Gå til innhold

Hvorfor blir ikke alle pene flørtet med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen kan være riktig vakre, og gå gjennom uker og måneder uten å høre noen ting, mens andre blir flørtet med hele tiden. Hva kommer det av? Jeg kjenner spesielt til en jente som er helt slående vakker, typ klassisk vakker som folk glor på, men hun blir aldri flørtet med eller gitt komplimenter til. En gang sa jeg hun var veldig pen, og hun ble helt tatt på sengen. 

Anonymkode: 9788a...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer vel an på hvor sosial man er. Kan jo også være at hun prøver å unngå komplimenter og flørting. Ikke vet jeg, har aldri vært i den situasjonen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel signalene hun sender ut. Jeg har fått høre at jeg sender ut signaler om at jeg er opptatt og ikke interessert. Det er fordi jeg er sjenert. Det er kanskje hun også? Har også fått høre at de tror jeg er bitchy fordi det er visst alle pene jenter, så da tar de ikke kontakt...

Anonymkode: a31ae...a90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er vakkert og pent - og spesielt hva venninner mener er vakkert og pent - er ofte ikke det samme som det som er umiddelbart tiltrekkende. Alt som har med utstråling og tilgjengelighet spiller også en rolle. 

Anonymkode: 6a750...f2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste vakre jenter blir flørtet med hele tiden, men noen blir mer aggressivt flørtet med enn andre. Er hun veldig reservert så flørter man roligere med henne, er hun oppmerksomhetssyk (to ytterpunkter som sammenligning) så flørter man mer aggressivt. Men hvis hun er vakker, som du sier, så har hun nok flere snikete beilere enn hun selv klarer å se eller ane.

Anonymkode: 6815a...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel signalene hun sender ut. Jeg har fått høre at jeg sender ut signaler om at jeg er opptatt og ikke interessert. Det er fordi jeg er sjenert. Det er kanskje hun også? Har også fått høre at de tror jeg er bitchy fordi det er visst alle pene jenter, så da tar de ikke kontakt...

Anonymkode: a31ae...a90

Ja, hun er det, så har hun et kronisk alvorlig blikk når hun ikke prater med noen. Mange som stirrer men nesten aldri noen som tar kontakt. Hun ligner litt på Morgot robbie møter Kate Upton, så er en veldig pen jente vi snakker om. Blir litt misunnelig :ler: 

Anonymkode: 9788a...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Det har med hva de signaliserer utad til omverden å gjøre. Det er en ganske pen dame på skolen som bare virker totalt uinteressert i alle rundt henne. Hun smiler nesten aldri og ser noen ganger litt  sur ut. Flere ganger når jeg går forbi henne er jeg bare "luft" som hun ikke enser. Det er nesten som hun anstrenger seg for å ikke se på folk. De gangene jeg har tatt henne i å se på meg er når jeg sitter med hodet ned i bøkene mine, og hun er veldig kjapt ute med å snu seg når jeg retter blikket mitt opp. Hun vil ikke gi inntrykk av at hun er interessert, og jeg vet ikke hvorfor. Hun kan ha kjæreste, hun kan være sjenert eller så er hun bare ikke interessert. Jeg tolker det dit hen at hun ikke er tilgjengelig enten fordi hun er opptatt eller fordi hun ikke er interessert. Hvis jeg tolker riktig så er egentlig bare damen smart fordi med å være på denne måten unngår hun oppmerksomhet og menn hun ikke har lyst å forholde seg til. Samtidig kan hun være den type dame som liker at mannen tar initiativ uansett, who knows. 

Jeg er helt annerledes enn henne. For meg er det ganske naturlig å rette blikket mot det som skjer foran meg, og jeg synes ikke det er ukomfortabelt med litt øyekontakt. Jeg er kanskje litt heldig dette semesteret fordi jeg har flere damer som ser bort, og virker nyskjerrig. Hvis valget da står mellom å si hei til hun som ser opp mot meg hver eneste gang hun kommer i forelesning og ellers når jeg går forbi henne, eller hun som til tider ikke enser at jeg eksisterer så virker valget ganske opplagt. Det er nesten slik at jeg har lyst å si hei til hun siste bare for å finne ut hva som er greien der. Det er ikke alltid jeg tolker riktig og hvis hun var interessert så hadde det vært en liten aha-opplevelse, men dette svarer uansett på spørsmålet ditt ts. Jeg vil i 9/10 tilfeller velge å si hei til og flørte med en dame som jeg finner tiltrekkende og som signaliserer at hun er tilgjengelig fremfor en som virker helt uinteressert.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstråling, utstråling, utstråling. Er man ikke mottakelig for flørting så blir man ikke førtet med. Samme hvis man er veldig sjenert og ikke tør møte blikket til folk osv. Umulig å flørte med noen man ikke får øyekontakt med.

