Gå til innhold

Er 125 i IQ bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt mange tester, og jeg får alltid 125. Det var en gang jeg fikk 131, men det var en useriøs amerikansk test jeg tok på gøy. På mensa sine tester har jeg fått 125. Jeg vet at det er "bra". Men kameraten min har 128 og broderen har godt over 130, og så er det jeg da som alltid får 125.

Jeg var ikke flinkest på skolen, så jeg er vant til å føle at jeg ikke er best, men jeg føler meg skuffet. Lavest karakter, lavest IQ, jeg er aldri best. Jeg vet at 125 ikke er dårlig, men når de jeg henger med alltid er bedre føles det som en skuffelse. :sukk:  

Anonymkode: c2d31...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

125 i IQ er jo over gjennomsnittet i Norge.  Så sånn sett er du jo over gjennomsnittlig smart. Men så består det å være smart og det å kunne komme langt i livet av mye mer enn IQ.  EQ er jo veldig viktig og dersom man vil bli lege og har en IQ på 125 men null disiplin og så videre så får man jo ikke til studiet mens noen med 110 i IQ men med disiplin, motivasjon og ståpå mentalitet kan komme mye lenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt dersom man må opprette en tråd om det 

Anonymkode: ee6ef...edf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du sammenligner med. Dårlig i forhold til 135, bra i forhold til 80.... Det viktigste er at du sammenligner deg med andre som gjør ting bedre enn deg sånn at du kan leve i en konstant følelse av dårlig selvtillit

Anonymkode: 0efaa...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke spesielt dersom man må opprette en tråd om det 

Anonymkode: ee6ef...edf

spot on bitch :nori:

7ea2d9d93a2297afc43d7c1ec3123e87_-rid-of-the-like-button-fb-like-button-meme_960-712.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke spesielt dersom man må opprette en tråd om det 

Anonymkode: ee6ef...edf

Du virker som et jævla hyggelig menneske. :roll: 

Anonymkode: c2d31...bcc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker som et jævla hyggelig menneske. :roll: 

Anonymkode: c2d31...bcc

Er egentlig veldig hyggelig, men på de fleste IQ tester som man tar så kommer det opp f.eks. "gratulerer du er blant kategorien de 2% smarteste", og hvis ikke så er det bare å google. Ser ærlig talt ikke nødvendigheten til å lage en tråd om det :fnise:

Anonymkode: ee6ef...edf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en så høy IQ lurer jeg litt på hvorfor du ikke bare Googlet det?

http://www.wilderdom.com/intelligence/IQWhatScoresMean.html

https://www.quora.com/Is-125-good-IQ-score

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20061026232452AAsxnZH

Også kan man jo spørre seg selv, hvor viktig er IQ?

https://www.sciencenewsforstudents.org/article/what-iq-and-how-much-does-it-matter

Anonymkode: 59899...a79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du må spørre her inne om det er bra, så virker du jo ikke så veldig intelligent akkurat. Så da er det nok ikke så veldig bra.

Anonymkode: b5d12...02a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere må være så slem. Innlegget mitt var seriøst og det var på ingen måte et forsøk på å vifte resultet foran nesen på noen. Jeg lever i et miljø med veldig mye press på å være "flink", og jeg er vandt til å være på bunn av de jeg omgås med. Så ja, jeg føler ikke at 125 er supert, fordi jeg er fremdeles på bunn. 

 

Anonymkode: c2d31...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einstein hadde en iq på 160

Gjennomsnittet er 100 

en med iq på 75 blir betraktet som lettere psykisk utviklingshemmet.

Nå ser du hvor du ligger med dine 125, altså ganske høyt og antagelig blant de 10% smarteste i Norge.

Anonymkode: 745a0...241

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor dere må være så slem. Innlegget mitt var seriøst og det var på ingen måte et forsøk på å vifte resultet foran nesen på noen. Jeg lever i et miljø med veldig mye press på å være "flink", og jeg er vandt til å være på bunn av de jeg omgås med. Så ja, jeg føler ikke at 125 er supert, fordi jeg er fremdeles på bunn. 

 

Anonymkode: c2d31...bcc

For å si det sånn, gjennomsnittlig iq for leger er på 120, så hvis du hadde begynt på legestudiet så hadde du vært smartere enn de fleste av dine studiekamerater. Med en iq over 120 så kan du bli alt du vil, det er bare manglende innsats som kan hindre deg. Følte du deg bedre nå? :) . Men et godt tips til deg; det er ikke din iq som definerer deg, det er hvem du er som menneske som betyr noe. Så legg mye innsats i å bli et godt medmenneske, da først lever du et betydningsfullt liv :) .

Anonymkode: 8a633...707

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en vanlig normalfordeling vil 68% av befolkningen befinne seg mellom 85 og 115 i IQ, altså et standardavvik over og under. Det er da ca 34 % som ligger mellom 100 og 115 og 34% mellom 85 og 100.  Mellom 115 og 130 vil ca 13% av befolkningen ligge, det samme gjelder mellom 70 og 85. De siste prosentene ligger enten veldig lavt eller veldig høyt.

Anonymkode: 2bdb9...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt mange tester, og jeg får alltid 125. Det var en gang jeg fikk 131, men det var en useriøs amerikansk test jeg tok på gøy. På mensa sine tester har jeg fått 125. Jeg vet at det er "bra". Men kameraten min har 128 og broderen har godt over 130, og så er det jeg da som alltid får 125.

Jeg var ikke flinkest på skolen, så jeg er vant til å føle at jeg ikke er best, men jeg føler meg skuffet. Lavest karakter, lavest IQ, jeg er aldri best. Jeg vet at 125 ikke er dårlig, men når de jeg henger med alltid er bedre føles det som en skuffelse. :sukk:  

Anonymkode: c2d31...bcc

Når du sier at du har tatt mensa-test, regner jeg med at du har tatt ordentlig iq-test fysisk i et testlokalet? Ikke disse nett-testene altså?

Anonymkode: 745a0...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Jeg finner det merkelig at alle som skriver hva de har i IQ på KG har en IQ som er langt over gjennomsnittet........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg finner det merkelig at alle som skriver hva de har i IQ på KG har en IQ som er langt over gjennomsnittet........

Det samme gjelder penisstørrelse

Anonymkode: 745a0...241

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg finner det merkelig at alle som skriver hva de har i IQ på KG har en IQ som er langt over gjennomsnittet........

125 er ikke langt over. Alle jeg har sett sier at de har 131 eller over. 

Kanskje de som har gjennomsnittlig ikke er like opptatt av det? Eller ikke vil nevne det? 

Jeg syns det er rart at alle som sier at de har en IQ over gjennomsnittet får mange slemme kommentarer. Nesten som om det er tabu. 

Anonymkode: c2d31...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,for du har jo ikke høy nok IQ til å selv finne ut om det er bra eller ikke.Ergo ikke bra.

Anonymkode: 4d0fe...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,for du har jo ikke høy nok IQ til å selv finne ut om det er bra eller ikke.Ergo ikke bra.

Anonymkode: 4d0fe...ba0

Sier du dette for du er usikker på deg selv? :) 

Anonymkode: c2d31...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...