Gå til innhold

.


Gjest Sirisiri10

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Andre mennesker bryr seg som regel lite om hva du har opplevd. Det er slik grusomheter som angrep mot barn fortsetter å eksistere. Andre mennesker er blinde for det og fortsetter livet som om alt er ok. Synd at søsteren din utsetter egne barn for den risikoen, men ikke overraskende. Vet ikke hva jeg skal si. Mennesker er egoistiske, naive og kjipe.

Anonymkode: 25ce2...bfa

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si at dette var veldig vondt å lese. Men du er sterk som forteller. Jeg synes din mor og søster burde vist mer forståelse.

Hvor nær din søster bor denne mannen? Jeg spør fordi jeg lurer på om det kjennes nærmere for deg fordi du har opplevd det vonde. Fordi du kjenner det vonde tetter inntil. 

Anonymkode: 9cbf0...dc0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sirisiri10 skrev:

Tusen takk og takk for svar dere. Han bor 2 min gåavstand fra henne. Mellom en barnehage og barneskole som barna skal gå i. De må gå forbi han når de skal på skolen. 

 

Da var det et rart valg av bosted, ja. Spesielt når man har barn selv. Jeg skjønner godt at det kjennes tungt. Men fint at flere ikke vil på besøk dit da. Det viser at de støtter deg. De tror kanskje han har forandret deg. Jeg tror ikke pedofile forandrer seg. 

Anonymkode: 9cbf0...dc0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men herlighet....hva er det de tenker med? :klo: 

Anonymkode: dd43b...6bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor får denne mannen lov til å jobbe med barn?   Dette er så typisk Norge, man beskytter selvsagt overgriper men gir f i offeret og potensielt nye ofre.  Naivt som faen.  Søstra di og mora di kan ikke være riktig vel bevart!   Du skal selvfølgelig ikke besøke de og du kan bare si fra til familien at slik blir det så lenge de velger å bo der de bor. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellowrose

Du trenger ikke å besøke dem hvis det påvirker deg negativt og får frem vonde minner hos deg. Trist å lese at de ikke viser forståelse.. og jeg hadde aldri turt å bo i nærheten av en jeg visste var en overgriper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde barn, så hadde jeg ALDRI flyttet i samme nabolag med en jeg visste var en pedofil. At barna måtte gå forbi huset hans for å komme seg til skolen. Hvert fall ikke hvis jeg visste han hadde forgrepet seg på min søster! Nei huff.

Hvorfor i alle dager får han jobbe med barn?!! :hakeslepp: For en syk verden.

Endret av smalls
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig det du har opplevd...:( Jeg kan forstå hvorfor du reagerer slik du gjør. Gir deg en klem :hug: Jeg ville aldri ha flyttet til det nabolaget, og i liket med @smalls kan jeg heller ikke forstå hvorfor han får jobbe med barn. Har han først gjort det en gang, kan han gjøre det flere ganger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tita92 skrev:

Helt forferdelig det du har opplevd...:( Jeg kan forstå hvorfor du reagerer slik du gjør. Gir deg en klem :hug: Jeg ville aldri ha flyttet til det nabolaget, og i liket med @smalls kan jeg heller ikke forstå hvorfor han får jobbe med barn. Har han først gjort det en gang, kan han gjøre det flere ganger. 

Han kan lett lokke barn inn i huset med kaker eller noe godt. Jeg har egentlig ikke ord. Man må jo være fint naiv om man tror det ikke vil skje med de sitt barn. 

Hvis du går til psykolog nå, så ville jeg tatt de med og latt psykologen ta en prat med de. Jeg fikk lov til å ta med mamma da vi hadde veldig dårlig forhold og la psykologen  megle litt. Kanskje bedre de hører det fra noen andre  (i hvert fall en fagperson) at dette IKKE er greit. Eller legen. Dette er veldig alvorlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber han i skole eller barnehage?

Forstår godt dette er vondt for deg TS. Rart valg av søsteren din!

Anonymkode: 86248...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres helt merkelig ut......det kunne virkelig ikke falt meg inn å bo i nærheten av en overgriper av egen fri vilje- og jeg hadde selvsagt aldri forventet besøk fra deg.

