Gå til innhold

Gravid, men blør for tredje kveld på rad :-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 5, men har nå blødd tre kvelder på rad. Det kommer friskt blod på papiret når jeg tørker meg etter å ha vært på do på kvelden. Første kveld skjedde det to timer etter at jeg hadde satt inn Crinone, så jeg antok at jeg hadde ript opp noe med applikatoren. Igår og idag har det skjedd to timer før jeg skal ta neste dose med Crinone, og jeg lurer derfor på om det kan være på grunn av synkende progesteronnivåer når det nærmer seg neste dose (og at crinone muligens forhindrer en spontanabort). Det kommer bare blod en gang, og etter det er det litt svakt brunlig utflod og brune crinonerester, som avtar mer og mer

Jeg målte hcg  da jeg var 3+5 og 4+0. Da var hcg 21 og 44. Lave tall, men innenfor normalområdet og det doblet seg på mindre enn 48 timer. Målte hcg på nytt idag, 5+4. Nå er den 705. Fortsatt lavt, men også fortsatt innenfor normalområdet. Hcg dobler seg ikke lenger innen 48 timer, men dobler seg innen 72 timer, så det er fortsatt normal doblingstid. Alternativt har jeg en missed abortion, og hcg har vært høyere, men er nå på vei ned. Det kan jeg ikke vite før jeg tar neste hcg-måling. Har ikke noe voldsomme magesmerter, men litt småmurring og stikking i magen og ryggen, samt litt stikking i livmorhals/underliv. Skal ta ny hcg i overimorgen, så jeg får jo vite hvordan det går da, men vil gjerne høre noen tanker før det. Vil gjerne høre positive erfaringer, selv om jeg egentlig tror at dette er nok en MA. :-(

Er det slik at hvis hcg faller, er det 100% sikkert at det ikke går?

Anonymkode: adeba...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at hvis hcg faller, er det 100% sikkert at det ikke går?

Anonymkode: adeba...87b

Før uke 8ish er eneste grunn til fall i hcg abort, ja. 

Hcg skal ikke falle før en er kommet opp til et ganske høyt nivå et sted mellom uke 8-10. Hcg faller litt rundt det, når morkaken tar over mye av hormon produksjonen, men den blir likevel liggende på et høyt nivå i blodet ut svangerskapet. Bare lavere enn toppen..

Du vil ellers ikke falle i hcg før fosteret er ute av kroppen din. Ved MA er det normalt at hcg fortsetter å stige, men bare altfor sakte. Hadde selv dobblingstid på rundt én uke ved MA, fortsatt stigende da jeg tok medisinsk abort.

 

Anonymkode: 1a708...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du 5+4 etter forventet mens, eller det legen regner som 5+4?

Jeg har blødd under svangerskap som gikk bra(jeg har veldig overfølsomme slimhinner og lettblødende livmorhals, så blødde alltid etter samleie i flere dager) - og jeg har begynt å blø tidlig som ikke endte bra.

Blødningene følte jeg ikke var så annerledes, bortsett fra når jeg skjønte alt håp var ute. Da begynte jeg liksom å blø mye mer, og jeg kjente at symptomene ikke var der lengre. Hcg synker ikke om alt er som det skal, og når jeg blødde i første svangerskap som endte med barn så fikk jeg alltid hcgstigning som forventet(altså i henhold til en viss kurve om du skjønner, det va rikke supersvak stigning).

Ved SA`en spottet jeg i ca 3 dager, før det blødde som en mens og så endel kraftigere. 

Anonymkode: d0837...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg mener 5+4 etter forrige mens, altså det samme som legens beregninger. 

Er brunsvart blod på papiret nå på morgenen, og mer enn de andre to morgenene hvor det bare har vært litt lysebrun utflod, så jeg er vel ganske sikker på at dette går dårlig nå. Skal ikke helt miste håpet før hcg-målingen imorgen, men jeg føler meg mindre gravid, så jeg tror at det går galt enda en gang. Er så ufattelig lei og lei meg nå! Har det gått galt igjen nå, kjenner jeg at jeg er veldig usikker på om jeg orker mer prøving, påbegynte graviditeter og aborter i det hele tatt. Skulle tatt en ni måneders graviditet når som helst, men graviditeter som starter, med masse hormoner i sving og symptomer som kommer og all forventningen og gleden som oppstår og så abort med masse blod, smerter og tristhet gang etter gang kjennes som en altfor stor påkjenning. 

Anonymkode: adeba...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...