Gå til innhold

Er SÅ lei av å "jage" etter folk....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er også en sånn som glemmer å svare på meldinger. Jobber 100%, studerer 50% og er alene med en på 7 år. Jeg har gitt beskjed til folk at de må ringe meg om de skal ha svar. Meldinger kan jeg glemme i flere måneder om jeg ikke blir påminnet at folk har sendt :P De liker deg helt sikkert, men i en hektisk hverdag er det ikke alltid man husker på alt. Ta og ring heller :) 

Anonymkode: 4a44c...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også en sånn som glemmer å svare på meldinger. Jobber 100%, studerer 50% og er alene med en på 7 år. Jeg har gitt beskjed til folk at de må ringe meg om de skal ha svar. Meldinger kan jeg glemme i flere måneder om jeg ikke blir påminnet at folk har sendt :P De liker deg helt sikkert, men i en hektisk hverdag er det ikke alltid man husker på alt. Ta og ring heller :) 

Anonymkode: 4a44c...89e

Det skal jeg ta med meg 🙂

Anonymkode: df022...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først litt bakgrunnshistorie.. det hører til historien at jeg har vært syk, men er nå frisk igjen og prøver å gjenoppta kontakt med familie, venner og bekjente. Det virker i bunn og grunn som de liker å være sammen med meg når vi først får til noe, men jeg er SÅ lei av å måtte "jage" etter dem.. jeg skjønner at livet dems ikke sto på hold når jeg var syk, men hvor mange ganger skal man si/hinte/fortelle til noen at nå er jeg såpass i form at jeg orker mer.. jeg føler jeg bare må jage jage jage... de tar ikke noe særlig initiativ og jeg føler at jeg nærmest må mase på dem for å få til noe.. feks en venninne (et barn, full jobb, mann) brukte 5 dager på å svare på en enkel mld som når jeg fikk svar var på to linjer så den tok garantert ikke mer enn 15 sek å skrive... ingen er så opptatt at de må bruke 5 dager på å svare på et enkelt spørsmål... flere som kjenner seg igjen? Er jeg bare naiv at jeg kan skape noe igjen med de etter noen år med sykdom? Er det slik samfunnet er blitt, at feks hun som brukte 5 dager på å svare "fordi hun var så sinnsykt opptatt", er litt sånn FB-liv? At man gjør seg kanskje viktigere enn man i bunn og grunn er? Skal jeg bare slutte å jage dem ned og innse at livet dems gikk såpass videre når jeg var syk at det ikke er plass til meg lenger? 

Anonymkode: df022...c08

Og jeg er drittlei av å bli jaget på! 😫

Anonymkode: 2ddd8...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og jeg er drittlei av å bli jaget på! 😫

Anonymkode: 2ddd8...735

Kan du utdype dette litt mer? Kanskje jeg faktisk er en av de du kjenner slik at det er jeg som jager deg og det er evnt virkelig ikke meningen.. Ellers så kan jeg jo lære noe av det. 

Anonymkode: df022...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt si at det der med å ikke få svart på mld kunne vært meg også! Som oftest svarer jeg med en gang, eller samme dag, men er jeg opptatt akkurat når jeg leser den.....så hender det at jeg glemmer det, den forsvinner litt ut av minnet, husker på det innimellom at åh, skulle jo svart Anne, må huske på det når jeg er ferdig med å dusje/smøre matpakke/henge opp klær...og så er det borte igjen.

Men jeg liker Anne likevel og er glad for at hun tar initiativ, det er bare mange ting som skal gjøres....

Anonymkode: e7d50...f55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare kjapt si at det der med å ikke få svart på mld kunne vært meg også! Som oftest svarer jeg med en gang, eller samme dag, men er jeg opptatt akkurat når jeg leser den.....så hender det at jeg glemmer det, den forsvinner litt ut av minnet, husker på det innimellom at åh, skulle jo svart Anne, må huske på det når jeg er ferdig med å dusje/smøre matpakke/henge opp klær...og så er det borte igjen.

Men jeg liker Anne likevel og er glad for at hun tar initiativ, det er bare mange ting som skal gjøres....

