Gå til innhold

Noen som har gått for samlivsbrudd pga "den andre" her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som følte de fant den store kjærligheten mens dere fremdeles var i et forhold, og valgte å gå fra samboer (og barn)?

Hvordan gikk det?

Jeg ser selvsagt at det er langt fra ideellt å gå gjennom et samlivsbrudd på grunn av en annen og ikke minst er det sikkert trøblete å starte et nytt forhold basert på dette. Men er det virkelig dømt til å mislykkes? 

Anonymkode: c965e...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så klart er det ikke automatisk dømt til å mislykkes av den grunn. Det der med at "forhold som starter med utroskap er dømt til å mislykkes" er en floskel på lik linje med "bak skyene er himmelen alltid blå", "ærlighet varer lengst" og lignende forestillinger folk liker å tro er sanne fordi de opplever det som rettferdig.

Anonymkode: 07a84...902

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra mannen min til fordel for en annen. Det har gått veldig bra for oss, vi er fremdeles sammen nå, 15 år etter.

Det var selvsagt ikke problemfritt og det var mange som mente mye, det får man tåle.

Det verste synes jeg var å ha delt omsorg for barna. Det føltes som å miste en stor del av oppveksten deres. Jeg har grått mange tårer pga det jeg påførte dem som en konsekvens av bruddet.  Pga det vet jeg ærlig talt ikke om jeg ville gjort det igjen.

Med tanke på valg av partner derimot, så har det vært bortimot perfekt.

Anonymkode: 48823...708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så klart er det ikke automatisk dømt til å mislykkes av den grunn. Det der med at "forhold som starter med utroskap er dømt til å mislykkes" er en floskel på lik linje med "bak skyene er himmelen alltid blå", "ærlighet varer lengst" og lignende forestillinger folk liker å tro er sanne fordi de opplever det som rettferdig.

Anonymkode: 07a84...902

Du vet at bak skyene ER himmelen faktisk alltid blå, og at sannhet faktisk VARER LENGST?

Anonymkode: e3dfe...984

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at bak skyene ER himmelen faktisk alltid blå, og at sannhet faktisk VARER LENGST?

Anonymkode: e3dfe...984

Du vet at disse uttrykkene brukes i overført betydning, og ikke bokstavelig?

Anonymkode: 07a84...902

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt mulig at det kan gå kjempefint.

Men min filosofi er at man alltid bør gå FRA den man er sammen med, ikke TIL en annen. For samme hvor fantastisk et nytt forhold starter og en mann virker, så må man ha levd med ham en stund for å virkelig vite om det kan vare. Og det får man ikke gjort, eller det forutsetter at man er utro med vedkommende over lang tid (som selvsagt er problematisk i seg selv). Går man fra familien før dette tar man en enorm risiko. Er du villig til det? Skrekken må jo være å bryte opp for så å oppdage at den nye mannen ikke er så fantastisk likevel etter noen måneder. Da sitter man der uten noenting. 

Er forholdet til den nåværende mannen veldig dårlig, stiller saken seg annerledes. Ville du gått fra ham også hvis den nye ikke var inne i bildet, for eksempel?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderte det, og valgte å ikke gjøre det. Gjett om jeg er glad for det i dag! Problemet er jo at det blir klin umulig å virkelig bli kjent med "den nye" i den vanlige, grå hverdagen, å vite om man vil trives sammen når forelskelsen har gitt seg. For hverdagen kommer man ikke unna!

Anonymkode: b869a...544

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at disse uttrykkene brukes i overført betydning, og ikke bokstavelig?

Anonymkode: 07a84...902

Spiller du dum? De brukes billedlig fordi det de er bilde på er en sannhet alle kan gå med på.

Anonymkode: e3dfe...984

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alle utro folk som sitter på gjerdet høre solskinnshistorier fra andre? Ja, det kan gå bra og dere holder sammen til en av dere ender i grava, men det er like stor sjangse for at det går dritt. Ingen veit før man har prøvd. Eneste som er 100% sikkert er at forhold som starter slik har en mye vanskeligere start enn andre.

Endret av LittleBabyBlue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk fra mannen min til fordel for en annen. Det har gått veldig bra for oss, vi er fremdeles sammen nå, 15 år etter.

Det var selvsagt ikke problemfritt og det var mange som mente mye, det får man tåle.

Det verste synes jeg var å ha delt omsorg for barna. Det føltes som å miste en stor del av oppveksten deres. Jeg har grått mange tårer pga det jeg påførte dem som en konsekvens av bruddet.  Pga det vet jeg ærlig talt ikke om jeg ville gjort det igjen.

Med tanke på valg av partner derimot, så har det vært bortimot perfekt.

Anonymkode: 48823...708

Som jeg skulle sagt det selv!! Eneste forskjellen er at her teller jeg "bare" 3 år sammen med den nye mannen..

Jeg ville nok gått fra mannen min før eller senere uansett, jeg prøvde i årevis, jeg ble lenger enn jeg burde og det på bekostning av meg selv. 

