Gå til innhold

Jeg overførte ansvaret på kjæresten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på om det blir riktig forum å legge dette på. Men jeg forsøker her. Vi har bestemt t vi ønsker å bli gravide iløpet av året. Og sammen valgte vi at jeg skulle slutte på prevensjon for en liten stund siden. Men det opptimale er å vente med graviditet til tidlig sommer/sommerferien. Men vi tar i mot er knøtt om det fester deg et allerede nå. Kjæresten lufter noen ganger at vi kanskje burde vente litt. Men vi er begge enige om at jeg ikke bør starte på pilla igjen ettersom det kan ta litt tid før kroppen blir normale. Og da kanskje vi ikke blir gravide før til vinteren igjen (eller enda lengre. Er jo umulig å si). Så det er både jeg og Kjæresten innforstått med og enige i at jeg ikke skal gjøre. Så da er alternativet kondom. Jeg sier at det er greit. Men da får han gå til innkjøp av det. For nå har jeg brukt penger og kjøpt p-piller hittil. Så nå er det hans ansvar å passe på. For jeg har ikke mye i mot å bli gravid nå. Men han synes det er så kleint, så han tørr ikke. Er jeg slem som sender ansvaret videre på kjæresten min nå? Jeg har jo tross alt hadd ansvaret for å prøve å unngå graviditet til nå. Vet økonomi ikke er problemet her for han kunne fint sendt med meg penger så jeg kjøper, men prinsippsak. Nå er det hans tur. Han er inneforstått med at det kn bli et knøtt når vi har sex nå uten prevensjon. Og han kjører på. Så jeg lurer han ikke. Eller presser han på noe vis. Bare så det er sagt

Så ja. Synes dere jeg er en kiping som sier dette? Eller er det forståelig? 

Anonymkode: 4bc21...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er utrolig barnslig. Hva er han redd for? :P at kondomene skal løpe ut av handleposen og fortelle hele verden at nååååå skal han puule? 

Nei vet du hva. Be han gå å kjøpe kondomer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill kondomer på nett, da vel? Gidder han ikke kjøpe prevensjon fordi det er kleint, så er det tydeligvis ikke så nøye for han om du skulle bli gravid heller. 

Anonymkode: cc81e...144

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere begge er barnslige. Og at kommunikasjonsnivået ikke er et godt grunnlag for svangerskap og barn. 

Hos oss hadde diskusjonen vært omtrent slik - jeg "da får vi bruke kondomer", han "det er litt flaut å kjøpe da", jeg "ok, jeg kan fikse" (evt om jeg ikke hadde tid eller mente han bare fikk bite i seg flauheten- "det får du bare fikse" Han - "ok"). Poenget, uansett hvem som fikser det, er at ingen av oss lar denne typen filleting gli ut over flere dager.

Anonymkode: 34438...3a5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Takk til dere fleste over her for morsomme kommentarer som fikk meg til å le. Og ja. Jeg er nok sykt barnslig. Men for meg så har det ikke noe å si om jeg blir gravid nå. For jeg er så spent på det. Og kommunikasjonen er der så absolutt. Han sier at det ikke er sååå farlig for han. Og vi begge ler av det. Vi hverken krangler eller diskuterer om det. Er mer en humoristisk sans for snakk.

Ja. Sa det finnes på nettet gratis til han også 😂 

Ts 

Anonymkode: 4bc21...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ts.

Hvor gammel er du og kjæresten din?

Anonymkode: 3015b...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts.

Hvor gammel er du og kjæresten din?

Anonymkode: 3015b...a13

Vi er begge i midten av 20-årene

13 timer siden, kølla skrev:

Hva er det som er kleint med å kjøpe kondomer? 

Jeg kunne fint skaffet kondomer på nettet. Men poenget er at nå har jeg passet på å beskyttet meg og brukt penger på prevensjon. Nå kan kjæresten gjøre det om han vil vente litt. Men jeg ønsker ikke å vente. 

Ts

Anonymkode: 4bc21...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill på nettet. Vi gjør det, hater å kjøpe i butikk. Kondomeriet.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Knøtt?

Anonymkode: 1ffca...48c

En liten en. Altså. Som en liten baby. Uvist kjønn og alt det. Så derfor skrev jeg et lite knøtt. Er et ord jeg er vant med å bruke ihvertfall

Ts

Anonymkode: 4bc21...d8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...