Anonymkode: e0662...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det veldig an på damens væremåte. Jeg merker selv at jeg blir flørtet mye mer med når jeg gir litt av meg selv. Med en gang jenta signaliserer at hun er åpen for en samtale blir hun flørtet mer med.

Anonymkode: 6d634...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
11 timer siden, Minesveiper skrev:

Det har med hva de signaliserer utad til omverden å gjøre. Det er en ganske pen dame på skolen som bare virker totalt uinteressert i alle rundt henne. Hun smiler nesten aldri og ser noen ganger litt  sur ut. Flere ganger når jeg går forbi henne er jeg bare "luft" som hun ikke enser. Det er nesten som hun anstrenger seg for å ikke se på folk. De gangene jeg har tatt henne i å se på meg er når jeg sitter med hodet ned i bøkene mine, og hun er veldig kjapt ute med å snu seg når jeg retter blikket mitt opp. Hun vil ikke gi inntrykk av at hun er interessert, og jeg vet ikke hvorfor. Hun kan ha kjæreste, hun kan være sjenert eller så er hun bare ikke interessert. Jeg tolker det dit hen at hun ikke er tilgjengelig enten fordi hun er opptatt eller fordi hun ikke er interessert. Hvis jeg tolker riktig så er egentlig bare damen smart fordi med å være på denne måten unngår hun oppmerksomhet og menn hun ikke har lyst å forholde seg til. Samtidig kan hun være den type dame som liker at mannen tar initiativ uansett, who knows. 

Jeg er helt annerledes enn henne. For meg er det ganske naturlig å rette blikket mot det som skjer foran meg, og jeg synes ikke det er ukomfortabelt med litt øyekontakt. Jeg er kanskje litt heldig dette semesteret fordi jeg har flere damer som ser bort, og virker nyskjerrig. Hvis valget da står mellom å si hei til hun som ser opp mot meg hver eneste gang hun kommer i forelesning og ellers når jeg går forbi henne, eller hun som til tider ikke enser at jeg eksisterer så virker valget ganske opplagt. Det er nesten slik at jeg har lyst å si hei til hun siste bare for å finne ut hva som er greien der. Det er ikke alltid jeg tolker riktig og hvis hun var interessert så hadde det vært en liten aha-opplevelse, men dette svarer uansett på spørsmålet ditt ts. Jeg vil i 9/10 tilfeller velge å si hei til og flørte med en dame som jeg finner tiltrekkende og som signaliserer at hun er tilgjengelig fremfor en som virker helt uinteressert.

Nå er ikke jeg en ganske pen dame :fnise: Men jeg oppfører meg veldig likt som denne damen du skriver om. For meg handler det om at ingen, absolutt ingen, skal tro at jeg er interessert eller at de kan få meg (selv om jeg også er interessert). Det bunner sikkert i noen dype underliggende årsaker, for sånn har jeg vært siden jeg var 12-13. Hadde vært interessant å finne ut hvorfor. Men tror det er så enkelt som kontroll. 

Trenger kanskje ikke legge til at jeg må ta sjekkingen selv... 

Endret av canacas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Minesveiper skrev:

Det har med hva de signaliserer utad til omverden å gjøre. Det er en ganske pen dame på skolen som bare virker totalt uinteressert i alle rundt henne. Hun smiler nesten aldri og ser noen ganger litt  sur ut. Flere ganger når jeg går forbi henne er jeg bare "luft" som hun ikke enser. Det er nesten som hun anstrenger seg for å ikke se på folk. De gangene jeg har tatt henne i å se på meg er når jeg sitter med hodet ned i bøkene mine, og hun er veldig kjapt ute med å snu seg når jeg retter blikket mitt opp. Hun vil ikke gi inntrykk av at hun er interessert, og jeg vet ikke hvorfor. Hun kan ha kjæreste, hun kan være sjenert eller så er hun bare ikke interessert. Jeg tolker det dit hen at hun ikke er tilgjengelig enten fordi hun er opptatt eller fordi hun ikke er interessert. Hvis jeg tolker riktig så er egentlig bare damen smart fordi med å være på denne måten unngår hun oppmerksomhet og menn hun ikke har lyst å forholde seg til. Samtidig kan hun være den type dame som liker at mannen tar initiativ uansett, who knows. 

