Gå til innhold

Hvorfor er folk så dumme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange dumme og idiotiske folk i kommentarfelt, forum, faceboook osv. I den virkelige verden er det kun få som skiller seg ut som mindre intelligente, men på nettet tyter det jo ut idioter både her og der? Har intelligens og databruk en sammenheng? Eller er bare folk dumme på nett fordi.. fordi..?

Og hvorfor er det ofte voksne, som liksom skal være gode forbilder osv, som poster så mye rart på sosiale medier? Gjerne halvspist mat i dårlig belysning, utlevering av familie, stakkarslige innlegg om livets harde skole, stygge ordtak med enda styggere bakgrunn/illustrasjon osv.

:klaske::grine:

Anonymkode: e2d77...9cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Intelligens og databruk har en sammenheng ja. Din IQ ble nok redusert med 1 % av dette innlegget. 

Anonymkode: 64507...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi dem tror ingen skjønner hvem som skriver tingene og sånt og at dem aldri blir avslørt, og det er sikkert lettere for dem å vite at dem kan sette seg bak disse skjermene sine å la fingrene fly over tastaturet. Det sier jo så mye om disse menneskene da. 


De samme reglene gjelder på nett som ellers i livet faktisk. Det visste dem ikke det. ;) 

Anonymkode: e9b3d...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skal love deg de er ikke bare dumme på nettet, men er enklere å legge merke til dem på sosiale medier. Folk flest gjør hva som helst for å fremstå bedre enn de er, men det de rett og slett ikke helt forstår er at vi som har øyne ser det. Synes bare synd på de som må leve et så innsnevra liv, men bruker ikke mye tid på å irritere meg. Er glad jeg kaller en spade for en spade.

Anonymkode: c50e8...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har Norge lagt opp til at man kun har lov å si politiske korrekte ting. Da vil det koke over på et punkt.

Anonymkode: 39a76...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embryo
På 29.3.2017 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Nå har Norge lagt opp til at man kun har lov å si politiske korrekte ting. Da vil det koke over på et punkt.

Anonymkode: 39a76...426

Hvem er dette Norge du henviser til og når la de opp til at man kun har lov til å si politisk korrekte ting? Jeg har ikke fått med meg at Stortinget har vedtatt noen lovendringer på dette området nylig, så du tenker kanskje på noe annet?

Til tråden: folk har alltid vært dumme, men nå lever vi i en tid der de lavt utdannede får langt flere barn enn de av oss med høyere utdanning. Og som de av oss med høyere utdanning vet, går intelligens og andre relaitvt viktige evner i arv. Med hensyn til mengden dumme personer du ser på nett stiller jeg med bak personen i tråden som påpeker at man ikke ser det like godt ute i virkeligheten. Men følg med, de avslører seg blant annet ved å gå  trikken før andre har gått av. 

Endret av Embryo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...