Gå til innhold

Bestevenninnen til kjæresten min.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått meg kjæreste, han har en bestevenninne - en hot bestevenninne. De har vært gode venner i mange år, og selvfølgelig begynner jeg da å engste meg.

Er det virkelig mulig å kun se på hverandre som bestevenner gjennom livet? Både kjæresten min og venninnen hans ser over gjennomsnittet bra ut, og ettersom de er bestevenner må de vel like hverandres væremåte og. Kjæresten min har innrømt de har kysset litt før både på fylla og i andre sammenhenger edru, men dette da bare vennskapelig. Han forsikrer meg om at han aldri har følt noe mer for denne jenta.

Kan jeg virkelig stole på det? Hvorfor har aldri de fått følelser for hverandre da de syns så godt om hverandre?

Anonymkode: 85ed2...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der går helt fint an, hvorfor skulle det ikke det? Du kommer til å ødelegge forholdet ditt hvis du går rundt og engster deg over hans forhold til en venninne.

Anonymkode: 962be...97a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker for mye. Det er normalt å ha venner. Med mindre han ikke har gitt deg noen grunn til at du skal føle deg usikker syns jeg du skal la det ligge.

Anonymkode: a5c89...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei i 2017 kan IKKE gutter og jenter være bestevenner. Dump han med en gang! 

Nei, virkelig - å ha bestevenner er bra og normalt. Uavhengig av kjønn :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere mennesker som har en bestevenn av motsatt kjønn. Selv om de begge er attraktive og kommer overens på et vennskapelig nivå, så er det ingen indikator på at de er interessert i hverandre på noen annen måte. Hadde de vært interesserte i hverandre så hadde de nok gjort noe med det innen nå, så jeg ville tatt det med ro hvis jeg var deg :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg og samboer  var "venner" i mange år før vi innså at vi faktisk var mye mer enn det. Vi kysset i fylla noen ganger. Aldri verden om jeg kunne gjort det med mine venninner. Altså, om de har drevet og kysset i edru og full tilstand, kan det være mye mer bak det enn de vil innrømme....

Anonymkode: 914bd...24a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først tenkte jeg at det er helt normalt at forskjellig kjønn er bestevenner, men når de har kysset i fylla så er det jo tydeligvis en viss tiltrekning der, altså seksuelt, så dette hadde jeg ikke likt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

De kan jo ha kysset for å se om det var en seksuell spenning der, men så var det ikke. Og kyss på kinnet det gir jeg til jentevenner ja, men også til venninner av kjæresten min som jeg har kjent lenge - og da heller ikke i skjul. Kjæresten kan stå rett ved siden av og hun kan gi kyss på kinnet til samme. Eller en klem.

Uansett, hvis du ikke kan akseptere at kjæresten din har et vennskap med en jente, da bør du gå i deg selv. Hadde vært dealbreaker for meg hvis kjæresten min hadde vært så sjalu, jeg har jentevenner som jeg har kjent siden førsteklasse på barneskolen Jeg kan ha et vennskapsforhold til jenter, uten jeg tenker på henne som en jente som kunne ha vært kjæresten min. På måte har jeg slags søster-bror følelse over for de jentene som har havnet i vennesonen - de kan gjerne være veldig pene - men det er ikke seksuell spenning der. De kunne like gjerne vært en mannlig kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingenting å frykte her.
De har jo kysset sammen og hadde sikkert vært sammen også dersom de innså det var noe stemning. Men de har sikkert merket at de kan KUN være bestevenner men ikke som kjærester.

Så fint om du ikke ødelegger ditt/deres forhold om du liker ham godt og vil være sammen med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke akseptert det vennskapet. De har til og med kysset! Hadde ikke vært komfortabel at de er i et rom sammen bare de to.. Men så prøver både jeg og kjæresten å kvitte oss med venner av motsatte kjønn litt sakte men sikkert sile dem ut fordi vi ikke synes det passer seg helt. I vennegjeng når man henger i gruppe er helt greit

Anonymkode: b82d0...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/28/2017 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig fått meg kjæreste, han har en bestevenninne - en hot bestevenninne. De har vært gode venner i mange år, og selvfølgelig begynner jeg da å engste meg.

Er det virkelig mulig å kun se på hverandre som bestevenner gjennom livet? Både kjæresten min og venninnen hans ser over gjennomsnittet bra ut, og ettersom de er bestevenner må de vel like hverandres væremåte og. Kjæresten min har innrømt de har kysset litt før både på fylla og i andre sammenhenger edru, men dette da bare vennskapelig. Han forsikrer meg om at han aldri har følt noe mer for denne jenta.

