Gå til innhold

Kvinner og uforståelig barnehysteri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir barnløse kvinner uti 30-åra helt paniske med tanke på å få barn?

Hva i alle dager er så gjevt med barn?

Anonymkode: 6bedb...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi kvinner, i motsetning til menn, ikke kan få barn nesten hele livet. De har derfor et begrenset tidspunkt på når de kan få barn. Og når de da virkelig ønsker barn, noe som mange gjør uten at du trenger en nærmere forklaring på hvorfor for slik er det bare for noen, så vil de få det gjort mens de fortsatt er i en alder hvor det er lettere å bli gravid. Vil egentlig tro dette sier seg selv. Lærer om kroppen allerede på barneskolen.

Anonymkode: 7e227...73b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du virkelig det er et stort mysterium som fortjener en tråd på kg?

Javel. Biologi. Når man har bikket 30 daler fruktbarheten og de som da ønsker seg familie har dårlig tid.

Hva er så gjevt med barn? Fellesskapet vil jeg si, å lage sin egen flokk er veldig givende. Den beste venninna mi er faktisk min egen datter, og ingen får meg til å le som det sprø sønnen min. Vi er fire stykker i stedet for bare to, som har det innmari gøy og trivelig sammen, rett og slett. Barn er jo ikke barn for alltid. De er mennesker som du lærer av, vokser med, som er de nærmeste du har her i verden. Det er ikke så mye som kan sammenliknes med en sånn tilhørighet. Dessuten vokser man enormt som menneske når man oppdrar barn.

Anonymkode: b2b2a...373

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns du virkelig det er et stort mysterium som fortjener en tråd på kg?

Javel. Biologi. Når man har bikket 30 daler fruktbarheten og de som da ønsker seg familie har dårlig tid.

Hva er så gjevt med barn? Fellesskapet vil jeg si, å lage sin egen flokk er veldig givende. Den beste venninna mi er faktisk min egen datter, og ingen får meg til å le som det sprø sønnen min. Vi er fire stykker i stedet for bare to, som har det innmari gøy og trivelig sammen, rett og slett. Barn er jo ikke barn for alltid. De er mennesker som du lærer av, vokser med, som er de nærmeste du har her i verden. Det er ikke så mye som kan sammenliknes med en sånn tilhørighet. Dessuten vokser man enormt som menneske når man oppdrar barn.

Anonymkode: b2b2a...373

Ikke meningen å skrive under anonym...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er slik vi stort sett er programmert. Vi som i mennesker, altså, selv er jeg mann.

På et eller annet tidspunkt kicker dette behovet inn for alvor for de fleste, og for kvinner (som har et smalere vindu enn oss gutta når det gjelder å få formert seg) slår det ofte til enda mer intenst og på et mer bestemt tidspunkt enn hos menn. Så er det bøttevis med unntak, men tendensen er nå slik, og det er jo ganske enkelt å forstå hvorfor det er sånn.

Det er nok klin umulig å forklare hva som er så "gjevt" med barn, dette er en av de aller mest grunnleggende og naturlige behovene som utvikler seg hos mange - men som enkelte overhodet ikke kjenner på i det hele tatt. Og det er helt i orden. Jeg har foreløpig ikke noe som helst ønske om egne barn jeg heller, men det er mulig det kommer etter hvert.

Anonymkode: e806f...f62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bikket 30, og er absolutt ikke panisk med tanke på barn. Jeg vet faktisk ikke om jeg har lyst på barn en gang. Samtidig blir jeg stressa ved tanken på barn, fordi jeg vet at jeg burde begynne å få barn snart. Det er også forventet at man skal ha barn, og det er det spørsmålet som går igjen, uansett hvem jeg snakker med, om jeg ikke har tenkt å få barn snart. Jeg har også fått kommentar fra kollega om at jeg burde sjekke ut hvor mange egg jeg har, og vurdere å fryse ned dersom jeg har tenkt å vente med å få barn. For meg er barn rett og slett stress, da jeg helst vil ha barn fordi jeg ønsker meg barn, og ikke fordi jeg holder på å gå tom for tid. Jeg tenker dessverre at det motsatte kommer til å skje....

Anonymkode: c2628...798

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir barnløse kvinner uti 30-åra helt paniske med tanke på å få barn?

Hva i alle dager er så gjevt med barn?

