Gå til innhold

Hvis du kunne gått tilbake i tid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og endret på en hendelse, men det kunne ikke være personlig. Hva ville du endret på?

Anonymkode: 8b8fc...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig spørsmål, da en hver endring vil kunne ha store, uforutsigbare konsekvenser. Kanskje jeg ville valgt å stoppe ABB. Det er ikke så lenge siden, så ringvirkningene vil ikke være så store (og jeg klarer ikke komme på negative konsekvenser ved det). Jeg ble ikke personlig berørt av terroren, så det er innafor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, takk skrev:

Vanskelig spørsmål, da en hver endring vil kunne ha store, uforutsigbare konsekvenser. Kanskje jeg ville valgt å stoppe ABB. Det er ikke så lenge siden, så ringvirkningene vil ikke være så store (og jeg klarer ikke komme på negative konsekvenser ved det). Jeg ble ikke personlig berørt av terroren, så det er innafor.

Jeg vet det, jeg måtte tenke lenge på det selv. Det kan jo hende det hadde kommet noe godt ut av det hvis det var noen som gikk tilbake i tid å drepte Hitler, foreksempel. Men det kunne jo også ha vært en annen diktator som sto klar til å erstatte han. 🤔

Anonymkode: 8b8fc...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville stoppet hendelsen som utryddet dinosaurene. Artig å sett hvordan verden ville vært da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått noen år tilbake før den globale oppvarmingen begynte, kanskje kunne jeg advare om det slik at menneskene var mer forsiktige eller (forhåpentligvis) sørge for at det aldri startet i det hele tatt.

Anonymkode: 8b8fc...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Spiteful skrev:

Jeg ville prøvd å forhindre enkelte dyrs uttryddelse. 

Det er fint. Minner oss på at vi må ta godt vare på de få vi har igjen.

Anonymkode: 8b8fc...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gått noen år tilbake før den globale oppvarmingen begynte, kanskje kunne jeg advare om det slik at menneskene var mer forsiktige eller (forhåpentligvis) sørge for at det aldri startet i det hele tatt.

Anonymkode: 8b8fc...562

Om folk ikke vi lytte nå som alle forskerne har dokumentert at global oppvarming er menneskeskapt så tror jeg det skal godt gjøres å overbevise noen før det finnes noen former for beviser eller forståelse for hvordan klimaet fungerer.

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplisert historie og vanskelig å si når, hvem, hva, hvordan det hele startet. Men jeg ville ha stoppet Islam fra å bli skapt. Alt som har med Islam å gjøre, borte vekk, eksisterer ikke. Den personen som først tenkte tanken som skapte islam... jeg ville ha stoppet foreldrene til denne personen i å møtes. Slik at den ene personen ikke ble født, ergo, ingen islam. 
Det hadde spart flere liv. 

Faktisk så ville jeg ha stoppet alt som har med religion å gjøre. Religion er roten til mye vondt, skapt mange konflikter, folk gjemmer sin ondskap bak religion. Det splitter et helt land, ikke bare hele jorden som helhet.
Jeg tror verden hadde vært et bedre sted, hvis religion og tro ikke eksisterte.
Eneste jeg ville ha beholdt er den delen med himmel og helvete, engler og demoner. Fordi det har en god underholdningsverdi. Så det blir da beholdt som fantasi og eventyr, ikke som en del av en religion og tro.

 

Anonymkode: 5fa19...33e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan Europa ville sett ut i dag om jeg hadde gått tilbake i tid og gjort sånn at svartedauden aldri oppsto midt på 1300-tallet? Millioner av mennesker ville overlevd.

Samme med Adolf Hitlers fødsel. Hva om jeg kunne gjort sånn at han døde en fredelig krybbedød som spedbarn, og aldri vokste opp til å bli det monsteret han ble, ansvarlig for millioner av menneskers død?

Vanskelig å si hvilken av disse to jeg ville valgt.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Om folk ikke vi lytte nå som alle forskerne har dokumentert at global oppvarming er menneskeskapt så tror jeg det skal godt gjøres å overbevise noen før det finnes noen former for beviser eller forståelse for hvordan klimaet fungerer.