Kan jeg virkelig stole på det? Hvorfor har aldri de fått følelser for hverandre da de syns så godt om hverandre?

Anonymkode: 85ed2...0f2

nei, hadde aldrig tillat det, det vil skje noe før eller siden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, vscare skrev:

Kjenner flere mennesker som har en bestevenn av motsatt kjønn. Selv om de begge er attraktive og kommer overens på et vennskapelig nivå, så er det ingen indikator på at de er interessert i hverandre på noen annen måte. Hadde de vært interesserte i hverandre så hadde de nok gjort noe med det innen nå, så jeg ville tatt det med ro hvis jeg var deg :)

nope det er ikke sikkert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bestevenn som har fått kjæreste relativt nylig.

Å ha sex med min venn ville være som å ha sex med en fetter eller noe annet ekkelt. Det er ikke alle som har seksuell spenning mellom seg!

Kjæresten er kjempesøt og lett å bli venninne med, som er det eneste rette å forsøke. Jeg har også trukket meg litt tilbake, tekster ikke så mye som før osv for å vise min respekt.Det går helt fint an.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at kvinner og menn fortsatt ikke kan være venner uten å bli mistenkt for å ha seksuelle relasjoner til hverandre. Man kan da uten problemer være venner med det motsatte kjønn uten at dette involverer noe seksuelt eller kjærlighet. 

Anonymkode: 486e5...c49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke akseptert det vennskapet. De har til og med kysset! Hadde ikke vært komfortabel at de er i et rom sammen bare de to.. Men så prøver både jeg og kjæresten å kvitte oss med venner av motsatte kjønn litt sakte men sikkert sile dem ut fordi vi ikke synes det passer seg helt. I vennegjeng når man henger i gruppe er helt greit

Anonymkode: b82d0...1c8

Tenker at man må jobbe litt med seg selv dersom man tenker på denne måten. Jeg har mange venner av motsatt kjønn selv, og det kommer ikke på tale at jeg siler ut noen av disse når jeg får meg kjæreste. For meg ville det blitt som om jeg skulle kvittet meg med en fetter eller en bror. Har aldri vært tiltrukket til noen av dem. Menn og kvinner kan fint være venner uten at det er noe mer bak, men da må selvsagt begge to være klar over dette. Har selv kysset flere av mine venninner også, det betyr ikke at det er følelser der. Synes forsåvidt heller ikke et vennskap er noe som skal 'aksepteres' av en kjæreste. De var venner før ts og kjæresten ble sammen, og kommer nok til å forbli venner når (hvis) det blir slutt mellom ts og kjæresten også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par veldig gode mannlige venner, og ingen av oss har aldri sett sexuellt på hverandre. De er ikke min type, gutt sexuellt eller romantisk, jeg er ikke dems type jente på samme måte. Etter at vi fikk kjæreste på hver våres kanter har vi bare vært glad på den andres vegne, vært inkluderende osv. Og har ikke like mye behov for masse kontakt og treff som da vi var single venner. Det tror jeg kommer av at vi har funnet en person som erstatter mye av det.  Nå er våre kjære våre beste. Vi snakkes jo enda, men blitt mer opptatt på hver våres kant.  Er det noe problemer med noe som helst vet vi at de andre er der. Verken jeg eller dem vet jeg hadde hatt venner de hadde hatt interesse av sexuellt eller romantisk når de har kjæreste.  Og må legge til at mine mannlige venner har kommet godt overens med min kjæreste, og jeg har blitt gode venninne med damene dems. Nå er vi mer som gode vennepar av hverandre. Er skeptisk til de som tviholder på en bestevenn av motsatt kjønn som viktigere eller nesten like viktig som kjæresten. Det må gå et skille mellom hvem som er den aller nærmeste og beste, enn den som bare er venn i mine øyne. Den viktigste personen i mitt liv er mannen min.  Vennene mine er viktige, men det er mannen jeg skal dele hverdagen med og tilbringe livet mitt med og bli gammel sammen med. 

Anonymkode: 546bf...78f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer veldig annpåhvordan kjæresten din angriper det i grunn, inkluderer han deg i dette vennskapet feks?

Jeg hadde muligens vært litt skeptisk selv da de har kysset så hadde ønsket full klarhet i dette. 