Men jeg sitter også her, tre år etter, og gråter fremdeles over all den tid jeg mister med barna mine. Vi har 50/50

Anonymkode: b3e0b...ffe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg 'trodde' at jeg fant mannen i mitt liv så sa jeg til mannen jeg er gift med at vi skal skilles. Da plutselig 'mannen i mit liv' ombestemte seg etter kona presset han å bli i ekteskape ....

ja en skikkelig mus mann der 

Nå er jeg alene og det er KUN min skyld 

Anonymkode: 2ef53...f0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg 'trodde' at jeg fant mannen i mitt liv så sa jeg til mannen jeg er gift med at vi skal skilles. Da plutselig 'mannen i mit liv' ombestemte seg etter kona presset han å bli i ekteskape ....

ja en skikkelig mus mann der 

Nå er jeg alene og det er KUN min skyld 

Anonymkode: 2ef53...f0b

Lol, ja kona presset han selfølgelig..sikkert med pistol mot hodet hans. Han er altså et offer som bor med henne av tvang tror du? Elskerinnene er så naive at det overrasker stadig.

Anonymkode: 8c4b3...0c8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at bak skyene ER himmelen faktisk alltid blå, og at sannhet faktisk VARER LENGST?

Anonymkode: e3dfe...984

Bak skyene? Gjelder det også hvis man står oppe på et fjell og ser ned på skylaget?

Jeg har nå hørt at overfor skyene er himmelen alltid blå.

Sannhet varer lengst. Sier du det. Hva med klimabløffen? Når sprekker den?

Anonymkode: 74549...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller du dum? De brukes billedlig fordi det de er bilde på er en sannhet alle kan gå med på.

Anonymkode: e3dfe...984

Flott det. Så får du fortelle en med uhelbredelig kreft at "bak skyen er himmelen alltid blå" da, eller en historiker om hvordan "sannhet alltid varer lengst" :rolleyes:

Anonymkode: 07a84...902

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bak skyene? Gjelder det også hvis man står oppe på et fjell og ser ned på skylaget?

Jeg har nå hørt at overfor skyene er himmelen alltid blå.

Sannhet varer lengst. Sier du det. Hva med klimabløffen? Når sprekker den?

Anonymkode: 74549...3a8

Sannheten om klimaet varer lengre enn bløffen i alle fall, uansett hvem som har rett. Eller tror du at de som bløffer klarer å få sin sannhet til å bli sannhet om bare mange nok tror på den?

Poenget er at "Ingenting godt kan komme ut av et forhold som begynner med utroskap" er et utsagn som kan slå til og som kan slå feil, og dermed er det ingen sannhet. DET er en floskel.

Mens de andre utsagnene som man sammenlignet med over her, er ikke floskler. Blir litt pinlig berørt av språkferdighetene og logikken på dette forumet.

Men skråsikker, DET skal de være!

Anonymkode: e3dfe...984

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott det. Så får du fortelle en med uhelbredelig kreft at "bak skyen er himmelen alltid blå" da, eller en historiker om hvordan "sannhet alltid varer lengst" :rolleyes:

Anonymkode: 07a84...902

Historie har ingenting med sannhet å gjøre, bare spør en historiker. Det har med historie å gjøre. Narrativ.

Kreft er ingen sky.

Du kommer jo med helt ubrukelige sammenhenger. 

Anonymkode: e3dfe...984

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk fra første samboeren min til fordel for en annen, men vi hadde ikke barn da. Det gikk helt fint, har ikke angret. Var glad i førstemann, men han var ikke det helt store. Da jeg traff han andre på jobb, visste jeg med en gang at han var den riktige, selv om det tok noen år før det ble oss :) Det er som med alle man møter, enten går det eller så går det ikke. Det har INGENTING med om man er i forhold fra før eller ei. 

Anonymkode: bbf44...408

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl

Jeg gikk ikke fra eksen bare på grunn av en annen, men det å møte en ny og forelske meg i han ga meg det sparket jeg trenger for å avslutte et håpløst forhold. Jeg hadde ikke et seksuelt forhold til den nye før jeg avsluttet forholdet, men lot meg selv forelske meg i en annen. 

Selv om det ikke hadde fungert med den nye hadde jeg ikke angret på å forlate eksmannen. Vi fungerte ikke som kjærester, vi bare eksisterte sammen.

Den store ulempen er selvsagt at jeg ikke har barnet fulltid, men jeg tenker at det er en fordel også for henne å vokse opp med en lykkelig mamma. Heldigvis var hun såpass ung at hun ikke vet noe annet. 

Ingen forhold er garantert en lykkelig slutt uansett hvordan de begynner. Men jeg nyter hvert fall alt som skjer i midten! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lol, ja kona presset han selfølgelig..sikkert med pistol mot hodet hans. Han er altså et offer som bor med henne av tvang tror du? Elskerinnene er så naive at det overrasker stadig.

Anonymkode: 8c4b3...0c8

Jo faktisk at hun skal ta sitt eget liv og at barna kommer han aldri til å se igjen . Dama er psykopat og han er dessverre ødelagt etter så mange år med henne ... 

ja, jeg var naiv er du glad nå ? 

Anonymkode: 2ef53...f0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo faktisk at hun skal ta sitt eget liv og at barna kommer han aldri til å se igjen . Dama er psykopat og han er dessverre ødelagt etter så mange år med henne ... 

ja, jeg var naiv er du glad nå ? 

Anonymkode: 2ef53...f0b

Hvor i landet bor dere?

Anonymkode: 8addf...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...