Gå til innhold

Er SÅ lei av å "jage" etter folk....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først litt bakgrunnshistorie.. det hører til historien at jeg har vært syk, men er nå frisk igjen og prøver å gjenoppta kontakt med familie, venner og bekjente. Det virker i bunn og grunn som de liker å være sammen med meg når vi først får til noe, men jeg er SÅ lei av å måtte "jage" etter dem.. jeg skjønner at livet dems ikke sto på hold når jeg var syk, men hvor mange ganger skal man si/hinte/fortelle til noen at nå er jeg såpass i form at jeg orker mer.. jeg føler jeg bare må jage jage jage... de tar ikke noe særlig initiativ og jeg føler at jeg nærmest må mase på dem for å få til noe.. feks en venninne (et barn, full jobb, mann) brukte 5 dager på å svare på en enkel mld som når jeg fikk svar var på to linjer så den tok garantert ikke mer enn 15 sek å skrive... ingen er så opptatt at de må bruke 5 dager på å svare på et enkelt spørsmål... flere som kjenner seg igjen? Er jeg bare naiv at jeg kan skape noe igjen med de etter noen år med sykdom? Er det slik samfunnet er blitt, at feks hun som brukte 5 dager på å svare "fordi hun var så sinnsykt opptatt", er litt sånn FB-liv? At man gjør seg kanskje viktigere enn man i bunn og grunn er? Skal jeg bare slutte å jage dem ned og innse at livet dems gikk såpass videre når jeg var syk at det ikke er plass til meg lenger? 

Anonymkode: df022...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta et hint, de liker deg ikke. :)

Anonymkode: 9bae0...510

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta et hint, de liker deg ikke. :)

Anonymkode: 9bae0...510

Takk skal du ha :) skal ha det i tankene, jeg begynner jo å skjønne det selv også.. men at ingen liker meg etter at jeg ufrivillig blir syk skjønner jeg ikke, men det er kanskje slik det blir i prosjekt perfekt verden :) 

Anonymkode: df022...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker deg vel TS!

Er selv så sliten og trøtt som mor til en på 4 at jeg glemmer sånt. regninger også. Ikke ta det så personlig. med barn er man skikkelig sliten.

Anonymkode: 15e0d...776

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mann og barn men glemmer støtt å svare på meldinger. Spesielt siden jeg jobber turnus og ofte må sjekke opp om jeg kan treffe folk før jeg svarer. Jeg kunne godt ha glemt bort å svare i 5 dager. 

Anonymkode: bba78...493

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De liker deg vel TS!

Er selv så sliten og trøtt som mor til en på 4 at jeg glemmer sånt. regninger også. Ikke ta det så personlig. med barn er man skikkelig sliten.

Anonymkode: 15e0d...776

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke mann og barn men glemmer støtt å svare på meldinger. Spesielt siden jeg jobber turnus og ofte må sjekke opp om jeg kan treffe folk før jeg svarer. Jeg kunne godt ha glemt bort å svare i 5 dager. 

Anonymkode: bba78...493

Takk snille dere 😃 Skal ha det i tankene også 🙂

Anonymkode: df022...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er realistisk for deg å tenke at det tar litt tid å bygge opp igjen forholdet etter et fravær på et par år. Du kan nok ikke regne med å bare plukke opp tråden der du slapp den, fordi folk nå har vent seg til å ikke ha deg i livene sine. Så ta det pent og gradvis, ta en kopp kaffe i lunsjpausen for eksempel. Venninnen med barn har nok fullt opp i livet sitt, så henne ville jeg for eksempel invitert til å rusle en tur sammen med barnet, hvor du viser mye interesse for å bli kjent med barnet hennes også. Kort sagt: Ting må skje på de andres premisser foreløpig, ikke på dine.

Anonymkode: 00ff2...41c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er realistisk for deg å tenke at det tar litt tid å bygge opp igjen forholdet etter et fravær på et par år. Du kan nok ikke regne med å bare plukke opp tråden der du slapp den, fordi folk nå har vent seg til å ikke ha deg i livene sine. Så ta det pent og gradvis, ta en kopp kaffe i lunsjpausen for eksempel. Venninnen med barn har nok fullt opp i livet sitt, så henne ville jeg for eksempel invitert til å rusle en tur sammen med barnet, hvor du viser mye interesse for å bli kjent med barnet hennes også. Kort sagt: Ting må skje på de andres premisser foreløpig, ikke på dine.

Anonymkode: 00ff2...41c

Takk, det skal jeg ta til meg 🙂

Anonymkode: df022...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge siden er det siden du var syk? 

Tror du bare må belage deg på å ta initiativ til ting selv en stund. Inviterer du og gir andre oppmerksomhet, så kan det være det også skjer tilbake. 

