Gå til innhold

Hvis du kunne gått tilbake i tid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 7.4.2017 den 21.38, Aragorn II Elessar skrev:

Om det var slik at forandringen ville få en positiv forandring så ville jeg dratt tilbake til 28 Juni 1914 og stoppet attentatet på den Østerriksk-Ungarske tronearving Franz Ferdinand.  siden konsekvensene av dette kjenner man den dag i dag.  Man er kanskje ikke klar over det. Men dette attentatet som første til 1 verdenskrig er dermed også årsak til alle den russiske revolusjonen, 2 verdenskrig, den kalde krigen og alle kriger som skjedde under den kalde krigen. Problemene i midtøsten og i Afrika og andre steder i verden stammer fra dette. 

Men sannheten er at ved og gjøre forandringer som man trodde var for og forbedre noe så kan man gjøre det verre. 

Det der er litt historieløst. Da det drapet kun var den utløsende faktor av 1VK, den krigen hadde nok kommet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, Kjetil E skrev:

Det der er litt historieløst. Da det drapet kun var den utløsende faktor av 1VK, den krigen hadde nok kommet uansett.

Ja det var jo det jeg skrev at attentatet var den utløsende faktoren som utløste 1 verdenskrig.  Jeg skrev også senere i denne tråden at 1 verdenskrig var en  unngåelig krig som så lett kunne ha vært unngått.   Og at veien til 1 verdenskrig kan man faktisk si startet i 1871. 

Så  kanskje du skal lese hva jeg skriver og ikke dikte opp ting. Siden alt det du skriver der har jeg allerede skrevet, Så det er ikke jeg som er historieløs det er du som tydelig ikke kan lese eller forstår det jeg skriver.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

Ja det var jo det jeg skrev at attentatet var den utløsende faktoren som utløste 1 verdenskrig.  Jeg skrev også senere i denne tråden at 1 verdenskrig var en  unngåelig krig som så lett kunne ha vært unngått.   Og at veien til 1 verdenskrig kan man faktisk si startet i 1871. 

Så  kanskje du skal lese hva jeg skriver og ikke dikte opp ting. Siden alt det du skriver der har jeg allerede skrevet, Så det er ikke jeg som er historieløs det er du som tydelig ikke kan lese eller forstår det jeg skriver.

 

Var da ikke det du skrev i det innlegget jeg siterte deg på, der skrev du at konsekvensene av drapet var 1VK og også revolusjonen i Russland blant annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. mars 2017 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Komplisert historie og vanskelig å si når, hvem, hva, hvordan det hele startet. Men jeg ville ha stoppet Islam fra å bli skapt. Alt som har med Islam å gjøre, borte vekk, eksisterer ikke. Den personen som først tenkte tanken som skapte islam... jeg ville ha stoppet foreldrene til denne personen i å møtes. Slik at den ene personen ikke ble født, ergo, ingen islam. 
Det hadde spart flere liv. 

Faktisk så ville jeg ha stoppet alt som har med religion å gjøre. Religion er roten til mye vondt, skapt mange konflikter, folk gjemmer sin ondskap bak religion. Det splitter et helt land, ikke bare hele jorden som helhet.
Jeg tror verden hadde vært et bedre sted, hvis religion og tro ikke eksisterte.
Eneste jeg ville ha beholdt er den delen med himmel og helvete, engler og demoner. Fordi det har en god underholdningsverdi. Så det blir da beholdt som fantasi og eventyr, ikke som en del av en religion og tro.

 

Anonymkode: 5fa19...33e

Da hadde det kommet noen andre etterpå og funnet på noe for å kontrollere menneskene, for det er jo det religion er: kontroll. Skal du kverke alt som heter profeter? 

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. mars 2017 den 14.11, Million skrev:

Jeg lurer på hvordan Europa ville sett ut i dag om jeg hadde gått tilbake i tid og gjort sånn at svartedauden aldri oppsto midt på 1300-tallet? Millioner av mennesker ville overlevd.

Samme med Adolf Hitlers fødsel. Hva om jeg kunne gjort sånn at han døde en fredelig krybbedød som spedbarn, og aldri vokste opp til å bli det monsteret han ble, ansvarlig for millioner av menneskers død?

Vanskelig å si hvilken av disse to jeg ville valgt.

Da hadde vi vært bigtime overbefolket i dag.. tror du ikke? Jeg sikter da til svartedauden. Hitler må du gjerne kverke

 

Edit. Svartedauden gjorde faktisk mye positivt for det norske folk

 "Avbefolkningen skapte mangel på billig arbeidskraft, skapte økt sosial mobilitet og svekket båndene til føydalherrene. Dermed fremskyndet Svartedauden den økonomiske utviklingen og påskyndet avskaffelsen av føydalismen.

Den minsket også troen på kirken og dens evne til å skape trygghet for frelse og ledet dermed frem mot reformasjonen.

Svartedauden svekket aristokratiet og førte til en økning i krigføring og en styrking av kongemaktene, noe som igjen førte til en økt følelse av nasjonal identitet." 

