Gå til innhold

Flere som har det sånn som meg ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å få barn i 6 år, jeg er 24 år nå. Har hatt 4 mislykkede IVF. Og for ett par uker siden var vi i barnedåp, som foresten var kjempe fin :) Men der var det mange slektninger på min alder som hadde små barn\babyer, så det gikk for det meste i baby prat osv. Blir utrolig lei meg når jeg ser andre med barn, og dagen etter kommer tankene å jeg blir lei meg i flere dager etterpå. 

Veit ikke helt hvor jeg vill med dette innlegget, men tror jeg bare vill høre at det ikke bare er jeg som føler det sånn. 

Anonymkode: 474a0...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt. Hadde det også sånn før jeg ble gravid.

Anonymkode: b48ba...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!:) Jeg har forståelse for at du blir litt lei deg av dette, men på den andre siden så har du til gode at du bare er 24 år!:) Du har mest sannsynlig en god del år igjen med fruktbarhet. Jeg tipper at du vil bli gravid så snart du lurer deg selv til å tro at du ikke kan bli gravid! Kroppen vår er litt underlig på den måten. Min mor prøvde å bli gravid med meg i 2 år før hun fikk det til. Hun ble gravid etter at hun bare tenkte at "jeg er mest sannsynlig steril".

Jeg selv er 28 år, skal begynne prøvingen nå snart. Krysser fingrene for deg:) klem

Anonymkode: e5678...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS!:) Jeg har forståelse for at du blir litt lei deg av dette, men på den andre siden så har du til gode at du bare er 24 år!:) Du har mest sannsynlig en god del år igjen med fruktbarhet. Jeg tipper at du vil bli gravid så snart du lurer deg selv til å tro at du ikke kan bli gravid! Kroppen vår er litt underlig på den måten. Min mor prøvde å bli gravid med meg i 2 år før hun fikk det til. Hun ble gravid etter at hun bare tenkte at "jeg er mest sannsynlig steril".

Jeg selv er 28 år, skal begynne prøvingen nå snart. Krysser fingrene for deg:) klem

Anonymkode: e5678...bae

Takk for oppmuntrende ord :) Men jeg har dessverre ikke så mange år på meg. Pga sykdommen som jeg er født med, så jeg kommer i overgangsalderen ca 25 år tidligere enn vanlig, så jeg har nesten ikke egg. Jeg har ikke brukt prevensjon siden jeg var 16 år. Så det er en veldig vanskelig situasjon. Men vi skal gå privat, har fortsatt håpet, selv om selv om det forsvinner mange gang :( Ts

Anonymkode: 474a0...932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, jeg er mye eldre enn deg men kjenner også på følelsen av at alle tilsynelatende kan få barn når de vil. Kjenner også litt på at ikke alle egentlig er så gode foreldre på alle plan av og til mens vi som virkelig ønsker oss dette barnet og som har forutsetninger for å ta vare på det ikke skal få lov. Så jeg kan kanskje forstå problemet med å være omgitt av nydelige småttiser og selv ønske det så sterkt! Men det blir nok ekstra tungt når det er medisinske grunner som spiller inn, vi er bare "uheldig" og mister - vi blir gravide men de siste tre årene har alle endt i MA/SA 

Men pga sykdommen, har dere vurdert surrogati? Eller fosterhjem eller adopsjon? 

Anonymkode: a6d33...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS, jeg er mye eldre enn deg men kjenner også på følelsen av at alle tilsynelatende kan få barn når de vil. Kjenner også litt på at ikke alle egentlig er så gode foreldre på alle plan av og til mens vi som virkelig ønsker oss dette barnet og som har forutsetninger for å ta vare på det ikke skal få lov. Så jeg kan kanskje forstå problemet med å være omgitt av nydelige småttiser og selv ønske det så sterkt! Men det blir nok ekstra tungt når det er medisinske grunner som spiller inn, vi er bare "uheldig" og mister - vi blir gravide men de siste tre årene har alle endt i MA/SA 

Men pga sykdommen, har dere vurdert surrogati? Eller fosterhjem eller adopsjon? 

Anonymkode: a6d33...d7e

Takk for svar :) Føler at mange som er gravide tar det for gitt. Jeg kunne tenkt meg å adoptere, men har ikke eget hus. Og den prosessen er så vanskelig. Og fosterhjem blir liksom ikke det samme som å ha ett etget barn. Ts

Anonymkode: 474a0...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2017 den 16.02, AnonymBruker skrev:

Takk for oppmuntrende ord :) Men jeg har dessverre ikke så mange år på meg. Pga sykdommen som jeg er født med, så jeg kommer i overgangsalderen ca 25 år tidligere enn vanlig, så jeg har nesten ikke egg. Jeg har ikke brukt prevensjon siden jeg var 16 år. Så det er en veldig vanskelig situasjon. Men vi skal gå privat, har fortsatt håpet, selv om selv om det forsvinner mange gang :( Ts

Anonymkode: 474a0...932

Lurer på om du kan si hvilken sykdom det er? Evt sende det på melding? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, strawberry skrev:

Lurer på om du kan si hvilken sykdom det er? Evt sende det på melding? 

Sykdommen er såpass skjelden, og med infoen som jeg har skrevet om IVF er jeg redd for at jeg vill bli gjenkjent. Så tørr egentlig ikke det :) Ts

Anonymkode: 474a0...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykdommen er såpass skjelden, og med infoen som jeg har skrevet om IVF er jeg redd for at jeg vill bli gjenkjent. Så tørr egentlig ikke det :) Ts

Anonymkode: 474a0...932

Sjelden *

Ts

Anonymkode: 474a0...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...