Jeg snakket i dag med en som hadde vært veldig syk, men var nå frisk. Hun snakket mye om hvor tungt det var for henne før, men også nå og tilpasse seg på jobb, hjem, med sine barn mm. Det var ganske tungt å høre på. Da hun snakket om glade ting og viste at hun var glad, var det med en gang mye lettere og hyggeligere å være med henne.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, exictence skrev:

Hvor lenge siden er det siden du var syk? 

Tror du bare må belage deg på å ta initiativ til ting selv en stund. Inviterer du og gir andre oppmerksomhet, så kan det være det også skjer tilbake. 

Jeg snakket i dag med en som hadde vært veldig syk, men var nå frisk. Hun snakket mye om hvor tungt det var for henne før, men også nå og tilpasse seg på jobb, hjem, med sine barn mm. Det var ganske tungt å høre på. Da hun snakket om glade ting og viste at hun var glad, var det med en gang mye lettere og hyggeligere å være med henne.

 

Takk for svar 🙂 Jeg er forsåvidt syk enda, men greier meg bedre enn før. Prøver det beste jeg kan å ikke prate om sykdom o.l når jeg er sammen med folk, jeg prater nesten ikke om det om ikke noen spør meg. Prøver heller å prate om TV, nyheter, været, familie, sol, sommer.. ja du skjønner. Men jeg skal ha det i bakhodet, kanskje jeg prater mer enn jeg er klar over om sykdom og det skjønner jeg er tøft for folk å høre på. 

Anonymkode: df022...c08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med å ikke løpe etter folk. Sier ikke at du skal slutte å ta kontakt, neida, men det er litt viktig at folk kommer til deg også, slik at du slipper jage. Selv har jeg lent meg tilbake en stund, nettopp av samme grunn som deg, og så viser det seg at folk tar kontakt igjen, mer enn jeg trodde. Tålmodighet lønner seg! 

Ellers høres det ut som du har normale sosiale antenner og snakker om andre ting enn sykdom, det er bra.

Anonymkode: d47fe...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 🙂 Jeg er forsåvidt syk enda, men greier meg bedre enn før. Prøver det beste jeg kan å ikke prate om sykdom o.l når jeg er sammen med folk, jeg prater nesten ikke om det om ikke noen spør meg. Prøver heller å prate om TV, nyheter, været, familie, sol, sommer.. ja du skjønner. Men jeg skal ha det i bakhodet, kanskje jeg prater mer enn jeg er klar over om sykdom og det skjønner jeg er tøft for folk å høre på. 

Anonymkode: df022...c08

Nei, det gjør du sikkert ikke når du er bevisst på det. Dessuten er det helt greit å snakke om det også, bare det ikke blir for mye. Fint å ha et avslappet forhold. 

Enig at man ikke skal løpe etter folk. Men synes det er positivt at du viser interesse og tar initiativ til ting, selv om andre er litt sløve med det. Det er så positivt med initiativrike folk, bare det ikke blir masing. Noen er flinkere til å ta initiativ enn andre. Flott med sånne folk. Jeg elsker å invitere folk på middag, ha damebesøk, gå turer med noen. Venninnene mine liker det veldig godt. Ikke alle liker så godt å selv ha besøk eller er like initiativrike. Mange tenker vel at ting hadde vært hyggelig å gjøre, men så går tiden. 

Jeg mener bare at det er flott å ta initiativ, så stå på og fortsett med det hvis du føler for det. Alle er forskjellige. Noen er kanskje litt redd for å ta initiativ også, eller et eller annet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe med å ikke løpe etter folk. Sier ikke at du skal slutte å ta kontakt, neida, men det er litt viktig at folk kommer til deg også, slik at du slipper jage. Selv har jeg lent meg tilbake en stund, nettopp av samme grunn som deg, og så viser det seg at folk tar kontakt igjen, mer enn jeg trodde. Tålmodighet lønner seg! 

Ellers høres det ut som du har normale sosiale antenner og snakker om andre ting enn sykdom, det er bra.

Anonymkode: d47fe...f45

Takk for svar 🙂 Jeg prøver å begrense meg, men jeg vil jo så gjerne i gang igjen med livet mitt og da føler jeg at jeg må være på ellers tar ingen kontakt med meg. Og jeg prøver å gi de sjans til å få tid på seg også, feks hun venninna som ikke svarte på 5 dager, jeg masa ikke eller presset henne for svar, jeg lot henne ta det i sitt tempo. Men jeg suger til meg alt dere sier 🙂

Anonymkode: df022...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, exictence skrev:

Nei, det gjør du sikkert ikke når du er bevisst på det. Dessuten er det helt greit å snakke om det også, bare det ikke blir for mye. Fint å ha et avslappet forhold. 