Ja jeg så for meg at de sikkert ville trodd jeg var gal, men det har blitt vist flere ganger i historien at de "gale" har hatt rett. Jeg synes det er nok bevis at forskere har dokumentert det og vi kan jo merke effekten hver dag. I 2010 var det fortsatt kaldt i April husker jeg, nå er vi i mars og i går var det 20 grader. Selvom det er deilig med sol nå så er det urettferdig å ødelegge planeten for så å la de som kommer etter oss måtte prøve å leve og reparere det vi ødela. 

Anonymkode: 8b8fc...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg så for meg at de sikkert ville trodd jeg var gal, men det har blitt vist flere ganger i historien at de "gale" har hatt rett. Jeg synes det er nok bevis at forskere har dokumentert det og vi kan jo merke effekten hver dag. I 2010 var det fortsatt kaldt i April husker jeg, nå er vi i mars og i går var det 20 grader. Selvom det er deilig med sol nå så er det urettferdig å ødelegge planeten for så å la de som kommer etter oss måtte prøve å leve og reparere det vi ødela. 

Anonymkode: 8b8fc...562

Helt enig i at forskerne har dokumentert menneskeskapt global oppvarming, men synes ikke vi skal bruke argumenter av typen "varmere i år enn i 2010". For det varierer jo fra sted til sted og tid til tid. Det er den globale trenden som øker.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å se hvordan verden hadde vært om Kina oppdaget og koloniserte Amerika.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Yellowrose
19 minutter siden, Silfen skrev:

Ville stoppet hendelsen som utryddet dinosaurene. Artig å sett hvordan verden ville vært da. 

De døde ihvertfall på grusomme måter, stakkars :( Hvis de absolutt hadde blitt utryddet uansett så skulle jeg ønske de bare sovnet stille inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 28.3.2017 den 14.11, Million skrev:

Jeg lurer på hvordan Europa ville sett ut i dag om jeg hadde gått tilbake i tid og gjort sånn at svartedauden aldri oppsto midt på 1300-tallet? Millioner av mennesker ville overlevd.

Samme med Adolf Hitlers fødsel. Hva om jeg kunne gjort sånn at han døde en fredelig krybbedød som spedbarn, og aldri vokste opp til å bli det monsteret han ble, ansvarlig for millioner av menneskers død?

Vanskelig å si hvilken av disse to jeg ville valgt.

Eller om det hadde gått an å gå tilbake og gjort det slik at han kom inn på kunstskolen slik at han ikke ble et så hatefullt og sint menneske? 

Leste boka Hitlers to ansikter, en historie som forteller om livet hans sånn det var og hvordan ting kunne vært annerledes dersom han hadde kommet inn på kunstskolen. Anbefales. 

Anonymkode: b9e3d...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg ha gått tilbake og visket ut eventyret om Gud og alt annet som har med religion å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som ville utryddet "alt som har med religion å gjøre", dvs folks tanker. Dere mener altså å utrydde menneskeheten? Hva ville dere brukt, atombombe?

Anonymkode: 9754e...3c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg tenker på om jeg skulle endre på noe så hadde kanskje noe verre tatt den hendelsen jeg avverget sin plass. Og frykten for det hadde nok gjort meg ganske handlingslammet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ville utryddet "alt som har med religion å gjøre", dvs folks tanker. Dere mener altså å utrydde menneskeheten? Hva ville dere brukt, atombombe?

Anonymkode: 9754e...3c9

En atombombe hadde nok hjulpet en del ja. 

Jeg kunne også tenkt meg at vi ikke hadde noen religioner i verden. Bare tull å tro på sånt.

Anonymkode: 6c558...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Om det var slik at forandringen ville få en positiv forandring så ville jeg dratt tilbake til 28 Juni 1914 og stoppet attentatet på den Østerriksk-Ungarske tronearving Franz Ferdinand.  siden konsekvensene av dette kjenner man den dag i dag.  Man er kanskje ikke klar over det. Men dette attentatet som første til 1 verdenskrig er dermed også årsak til alle den russiske revolusjonen, 2 verdenskrig, den kalde krigen og alle kriger som skjedde under den kalde krigen. Problemene i midtøsten og i Afrika og andre steder i verden stammer fra dette. 

Men sannheten er at ved og gjøre forandringer som man trodde var for og forbedre noe så kan man gjøre det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...