Gå til innhold

Venninne som vil ha fin jobb og bra lønn uten å gjøre noe for det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Herr Heftig skrev:

Jeg tror du får det bedre hvis du begynner å anse denne praten hennes som dagdrømming, og ikke som en problemstilling du skal prøve å løse.

Du har et godt poeng! Er sånn jeg oppfatter det også uten at jeg har satt ord på det. Hun drømmer om alt, men mangler tiltaksevnen til å gjøre noe med det.. Litt synd, men sånn er det.. 

Anonymkode: 27406...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gi henne råd. Bare still henne følgende spørsmål: Hva har du tenkt å gjøre med det?

Anonymkode: cef13...c7d

Det var godt tips. Skal forsøke det neste gang!

Anonymkode: 27406...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Dere har mange gode poenger og jeg er enig i de fleste. Er fint å se at min frustrasjon ikke er helt ubetinget og at det er hun som er litt urimelig. For jeg føler at jeg får ansvaret for å svare henne og hjelpe henne.. Hun sier alltid "du kan alt du. du har svaret på alt" (det er derfor hun henvender seg til meg fordi hun føler jeg er den eneste som prøver å hjelpe henne i en retning). 

 

Til dere som spør om hvorfor jeg bryr meg; fordi hun er vennen min og jeg bryr meg fordi jeg er glad i henne og vil at hun skal ha det bra, men jeg er tom for ideer. 

Anonymkode: 27406...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Dere har mange gode poenger og jeg er enig i de fleste. Er fint å se at min frustrasjon ikke er helt ubetinget og at det er hun som er litt urimelig. For jeg føler at jeg får ansvaret for å svare henne og hjelpe henne.. Hun sier alltid "du kan alt du. du har svaret på alt" (det er derfor hun henvender seg til meg fordi hun føler jeg er den eneste som prøver å hjelpe henne i en retning). 

 

Til dere som spør om hvorfor jeg bryr meg; fordi hun er vennen min og jeg bryr meg fordi jeg er glad i henne og vil at hun skal ha det bra, men jeg er tom for ideer. 

Anonymkode: 27406...a4c

Irritasjonen din er smålig og teit. Det er bare det at mennesker har så lite problemer i livene sine at de gidder å bry seg om slike bagateller.

Anonymkode: 2bdcd...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle drømmer nok om det, men ikke alle som gjør noe med det. Er ikke sikkert hun vil det heller, men føler hun må si det overfor deg som er så ambisiøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hva du mener. 

Ei venninne av meg har gått to år på kokkelinja. Etter skolen begynte hun å jobbe 50 % i kassa på Kiwi. Det har gått ti år og hun er "faen så lei av den jævla drittjobben" som hun sier. Mannen jobber i en annen dagligvareforretning og de har litt av en kabal med levering og henting av unger når begge jobber kveldsvakt og så videre. Likevel vil hun IKKE gå skole og få generell studiekompetanse sånn at hun kan begynne å studere. 

Selv har jeg tatt ingeniørutdanning. Hun har sagt rett ut at hun er misunnelig på utdannelsen og jobben min. Når jeg sier at hun kan få til det samme avfeier hun det med en gang og sier hun aldri skal sette foten sin på skolen igjen. Da kan du bare ha det så godt sa jeg til henne. Hun ble dritsur, men har ikke mast om jobb eller misunnelse igjen. Tror du må være dønn ærlig med henne og si at det er kun hun selv som kan gjøre noe med den shitty situasjonen hun er i. Venninna mi klager også over dårlig lønn, men vil ikke jobbe mer enn 50 %. Shut the hell up.

Anonymkode: 8f62a...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 18.05, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skulle forklare dette litt dypere og detaljer om hva du jobber med (untatt ting du kan bli gjenkjent av), så kanskje det blir mer overbevisende for oss. Særlig kan TS også da vise innlegget ditt til venninna si og kanskje være til inspirasjon. Lett å skryte på seg ting som AB. Hva stopper meg i å skrive at jeg tjener 5 mill. i året netto og jobber kun hjemmefra når jeg vil? See what i did there? ;)

Ellers kan hun flytte til USA. Jeg skulle legge til bilde av hun cash me outside jenta der hun skryter av å få eget show og $2 mill. i en alder av 14, men finner det ikke akkurat nå. Så er egentlig mest i Norge man trenger utdannelse og kompetanse for bra jobb og lønn. Over vannet trenger man bare å drite seg ut på TV og folket flokker seg rundt som gribber. 

Anonymkode: 59023...dc3

Ingen problem,

Jeg dyrker juletrær i halvstor skala og eksporterer til Tyskland hvert år. 12000 trær til ca 220 kr pr stykk. levert vei. Mottaker betaler frakt.

Jobber ca 4 mnd i året med stell, beskjæring gjødsling, hogst og pakking.

Sitter igjen med ca 2 mill i fortjeneste.

Men som jeg sa, dette er ikke for alle. Uansett gjør jeg det. Har aldri angret en dag på at jeg ga blaffen i utdannelse, hadde ikke orket en dag til på skole. For meg var det bare et fengsel jeg måtte være i 6 timer for dagen.

Å ha fri 8 md i året med 2 mill i inntekt er for meg verdt 100 millioner, slik sett, om du skjønner.

Anonymkode: 84a54...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen problem,

Jeg dyrker juletrær i halvstor skala og eksporterer til Tyskland hvert år. 12000 trær til ca 220 kr pr stykk. levert vei. Mottaker betaler frakt.

Jobber ca 4 mnd i året med stell, beskjæring gjødsling, hogst og pakking.

Sitter igjen med ca 2 mill i fortjeneste.

Men som jeg sa, dette er ikke for alle. Uansett gjør jeg det. Har aldri angret en dag på at jeg ga blaffen i utdannelse, hadde ikke orket en dag til på skole. For meg var det bare et fengsel jeg måtte være i 6 timer for dagen.

Å ha fri 8 md i året med 2 mill i inntekt er for meg verdt 100 millioner, slik sett, om du skjønner.

Anonymkode: 84a54...7d5

Oi. Jeg tror jeg kjenner deg. Bra du har ok inntekt med den personligheten. :P

Anonymkode: ec796...1ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, March 29, 2017 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Oi. Jeg tror jeg kjenner deg. Bra du har ok inntekt med den personligheten. :P

Anonymkode: ec796...1ed

Hva var det han skrev som gjør at du skrev det til han?

Anonymkode: 228b0...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...