Gå til innhold

Hvorfor kler og oppføre mange lesbiske seg som menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For det første må jeg bare spesifisert jeg har ingenting imot lesbiske, jeg bare undrer meg over fenomenet:

hvorfor kler og oppfører mange lesbiske seg som mandig? Eller for den saks skyld, homofile menn seg feminint. 

de kjøper gjerne klær for gutteavdelingen også, for eksempel Jack and Jones.  Går i baggy guttedongeri bukser istede for dongeri for damee. kort hår, riktignok velfrisert  fint. De oppfører seg ofte guttete, og er gjerne sammen med feminine lesbiske. Neste alle feminine lesbiske jeg kjenner er sammen med en guttete lesbe. 

Er det kanskje et fenomen som følger dert å like samme kjønn, at man da oppfører seg litt som det motsatte? Er det tilfeldig at mange feminine lesber er sammen med en macho lesbe? Er at de liker kvinner som minner dem om menn?

og ja vet at dette bygger på stereotyper. Alle  Kan kle seg som de vil.  jeg har bare lagt merke til overvekt av macho lesber.

I tilfellet ikke noen skjønner hva jeg mener, legger jeg ved bilde eksempler fra Google under 

IMG_0277.PNG

IMG_0279.PNG

Anonymkode: cd8b8...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette fenomenet, som du kaller det, finnes vel blant alle typer mennesker, uavhengig kjønn og legning osv? Blant alle oss mennesker er det vel helt naturlig at det finnes personer som er mer feminine eller maskuline andre, og at man har forskjellig klesstil og smak er også en helt naturlig ting, tenker jeg. Du skriver "hvorfor kler og oppfører mange lesbiske seg som mandig?..." Det er vel fordi man har sin stil? Noen liker å fremme det feminine, mens andre liker å fremme det maskuline osv, og dette gjelder da alle mennesker, og vi har alle vår personlighet uansett legning! Liker ikke stigmatisering!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lykkehjerte skrev:

Dette fenomenet, som du kaller det, finnes vel blant alle typer mennesker, uavhengig kjønn og legning osv? Blant alle oss mennesker er det vel helt naturlig at det finnes personer som er mer feminine eller maskuline andre, og at man har forskjellig klesstil og smak er også en helt naturlig ting, tenker jeg. Du skriver "hvorfor kler og oppfører mange lesbiske seg som mandig?..." Det er vel fordi man har sin stil? Noen liker å fremme det feminine, mens andre liker å fremme det maskuline osv, og dette gjelder da alle mennesker, og vi har alle vår personlighet uansett legning! Liker ikke stigmatisering!

Vel, jeg er lesbisk selv men det er en ganske så mye større antall mandige lesbiske kvinner enn det er mandige heterofile kvinner. Det er jo bare fakta. Men hvorfor det er slik? Mange lesber har visstnok mer testosteron i kroppen, noe som kanskje fører til den mer guttene væremåten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på det samme, faktisk. Synes ikke spørsmålet er stigmatiserende, men mer en hypotese som man ønsker å få avkreftet eller bekreftet. Spørsmålet er om det finnes statistikk eller forskning på det. Kanskje du finner svar hvis du googler det.

Anonymkode: ef982...fbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mintgrønn skrev:

Vel, jeg er lesbisk selv men det er en ganske så mye større antall mandige lesbiske kvinner enn det er mandige heterofile kvinner. Det er jo bare fakta. Men hvorfor det er slik? Mange lesber har visstnok mer testosteron i kroppen, noe som kanskje fører til den mer guttene væremåten?

Har du kilder påmdet som handler om testosteron? Der man har kontrollgrupper på heterofile kvinner?

Anonymkode: ef982...fbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange menn som oppfører seg som kjærringer?

Anonymkode: 10cff...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klær handler vel mest om hva man ønsker å signalisere til omverdenen. Noen mennesker ønsker å signalisere sin legning ved hjelp av klær. Når normene rundt heterofile er slik at menn kler seg maskulint og kvinner feminint så blir det slik. 

Anonymkode: 79515...612

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker de klærne man liker uavhengig av hvilket kjønn eller legning man har. Kanskje er lesbiske og homofile flinkere til å drite i hva som forventes av kjønnsrollene og heller kler seg som de vil og ikke slik det forventes ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe å gjøre med at alle kvinner innerst inne har lyst til å være menn, være som menn og få innpass i menns verden, og at de lesbiske er de eneste som står fritt til å gjøre dette i og med at de slipper å tenke på hva menn finner attraktivt og ikke?