6 timer siden, ValarMorghulis skrev:

Tenker at man må jobbe litt med seg selv dersom man tenker på denne måten. Jeg har mange venner av motsatt kjønn selv, og det kommer ikke på tale at jeg siler ut noen av disse når jeg får meg kjæreste. For meg ville det blitt som om jeg skulle kvittet meg med en fetter eller en bror. Har aldri vært tiltrukket til noen av dem. Menn og kvinner kan fint være venner uten at det er noe mer bak, men da må selvsagt begge to være klar over dette. Har selv kysset flere av mine venninner også, det betyr ikke at det er følelser der. Synes forsåvidt heller ikke et vennskap er noe som skal 'aksepteres' av en kjæreste. De var venner før ts og kjæresten ble sammen, og kommer nok til å forbli venner når (hvis) det blir slutt mellom ts og kjæresten også. 

Har også kysset flere av venninnene mine på fylla, edru derimot har jeg ikke det. At kjæresten og denne venninna har kysset edru hadde nok jeg personlig hatt litt problemer med men prøvd å snakke med kjæresten om det. 

Anonymkode: 70d73...18b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke akseptert det vennskapet. De har til og med kysset! Hadde ikke vært komfortabel at de er i et rom sammen bare de to.. Men så prøver både jeg og kjæresten å kvitte oss med venner av motsatte kjønn litt sakte men sikkert sile dem ut fordi vi ikke synes det passer seg helt. I vennegjeng når man henger i gruppe er helt greit

Anonymkode: b82d0...1c8

...denne tankegangen hadde jeg aldri akseptert fra en kjæreste. Jeg har noen nære venner jeg har hatt i alle år, og det er ikke snakk om at jeg kutter dem ut for en ny kjæreste. Da ryker heller kjæresten.

---

TS, du må rett og slett bare stole på kjæresten din. Hadde disse to villet være sammen, så hadde de blitt sammen for lengst. Nå kan du velge om du skal ødelegge med å bli forferdelig sjalu, eller om du skal gjøre ditt beste for å slappe av. Kan du ikke også ta det som et kompliment, da, at han har en veldig attraktiv venninne, men synes du er bedre kjærestemateriale? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilken magefølelse man har og hvordan dette "bestevennskapet" er, tenker jeg. Hvor tydelige grensene er mellom hva man gjør med venner og hva man ikke gjør, når man er i et forhold.

En eks hadde en bestevenninne som han hadde kysset med tidligere, og jeg klarte aldri å slappe av i det forholdet. For det første ble jeg ikke skikkelig inkludert i vennskapet og sjargongen, det var veldig tydelig at de to var hverandres nærmeste fra langt tilbake, og jeg følte meg ofte som en inntrenger. I tillegg ble det tatt lite hensyn til mine følelser - min eks kunne finne på å planlegge utenbystur sammen med denne venninnen, hvor de skulle bo på hotell sammen uten at jeg ble invitert, etc. Veldig spesielt og umodent, og jeg endte opp med å gjøre det slutt etter bare et år. 

Min nåværende samboer har også venner av begge kjønn, og nå går det helt fint. Det er fordi han oppfører seg voksent og tar naturlig hensyn, uten at jeg må nevne det. Han har f.eks. en god barndomsvenninne som han treffer ofte, og jeg slapper fullstendig av. For det første har det aldri vært noe romantisk mellom dem, for det andre er jeg alltid velkommen hvis jeg har lyst, og for det tredje så er det som sagt en grense der. De går på kafé eller konsert, tar en øl på bar, men de tilbringer ikke kvelden alene hjemme med en flaske rødvin, eller tekster hverandre dagen lang. Det hadde vært unaturlig/rart, ikke bare for meg, men også for de to. 

Man skal ha noen grenser for hva man aksepterer, selv om det gjelder kjærestens vennskap som har eksistert lenge. Man skal føle seg trygg, og ikke plassert inn i et hierarki hvor gamle "bestevenninner" har høyere status enn deg. Man er tross alt livsledsagere, og det skal være en spesiell rolle. Et vennskap hvor det har vært klining, er ikke det samme som et hvilket som helst annet vennskap, jeg synes det blir snålt å påstå det. Jeg kliner i hvert fall ikke med folk som bare er venner. Jeg ber ikke kjærester om å sile ut gamle venner og kommer som regel kjempegodt overens med dem, men jeg har ikke problem med å stille noen krav/gjøre det slutt hvis jeg opplever meg respektløst behandlet, holdt for narr, eller degradert.

Anonymkode: 3e357...3ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 20.17, Sjokoladefruen skrev:

Nei i 2017 kan IKKE gutter og jenter være bestevenner. Dump han med en gang! 

Nei, virkelig - å ha bestevenner er bra og normalt. Uavhengig av kjønn :) 

Kvinner kan være venn med menn uten og ville ha sex med han. Men en mann er ikke i stand til og være venn med en kvinne uten og ville ha sex med henne.

Anonymkode: 1d53a...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...