Anonymkode: e7d50...f55

Takk for svar 🙂 Ja jeg må nok bli flinkere til å tenke på at alle har jo ikke et "sykt" liv som meg og at det er en hektisk hverdag for de fleste. Jeg får bare fortsette å være flink til å ta initiativet og håpe på at folk setter pris på det 🙂 og at de ikke føler det sånn som AB 735 som hater å bli jaget på.. håper ihvertfall at hun ikke er en av de jeg kjenner som jeg "jager" på.. håper i såfall at hvis man føler det sånn at man har "baller nok" til å si ifra.. 

Anonymkode: df022...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg skulle skrvet det selv, Ts! Har selv vært syk, og slitet med å lappe sammen et nettverk. Det er så vanskelig og tungt! For ikke å snakke om slitsomt... 

Anonymkode: b466c...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skulle skrvet det selv, Ts! Har selv vært syk, og slitet med å lappe sammen et nettverk. Det er så vanskelig og tungt! For ikke å snakke om slitsomt... 

Anonymkode: b466c...181

👍 takk 🙂 Ja da er vi i samme båt.. helt enig, det er slitsomt 😓Håper det går bedre med deg nå. Hvor i landet holder du til? Jeg er ca i Oslo-området. 

Anonymkode: df022...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først litt bakgrunnshistorie.. det hører til historien at jeg har vært syk, men er nå frisk igjen og prøver å gjenoppta kontakt med familie, venner og bekjente. Det virker i bunn og grunn som de liker å være sammen med meg når vi først får til noe, men jeg er SÅ lei av å måtte "jage" etter dem.. jeg skjønner at livet dems ikke sto på hold når jeg var syk, men hvor mange ganger skal man si/hinte/fortelle til noen at nå er jeg såpass i form at jeg orker mer.. jeg føler jeg bare må jage jage jage... de tar ikke noe særlig initiativ og jeg føler at jeg nærmest må mase på dem for å få til noe.. feks en venninne (et barn, full jobb, mann) brukte 5 dager på å svare på en enkel mld som når jeg fikk svar var på to linjer så den tok garantert ikke mer enn 15 sek å skrive... ingen er så opptatt at de må bruke 5 dager på å svare på et enkelt spørsmål... flere som kjenner seg igjen? Er jeg bare naiv at jeg kan skape noe igjen med de etter noen år med sykdom? Er det slik samfunnet er blitt, at feks hun som brukte 5 dager på å svare "fordi hun var så sinnsykt opptatt", er litt sånn FB-liv? At man gjør seg kanskje viktigere enn man i bunn og grunn er? Skal jeg bare slutte å jage dem ned og innse at livet dems gikk såpass videre når jeg var syk at det ikke er plass til meg lenger? 

Anonymkode: df022...c08

Kanskje dem ikke har fått beskjedene? :)

Jeg vet ikke, jeg kjenner jo ikke dem så... Jeg tror ikke folk gjør seg selv viktigere enn hva man er. Det kan jo hende at det rett og slett er tilfellet, slik vennene dine sier da. :) 

Det er jo null poeng å gjøre seg viktigere enn hva man er gjennom FB. :P 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👍 takk 🙂 Ja da er vi i samme båt.. helt enig, det er slitsomt 😓Håper det går bedre med deg nå. Hvor i landet holder du til? Jeg er ca i Oslo-området. 

Anonymkode: df022...c08

Takk, lige så! Jeg bor i oslo :)

Anonymkode: b466c...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg får bare fortsette å være flink til å ta initiativet og håpe på at folk setter pris på det 🙂 og at de ikke føler det sånn som AB 735 som hater å bli jaget på.. håper ihvertfall at hun ikke er en av de jeg kjenner som jeg "jager" på.. håper i såfall at hvis man føler det sånn at man har "baller nok" til å si ifra.. 

Anonymkode: df022...c08

De fleste mennesker synes det bare er koselig at noen tar initiativ til invitasjoner mm. Du trenger ikke føle at du jager noen for det, så lenge de viser glede over det og svarer ja takk. Når de gang på gang  svarer nei, er det først grunn til å heller trekke seg tilbake med initiativ ivrigheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 22.03, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype dette litt mer? Kanskje jeg faktisk er en av de du kjenner slik at det er jeg som jager deg og det er evnt virkelig ikke meningen.. Ellers så kan jeg jo lære noe av det. 