Er de helt snåle i nøtta i familien din? Unnskyld spørsmålet, men det høres jo helt vilt ut.

Anonymkode: 02731...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil søsteren din bo i nærheten av en slik person? :-O

Hvilket idrettslag er han i? Vil gjerne vite dette mtp mine egne barn, for da flyttes de umiddelbart! 

Anonymkode: 4dbb9...7a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts, jeg forstår fortvilelsen din og det virker som du har mye uoppgjort med fortiden din som du nok bør ta tak i og bearbeide uavhengig av hvor familien din bor... Jeg vet ikke hvor i landet dere bor, men jeg synes kanskje du legger sterke føringer på hvor din søster skal få lov å bo? Ja, hun kjenner til mannen, men kanskje dette var drømmeboligen i drømmenabolaget..Hun vet om overgriperen, så hun og barna kan være på vakt. Kanskje han flytter neste uke, inn i nabohuset ditt? 

Sannheten er at de fleste av oss bor i nærheten av en overgriper, forskjellen er at vi ikke vet det! Uansett hvor man bor må man ta høyde for at overgrep kan skje, vi har ingen kontroll annet enn å følge med og lære barna våre å fortelle om ting og passe på.

Nei, han burde ikke jobbe med barn. Hvordan kan han det uten ren vandelsattest?

Anonymkode: 8a145...ab2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe seriøst galt med søsteren og moren din som synes det er greit å sette barn i fare. Skjønner de ikke i det hele tatt. Selvfølgelig river dette opp gamle sår hos deg, og nå går du rundt og uroer deg for tantungene også. Desverre kan man ikke ta ansvar for andres valg, bare egne. Ikke tale om at de skal presse deg til å besøke din søster. De får heller komme til deg. Makan til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. mars 2017 den 23.55, Sirisiri10 skrev:

For mange år siden ble jeg seksuelt misbrukt i mange år. Overgriperen innrømmet det meste i rettssaken og etter 4 år med rettssaker var det "ferdig". Han ble dømt pedofil, men fortsetter i dag med å jobbe med barn (tro meg jeg har gjort det jeg kan for å stoppe det)Jeg har selvsagt slitt mye, men er noenlunde normalt fungerende i dag med jobb, familie mye glede i livet, gode venner osv.

Her om dagen fant jeg ut at søsteren min og moren min hadde "gått" bak ryggen min å kjøpt leilighet i samme gate som overgriperen. Søsteren min har 3 barn. Dette visste de da dette var et tema for en stund tilbake, men hun unnlot å kjøpe leiligheten pga situasjonen min og ovenfor sine egne barn. De kjørte til å med forbi leiligheten hans når de var på visning bare for å se. 

Nå sliter jeg mer enn jeg noen gang har gjort på mange år. Mareritt, tårer og alt kommer tilbake, alt er bare kaos og jeg må nok tilbake til terapi igjen. Dette forstår ikke min mor og søster og prøver å få dette over på meg. De skjønner ikke at jeg ikke kan besøke søsteren min igjen og flere i familien vil ikke dra på besøk dit. 

Jeg synes dette bare er så syk. De fleste vil vel flytte bort fra overgripere? Hvordan kan de se på han og leve med han i nærheten når de vet hva han har gjort og er i stand til? Hva hadde dere gjort? Kuttet all kontakt med mor og søster?  Si hva jeg mener (jeg har fortalt dem med rolig hva jeg føler, men de tråkker bare på meg når jeg allerede er nede, det gjør bare vondt). 

Synes det er vanskelig å prate om dette til de rundt meg, litt lettere her da dere ikke sitter oppi det og tenker litt mer klarere. 

Takk på forhånd. 

Man skal da vise frem politiattest for å få jobbe med barn, og dette er en mann som er dømt for overgrep mot barn?? Det er jo helt sykt!

Anonymkode: a66c4...346

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal da vise frem politiattest for å få jobbe med barn, og dette er en mann som er dømt for overgrep mot barn?? Det er jo helt sykt!

Anonymkode: a66c4...346

Dessverre er ikke dette noe som gjennomføres i alle lag og foreninger....

Anonymkode: 5f1a2...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...