad, gjerne oftere enn 3 ganger i uka også av og til... 
Jeg tilbyr ham en håndsrekning av og til (en runk), men det vil han ikke, da han forstår at jeg ikke gjør det fordi jeg er tent og kåt, men fordi jeg bare vil lette trykket hans og gi ham nytelse. Jeg har tilbudt ham sugings også (favoritten hans), men samme der (han vet attpåtil at jeg ikke liker å suge, da jeg ble overgrepet i tenårene med skikkelig deepthroat, hvor jeg var sikker på at jeg ville dø kvelning). 

Hva skal jeg gjøre? Jeg kan ikke slutte med medisinene. Det er fjerde medisinen jeg går på, og siste utvei. Det er den eneste medisinen som har funket for meg og jeg er nødt til å ta den. Hvordan kan jeg lære meg å tenne raskere igjen? 

Anonymkode: 73ffa...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres vanskelig ut. Hva bruker du medisiner for? Hvis du må ta dem så må du jo bare det. Sjekk med legen om det er noen bivirkninger med nedsatt sexlyst, så vet du hvertfall om det kan være grunnen. Ellers er det jo veldig vanlig at man får problemer med å ha sexlyst og orke sex i småbarnsperioden. Du sier ikke noe om du er mer sliten enn før du fikk barn, men de fleste blir jo det. Du sier heller ikke noe om du fortsatt tenner like mye på mannen din som før, for det kan jo endre seg det også. Jeg tenker også at det ikke er bra at du tvinger deg til å ha sex når du ikke har lyst. Det kan være ødeleggende for sexlysten i lang tid hvis du gjør det for mye. Så det er noe man ikke bør holde på med egentlig. Mitt råd er at dere må snakke om det, og gjerne gå i en parterapi for å prøve å løse flokene. Det er viktig å gjøre noe med problemet før det går lang tid, og får etablere seg i en vond sirkel. Da blir det veldig vanskelig å løse opp i det og ha sex igjen. Så ta initiativ til at dere sammen må prøve å finne ut av det nå.

Anonymkode: 7d45b...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stresse sånn med denne sexen?

Anonymkode: 04cee...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sug eller gjør ting for han fordi han liker det, særlig hvis du har vært utsatt for overgrep. Han vet vel om det og dine følelser rundt det. Da burde han respektere deg også. Du skal gjøre det av lyst, ikke for å bli godtatt. Og ikke ha sex når du føler for å slippe. Kanskje lysten kommer igjen om du snakker med han og får mer forståelse og prøve å ta hensyn til deg? Og hva med en "date" med bare dere to uten barn et par dager. Gjøre noe nytt og gøy sammen på dagen, noe intimt og koselig på kvelden som massasje uten sex. Og eventuelt gjenta massasje neste  kveld. Og se om du kjenner på lyst. Si ifra at du vil bruke god tid på kos og pirring slik at du blir megatent og "bare må ha"  han.  Fortell hva du liker at han gjør og vil han skal gjøre med deg. Og det uten å røre kjønnsorganene til det blir hett. 

Anonymkode: 3a1eb...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Sexlysta har endret seg mye det siste halvåret, da var yngste et år gammel. Før det, har ting vært som de alltid har vært, før og etter barna kom. Tror jeg tenner like mye på ham nå, som før. Jeg sliter bare generelt med å tenne. Jeg føler ikke for egentid på den måten heller lenger, det har jeg gjort tidligere, og jeg har pleid å ordne meg selv 2-3 ganger i uken før, fordi jeg har pleid å ha mer lyst enn ham.

Jeg tok en prat med ham i går kveld. Han har forståelse, men blir frustrert fordi jeg "aldri" vil. Vi endte opp med sex, hvor han endelig tok seg tid med meg, gikk ned på meg og sånt. Jeg håper bare vi kan fortsette å ha det på den måten, da vil alt være enklere for meg i hvert fall...

Anonymkode: 73ffa...114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damene først, det har alltid vært regelen her i huset. Hvis han ikke tar seg tid til å i deg orgasme først, så blir det ingenting. Det er sånn et normalt sexliv fungerer.

Anonymkode: dc11c...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...