Jeg er helt annerledes enn henne. For meg er det ganske naturlig å rette blikket mot det som skjer foran meg, og jeg synes ikke det er ukomfortabelt med litt øyekontakt. Jeg er kanskje litt heldig dette semesteret fordi jeg har flere damer som ser bort, og virker nyskjerrig. Hvis valget da står mellom å si hei til hun som ser opp mot meg hver eneste gang hun kommer i forelesning og ellers når jeg går forbi henne, eller hun som til tider ikke enser at jeg eksisterer så virker valget ganske opplagt. Det er nesten slik at jeg har lyst å si hei til hun siste bare for å finne ut hva som er greien der. Det er ikke alltid jeg tolker riktig og hvis hun var interessert så hadde det vært en liten aha-opplevelse, men dette svarer uansett på spørsmålet ditt ts. Jeg vil i 9/10 tilfeller velge å si hei til og flørte med en dame som jeg finner tiltrekkende og som signaliserer at hun er tilgjengelig fremfor en som virker helt uinteressert.

Dette tror jeg er mye av grunnen til at noen blir flørtet mer med og får mer oppmerksomhet.

Jeg er sånn som hun du beskriver. Om jeg er i et forhold så er det jo veldig effektivit :) Jeg har sosial angst og sånne ting er da utrolig vanskelig for meg, og jeg har et lavt selvbilde. Det blir da sånn at jeg heller unngår øyekontakt fordi det er ubehagelig og fordi jeg tenker at de ikke er interessert uansett. Vil ikke bli oppfattet som innbilsk.

Jeg er klar over at jeg må jobbe med dette, og jeg forstår nå hvordan dette kan oppfattes.

Dette er vel grunnen til at jeg ikke har møtt noen i edru tilstand. Sikkert fordi jeg er mer avslappet og åpen etter å ha drukket litt.

Anonymkode: f1024...ccf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

Nå er ikke jeg en ganske pen dame :fnise: Men jeg oppfører meg veldig likt som denne damen du skriver om. For meg handler det om at ingen, absolutt ingen, skal tro at jeg er interessert eller at de kan få meg (selv om jeg også er interessert). Det bunner sikkert i noen dype underliggende årsaker, for sånn har jeg vært siden jeg var 12-13. Hadde vært interessant å finne ut hvorfor. Men tror det er så enkelt som kontroll. 

Trenger kanskje ikke legge til at jeg må ta sjekkingen selv... 

Synd !     Du virker til å være blandt de mest oppegående og reflekterte av hunkjønnet her inne.

Anonymkode: 1ce6c...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd !     Du virker til å være blandt de mest oppegående og reflekterte av hunkjønnet her inne.

Anonymkode: 1ce6c...a58

Uhm, takk? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun veldig glattpen? Som jeg skrev i en annen tråd så er for eksempel Katherine Heigl-jenter kjedelige (for meg, må poengtere). M33

Anonymkode: 6815a...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er hun veldig glattpen? Som jeg skrev i en annen tråd så er for eksempel Katherine Heigl-jenter kjedelige (for meg, må poengtere). M33

Anonymkode: 6815a...30d

Dine preferanser er jo revnende likegyldig. 

Anonymkode: aa1b1...ea2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, canacas skrev:

Nå er ikke jeg en ganske pen dame :fnise: Men jeg oppfører meg veldig likt som denne damen du skriver om. For meg handler det om at ingen, absolutt ingen, skal tro at jeg er interessert eller at de kan få meg (selv om jeg også er interessert). Det bunner sikkert i noen dype underliggende årsaker, for sånn har jeg vært siden jeg var 12-13. Hadde vært interessant å finne ut hvorfor. Men tror det er så enkelt som kontroll. 

Trenger kanskje ikke legge til at jeg må ta sjekkingen selv... 

Og jeg er ikke pen men gliser alltid til alt og alle ute på byn for eksempel og blir alltid sjekket opp. Så holdning tror jeg har ekstremt mye å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper
9 timer siden, canacas skrev:

Nå er ikke jeg en ganske pen dame :fnise: Men jeg oppfører meg veldig likt som denne damen du skriver om. For meg handler det om at ingen, absolutt ingen, skal tro at jeg er interessert eller at de kan få meg (selv om jeg også er interessert). Det bunner sikkert i noen dype underliggende årsaker, for sånn har jeg vært siden jeg var 12-13. Hadde vært interessant å finne ut hvorfor. Men tror det er så enkelt som kontroll. 

Trenger kanskje ikke legge til at jeg må ta sjekkingen selv... 

Du er fin :)

Det du sier viser egentlig at man bare burde ta sjansen og ta initiativ selv om man ikke får akkurat de signalene man ønsker. Man vet aldri hva som den andre tenker og en eventuell avvisning er ikke livets undergang. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...