Kilde http://forskning.no/bakterier-pest-historie-stub/2008/02/svartedauden-enda-verre-enn-antatt

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 28.3.2017 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Faktisk så ville jeg ha stoppet alt som har med religion å gjøre. Religion er roten til mye vondt, skapt mange konflikter, folk gjemmer sin ondskap bak religion. Det splitter et helt land, ikke bare hele jorden som helhet.
Jeg tror verden hadde vært et bedre sted, hvis religion og tro ikke eksisterte.
Eneste jeg ville ha beholdt er den delen med himmel og helvete, engler og demoner. Fordi det har en god underholdningsverdi. Så det blir da beholdt som fantasi og eventyr, ikke som en del av en religion og tro.

Du høres ut som en skikkelig psykopat, kanskje du bør flytte til paradiset ditt Nord-korea? der driver de jo med utrydding av religiøse slik du ønsker.

Anonymkode: dee0f...662

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du kunne leve i dag, akkurat nå, vært deg selv i den situasjonen du er i, hva ville du forandret? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 14.03, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gått noen år tilbake før den globale oppvarmingen begynte, kanskje kunne jeg advare om det slik at menneskene var mer forsiktige eller (forhåpentligvis) sørge for at det aldri startet i det hele tatt.

Anonymkode: 8b8fc...562

Så hadde de spurt om hvordan det er i verden i 2017, og du kan jo ikke lyve om at alt er så mye lettere og så mye bedre på alle mulige måter i dag. Da hadde folk ropt i kor: Gi oss global oppvarming NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest lurven
På 28.3.2017 den 14.01, Silfen skrev:

Ville stoppet hendelsen som utryddet dinosaurene. Artig å sett hvordan verden ville vært da. 

hvordan skulle du klart det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2017 den 21.16, AnonymBruker skrev:

Eller om det hadde gått an å gå tilbake og gjort det slik at han kom inn på kunstskolen slik at han ikke ble et så hatefullt og sint menneske? 

Leste boka Hitlers to ansikter, en historie som forteller om livet hans sånn det var og hvordan ting kunne vært annerledes dersom han hadde kommet inn på kunstskolen. Anbefales. 

Anonymkode: b9e3d...b7f

Jeg tror neppe en sånn hendelse trigger et så enormt hat som han hadde. Det lå nok latent i personligheten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Problemet er bare at UANSETT hva man hadde forandret i fortiden, ville konsekvensene blitt uendelig store. Dersom ikke ALT hadde skjedd NØYAKTIG som det gjorde, ville alt vært helt annerledes i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett jeg ville sørget for at Donald Trump døde en rolig død før han rakk å bli valgt til president. Det er kanskje begrenset hvilken virkning det hadde hatt fram til nå, men gudene skal vite at vi ville gått en langt tryggere og mer stabil tid i møte... 

Anonymkode: 68c43...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde tatt eplet fra Eva og sjekket  hvordan samfunnet da hadde utviklet seg. 

Anonymkode: 3401c...968

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok fått folk til å ikke drepe og pine dyr. Fått folk til å forstå at man ikke må ha kjøtt for å overleve og at pels ser best ut på dyr som puster med et hjerte som banker og lunger som puster. 

Anonymkode: f5b6a...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok fått folk til å ikke drepe og pine dyr. Fått folk til å forstå at man ikke må ha kjøtt for å overleve og at pels ser best ut på dyr som puster med et hjerte som banker og lunger som puster. 

Anonymkode: f5b6a...f9c

Og hvilken hendelse tenker du er grunnlaget for at ikke alle lever vegansk i dag? 

Anonymkode: 68c43...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt tilbake til 1912 og hoppet om bord på Titanic i siste liten med Leonardo DiCaprio. Vi to hadde laget en snedig plan hvor han ikke møtte hun rike dama som måtte ha hele den svære døra i det kalde vannet for seg selv. Og det ville aldri ha skjedd fordi vi hadde styrt unna isfjellet slik at Cameron ikke fikk en slik Blockbuster med filmen. Noe som igjen hadde betydd at han ville ha startet på Avatar-serien tidligere og dermed så hadde vi allerede fått både film to og tre før 2017 istedenfor i 2020 eller noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.3.2017 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Og endret på en hendelse, men det kunne ikke være personlig. Hva ville du endret på?

Anonymkode: 8b8fc...562

Ville endret på Trump sin hårsveis før den ble permanent. 

Endret av HalldirV2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok fått folk til å ikke drepe og pine dyr. Fått folk til å forstå at man ikke må ha kjøtt for å overleve og at pels ser best ut på dyr som puster med et hjerte som banker og lunger som puster. 

Anonymkode: f5b6a...f9c

Dette kan du jo starte med i morgen? Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke endret på noe - historien og tiden skal man ikke tukle med og det er ei heller min jobb å leke gud. 

Det som har skjedd må vi bare leve videre med. Det eneste vi bør og skal prøve forandre er fremtiden og ikke fortiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

Jeg ville ikke endret på noe - historien og tiden skal man ikke tukle med og det er ei heller min jobb å leke gud. 

Det som har skjedd må vi bare leve videre med. Det eneste vi bør og skal prøve forandre er fremtiden og ikke fortiden

Det var derfor jeg valgte å la Trump sovne stille inn. For min del er det greit nok at det skjer i morgen istedenfor i fortida. 

Anonymkode: 68c43...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...