Enig at man ikke skal løpe etter folk. Men synes det er positivt at du viser interesse og tar initiativ til ting, selv om andre er litt sløve med det. Det er så positivt med initiativrike folk, bare det ikke blir masing. Noen er flinkere til å ta initiativ enn andre. Flott med sånne folk. Jeg elsker å invitere folk på middag, ha damebesøk, gå turer med noen. Venninnene mine liker det veldig godt. Ikke alle liker så godt å selv ha besøk eller er like initiativrike. Mange tenker vel at ting hadde vært hyggelig å gjøre, men så går tiden. 

Jeg mener bare at det er flott å ta initiativ, så stå på og fortsett med det hvis du føler for det. Alle er forskjellige. Noen er kanskje litt redd for å ta initiativ også, eller et eller annet :)

 

Tusen takk 😃 Det var et veldig godt svar 👍 Da bare fortsetter jeg å ta initiativ så lenge det ser ut som folk hygger seg når vi er sammen 🙂

Anonymkode: df022...c08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk 😃 Det var et veldig godt svar 👍 Da bare fortsetter jeg å ta initiativ så lenge det ser ut som folk hygger seg når vi er sammen 🙂

Anonymkode: df022...c08

Det var fint å høre. Det synes jeg absolutt du skal gjøre. Veldig positivt og hyggelig av deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, exictence skrev:

Hvor lenge siden er det siden du var syk? 

Tror du bare må belage deg på å ta initiativ til ting selv en stund. Inviterer du og gir andre oppmerksomhet, så kan det være det også skjer tilbake. 

Jeg snakket i dag med en som hadde vært veldig syk, men var nå frisk. Hun snakket mye om hvor tungt det var for henne før, men også nå og tilpasse seg på jobb, hjem, med sine barn mm. Det var ganske tungt å høre på. Da hun snakket om glade ting og viste at hun var glad, var det med en gang mye lettere og hyggeligere å være med henne.

 

Litt av en venn du er når du bare vil være der for folk som er glade hele tiden men backer ut om de har behov for å snakke om ting som er vanskelig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, exictence skrev:

Det var fint å høre. Det synes jeg absolutt du skal gjøre. Veldig positivt og hyggelig av deg.

Du virker som en god person ❤🙂

Anonymkode: df022...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 🙂 Jeg er forsåvidt syk enda, men greier meg bedre enn før. Prøver det beste jeg kan å ikke prate om sykdom o.l når jeg er sammen med folk, jeg prater nesten ikke om det om ikke noen spør meg. Prøver heller å prate om TV, nyheter, været, familie, sol, sommer.. ja du skjønner. Men jeg skal ha det i bakhodet, kanskje jeg prater mer enn jeg er klar over om sykdom og det skjønner jeg er tøft for folk å høre på. 

Anonymkode: df022...c08

Vet du hva TS?? Snakk om sykdommen din om du vil! Greit nok ikke hele tiden men snakk om det!

Orker ikke venner at man forteller om hvordan det har vært når man er syk så får de bare ha det så godt. Venner som bare orker en i gode dager er ikke særlig gode venner. Gode venner vil deg godt og vil vite hvordan du har hatt det fordi de bryr seg.

Anonymkode: 15e0d...776

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva TS?? Snakk om sykdommen din om du vil! Greit nok ikke hele tiden men snakk om det!

Orker ikke venner at man forteller om hvordan det har vært når man er syk så får de bare ha det så godt. Venner som bare orker en i gode dager er ikke særlig gode venner. Gode venner vil deg godt og vil vite hvordan du har hatt det fordi de bryr seg.

Anonymkode: 15e0d...776

Tusen takk 🙂 Deg skulle jeg hatt som venn 🌹

Anonymkode: df022...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Maleficenta skrev:

Litt av en venn du er når du bare vil være der for folk som er glade hele tiden men backer ut om de har behov for å snakke om ting som er vanskelig

Hvis du leser litt lengre oppe i tråden, sier jeg at ts må snakke om det som er vanskelig. Selvfølgelig må hun det. Man opplever en nærmere relasjon til en som er avslappet og føler seg fri til å snakke om det som ligger på hjertet. Og det er lettere selv å åpne seg til en person som også føler seg fri til å kunne åpne seg. Noen ganger kan det oppleves tungt hvis en person snakker bare  hver gang om vanskelige ting, og snakker veldig mye. Kanskje egentlig for begge parter. Må finne en gylden middelvei.

Viktig å ikke være en venn som hele tiden backer ut om de har behov for å snakke om ting som er vanskelige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...