Anonymkode: 7495b...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilder påmdet som handler om testosteron? Der man har kontrollgrupper på heterofile kvinner?

Anonymkode: ef982...fbf

Tja, jeg vet ikke om du har hørt om den studien som viser at menn har en lengre ringfinger enn pekefinger enn det kvinner har og det er på grunn av det høyere testosteron nivået fosteret fikk tilført i livmora tror forskere.  De som har en lengre ringfinger har som oftest flere maskuline trekk. Nå er det slik at mange lesbiske kvinner har en lengre ringfinger, noe som kan tyde på mer testosteron og som kan føre til mer maskuline trekk. Dette er jo bare en hypotese, men jeg syns det kan være en logisk forklaring.  Men jeg har en kortere ringfinger og er veldig feminin da:P så det stemmer ikke hos alle i så fall.

 

Endret av mintgrønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man viser hvem man er gjennom måten man er på. Om en mann oppfører seg feminint så sier han hei, se jeg identifiserer meg med det feminine. og kvinner sier hei jeg idenfitiserer meg med det maskuline.

Jeg er kvinne og skeiv og er nok litt butch, men jeg tiltrekkes kvinner med kort hår for det meste. Veldig feminine kvinner er ikke tiltrekkende. :) 

Anonymkode: f5ae9...8c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper mange av dem ikke egentlig er lesbiske, men gutter født i feil kropp. 

Anonymkode: 1ce98...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette forundrer meg også. Spesielt etter at jeg traff et par der den ene var utpreget "lipstick" og den andre svært "butch". Det har fått meg til å gruble på hvorfor førstnevnte ikke like gjerne gikk for heterofile menn.

Anonymkode: c16a9...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel rasistisk å snakke om dette også. /facepalm... når skal vi kunne diskutere ting på et objektivt plan uten å blande alle disse for og imot følelsene inn i bildet. 

Anonymkode: 7d82b...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, mintgrønn skrev:

Tja, jeg vet ikke om du har hørt om den studien som viser at menn har en lengre ringfinger enn pekefinger enn det kvinner har og det er på grunn av det høyere testosteron nivået fosteret fikk tilført i livmora tror forskere.  De som har en lengre ringfinger har som oftest flere maskuline trekk. Nå er det slik at mange lesbiske kvinner har en lengre ringfinger, noe som kan tyde på mer testosteron og som kan føre til mer maskuline trekk. Dette er jo bare en hypotese, men jeg syns det kan være en logisk forklaring.  Men jeg har en kortere ringfinger og er veldig feminin da:P så det stemmer ikke hos alle i så fall.

 

Dette høres ut som populærvitenskap. 

Anonymkode: a1b39...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette forundrer meg også. Spesielt etter at jeg traff et par der den ene var utpreget "lipstick" og den andre svært "butch". Det har fått meg til å gruble på hvorfor førstnevnte ikke like gjerne gikk for heterofile menn.

Anonymkode: c16a9...183

Fordi de liker kvinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes det sikkert like mange svar på som det finnes butch lesbiske, og dersom du spør ei så vil hun vel si at det bare er de klærne og den stilen hun liker og som er henne. Nøyaktig samme grunn til at du kler deg preppy/trendy/slutty/sporty/kjedelig osv.

Årsaken til at det kanskje (jeg har ikke tall på det akkurat) er større andel lesbiske med kort hår enn heterofile kan ha med at de uttrykker sin identitet som lesbisk, kanskje også en liten fuck you til "det mannlige blikk" og det heteronormative. Og det at det er flere av den typen i miljøet gjør jo at det har en smitteeffekt, vi blir påvirket av stilen til vennene våre og de vi ser opp til. 

Kjøper ikke helt de biologiske forklaringene, det er ikke som om det ligger i vårt DNA fra vi den første homo sapiens at menn skal ha kort hår og kvinner langt, menn skal ha skjorter og kvinner bluser. At klær, hår og sminke er "kjønnet" er noe vi har funnet på selv og hva som liksom er feminint og maskulint endrer seg gjennom tider og kulturer. 

 

 

Endret av Cuntzilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette forundrer meg også. Spesielt etter at jeg traff et par der den ene var utpreget "lipstick" og den andre svært "butch". Det har fått meg til å gruble på hvorfor førstnevnte ikke like gjerne gikk for heterofile menn.

Anonymkode: c16a9...183

Ehh... fordi hun var lesbisk kanskje? :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...