Anonymkode: df022...c08

Jeg kan oppleve at folk er pågående og ikke "gir seg". Folk kan spørre om å ta en kaffe eller finne på noe. Jeg vil ikke såre og svarer et eller annet svada. Sier kanskje at jeg tar kontakt, noe jeg ikke gjør. Om dette skjer flere ganger håper jeg hintet blir tatt. Noen tar ikke et hint og gir seg ikke. Da har jeg sagt i fra på en pen måte, at jeg ikke synes vi har noe til felles osv. 

Om folk bruker lang tid på å svare på en melding behøver ikke det å bety at de ikke vil ha kontakt. Men om de ikke svarer eller aldri kommer med forslag til noe selv ser det ikke så lyst ut. 

Anonymkode: 2ddd8...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan oppleve at folk er pågående og ikke "gir seg". Folk kan spørre om å ta en kaffe eller finne på noe. Jeg vil ikke såre og svarer et eller annet svada. Sier kanskje at jeg tar kontakt, noe jeg ikke gjør. Om dette skjer flere ganger håper jeg hintet blir tatt. Noen tar ikke et hint og gir seg ikke. Da har jeg sagt i fra på en pen måte, at jeg ikke synes vi har noe til felles osv. 

Om folk bruker lang tid på å svare på en melding behøver ikke det å bety at de ikke vil ha kontakt. Men om de ikke svarer eller aldri kommer med forslag til noe selv ser det ikke så lyst ut. 

Anonymkode: 2ddd8...735

Slutt å hint. Du ber om det selv når du juger og sier du tar kontakt og ikke gjør det. Du må ikke ta for gitt at alle skjønner hint. Du sårer mer ved å sno deg unna framfor å være ærlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.3.2017 den 22.48, AnonymBruker skrev:

Jeg kan oppleve at folk er pågående og ikke "gir seg". Folk kan spørre om å ta en kaffe eller finne på noe. Jeg vil ikke såre og svarer et eller annet svada. Sier kanskje at jeg tar kontakt, noe jeg ikke gjør. Om dette skjer flere ganger håper jeg hintet blir tatt. Noen tar ikke et hint og gir seg ikke. Da har jeg sagt i fra på en pen måte, at jeg ikke synes vi har noe til felles osv. 

Om folk bruker lang tid på å svare på en melding behøver ikke det å bety at de ikke vil ha kontakt. Men om de ikke svarer eller aldri kommer med forslag til noe selv ser det ikke så lyst ut. 

Anonymkode: 2ddd8...735

Det har ikke jeg sansen for at noen sier at de skal ta kontakt og så gjør de det ikke. Du sier at du ikke vil såre der og da, men du sårer veldig, bare litt senere. Det er feigt. Mye bedre å si at at det ikke passer. Gjentar vedkommende da å spørre flere ganger, tar vedkommende hintet når du selv aldri tar kontakt. Men å si at du skal ta kontakt når du ikke gjør det, det er feigt og  dårlig oppførsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre skal det mye til før jeg gidder bruke tid på dem, synd det har blitt slik, men har mistet mange oppgjennom ( sykdom, død, fengsel, flytting, utdannelse.. ) så jeg gidder ikke mer.

Anonymkode: 685a0...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, TS. Jeg gjorde for ikke lenge siden en slags test hvor jeg sluttet å kontakte de jeg anså som mine nærmeste venner på facebook (de bor i andre byer enn meg), for å se hvor lang tid det tok før de tok initiativ til kontakt. Vi snakker vanligvis nærmest daglig. Når jeg lot det være opp til dem, hørte jeg ikke noe som helst på ukesvis... :( 

Anonymkode: 78c1e...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Føler med deg, TS. Jeg gjorde for ikke lenge siden en slags test hvor jeg sluttet å kontakte de jeg anså som mine nærmeste venner på facebook (de bor i andre byer enn meg), for å se hvor lang tid det tok før de tok initiativ til kontakt. Vi snakker vanligvis nærmest daglig. Når jeg lot det være opp til dem, hørte jeg ikke noe som helst på ukesvis... :( 

Anonymkode: 78c1e...125

Presisering: Altså de er ikke mine "facebook-venner", men mine personlige venner som jeg har blitt kjent med for mange år siden under normale omstendigheter. Men nå holder vi kontakt via facebook.

Anonymkode: 78c1e...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...