Anonymkode: 6bedb...2da

Fordi overvekten av oss kvinner gjerne vil ha en familie. Gjennom 20 årene, kaster de fleste av oss bort masse tid på menn som sier de vil ha barn med oss senere, og etter 30 begynner vi å skjønne at de bare juger og er i ferd med å gjøre oss barnløse. Da kommer det enorm desillusjon i forhold til menn og den evinnelige egoismen deres og vi fokuserer på barn. Fordi vi MÅ det. Vi kan bare forvente å få barn naturlig frem til 35+ årsalderen..

Til det siste: barn er gjevere enn voksne i alle fall. 

Anonymkode: 10585...d5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi overvekten av oss kvinner gjerne vil ha en familie. Gjennom 20 årene, kaster de fleste av oss bort masse tid på menn som sier de vil ha barn med oss senere, og etter 30 begynner vi å skjønne at de bare juger og er i ferd med å gjøre oss barnløse. Da kommer det enorm desillusjon i forhold til menn og den evinnelige egoismen deres og vi fokuserer på barn. Fordi vi MÅ det. Vi kan bare forvente å få barn naturlig frem til 35+ årsalderen..

Til det siste: barn er gjevere enn voksne i alle fall. 

Anonymkode: 10585...d5c

Horer rundt og selvrealiserer seg i 20 årene mener du vel. Men det er lettere å skylde på menn tenker jeg. 

Anonymkode: c399a...6b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Horer rundt og selvrealiserer seg i 20 årene mener du vel. Men det er lettere å skylde på menn tenker jeg. 

Anonymkode: c399a...6b0

Håper du kaller alle menn som gjør det samme, og de er det flere av, i 20 årene for horebukker, men det tviler jeg på.

Anonymkode: 85f90...6ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i i tidlig 20 årene, og har aldri vært panisk på å få barn, han bare kom og verden ble bedre.

Barn er en fantastisk glede og de kjæreste vi har, kan godt forstå at damer vil ha en/flere små. 

Anonymkode: e5177...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var de Xn som maste om barn men jeg var bare 20 da , han var 28. Fikk desverre barn me han , kondomen sprakk. Mistenker han gjorde de me vilje .. men han var psykopat og ustabil da. 

Anonymkode: f1a7c...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at jeg aldri vil ha barn noensinne! Nå er jeg 23 og biologien har virkelig kikket inn for å si det sånn. :fnise: kan plutselig sitte å holde rundt magen min å føle sorg siden jeg ikke er gravid, og jeg prøver ikke bli gravid en gang (har spiral).  Har jo god tid enda, men kan se for meg at om jeg var 30 og fremdles uten mann så hadde jeg nok begynt å stresse litt. Burde klare å finne meg en mann innen det da. :)

Hjelper jo ikke at jeg dater verdens beste og søteste mann heller... Kroppen min tar virkelig helt av nå!

Anonymkode: 572e1...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Det er kroppen som sier fra at det begynner å haste hvis vi skal spre genene våre. Vi er fortsatt dyr, og det å sørge for nye generasjoner til flokken er noe vi har drevet med i så lang tid at det skal mer til en noen fete år med velferdsstat for at det behovet skal forsvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Eg har faktisk opplevd å kjenne sug etter ungar UTAN å sjå kva som er så gjevt med dei. Eg kan ikkje fordra ungar, verkeleg, og likevel kom suget då eg var i tredveåra. Rein biologi, altså. Eg gav ikkje etter, forresten, og no er vi lukkeleg barnefrie enda. Det er SÅ godt å ikkje ha ungar, og kvar gong eg er litt saman med ungar så takkar eg meg sjølv og mannen min for at vi sto i mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Det er jo selvfølgelig fordi kvinner stort sett ikke kan få barn ( egne-) etter fylte 40. Da har du 10 år på deg til å finne en mann, bli kjent og starte med prøving. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt.Vi menn ( selv om jeg er litt uenig har så klart lengre tid på oss, men livet er like kort for oss også, så vi har ikke all verdens tid for de som ønsker barn)

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det der er jeg lei også. Helvettes barnemas sier jeg bare. Etter at noen har fått barn, handler alt om barnet. Hvert jævla bilde på insta. 

Anonymkode: dbed1...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3/30/2017 den 8.54, Jon Are skrev:

Det er jo selvfølgelig fordi kvinner stort sett ikke kan få barn ( egne-) etter fylte 40. Da har du 10 år på deg til å finne en mann, bli kjent og starte med prøving. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt.Vi menn ( selv om jeg er litt uenig har så klart lengre tid på oss, men livet er like kort for oss også, så vi har ikke all verdens tid for de som ønsker barn)

Med hilsen fra

Jon Are

Forstår ikke hvorfor "alle" ønsker barn.

Anonymkode: 6bedb...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...